Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Heb vandaag weer gewerkt, en het is warm buiten. Klanten die meteen halfnaakt rondlopen en weer het geld uit de beha's halen :(
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 16:05:

[...]

Zeg ik dat dan?

Ja, je breekt inderdaad de regels, maar de meeste supermarkten zien het door de vingers. Neemt niet weg dat het eigenlijk niet mag.

Als het niet mag, dan mag het niet. Dan moeten ze dat zeggen en niet onder het mom van 'klantvriendelijk' als we het maar even door de vingers zien.

Als het dan gevraagd word dan is het antwoord dat ze moeten geven "nee meneer/mevrouw, dat mag niet, dat zijn onze huisregels."

Zolang er word gezegd dat het mag, mag het ook en staat het blijkbaar niet in de huisregels.
Bij de Lidl verkopen ze tegenwoordig ook verse broodjes. Veel moeders die hun kroost alvast een croissant uit de zak geven. Bij de kassa is het dan de vraag of ze alleen de broodjes betalen die nog in de zak zitten of ook het opgegeten 'bewijs'. Het is me opgevallen dat niet iedereen hier eerlijk in is.

Zo en zo vind ik wachten tot na het betalen beter is, omdat een kind dan leert dat het niet altijd alles meteen kan hebben.
Volgens mij lopen er nu een paar zaken door elkaar heen. (1) Het nuttigen van een product omdat je dat nu eenmaal leuk en gezellig vindt, (2) het nuttigen van een product omdat je een hypo/wee gevoel krijgt, (3) je het kennelijk niet jouw probleem vindt als je de aangekloven aankoop niet zou kunnen afrekenen omdat er een pinstoring is.

Ik vind (1) niet een voorbeeld wat je een kind moet geven, (2) een uitzondering en (3) dus wel jouw probleem en die 'la-maa-waaie' houding discutabel.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:OldWood schreef op 09 april 2015 @ 16:13:

[...]

Als het niet mag, dan mag het niet. Dan moeten ze dat zeggen en niet onder het mom van 'klantvriendelijk' als we het maar even door de vingers zien.

Als het dan gevraagd word dan is het antwoord dat ze moeten geven "nee meneer/mevrouw, dat mag niet, dat zijn onze huisregels."

Zolang er word gezegd dat het mag, mag het ook en staat het blijkbaar niet in de huisregels.Heb je ooit in een supermarkt gewerkt? Er wordt zoveel door de vingers gezien onder het mom van klantvriendelijkheid.
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 16:13:

Heb vandaag weer gewerkt, en het is warm buiten. Klanten die meteen halfnaakt rondlopen en weer het geld uit de beha's halen :(Oh nee! Jakkes!
quote:carmen5 schreef op 09 april 2015 @ 16:15:

Bij de Lidl verkopen ze tegenwoordig ook verse broodjes. Veel moeders die hun kroost alvast een croissant uit de zak geven. Bij de kassa is het dan de vraag of ze alleen de broodjes betalen die nog in de zak zitten of ook het opgegeten 'bewijs'. Het is me opgevallen dat niet iedereen hier eerlijk in is.

Zo en zo vind ik wachten tot na het betalen beter is, omdat een kind dan leert dat het niet altijd alles meteen kan hebben.Ik zag laatst een kind in de Lidl wat een broodje mocht uitzoeken van z'n moeder, een hap nam en vervolgens het broodje teruglegde omdat ie het niet lekker vond.
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 16:17:

[...]

Ik zag laatst een kind in de Lidl wat een broodje mocht uitzoeken van z'n moeder, een hap nam en vervolgens het broodje teruglegde omdat ie het niet lekker vond. Asociaal.
@ CanYouNOT

En de moeder liet het zo ? En ging het om een klein kind of een wat groter kind ?
quote:carmen5 schreef op 09 april 2015 @ 16:21:

@ CanYouNOT

En de moeder liet het zo ? En ging het om een klein kind of een wat groter kind ?Moeder zag het niet, maar werd wel aangesproken door iemand. Kind was oud genoeg om te weten dat je zoiets niet doet.
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 16:15:

[...]

Heb je ooit in een supermarkt gewerkt? Er wordt zoveel door de vingers gezien onder het mom van klantvriendelijkheid.

Belachelijk dat dat zo gebeurd.

Je bent mijn inziens echt niet klantvriendelijk bezig als je mensen zonder dat ze dit doorhebben de regels laten breken.

Het is in zo'n geval mijn inziens ook echt niet acceptabel als ze achteraf dan gaan zeuren of moeilijk doen omdat je de regels zou hebben gebroken.
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 16:17:

[...]

Ik zag laatst een kind in de Lidl wat een broodje mocht uitzoeken van z'n moeder, een hap nam en vervolgens het broodje teruglegde omdat ie het niet lekker vond. Kijk zo iets is gewoon belachelijk en daar zo ik ook direct iets van zeggen. Smerig gewoon.
quote:SweetLittleMe schreef op 09 april 2015 @ 16:23:

[...]

Belachelijk dat dat zo gebeurd.

Je bent mijn inziens echt niet klantvriendelijk bezig als je mensen zonder dat ze dit doorhebben de regels laten breken.

Het is in zo'n geval mijn inziens ook echt niet acceptabel als ze achteraf dan gaan zeuren of moeilijk doen omdat je de regels zou hebben gebroken.Hoezo niet klantvriendelijk? Je wordt er toch niet op aangesproken. Er wordt voor de rest ook niet over gezeurd. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt?
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 16:26:

[...]

Hoezo niet klantvriendelijk? Je wordt er toch niet op aangesproken. Er wordt voor de rest ook niet over gezeurd. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt?

Als jij liegen klantvriendelijk vindt, dan is het klantvriendelijk.

Maar ik vind het niet fijn als er tegen mij gelogen en vind dat dus niet klantvriendelijk.

Als iemand tegen mij zegt geef je kind gerust maar al een broodje uit de verpakking dat mag wel hoor zegt. Dat vind ik het zeker niet klantvriendelijk als dat dus eigenlijk helemaal niet mag en ik dus daarmee de regels verbreek en ik misschien dat een ergernis ben voor andere mensen.
quote:SweetLittleMe schreef op 09 april 2015 @ 16:31:

[...]

Als jij liegen klantvriendelijk vindt, dan is het klantvriendelijk.

Maar ik vind het niet fijn als er tegen mij gelogen en vind dat dus niet klantvriendelijk.

Als iemand tegen mij zegt geef je kind gerust maar al een broodje uit de verpakking dat mag wel hoor zegt. Dat vind ik het zeker niet klantvriendelijk als dat dus eigenlijk helemaal niet mag en ik dus daarmee de regels verbreek en ik misschien dat een ergernis ben voor andere mensen.Dat is jouw mening.
Het staat niet in de wet dat je alvast mag beginnen met eten voor de kassa.

Hier een site van/door winkeliers over wat winkeldiefstal is.

wat is winkeldiefstal

Ter info:

Een winkeldiefstal kan al voltooid zijn volgens de wet vóór je de kassa hebt gepasseerd.

Van de site:

"Het Wetboek van Strafrecht zegt hierover dat iemand zich schuldig maakt aan winkeldiefstal als hij:

een artikel uit de winkel pakt, met de bedoeling

dat artikel voor zichzelf te gaan houden

zonder daarvoor te willen betalen.

Het venijn zit in het woord bedoeling. Want over bedoeling valt te twisten. U kunt iemand aanhouden als u een redelijke verdenking van schuld hebt. Die verdenking kan ontstaan uit waarneming (u ziet iemand iets pakken en niet afrekenen), maar ook uit omstandigheden: er verdwijnt bijvoorbeeld iets dat alleen de verdachte gepakt kan hebben, zonder dit artikel af te rekenen. Over zijn bedoeling mag de verdachte dan gaan twisten met justitie.

Een redelijke verdenking kan al ontstaan voordat iemand de kassa passeert. De Hoge Raad heeft bepaald dat iemand die een artikel zo goed wegstopt dat het niet meer te zien is, zich schuldig maakt aan een voltooide diefstal."

Okay denk je: ik heb niet de bedoeling om te stelen, dus ik zit wel safe (hoewel opeten wel héél goed verstoppen is )

Maar er staat ook dit:

"Winkeldiefstal in soorten en maten

Winkeldieven zijn vindingrijk. Let niet alleen op het klassieke stelen, maar bijvoorbeeld ook op:

het verwisselen of vervalsen van prijzen

artikelen achterhouden onder- of in andere artikelen

emballagebonnen maken met volle kratten uit de winkel

ruilen van gestolen goederen

betalen met vals geld of gestolen passen

consumeren van artikelen in de winkel zonder af te rekenen

opzettelijk beschadigen van artikelen om vervolgens over de prijs te gaan debatteren."

Dus pas maar op met alvast gaan eten.

(en nee Sensy, het is juridisch pas van jou nadat je het hebt afgerekend bij de kassa).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 16:34:

[...]

Dat is jouw mening.

Ja, mijn mening, maar ik ging er toch vanuit dat andere mensen het ook niet accepteren dat er tegen ze gelogen wordt.

Pfff....zal wel weer allemaal aan mij liggen.

Zal maar nooit meer iemand vertrouwen of geloven en zo.......
quote:SweetLittleMe schreef op 09 april 2015 @ 16:39:

[...]

Ja, mijn mening, maar ik ging er toch vanuit dat andere mensen het ook niet accepteren dat er tegen ze gelogen wordt.

Pfff....zal wel weer allemaal aan mij liggen.

Zal maar nooit meer iemand vertrouwen of geloven en zo.......Natuurlijk hoef je dat niet te accepteren, maar dan kun je net zo goed niet meer naar de supermarkt gaan, maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 16:40:

[...]

Natuurlijk hoef je dat niet te accepteren, maar dan kun je net zo goed niet meer naar de supermarkt gaan, maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal Dus ik moet maar kluizenaar worden of zo.
quote:SweetLittleMe schreef op 09 april 2015 @ 16:44:

[...]

Dus ik moet maar kluizenaar worden of zo.Da's nou ook weer niet de bedoeling
quote:OldWood schreef op 09 april 2015 @ 16:13:

[...]

Zolang er word gezegd dat het mag, mag het ook en staat het blijkbaar niet in de huisregels.

Doe eens niet zo naïef. Dus een ander moet jou eerst vertellen dat iets niet kan (terwijl je donders goed kunt weten, als je even logisch nadenkt, dát het niet kan), want anders is het OK?

Dus als er niet bij elk verkeerslicht een agent staat om jou expliciet te vertellen dat je niet door rood mag rijden, tja, dan is het dus niet jouw fout als je wél door rood rijdt, want hé, er was immers niemand die jou daar stond te vertellen dat het niet mocht? Zoiets?

Iedereen met een klein beetje boerenverstand kan begrijpen dat producten die je niet hebt afgerekend, of het nou om etenswaren, kleding, speelgoed, boeken, of weer iets anders gaat, nog niet van jou zijn en dat je dus met het gebruik ervan moet wachten tot je de centen bij de kassa hebt neergelegd. Zo simpel is het toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 09 april 2015 @ 16:54:

[...]

Doe eens niet zo naïef. Dus een ander moet jou eerst vertellen dat iets niet kan (terwijl je donders goed kunt weten, als je even logisch nadenkt, dát het niet kan), want anders is het OK?

Dus als er niet bij elk verkeerslicht een agent staat om jou expliciet te vertellen dat je niet door rood mag rijden, tja, dan is het dus niet jouw fout als je wél door rood rijdt, want hé, er was immers niemand die jou daar stond te vertellen dat het niet mocht? Zoiets?

Iedereen met een klein beetje boerenverstand kan begrijpen dat producten die je niet hebt afgerekend, of het nou om etenswaren, kleding, speelgoed, boeken, of weer iets anders gaat, nog niet van jou zijn en dat je dus met het gebruik ervan moet wachten tot je de centen bij de kassa hebt neergelegd. Zo simpel is het toch?

Als wordt aangegeven dat het mag dan zou je er toch wel vanuit mogen gaan dat het mag vind ik.

Als een politieagent bij een verkeerslicht aangeeft dat je WEL door rood mag rijden op dat moment dan ga je er toch ook vanuit dat het mag en je dus door rood kan rijden op dat moment.
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 16:00:

[...]

Dat is wél in iedere supermarkt zo, maar niet elke supermarkt houdt zich eraan.Onze buurtsuper is een franchise, de eigenaar maakt geen bezwaar. Waarom zou hij zich in zijn eigen toko aan andermans regels moeten houden? Het zijn zijn spullen, niet van meneer AH.
Geen ergernis, wel bij de Lidl :

Ik was bij een andere Lidl dan mijn gewone (omdat ze daar wel broodjes verkopen.

Het was druk bij de kassa's en toen ging er ook nog een kassa dicht.

De potige filiaalhoudster hoorde enkele scholieren daarom mopperen en zei : "als je vandaag een sollicitatieformulier invult, word je morgen uitgenodigd voor een gesprek! "

Vond ik wel een sterkte opmerking van haar.
quote:riannerianne schreef op 09 april 2015 @ 17:03:

[...]

Onze buurtsuper is een franchise, de eigenaar maakt geen bezwaar. Waarom zou hij zich in zijn eigen toko aan andermans regels moeten houden? Het zijn zijn spullen, niet van meneer AH.Oeps, ik was franchisers vergeten. Excuus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven