Gezondheid alle pijlers

Wandelen

10-04-2015 20:07 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dit in de juiste pijler zet maar ik vraag mij af of er mensen zijn die wel eens zomaar alleen een blokje of een stuk gaan wandelen. Ik neem het mij al weken voor om iedere dag zomaar een stukje te gaan wandelen maar op de een of andere manier komt het er niet van omdat ik normaal gesproken altijd wandel met een doel zoals iets bezichtigen of in het park afspreken met iemand en dergelijke.

Misschien raak ik wat meer gemotiveerd als ik lees dat er best veel mensen zijn die zomaar een stukje gaan wandelen.
In mijn eentje eigenlijk nooit maar met zoon in draagzak of kinderwagen heb ik een heel goed excuus, ik vind het heerlijk!
Zoals je leest zijn er velen!

Als het mooier weer wordt, ga ik ook weer vaker wandelen. Meestal 's avonds na het eten met m'n vriend, zo rond de 3-5 kilometer. Soms in het weekend met een vriendin en haar honden, dan lopen we meestal iets verder. Kan ook prima alleen lopen, lekker genieten van de omgeving en de zon! Maar nu heb ik de luxe met 5 minuten op de hei te staan. Heerlijk.
Doe ik ook. Ik woon in het centrum van een prachtige historische stad en ik heb geen auto

Ik hou ervan om alle kleine steegjes te leren kennen. Als het wat warmer wordt ga ik vaak zomaar wat rondwandelen. Alleen. Of tja, met heel veel toeristen erbij
Ik wandel minstens 1x per week in de natuur. Meestal op zondag, tenzij het echt hondeweer is.

Niet zo heel lang geleden 20+ km, maar im pijn aan voet heb ik nu een max van ca 3 uur wandelen.

Altijd alleen, heerlijk.
Ik wandel ook graag alleen, muziek op. Ik moet wel een doel hebben bijvoorbeeld de bieb of de stad en dan loop ik met een flinke omweg.
Ik woon ook dichtbij het centrum en ik doe eigenlijk ook alles gewoon te voet, vind het vaak de moeite niet om mijn fiets te pakken als het binnen een half uur te lopen is. Hier in de buurt heb je ook 2 mooie parken en op fiets afstand een bos en een ander mooi natuur gebied maar ik kom er haast nooit en dat vind ik best jammer want ik hou van de natuur. Fijn om te lezen dat er toch best wel wat mensen zijn die zomaar een stuk gaan wandelen, dat maakt het al minder 'raar', geen idee waarom ik het een beetje raar vind

Vandaag wilde ik een poging doen maar zag ik dat mijn ipod leeg was en bedacht ik mij dat het wel eens druk kon zijn in de parken i.v.m. het mooie weer.
Ik ga bijna iedere avond na het eten even wandelen, altijd alleen. Ik woon in een dorp op de Veluwe dus het is hier altijd prachtig wandelen en fietsen. Ik vind het heerlijk. Frisse lucht, beweging en lekker mijn hoofd even leegmaken.
quote:Pombeertje82 schreef op 10 april 2015 @ 21:54:

Ik woon ook dichtbij het centrum en ik doe eigenlijk ook alles gewoon te voet, vind het vaak de moeite niet om mijn fiets te pakken als het binnen een half uur te lopen is. Hier in de buurt heb je ook 2 mooie parken en op fiets afstand een bos en een ander mooi natuur gebied maar ik kom er haast nooit en dat vind ik best jammer want ik hou van de natuur. Fijn om te lezen dat er toch best wel wat mensen zijn die zomaar een stuk gaan wandelen, dat maakt het al minder 'raar', geen idee waarom ik het een beetje raar vind

Vandaag wilde ik een poging doen maar zag ik dat mijn ipod leeg was en bedacht ik mij dat het wel eens druk kon zijn in de parken i.v.m. het mooie weer.Waarom niet zonder muziek? Luister naar geluid om je heen - vogeltjes fluiten volop

Vandaag wilde ik een poging doen maar zag ik dat mijn ipod leeg was en bedacht ik mij dat het wel eens druk kon zijn in de parken i.v.m. het mooie weer.Je verzint excuses om niet te gaan.
Ja I know... daar moet ik ook eens mee ophouden.
Ik haat wandelen, tenzij ik bewust van punt A naar B loop, ik kan gewoon niet zomaar wat nutteloos wandelen. Ik woon in de stad en loop daar dus ook echt alleen puur functioneel; naar de bus, de winkel of iets anders. Buiten de stad loop ik een geocacheroute of geplande wandelroute. Als ik niet weet waar we heen gaan lopen, loop ik niet.
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 10 april 2015 @ 20:45:

Ik wandel ook vrij regelmatig. Dus helemaal niet gek, hoor.

Luisterboek is ook een leuk idee.

Hoe werkt dat, kan je die op je smartphone laden?http://luisterbieb.bibliotheek.nl
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 april 2015 @ 22:31:

Ik haat wandelen, tenzij ik bewust van punt A naar B loop, ik kan gewoon niet zomaar wat nutteloos wandelen. Ik woon in de stad en loop daar dus ook echt alleen puur functioneel; naar de bus, de winkel of iets anders. Buiten de stad loop ik een geocacheroute of geplande wandelroute. Als ik niet weet waar we heen gaan lopen, loop ik niet.Dat heb ik met fietsen. Wandelen vind ik een stuk leuker maar ik verbind er ook vaak een zeker doel aan.
Ik werk thuis en vind het halverwege de middag altijd wel lekker om even een stukje te wandelen. Er is toch niks raars aan? Ik kom ook wel eens andere mensen tegen die alleen aan het wandelen zijn.
ik wandel veel:

- soms met een doel

- soms dweil ik de stad af, zonder doel, gewoon om beweging te hebben zonder veel poespas

- soms ga ik naar een bos / landelijk gebied voor een wandeling in de natuur

ik vind geen van bovenstaande 'raar'
quote:smulrol schreef op 10 april 2015 @ 21:32:

Ik wandel minstens 1x per week in de natuur. Meestal op zondag, tenzij het echt hondeweer is.

Niet zo heel lang geleden 20+ km, maar im pijn aan voet heb ik nu een max van ca 3 uur wandelen.

Altijd alleen, heerlijk.

Oh wat heerlijk als je dat kunt! Ik ben een beetje jaloers

Ik krijg na anderhalf, twee uur pijn in mijn rug. Al van alles geprobeerd....

Gelukkig kan ik enorm genieten van zo nu en dan een lange wandeling van twee uur maar meestal hou ik het bij een uur.

Vandaag wilde ik een poging doen maar zag ik dat mijn ipod leeg was en bedacht ik mij dat het wel eens druk kon zijn in de parken i.v.m. het mooie weer.

En door de weeks vind je het te rustig in het park, dinsdag is het 'te koud' en wat voor smoezen heb je nog meer?

Ik neem aan dat je je iPod meteen aan de oplader hebt gehangen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, hier ook als het kan elke dag 1 of 1,5 uur (langer hou ik het niet vol vanwege enkeloperatie) maar het is goed om te bewegen en lekker je hoofd leegmaken! Bij mij ontstaan doordat ik niet meer kon sporten in de sportschool en toch wilde blijven bewegen en lopen is goed voor mijn lichamelijke mankementen zeg maar. Sportschoenen aan en lekker doorstappen! Ik heb wel bepaalde rondes die ik standaard loop en soms vanuit hier naar de stad is ruim 3 kwartier dan daar even rusten en weer terug! Liefst alleen of iemand met hetzelfde tempo, slenteren kan ik niet daar krijg ik het van in mijn rug.
Ik ben deze week iedere dag gaan wandelen behalve vandaag, op de een of andere manier kwam het er niet van. Maar morgen weer een dag.
Elke dag met de hond! 2 lange, waarbij ze lekker kan spelen en los kan en 2 kortere rondjes. We gaan nu voor de laatste en dan slapen. Sinds ik de hond heb en dus meer buiten kom en wandel voel ik me energieker en slaap ik beter. Kan het iedereen aanraden om lekker veel naar buiten te gaan (al vond ik dat zonder doel ook moeilijk)
quote:Pombeertje82 schreef op 17 april 2015 @ 23:05:

Ik ben deze week iedere dag gaan wandelen behalve vandaag, op de een of andere manier kwam het er niet van. Maar morgen weer een dag.Progressie toch? Voelt het nog steeds raar voor je?
quote:Sanne88 schreef op 11 april 2015 @ 09:13:

Ja, hier ook als het kan elke dag 1 of 1,5 uur (langer hou ik het niet vol vanwege enkeloperatie) maar het is goed om te bewegen en lekker je hoofd leegmaken! Bij mij ontstaan doordat ik niet meer kon sporten in de sportschool en toch wilde blijven bewegen en lopen is goed voor mijn lichamelijke mankementen zeg maar. Sportschoenen aan en lekker doorstappen! Ik heb wel bepaalde rondes die ik standaard loop en soms vanuit hier naar de stad is ruim 3 kwartier dan daar even rusten en weer terug! Liefst alleen of iemand met hetzelfde tempo, slenteren kan ik niet daar krijg ik het van in mijn rug.Ik vraag mij altijd af hoe mensen dat doen, het hoofd leeg maken. Juist met wandelen heb je alle tijd om te denken en het lukt mij echt niet om het hoofd leeg te maken.
Ik krijg mijn hoofd nooit leeg, het blijft denken. Maar er waait wel wat wind tegenaan En je ziet ondertussen eens iets anders.

Ik ben aan het twijfelen of ik morgen een tochtje van 10 km maak, of dat ik de bus neem (die ik moet reserveren).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven