Gezondheid alle pijlers

derdehands roken

11-04-2015 23:47 311 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik weet het: roken is slecht. Rook altijd buiten als de kinderen er zijn.

Zodra ze slapen rook ik binnen (slaapkamers zijn wel ver weg van woonkamer)

Nu hoor ik over derdehands rook, ik vind dit zelf zwaar overdreven. 8 jaar geleden en alle jaren daar voor, werd er nog gerookt in cafes en restaurants. Daar zaten we toen toch ook met onze kinderen? Hoe denken jullie hierover?
En een arts zou zich al helemaal dood moeten schamen om meteen te roepen "stopt u eerst maar eens met roken" i.p.v. te vragen "mevrouw rookt u ook? "
quote:diamond-gloss schreef op 12 april 2015 @ 19:23:

[...]

Als je mensen nooit werkelijk hebt zien roken waar haal jij dan de arrogantie vandaan om te roepen dat ze roken?

Als jij morgen longproblemen hebt is het ook prima dat jij als een rokende tokkie wordt gezien?Als ik dat zo vind dan moet ik dat toch gewoon eerlijk zeggen? Dan weet je in ieder geval meteen waar je aan toe bent.
quote:Pantax schreef op 12 april 2015 @ 19:29:

[...]

Als ik dat zo vind dan moet ik dat toch gewoon eerlijk zeggen? Dan weet je in ieder geval meteen waar je aan toe bent.Ja hoor je hebt gelijk.!
Kijk pantax jij zegt letterlijk in dit topic dat eerlijk geen deugd is nou prima,jouw kind heeft een vriendje van school waarvan jij echt zeker weet dat er in huis gerookt wordt.

Wat doe jij dan?

Zeg je dan eerlijk "nee ik wil liever niet dat mijn kind bij jullie speelt want die derdehands rook daar krijgt mijn kind later longkanker van of verzin je een schijnheilig smoesje?
quote:diamond-gloss schreef op 12 april 2015 @ 19:27:

En een arts zou zich al helemaal dood moeten schamen om meteen te roepen "stopt u eerst maar eens met roken" i.p.v. te vragen "mevrouw rookt u ook? "

Eens, die arts zou van mij direct lik op stuk hebben gekregen.

Maar wat is je conclusie? Ze had beter wel kunnen roken want ze kreeg dat toch over zich heen?

Jij weet toch wat je doet en niet doet als je zwanger bent of al kinderen heb.
quote:diamond-gloss schreef op 12 april 2015 @ 19:27:

Nou, nou, nou, nou, nou,nou,nou.

Het is niet zo handig idd. maar het is niet alsof je iemand van pedofilie beschuldigd he. Het perspectief is een beetje kwijt bij je
quote:smulrol schreef op 12 april 2015 @ 19:46:

[...]

Nou, nou, nou, nou, nou,nou,nou.

Het is niet zo handig idd. maar het is niet alsof je iemand van pedofilie beschuldigd he. Het perspectief is een beetje kwijt bij jeNet als het perspectief bij de anti rookmaffia tegenwoordig een beetje kwijt is bedoel je?
quote:diamond-gloss schreef op 12 april 2015 @ 19:52:

[...]

Net als het perspectief bij de anti rookmaffia tegenwoordig een beetje kwijt is bedoel je?

Ik kan echt niks met jouw extreem overtrokken reacties in dit topic, sorry.

.
quote:diamond-gloss schreef op 12 april 2015 @ 19:52:

[...]

Net als het perspectief bij de anti rookmaffia tegenwoordig een beetje kwijt is bedoel je?

Nee hoor, roken is gewoon bewezen slecht voor je.

Iemand valselijk beschuldigen is een heel ander verhaal.
Lieverd, het heeft geen zin, want je ziet niet dat je jezelf enorm tegenspreekt. Artsen mogen niet eerlijk zijn, moeders mogen geen schijnheilige smoesjes verzinnen.

Als antwoord: ik zou in geen enkele situatie proberen mensen een rotgevoel te bezorgen, of dat rotgevoel nou terecht zou zijn of niet. De werkelijkheid is niet zo zwart-wit als jij hem stelt. Je boosheid op die arts is daar een voorbeeld van. Als je moeder wel gerookt had, had hij het dan wel mogen zeggen? Natuurlijk niet. Iemand wier kind overleden is geef je geen trap na, hoe waar een uitspraak over schuld ook geweest zou zijn. Iemand die rookt ga ik er niet van beschuldigen dat hij mijn kind beschadigt, hoe waar zo'n uitspraak ook zou mogen zijn. Waarom zou ik iemand zich extra rot over zichzelf laten voelen? Hij rookt waarschijnlijk niet voor niets, daar hoef ik niet ook nog eens over heen.

Je kunt dat schijnheilig vinden, maar ook jij wordt liever met voorzichtigheid behandeld. Je hebt ettelijke posts achter elkaar gewijd aan de beschuldigen aan het adres van je moeder; die eerlijke meningen van anderen zijn je blijkbaar niet in de koude kleren gaan zitten.
quote:diamond-gloss schreef op 12 april 2015 @ 19:23:

[...]

Als je mensen nooit werkelijk hebt zien roken waar haal jij dan de arrogantie vandaan om te roepen dat ze roken?

Als jij morgen longproblemen hebt is het ook prima dat jij als een rokende tokkie wordt gezien?

Als mensen denken dat ik astma heb omdat ik rook, kan me dat geen barst schelen. Ik weet namelijk wel beter.

En ik vind rokers geen tokkies. Ik vind wel dat de meeste rokers een enorme blinde vlek hebben als het op hun gedrag aankomt en kromme drogredenen gebruiken om maar door te kunnen roken. En dat ze hun verantwoordelijkheid voor hun omgeving liever niet nemen en niet-rokers graag wegzetten als zeurpieten.
quote:Pantax schreef op 12 april 2015 @ 19:58:

Lieverd, het heeft geen zin, want je ziet niet dat je jezelf enorm tegenspreekt. Artsen mogen niet eerlijk zijn, moeders mogen geen schijnheilige smoesjes verzinnen.

Als antwoord: ik zou in geen enkele situatie proberen mensen een rotgevoel te bezorgen, of dat rotgevoel nou terecht zou zijn of niet. De werkelijkheid is niet zo zwart-wit als jij hem stelt. Je boosheid op die arts is daar een voorbeeld van. Als je moeder wel gerookt had, had hij het dan wel mogen zeggen? Natuurlijk niet. Iemand wier kind overleden is geef je geen trap na, hoe waar een uitspraak over schuld ook geweest zou zijn. Iemand die rookt ga ik er niet van beschuldigen dat hij mijn kind beschadigt, hoe waar zo'n uitspraak ook zou mogen zijn. Waarom zou ik iemand zich extra rot over zichzelf laten voelen? Hij rookt waarschijnlijk niet voor niets, daar hoef ik niet ook nog eens over heen.

Je kunt dat schijnheilig vinden, maar ook jij wordt liever met voorzichtigheid behandeld. Je hebt ettelijke posts achter elkaar gewijd aan de beschuldigen aan het adres van je moeder; die eerlijke meningen van anderen zijn je blijkbaar niet in de koude kleren gaan zitten.Lieverd artsen zouden gelijk hebben als ze mij voor zich hebben maar in het geval van mijn moeder is hun eerlijkheid volkomen misplaatst want zij rookt niet en heeft ook nog nooit gerookt dus volkomen idioot om haar van roken te beschuldigen.!
En het is niet idioot om tegen jou te zeggen dat je een tokkie bent? Vind je jezelf dan een tokkie? Want kom op, dat is net zo onzinnig. Het gaat er helemaal niet om of mensen gelijk hebben met hun eerlijkheid, het gaat erom dat eerlijkheid onnodig kwetsend is, of die eerlijkheid nou klopt of niet.
Als je als arts 95% rokers voor je ziet dan kan het zo zijn dat je een keer een aanname doet die op ervaring is gebaseerd. Dat doen zij dan niet expres maar omdat dit gewoon de meest voorkomende oorzaak is. Kan je 100 keer over uit je plaat gaan maar verandert daar niks aan.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
quote:diamond-gloss schreef op 12 april 2015 @ 19:43:

Kijk pantax jij zegt letterlijk in dit topic dat eerlijk geen deugd is nou prima,jouw kind heeft een vriendje van school waarvan jij echt zeker weet dat er in huis gerookt wordt.

Wat doe jij dan?

Zeg je dan eerlijk "nee ik wil liever niet dat mijn kind bij jullie speelt want die derdehands rook daar krijgt mijn kind later longkanker van of verzin je een schijnheilig smoesje?Dat is geen 3de hands rook maar gewoon meeroken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:diamond-gloss schreef op 12 april 2015 @ 19:43:

Wat doe jij dan?

Zeg je dan eerlijk "nee ik wil liever niet dat mijn kind bij jullie speelt want die derdehands rook daar krijgt mijn kind later longkanker van of verzin je een schijnheilig smoesje?

Tweedehands rook. Ze roken allebei waar de kinderen bij zijn. Just FYI.

En Diamond Gloss, ik vind jouw reacties erg

overtrokken en aanvallend. Ik voel me daar eerlijk gezegd (!) niet zo prettig bij.
quote:Pantax schreef op 12 april 2015 @ 20:09:

En het is niet idioot om tegen jou te zeggen dat je een tokkie bent? Vind je jezelf dan een tokkie? Want kom op, dat is net zo onzinnig. Het gaat er helemaal niet om of mensen gelijk hebben met hun eerlijkheid, het gaat erom dat eerlijkheid onnodig kwetsend is, of die eerlijkheid nou klopt of niet.

Als jij vindt dat rokers tokkies zijn dan val ik daar ook onder want ik rook...

Mijn beide ouders roken trouwens niet en hebben ook nooit gerookt terwijl zowel ik als mijn beide broers roken..

Over het algemeen worden rokers hier op het vivaforum als minderwaardig uitschot gezien..

En nee het vivaforum moet je idd niet met een korrel maar met een kilo zout nemen..

quote:viva-amber schreef op 12 april 2015 @ 20:11:

[...]

Dat is geen 3de hands rook maar gewoon meeroken.Maar als jij dat voor je kind niet wilt dan kun je daar toch gewoon eerlijk over zijn i.p.v. een flauw ongeloofwaardig smoesje ophangen?
quote:topdropje schreef op 12 april 2015 @ 20:18:

[...]

Tweedehands rook. Ze roken allebei waar de kinderen bij zijn. Just FYI.

En Diamond Gloss, ik vind jouw reacties erg

overtrokken en aanvallend. Ik voel me daar eerlijk gezegd (!) niet zo prettig bij.

Dan zeg je toch gewoon eerlijk dat jij dat voor jouw kind niet wilt?

Wat is daar mis mee?
Het is maar goed dat mensen zelf kunnen bepalen wat ze wel of niet doen ongeacht hun gezondheid.

Ik vind de mensen die hier andere voor moordenaars, tokkies en wat al niet meer uit maken terwijl je ze niet eens kent zelf echt asociaal!

Ik vind veel te dikke mensen ook vaak stinken maar dat zeg ik toch ook niet persoonlijk tegen iemand?

Stevige koffie drinkers stinken ook echt verschrikkelijk maar van mij krijgen ze gewoon koffie hoor als zij dat lekker vinden.

En mensen die hier zo zeuren over 3de hands roken zijn echt wel zielig hoor want het bestaat niet eens! Diegene die de rook daadwerkelijk inhaleert krijgt al 90% binnen dus als mensen buiten roken krijgt werkelijk niemand daar longkanker van! Wel van de vele uitlaatgassen, daar krijg je echt longkanker van maar daar schijnt hier niemand zich druk om te maken.

Wie zijn hier nu de echte domme tokkies? Volgens mij diegene die roepen GEEN longkanker te willen krijgen van roken maar van auto rijden wel en daar geen problemen mee hebben.

Dus gaat het jullie nu omdat het stinkt of omdat het slecht is? Dat zou ik nu wel eens willen weten, want jullie zijn zo tegenstrijdig. En ga me nu niet vertellen dat onze heilige schrijftertjes geen autorijden!
quote:diamond-gloss schreef op 12 april 2015 @ 20:22:

[...]

Maar als jij dat voor je kind niet wilt dan kun je daar toch gewoon eerlijk over zijn i.p.v. een flauw ongeloofwaardig smoesje ophangen?Nogmaals, dat accepteer jij dus niet. Want als ik daar "last" (jouw woorden, air quotes geven al aan dat je dit niet gelooft) van heb dan moet ik ook maar dat kind niet meer bij mij uitnodigen. En dat was nou net het punt van mijn eerste post, dan zijn de kinderen de dupe. Dus zeg ik in het geval van het vriendinnetje van mijn dochter uiteindelijk maar niets en probeer ik het wat subtieler op te lossen. Maar dat is weer schijnheilig volgens jou dus wat wil je nou?
quote:diamond-gloss schreef op 12 april 2015 @ 20:21:

[...]

Als jij vindt dat rokers tokkies zijn dan val ik daar ook onder want ik rook...

Mijn beide ouders roken trouwens niet en hebben ook nooit gerookt terwijl zowel ik als mijn beide broers roken..

Over het algemeen worden rokers hier op het vivaforum als minderwaardig uitschot gezien..

En nee het vivaforum moet je idd niet met een korrel maar met een kilo zout nemen..

Mensen die roken zijn niet tokkie, mensen die geen rekening met kinderen houden op welke manier dan ook zijn tokkie. En dat is mijn mening.

@Diamond: Rokers worden helemaal niet als minderwaardig uitschot gezien. Je zit er in dit topic wèl heel erg naar te hengelen om zo genoemd te worden.

Als je toch denkt dat je eerlijkheid op prijs stelt: ik denk, eerlijk gezegd, dat je een minderwaardigheidscomplex hebt van hier tot Tokyo. Ik denk dat je je in heel veel situaties minder voelt dan anderen. Ik denk dat je niet heel gelukkig bent. Ik denk dat je daar best iets aan zou kunnen doen. Met iemand gaan praten bijvoorbeeld en gaan sporten, liefst een teamsport. Ik denk dat je dat gelukkiger zou maken.

Zo dan, heerlijk hè, zo'n ongevraagd eerlijke mening
Quoten is ook een vak
quote:topdropje schreef op 12 april 2015 @ 20:28:

[...]

Nogmaals, dat accepteer jij dus niet. Want als ik daar "last" (jouw woorden, air quotes geven al aan dat je dit niet gelooft) van heb dan moet ik ook maar dat kind niet meer bij mij uitnodigen. En dat was nou net het punt van mijn eerste post, dan zijn de kinderen de dupe. Dus zeg je (in het algemeen) uiteindelijk maar niets en probeer je het wat subtieler op te lossen. Maar dat is weer schijnheilig volgens jou dus wat wil je nou?

Huh hoe kom je daar nou toch bij?

Ik accepteer het idd niet dat van mijn moeder gezegd wordt dat ze met haar longproblemen maar niet moet roken maar dat lijkt mij logisch want zij rookt niet en heeft ook nog NOOIT gerookt.!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven