Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Xana had jij nou morgen de echo?
Pff.. Spierpijn!! Haha!!

Verder alles rustig hier! Geen naderende menstruatie en ik heb mij nog weten te beheersen met het oog op testen. Vrijdag, zaterdag of zondag testen! Ligt eraan hoe goed ik mij verder kan beheersen. Maar ik heb er dit keer zo'n goed gevoel over!!

Zondag hebben we familiedag. Met familie die we 1 keer in de 3 jaar zien.

niet zoveel zin in eigenlijk..
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Stel je voor je test vóór die familiedag en het is positief!!! Haha dan heb je helemaal geen zin meer Ik ben superbenieuwd Laura!

Hier toch maar weer urine laten testen. Twijfel of het goed is. Geen verhoogde witte bloedcellen, wel rode. Nou heb ik dat sinds mijn nierstenen wel vaker, maar was iets meer nu. Ze gaan het 24 uur kweken en dan kan ik morgen even bellen. Het zal wel meevallen, maar wel fijn dat het even gecheckt is. Ik voel nonstop aandrang of ik nou net geweest ben of niet. Erg vervelend. Blaas voelt soms ook alsof ik het veel te lang heb opgehouden, maar lijkt erop dat het toch door de baby komt.

Nu lekker aan een sapje en verse aardbeien. Net stukje gefietst. Vanavond nog werken, maar voel me best fit dus moet lukken.
Aii.. Meral, dat is vervelend. Wel fijn dat je je verder zo goed voelt.

De baby kan idd veel invloed op je blaas hebben. Mijn moeder dacht 29 jaar geleden dat ze een blaasontsteking had, urine ingeleverd bij de huisarts; "mevrouw, u bent zwanger". 9 maanden later was ik er!!

Haha!!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Ik zie net dat mijn app zegt dat ik vanaf morgen een vroege zwangerschapstest kan doen.. Hihi!! Maar ik heb gewoon die dingen van action. Die zijn volgens mij niet zo gevoelig. Het beste is toch om nog zo laaaaaang mogelijk te wachten..
Lollie, wat leuk dat je al een echt gericht cadeautje hebt gekregen.

Ben je vandaag al naar de gym voor zwangeren geweest?

Panda, ook voor jou een compliment. Opletten op je eten is moeilijk!! Maar wel heel belangrijk.

Echt knap!

Meral, ik hoop dat je geen blaasontsteking hebt. Zou, zoals je het typt én omdat je zwanger bent, ook de baby als oorzaak benoemen.

Maar ik ben geen dokter. Dus beter het zekere voor het onzekere nemen.

Uiltje, girlpowerrr! En ook heel veel manpowerr, maak het gezellig!!

Laura, wat herken ik jouw berichtjes!

Ik heb de afgelopen dagen ook echt gedacht dat ik zwanger zou zijn. Voelde me súper moe, dacht dat mijn borsten pijn deden en had af en toe buikpijn. Nou.. ik een vroege zwangerschapstest in huis gehaald. Helaas-pindakaas.

En meteen verdwenen alle symptomen en mogelijke zwangerschapskwaaltjes. Dus ik verwacht komend weekend ongesteld te worden. Jammer!!

En ook een (grote) teleurstelling. Misschien waren het voorjaarskriebels, maar had een goed gevoel bij deze ronde.

Maarja.

Vind het daarnaast ook super jammer, want wilde eigenlijk in 2015 moeder worden. Dat was mijn voornemen! Heb het nu maar aangepast op 'ik wil zwanger raken in 2015'.

Ga nu even verder in de ego-post... Soms baal ik namelijk en dan denk ik 'ik ben te dik, ik moet afvallen, ik zal nooit kinderen krijgen, enz.' En dan lijkt het me ook verstandig om niet meer online te komen, zodat ik er niet steeds mee bezig ben. Maar ik kan niet zonder jullie!!
Elke, ik snap je helemaal hoor! Het lijkt me ook heel lastig om hier de leuke zwanger verhalen te lezen en dan zelf alleen maar te kunnen hopen dat het ook snel raak is... Een hele dikke knuffel voor jou en ik hoop natuurlijk dat je gewoon gezellig mee blijft schrijven hier hoor

Laura, wat spannend! Ben benieuwd tot wanneer je het uit kan stellen haha!

Jen, ik zou zeker een proefles gaan doen bij Mom in Balance! Ik vond het echt super leuk en heb me vandaag meteen ingeschreven voor een abonnement van 1x per week... het is wel pittig hoor, heb overal spierpijn vandaag maar zo leuk om je samen met mede zwangeren in het zweet te werken! ik zal je wel even een pb sturen met de kortingscode voor een gratis proefles! dan kun je het iig een keer proberen

Uiltje wat een goed nieuws!! Nog even knallen deze dagen en dan weer geduldig afwachten! lijkt me helemaal moeilijk als je weet dat er nu eindelijk een eisprong is geweest!

Vervelend van je blaas Meral, ik hoop dat de uitslag mee valt morgen!
Elke, allereerst STOP met te benoemen dat je een egopost plaatst!! Dat slaat nergens op, want ik post dan ook 9 van de 10 keer een egopost.

Wat maakt het in hemelsnaam uit!! Ik zie dit forum meer als een uitlaatklep, waar ik mijn gevoelens en gedachten (en onzekerheden) kwijt kan.

Daarnaast vind ik het leuk om op andere leuke en minder leuke berichten te reageren, om er voor een ander te kunnen zijn. En ik geniet er ook van als mensen op mij reageren. Nou, dat maakt mij ook een enorm egocentrische muts denk ik.. Maar hier zullen waarschijnlijk een heleboel van ons zich in herkennen (of toch niet.. mijn onzekere ikke..)

En voor de rest, blijf alsjeblieft gewoon lekker mee lezen en schrijven en het komt vanzelf een keer goed met ons! Ook onze wens zal in vervulling gaan, al moeten we hem misschien soms een beetje bijstellen

kop op meid!!
Elke, zag jouw berichtje en daar wilde ik toch meteen heel graag even op reageren!! 😊 Ik snap heel goed dat je af en toe flink twijfelt over het zwanger worden of dat gaat lukken, ik heb namelijk precies dezelfde twijfels gehad. Ik heb namelijk ook altijd gedacht ik kan niet zwanger worden of iig het gaat heel lang duren want ik ben ook te zwaar, eigenlijk echt wel een beetje te zwaar. En dit wil ik nu graag aan jou vertellen omdat ik daarmee ook wil laten zien dat het wel kan. En natuurlijk is iedereen anders maar alleen overgewicht zal je niet zomer tegen gaan houden. En mochten je twijfels toch aanhouden of verergeren kun je er altijd met iemand over gaan praten misschien, de HA misschien?

Ik hoop dat we je hier blijven lezen en ik hoop dat je hier ook je uitlaatklep kunt blijven hebben en dat wij dan op jou kunnen reageren en hopelijk bemoedigende woorden kunnen uitspreken 😊 en ik gun het je mega van harte dat je in 2015 zwanger mag raken!!!!

Uiltje, wat een goed nieuws voot jou!!! Fijn! Nu hopen op nog meer goed nieuws! 😊

Meral, even balen van je blaas!! Hopelijk valt het mee morgen, wel heel fijn dat je het wel even checken, zekerheid is meest toch wel heel erg prettig!

Lollie, mom in balance is wel echt actief begrijp ik? Dat lijkt me voor straks ook wel interessant! Wil namelijk wel echt blijven bewegen. Is het een beetje vergelijkbaar met fitness alleen dan afgestemd op zwangeren?

Laura, ook hou gun ik van harte die positieve test!!! En het wachten daarop is soms zoooo lastig!!! En voor jou ook, over jezelf schrijven hoort er inderdaad ook bij, iedereen heeft hier ook zijn eigen dingen, twijfels, blijdschap en verdriet, en dat mag zeker gedeeld worden vind ik!!
Hè kom ik thuis van werk, lees ik jouw post Elke. Wat jammer van je test Het was een vroege, maar snap dat je nergens meer op hoopt.

Hoeveel rondes heb je nu gehad? Het hoeft echt niet altijd zo te zijn dat je niet zwanger word door overgewicht. Ik ken genoeg vrouwen met zelfs serieus obesitas die kinderen hebben. Tuurlijk is het een feit dat je kansen kunnen verkleinen bij extreem overgewicht, maar dat is leeftijd, ondergewicht, sommige chronische aandoeningen ook.

Ik heb een bmi van 29, ben 33 en heb een miskraam gehad. Nu meteen zwanger. Risico is iets anders als kan niet.

Als je erg twijfelt waarom bespreek je het dan niet een keer met je huisarts? Zij weten precies hoe jouw medische achtergrond is en kunnen vast goed uitleggen hoe het allemaal zit.

Ik snap trouwens best dat je soms even een timeout van alle blije verhalen op facebook en viva wilt. Ik zou het jammer vinden, maar misschien doet het je wel goed. Je kan ook een aparte groep maken als jullie willen voor iedereen die nog niet zwanger is en daar alleen even schrijven en lezen. Als dat jou (en de andere) goed doet waarom niet?!

Ik heb geen idee hoe de anderen dat zien eigenlijk maar kan me voorstellen dat je dan meer rust voelt met alleen gelijkgestemden.

Het stoort mij niet om posts te lezen waarin niet op anderen wordt gereageerd, maar waarin iemand alleen z'n eigen verhaal doet. We weten allemaal van elkaar dat iedereen oprecht geïnteresseerd is in de ander.
Jullie zijn zo lief!

Zoals ik mijn vorige bericht al eindigde; ik kan niet zonder jullie.

Vind het heeeeeeeeeel leuk om de verhalen van de zwangeren te lezen.

Heb er ook wel eens over nagedacht naar de HA te gaan, maar ik heb geen leuke dokter...

Ik ga nu naar ronde 6 en 2015 is nog niet voorbij.

Ik ben volgende week jarig, daar ga ik me op verheugen! Anders blijf ik te lang chagrijnig.

Nogmaals tnx voor jullie berichtjes.
Wow meiden heb even alles moeten lezen haha. Kwebbel tantes😝.

Meral, klopt heb vanmiddag om 15:15 de nekplooimeting. Vind het wel spannend hoor.

Wat vervelend voor jou. Hoop dat er niks uit het bloed komt en het gewoon door de drukke baby komt haha.

En nierstenen zeg poeh wat vervelend. Mijn moeder heeft dat ook.

Elke, aaaaah een hele dikke knuffel voor jou zeg! ik begrijp je helemaal hoor! Ik heb vorig jaar in een andere groep geschreven, en daar werd iedereen zwanger. En dit voelde zo rot en mijn cyclus wat ook nog super lang duurde toen, dus had ook veel minder kans. Heb toen ook heel erg gedacht dat ik nooit zwanger zou raken en er iets aan de hand was. Toen zijn wij even gestopt omdat ik ziek was. En je ziet wel, nu in 1x raak. Dus meid echt het komt goed! Duim heel hard voor je dat je snel positief test. En die vroege zwangerschapstesten zeggen niks hoor. Soms test je pas positief na nod. Kan zijn omdat de innesteling later was en je nog niet genoeg hcg hebt.😊

Laura, ik word vrolijk van jou haha. Krijg er een goed gevoel bij hoor. Kom maar op met die test! En laat er 2 streepjes staan a.u.b.

Hier vanmiddag dus de nekplooimeting, vind het zoooo spannend.

Gisteren voor het eerst dit jaar heerlijk de bbq aan gehad met de buren. Hmmm.

Wel ben ik echt verkouden nu. Voel me 's morgens ook echt niet lekker. Keelpijn, verstopte neus. Blehh. Maar wat wil je met dit weer wat zo op en neer gaat.

Fijne dag meiden!
Wat jammer Elke :( *Hug* wij zijn er voor je! en het komt allemaal goed :D

Wat spannend Xanade nekplooimeting, laat je weten hoe het was? ik vond het ook super spannend. Ik heb 12 mei pas de 20 weken echo..pff duurt zo lang.

Spannend Laura! ben echt benieuwd!
Nou hier eindelijk sinds gisteravond van mijn ongesteldheid af na 11 dagen 😕

Mocht ook wel een keer want de vruchtbare dagen komen er al bijna weer aan haha!

Elke je mag deze dingen best posten hoor daarvoor zijn wij er. Snap hou gevoel wel. Hopen dat we allebei snel een positieve test in handen hebben.

Xana veel plezier en succes vanmiddag.

Meral bah wat vervelend dat je daar last van hebt. Hopelijk is het niks ergs en is het snel weer over.

Nou ik ga maar genieten van mijn avonden samen met mijn mannetje
Succes Xana! Ben benieuwd.

Annemarije heeel veeel plezier!!!
Ik had toch wel een paar kleine vraagjes.. Wat houd een ronde precies in? Hoe bereken je je NOD? Hoe bereken je je meest vruchtbare dagen?
Hallo meiden,

De echo was weer leuk om te zien.

De nekplooi was 1,3mm en de rest moet ik nog even op wachten.

Ook hebben we de gevulde maag en blaas gezien en de 2 hersenhelften.

De spruit was flink aan het bewegen dus gelukkig heeft ze meteen de nekplooi gemeten, want toen lag het niet meer stil en draaide het zich helemaal op de kop haha.

Wel leuke foto's gekregen van de voetjes wat over elkaar lagen, haha en een in 3d waar je het kleine kontje en beentje kunt zien met de navelstreng.

Het was nu al van kop tot kont 7 cm😊
en met de benen erbij dan, Xana?? Haha, gekkigheid!!

Wauw, wat zal jij je weer gelukkig voelen!! (ook hier een glimlach op het gezicht door jouw post).
Beste Kardoula,

Sorry dat ik het zeg, maar jouw bericht komt bij mij een beetje raar over.

Mocht je hier actief mee willen gaan schrijven, welkom! (kun je iets meer over je zelf vertellen? en dit hoeft natuurlijk helemaal niet uitgebreid of iets te zijn waardoor je herkenbaar wordt voor de buitenwereld, maar je valt nogal met de deur in huis)

Als antwoord op je vragen:

Een periode is van de eerste dag van je menstruatie tot de dag voordat je volgende menstruatie begint. Elke periode is dus een 'kans' om zwanger te raken.

Waarschijnlijk houd je wel bij wanneer je verwacht te menstrueren. De dag dat je verwacht dat je komende menstruatie begint, noemen wij NOD en staat voor niet ongesteldheids dag. Of terwijl de dag dat je ongesteld moet worden, maar het niet wordt, omdat je zwanger bent.

Het berekenen van je meest vruchtbare dagen kan op veel verschillende manieren. Bijvoorbeeld door een ovulatietest te doen, je temperatuur bij te houden en noem maar op. Ik zou zeggen, gebruik google eens!!

Succes.
Laura, kun je je nog wachten met testen?
Kunnen wij nog wachten tot Laura gaat testen! haha ben zo benieuwd. Hoop dat je ongevoelig bent voor groepsdruk Laura
Hahahahha precies meral, daarom vraag ik het eigenlijk ook.

Laat je niet gek maken hoor. Maar zou t gewoon zo leuk vinden om weer positief nieuws te horen hihi.
Ooh en meral, voor in de tabel als je hem weer gaat aanpassen. 28-05 20 wekenecho
Ja, Laura, ik ben ook zo benieuwd!!!

Xana wat fijn van je goed echo! 1,3 is volgens mij heel goed hoor!

Meral, als je de tabel gaat aanpassen: JONGEN / 20 weken echo 13-05-2015

Hier vandaag krom van de spierpijn... Leuk dat Mom in Balance (Grapjes, het blijft echt een aanrader, maar moet weer even wennen aan het fanatiek sporten!)

Jen, had jij mijn pb al gehad? het lijkt bij mij net of ik hem naar mezelf heb gestuurd....

Panda, als jij de actiecode ook wil hebben, moet je maar even laten weten dan stuur ik hem ook naar jou!

Gister trouwens het babykamertje opgehaald, ziet er leuk uit! hier en daar een klein plekje bijwerken met wat verf en dan goed poetsen... gaan van het weekend denk maar een beetje plaats maken en kijken hoe we het gaan indelen enzo!

Annemarije, veel plezier de komende dagen!!
ooo... meiden... ik voel mij zo'n heks!!

(even tussen door, ik heb nog niet getest.)

Ik had vanavond trainen en er zit een meisje/dame (van mijn leeftijd) in mijn groep en die is nu (ook) zwanger. dat hoorde ik vanavond. Wij zijn niet bepaald vriendinnen. Ik ken haar nog van vroeger. En nu ben ik zooo stik jaloers.. ik schaam mij kapot!! Ik gun het haar echt wel, absoluut. Maar diep van binnen kan ik wel janken.. en ergens durf ik nu haast zelf niet meer te testen, bang voor de teleurstelling.

jak, wat voel ik mij rot!!

Zo lekker een Ego-post (en ik heb zo'n hekel aan dat woord...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven