Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
woensdag 15 april 2015 om 09:35
woensdag 15 april 2015 om 10:16
woensdag 15 april 2015 om 10:39
woensdag 15 april 2015 om 12:17
Bedankt voor de suggesties! We hebben Dide als kansmaker voor de 2e naam, Fem heeft ook een lieve 2e naam.
Saar vind ik heel leuk, maar hebben vrienden al, Tess ook gaaf maar is nu enorm in de mode wat ik dan weer jammer vind. Britt zit in de familie, Suus vind ik leuk maar man niet.
Hebben wel een naam bedacht, maar is best gewaagd, S***. Haal dit weer weg straks hoor want wordt erg herkenbaar zo. Bij quoten ajb alleen de 1e letter noemen
Saar vind ik heel leuk, maar hebben vrienden al, Tess ook gaaf maar is nu enorm in de mode wat ik dan weer jammer vind. Britt zit in de familie, Suus vind ik leuk maar man niet.
Hebben wel een naam bedacht, maar is best gewaagd, S***. Haal dit weer weg straks hoor want wordt erg herkenbaar zo. Bij quoten ajb alleen de 1e letter noemen
anoniem_29414 wijzigde dit bericht op 18-04-2015 20:39
Reden: Erg herkenbaar, dank voor het meedenken!
Reden: Erg herkenbaar, dank voor het meedenken!
% gewijzigd
woensdag 15 april 2015 om 12:44
S. klinkt niet echt af als naam voor mij.
Maar misschien dat ik er even aan moet wennen lees hem voor het eerst.
Uhm, hij is apart maar doet mij wel weer denken aan Sofia.
Maar ik denk dat jullie bij de eerste ook wel de vraag kregen of ze geen Femke hete.
Maar klinkt wel grappig als sibset.
Maar misschien dat ik er even aan moet wennen lees hem voor het eerst.
Uhm, hij is apart maar doet mij wel weer denken aan Sofia.
Maar ik denk dat jullie bij de eerste ook wel de vraag kregen of ze geen Femke hete.
Maar klinkt wel grappig als sibset.
life is to celebrate
woensdag 15 april 2015 om 12:52
Gisteren zijn we er achter gekomen dat we niet een kind verwachten maar twee Krijgen we toch nog een groot gezin
Echter namen zijn we nog niet uit.
Nathaniel is min of meer onze eerste keuze voor een jongensnaam maar nu moeten we er misschien twee hebben of (moeilijker) twee meisjes namen of een meisjes naam.
Hebben jullie nog ideen voor namen die goed bij Nathaniel passen? Mocht het een jongenstweeling zijn of een jongens/meisjestweeling?
Ik heb hier al eerder om meisjes namen gevraagd en toen heb ik een paar goede opties gekregen. Abigail is op dit moment mijn favo. Mijn man begint het ook steeds leuker te vinden. Mijn tweede keuze is Charlize maar mijn man vindt dat niet zo'n mooie naam.
Nathaniel is min of meer onze eerste keuze voor een jongensnaam maar nu moeten we er misschien twee hebben of (moeilijker) twee meisjes namen of een meisjes naam.
Hebben jullie nog ideen voor namen die goed bij Nathaniel passen? Mocht het een jongenstweeling zijn of een jongens/meisjestweeling?
Ik heb hier al eerder om meisjes namen gevraagd en toen heb ik een paar goede opties gekregen. Abigail is op dit moment mijn favo. Mijn man begint het ook steeds leuker te vinden. Mijn tweede keuze is Charlize maar mijn man vindt dat niet zo'n mooie naam.
woensdag 15 april 2015 om 13:10
quote:selah01 schreef op 15 april 2015 @ 12:52:
Gisteren zijn we er achter gekomen dat we niet een kind verwachten maar twee Krijgen we toch nog een groot gezin
Oh wat leuk! Nogmaals gefeliciteerd meid! Super leuk een tweeling.
Uhm, dit is wel even iets om over na te denken nu.
Oh wat leuk! Nogmaals gefeliciteerd meid! Super leuk een tweeling.
Uhm, dit is wel even iets om over na te denken nu.
life is to celebrate
woensdag 15 april 2015 om 13:14
Gefeliciteerd Selah, dat zal wel even omschakelen zijn, het nieuws dat je een tweeling verwacht. De zwangerschap zal wellicht ook wat zwaarder worden, ik duim voor je dat je een fijne zwangerschap zupt hebben.
Ipv Charlize misschien Marlise/Marlize?
En anders voor een meisje:
Jillian
Hailey
Mathilda
Joanie
Felicia
Evalyn
Noralie
Madison
Jackie
Michelle
Genevieve
Fabiënne
Louise
Lorena
Giovanka
Jongen:
David
Hugo
Sebastian
Benjamin
Jonas
Cliff
Clint
Phillip
Christian
Oliver
Layton
Mitchel
Julian
Maxwell
Mathias
Sylvester
Damian
Brandon
Joshua
Samuel
Winston
Orlando
Giorgio
Ipv Charlize misschien Marlise/Marlize?
En anders voor een meisje:
Jillian
Hailey
Mathilda
Joanie
Felicia
Evalyn
Noralie
Madison
Jackie
Michelle
Genevieve
Fabiënne
Louise
Lorena
Giovanka
Jongen:
David
Hugo
Sebastian
Benjamin
Jonas
Cliff
Clint
Phillip
Christian
Oliver
Layton
Mitchel
Julian
Maxwell
Mathias
Sylvester
Damian
Brandon
Joshua
Samuel
Winston
Orlando
Giorgio
woensdag 15 april 2015 om 19:08
@Selah01, gefeliciteerd!
Wat suggesties:
M: Lauren, Cecile, Alexa, Emily, Elize, Alice, Lilly, Olivia, Avelie, Camilla, Dalilah, Salomé
J: Christophe, Jonathan, Matthias, Dominic, Tobias, Benjamin, Julian, Elias, Jethro
Wat suggesties:
M: Lauren, Cecile, Alexa, Emily, Elize, Alice, Lilly, Olivia, Avelie, Camilla, Dalilah, Salomé
J: Christophe, Jonathan, Matthias, Dominic, Tobias, Benjamin, Julian, Elias, Jethro
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
woensdag 15 april 2015 om 21:04
Ik zie dat ik hoognodig weer moet reageren. Jeen staat wat mij betreft nog steeds op 1. Wel dan met een 2de naam erbij, ivm mans naam. Ik zie verder genoeg leuke namen Jouke en Loek bv, maar helaas hebben man en ik niet altijd dezelfde smaak
Dochter heet G.uusje. Nummer 1 voor een meisje is op dit moment Nikki.
Dochter heet G.uusje. Nummer 1 voor een meisje is op dit moment Nikki.
woensdag 15 april 2015 om 21:06
quote:-tinkerbell- schreef op 07 april 2015 @ 21:06:
[...]
Haha dat retro voel ik dus echt totáál niet bij de naam Frits. Bij Harm overigens ook niet, Dirk dan weer wel, ik ken een klein Dirkje Het is geloof ik ook maar net welke associaties je hebt,
Ik zat wel al dagen te denken waarom ik zo'n nare/viezige associatie heb met de naam Frits, ik wist het net ineens: het doet me denken aan Joseph Fritzel
Okee, exit Frits.......
[...]
Haha dat retro voel ik dus echt totáál niet bij de naam Frits. Bij Harm overigens ook niet, Dirk dan weer wel, ik ken een klein Dirkje Het is geloof ik ook maar net welke associaties je hebt,
Ik zat wel al dagen te denken waarom ik zo'n nare/viezige associatie heb met de naam Frits, ik wist het net ineens: het doet me denken aan Joseph Fritzel
Okee, exit Frits.......
donderdag 16 april 2015 om 00:00
Sweety, ik vind S. wel een gave naam! Moet alleen denken aan die naam met een o minder en een -a erachter, maar goed, dat is niet zo'n heel boeiende associatie. (Als je de naam straks weghaalt is mijn post waarschijnlijk wartaal voor de lezers die volgen, maar even zo gedaan om de naam niet herkenbaar terug te halen. Hopelijk snap je wat ik bedoel).
Wat vind je anders nog van:
Kiki
Puck
Diede
Ann
Roos
Noor
Floor
Fleur
Lou
Nena
Lode
Fauve
Mirre
Jet
Wies
Lynn
Elvi
Fae
Viv
Pien
Pippa
Elle
Sasha
Zenzi
Neel
Ivy
Svea
Jonne
Juul
Sue
May
Lot
Wat vind je anders nog van:
Kiki
Puck
Diede
Ann
Roos
Noor
Floor
Fleur
Lou
Nena
Lode
Fauve
Mirre
Jet
Wies
Lynn
Elvi
Fae
Viv
Pien
Pippa
Elle
Sasha
Zenzi
Neel
Ivy
Svea
Jonne
Juul
Sue
May
Lot
donderdag 16 april 2015 om 13:12
Dank jullie wel voor de felicitaties ! Het is een shock maar wel een leuke! (en volgens mijn man konden we het verwachten want hij is er 1 van een tweeling)
Gelukkig gaan we wel verhuizen naar een groter huis volgende maand want we groeien nu echt letterlijk dit huis uit.
Dank jullie wel voor de suggesties.
Marlize zou ik aan mijn man kunnen voorleggen. Hij vindt Charlize niet leuk omdat het te trendy is dus ik ben bang dat hij dit ook niet wil.
Sommige van jullie suggesties zijn echt leuk, had ik nooit aan gedacht.
Mathilda en Genevieve zijn ook leuk. Hele andere stijl dan we tot nog toe hebben maar wel een leuke naam.
Salome is ook mooi maar we hebben al een Solomon (oudste zoon) dus te veel herhaling)
Olivia of Livia vind ik ook wel een kanshebber
Viviënne ga ik zeker voorleggen aan mijn man. Dat is ook een mooie naam.
Voor een jongen Matthias, Tobias of Joshua
Gelukkig gaan we wel verhuizen naar een groter huis volgende maand want we groeien nu echt letterlijk dit huis uit.
Dank jullie wel voor de suggesties.
Marlize zou ik aan mijn man kunnen voorleggen. Hij vindt Charlize niet leuk omdat het te trendy is dus ik ben bang dat hij dit ook niet wil.
Sommige van jullie suggesties zijn echt leuk, had ik nooit aan gedacht.
Mathilda en Genevieve zijn ook leuk. Hele andere stijl dan we tot nog toe hebben maar wel een leuke naam.
Salome is ook mooi maar we hebben al een Solomon (oudste zoon) dus te veel herhaling)
Olivia of Livia vind ik ook wel een kanshebber
Viviënne ga ik zeker voorleggen aan mijn man. Dat is ook een mooie naam.
Voor een jongen Matthias, Tobias of Joshua
donderdag 16 april 2015 om 13:17
We hebben gisteren ook Joachim besproken. Mijn man vindt echter de G klank in het midden niet mooi.
Hij wil een K klank dus Joakiem Hij is Franstalig en in het Frans spreek je Joachim uit met een K in het midden. Hij vindt de Portugese schrijfwijze beter: Joaquim
Zo dat in Nederland duidelijk zijn? Dat je het dan uit moet spreken als Joakiem?
Op z'n Portugees zou het dan meer Zjoakiem zijn. Is ook mooi dus we kunnen eventueel ook voor die uitspraak gaan.
Alleen we zijn helemaal niet Portugees en wonen niet in Portugal dus echt logisch is dat ook niet.
Plus dat onze andere kinderen meer Engelse namen hebben (wel van Hebreeuwse origine dus Joaquim past wat dat betreft wel)
Hij wil een K klank dus Joakiem Hij is Franstalig en in het Frans spreek je Joachim uit met een K in het midden. Hij vindt de Portugese schrijfwijze beter: Joaquim
Zo dat in Nederland duidelijk zijn? Dat je het dan uit moet spreken als Joakiem?
Op z'n Portugees zou het dan meer Zjoakiem zijn. Is ook mooi dus we kunnen eventueel ook voor die uitspraak gaan.
Alleen we zijn helemaal niet Portugees en wonen niet in Portugal dus echt logisch is dat ook niet.
Plus dat onze andere kinderen meer Engelse namen hebben (wel van Hebreeuwse origine dus Joaquim past wat dat betreft wel)
donderdag 16 april 2015 om 13:35
Selah, ik moest voor jou ook nog aan Jeremaiah denken. War betreft Joachim/ Joaquim. Ik kende alleen de spelling met ch, maar vind die met een q duidelijk met uitspraak Joakiem.
Andere namen voor jullie:
Nathalia
Odilia
Phileine
Sephora
Ophelia
Florence
Ambrosia
Marissa
Marlita
Halina
Amarens
Elody
Firenze
Lilianne
Victoria
Valerie
Qua jongensnamen heb ik verder even geen inspiratie, dus daar kom ik later op terug. Wat me gek lijkt is dat jullie ni vier namen moeten verzinnen, die je dus, als het goed is, helemaal gaaf vindt en dan moet je er straks twee wegstrepen. Dat zal misschien ook weer niet meevallen. Is het ook zo dat je met een tweelingzwangerschap door meer hormonen ook meer last heb van misselijkheid en moeheid?
Renske, voor jullie moet het volgens mij gewoon Jeen worden. Een andere naam die jullie beiden mooi vinden lijkt haast onmogelijk te vinden. Nog één poging: Joep of Loet.
Andere namen voor jullie:
Nathalia
Odilia
Phileine
Sephora
Ophelia
Florence
Ambrosia
Marissa
Marlita
Halina
Amarens
Elody
Firenze
Lilianne
Victoria
Valerie
Qua jongensnamen heb ik verder even geen inspiratie, dus daar kom ik later op terug. Wat me gek lijkt is dat jullie ni vier namen moeten verzinnen, die je dus, als het goed is, helemaal gaaf vindt en dan moet je er straks twee wegstrepen. Dat zal misschien ook weer niet meevallen. Is het ook zo dat je met een tweelingzwangerschap door meer hormonen ook meer last heb van misselijkheid en moeheid?
Renske, voor jullie moet het volgens mij gewoon Jeen worden. Een andere naam die jullie beiden mooi vinden lijkt haast onmogelijk te vinden. Nog één poging: Joep of Loet.
donderdag 16 april 2015 om 17:30
donderdag 16 april 2015 om 22:57
Selah:
Mykelti
Ivanka
Jillian
Miljouska
Veronique
Denise
Charissa
Marilou
Meredith
Gwendolin
Dalila
Elissa
Morgana
Delilah
Elvira
Malena
Imogen
Talitha
Jezebel
Leatitia
Madeleine
Mikaela
Tiffanie
Solange
Olivier
Maurice
Solomon
Arjuna
Jairo
Evander
Emanuel
Eliseo
Leander
Harrison
Ismaël
Casimir
Dominic
Christopher
Eliah
Matteo
Everon
Fransisco
Jericho
Jesaiah
Maverick
Morrison
Tobias
Mykelti
Ivanka
Jillian
Miljouska
Veronique
Denise
Charissa
Marilou
Meredith
Gwendolin
Dalila
Elissa
Morgana
Delilah
Elvira
Malena
Imogen
Talitha
Jezebel
Leatitia
Madeleine
Mikaela
Tiffanie
Solange
Olivier
Maurice
Solomon
Arjuna
Jairo
Evander
Emanuel
Eliseo
Leander
Harrison
Ismaël
Casimir
Dominic
Christopher
Eliah
Matteo
Everon
Fransisco
Jericho
Jesaiah
Maverick
Morrison
Tobias
vrijdag 17 april 2015 om 08:02
quote:Zanahoria schreef op 16 april 2015 @ 20:03:
@Selah
Bij Joaquim heb ik gek genoeg een beetje een Engelse associatie. Mijn eerste poging om het uit te spreken zou zijn: djoakiem.
Ja, dat is best gek Ik vind hem zo Portugees klinken als het maar kan. En de uitspraak vind ik
Zjoo-aa-kiem.
@ Selah Als meisjes naam vind ik bij jou nog Joëlle (Zjoo-elle), Zorah, Christine, Elisabeth maar zeker ook Maria. Dat blijf ik toch echt een mooie klassieker vinden.
Jongensnaam Nicolas (op zijn Frans, dus de S valt weg), verder moet ik nog denken
@Selah
Bij Joaquim heb ik gek genoeg een beetje een Engelse associatie. Mijn eerste poging om het uit te spreken zou zijn: djoakiem.
Ja, dat is best gek Ik vind hem zo Portugees klinken als het maar kan. En de uitspraak vind ik
Zjoo-aa-kiem.
@ Selah Als meisjes naam vind ik bij jou nog Joëlle (Zjoo-elle), Zorah, Christine, Elisabeth maar zeker ook Maria. Dat blijf ik toch echt een mooie klassieker vinden.
Jongensnaam Nicolas (op zijn Frans, dus de S valt weg), verder moet ik nog denken