Londen, hotel, tips enz.

20-04-2015 00:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, ik ben er erg vroeg bij, maar toch hoop ik hier op tips over ons reisje naar Londen.

We willen pas in de herfstvakantie (vanaf 24 oktober) gaan, maar alvast wat info vragen kan geen kwaad.

We zijn met 3 personen: man, ik en dochter van 14, en we wonen in Limburg. We willen geen auto meenemen naar Engeland en ook niet met een bus, maar voor de rest weten we nog niet op welke manier we wel willen reizen. Vliegtuig, boot, trein? En als we gaan vliegen, op welk vliegveld kunnen we dan het beste landen? Vertrek maakt niet veel uit: Maastricht, Eindhoven, Rotterdam, Amsterdam, Brussel, Dusseldorf, Keulen of Aken, kan allemaal.

We gaan normaal altijd met de auto op vakantie, pas 1 keer gevlogen, dus erg ervaren zijn we niet

Dan het verblijf in Londen...We zoeken een 3-persoons kamer. Hoeft niet midden in het centrum (maar mag wel). Wel goed bereikbaar vanuit de plaats waar we aankomen (vliegveld, station) en met goede verbindingen naar de stad.

Schone kamer, met eigen sanitair en niet al te duur.

We willen 4 nachten gaan en het liefst zo fijn maar ook zo goedkoop mogelijk Wie heeft goede tips???

Alvast bedankt.
Ik lees mee.
Gezellig Minnimouse, maar daar heb ik dus niks aan
Tot een paar jaar geleden ging ik regelmatig naar London, altijd per vliegtuig. Easyjet is goedkoop, vanuit Amsterdam (waar ik woonde) was het een korte vlucht. Vliegveld Luton is af te raden omdat je vanaf daar nog vrij lang met de bus moet om in London zelf aan te komen.

Ik vloog met Easyjet het liefst op Gatwick, vanaf daar kun je een trein pakken die iedere 10 minuten gaat, naar Victoria Station vanaf waar je weer een metro kunt pakken naar je eindbestemming.

Daarnaast verbleef ik het liefst in H10 Waterloo Hotel, dat onderdeel is van een keten en toen net nieuw was. Mooie, schone kamers en op loopafstand van de metro en het gebied bij de Southbank (waar ik regelmatig voor werk moest zijn).

Ik heb ook wel eens naar het Easyhotel gekeken maar dat moet je ruim van tevoren boeken en ik was er zelf altijd te laat voor.

London is vrij groot dus ik zou vooral kijken of er een metrostation in de buurt van het hotel is. En ik verblijf ook graag in mooie schone hotels zonder al te veel geld uit te geven. Kijk ook eens naar ketens, zoals NH Hotels, Sleep Inn, Holiday Inn, Best Western etc.

Als je met je 14-jarige dochter gaat dan zou ik ook eens kijken naar een appartement via Airbnb.

Mijn man is wel eens met de trein naar London gegaan maar gaf uiteindelijk toch voorkeur aan vliegen. Vliegen is vaak wat goedkoper en toch uiteindelijk ook sneller (deur tot deur, maar natuurlijk ook afhankelijk van waar je woont).

De reden dat ik nu al lang niet meer in London ben geweest is dat ik inmiddels in Amerika woon, wel jammer want London is een heerlijke stad!
Sjansje, mensen kunnen je hier wel tips geven, maar hotelprijzen schommelen enorm in Londen. Ik heb in hetzelfde bed geslapen voor 65 en voor 200 pond. Dat laatste dus in een dure periode... Alles binnen de M25 heeft wel goede verbindingen met het centrum en het nachtnet is ook best ok, dus je hoeft niet hartje centrum te logeren.

Er vliegt voor zover ik weet niets tussen Maastricht en Londen, maar je kunt met Ryanair vliegen vanaf Eindhoven naar Stansted. Dan kom je met de Express aan de oostkant Londen in via Liverpool Street, of (goedkoper!) met de Easybus naar Old Street of Baker Street. Een andere optie is vanaf Dusseldorf of Weeze, daar heb je keuze uit meerdere airlines en luchthavens rond Londen. Lees je goed in wat betreft de regels rond vloeistoffen en bagage, zeker als je met Ryanair vliegt.

Als je goedkoop wilt eten, Boots heeft een 'meal deal', dat is een sandwich (of wrap, sushi of salade), drankje en snack (chips, toetje, fruit of reep) voor max 3 pond nog wat. En Itsu prijst alle sushi en zo een half uur voor sluiting 50% af, is natuurlijk wel een gok wat er nog is.
Ik heb een tijdje geleden hier gelogeerd, leuk hotel en dichtbij Victoria station waar veel bussen vanaf vliegvelden aankomen. Het is ook een groot trein/metro station. Vlakbij zijn een paar grote supermarkten, altijd handig en de bus die naar Trafalgar Square rijdt stop ook vlakbij.

Laatste keer ben ik gevlogen op Stansted, maar dat vond ik niet zo handig, je moet dan nog ruim een uur met de bus om in London te komen en die bussen zijn erg druk.

Het handigst is om op vliegveld London City te vliegen, dan zit je meteen in de stad.

http://www.georgianhouseh ... artments/classic-room.asp
quote:sjansje schreef op 20 april 2015 @ 00:55:

Gezellig Minnimouse, maar daar heb ik dus niks aan Ik ga ook naar Londen .... Vandaar.
Zelf altijd met de boot/trein gereisd op Londen. Je scheept 's avonds in op Hoek van Holland, slaapt op de boot. Na een ontbijtje stap je 's ochtends vroeg in de trein en om 10.00 sta je op Liverpool Street Station in hartje Londen. Op de dag dat je terug gaat stap je rond 19.00 uur 's avonds weer in de trein op hetzelfde station en na een na ht slapen op de voot trein je terug naar je woonplaats (of je pakt de auto als je die op Hoek van Holland geparkeerd hebt. Koop op Liverpool Street Station een oystercard en je kunt direct al het ov gebruiken. Net zo'n chipsysteem als hier, maar dan wel met een max dagtarief daarboven check je gratis in- en uit.

Ik had meestal een hotel in de buurt van bayswater. De hotels zijn betaalbaar en over het geheel genomen netjes. De kamers zijn vaak niet enorm groot, maar dat zijn ze in Londen (buiten de hele dure hotels) toch niet. In die buurt heb je twee metrostations aan bayswater road en je hebt een aantal bussen die goede verbindingen naar het centrum van de stad hebben.

Die mealdeals waar eriza het over heeft zie je veel, ook bij andere winkels en zijn fijn en betaabaar. Uit eten in Londen is vaak duur (en veel restaurants vallen tegen), maar in de pubs en (mocht je ervan houden) bij indiase restaurantjes kun je goedkoop en lekker eten. Theaterkaartjes, als je dat wilt, kun je het beste op de dag zelf kopen bij de halfprice ticket boot op leicester square of (als je een bepaalde voorstelling wilt) bij het theater zelf aan het begin van de avond. Je hebt dan natuurlijk geen garanties, maar als ze nog kaartjes hebben heb je ze wel zeer betaalbaar. Wil je naar de bioscoop ga dan het centrum uit. Meerdere grotere shoppingmalls hebben een bioscoop erin zitten en die zijn een stuk betaalbaarder dan hartje centrum. Als je naar een aantal grote attraccties wil kijk dan een naar de Londen Card (ook te koop met ov inbegrepen, dus als je dat wilt kijk dan voor vertrek naar de mogelijkheden dan heb je geen oystercard nodig) of de verschillende deals van 2=1 op de grote stations. Dan betaal je veel minder entree per atrractie.

Het is in elk geval een heerijke stad, veel plezier en voor nu alvast veel voorpret!
Vliegen vanaf Eindhoven met Ryanair is prima te doen , nu al boeken .. Lekker goedkoop . Vliegen op gatwick of city vind ik het fijnst , kan met easy jet. Laatste keer. Vanaf schiphol naar gatwick met easyJet , 40¤ retour pp.m

Hotel , kijk op booking .com

Prijzen variëren ..en herfstvakantie is duurder .. London is meestal duur. Simpel ..

Ik heb laatst in ibis gezeten was een aanbieding ..

Bepaal budget per nacht en ga dan zoeken .
London card haal je er niet uit vind ik . die is pittig duur . Kinderen zijn vaak gratis
"Wie heeft goede tips???" ... ik zou zeggen: neem veel geld mee ... ik vond Londen een dure stad.

Oh ja: ik heb er gefietst, maar dat voelde op grotere rotondes/kruispunten niet veilig.
Wat leuk, wakker worden en al zoveel reacties, dank jullie wel! Er komen al erg fijne tips voorbij, ik ga me er eens in verdiepen.

Dat Londen duur was, daar was ik al achter via google. Daarom hoopte ik hier ook op tips 😀 20 jaar geleden zijn man en ik er eens een dag geweest. 'S nachts op de boot vanaf Hoek van Holland, overdag Londen en ' s avonds en ' s nachts weer terugvaren. Toen hadden we de hele dag regen. Waarschijnlijk vond ik het mede daardoor niet zo'n leuke stad. We gaan al jaren minstens 1 keer per jaar naar Parijs, en dat vind ik, ook met regen, een heerlijke stad. Maar dochterlief praat al jaren over Londen dus hebben we haar beloofd dat het er dit jaar echt van gaat komen.

Maar ik merkte dat ik door de bomen het bos niet meer zag; hoe er naar toe reizen en hoe een hotel kiezen? Daarom ben ik blij met jullie ervaringen! Dank jullie wel!
Kijk goed naar de verschillende tickets. Voor ons was het in februari het goedkoopste om te vliegen op standsted, en terug te vliegen vanaf southend. Beide goed bereikbaar met de trein. Je kunt thuis al treintickets kopen en die zijn dan nog goedkoper dan wanneer je ze ter plekke koopt ook.

De prijzen van hotels fluctueren heel erg. Wij hadden een goede deal bij Ibis earls court, maar toen ik dat een vriendin aanraadde voor komend weekend was het juist een erg duur hotel. Gewoon goed zoeken en vergelijken dus.

Als je de stad niet kent is het ook leuk om in het centrum een bus te pakken en bovenin vooraan te gaan zitten en gewoon naar buiten te kijken. Dan zie je de stad vanaf een andere kant, en een ritje met een dubbeldekker bus is sowieso leuk als je er voor het eerst bent. Kan ook gewoon met de oystercard. In de bussen hoef je alleen in , en niet uit te checken.
quote:Kanon schreef op 20 april 2015 @ 08:59:

Als je de stad niet kent is het ook leuk om in het centrum een bus te pakken en bovenin vooraan te gaan zitten en gewoon naar buiten te kijken. Dan zie je de stad vanaf een andere kant, en een ritje met een dubbeldekker bus is sowieso leuk als je er voor het eerst bent. En doe dat dan niet met die belachelijk dure toeristenbussen. Er zijn zoveel gewone bussen voor een fractie van de prijs, op het station kun je gratis bus- en metrokaarten krijgen. Je kunt ook alvast deze (of deze meer uitgebreide) en deze downloaden en uitprinten.

En met de gratis wifi in je hotel of bij bijvoorbeeld Pret (heerlijk, wel vrij duur) plan je je reis op http://www.tfl.gov.uk/plan-a-journey/.

Overigens iemand had het over Easyjet naar Londen City, I wish...
Aahh Londen, geweldige stad!

Twee jaar terug ben ik naar Londen geweest met het vliegtuig. Dit was toen nog een goede optie omdat je je koffer toen nog niet los er bij hoefde te boeken. Nu kost dit je extra! Eind juni ga ik weer naar Londen maar dan voor 1 dagje . We gaan dan met de IDbus lekker een dagje shoppen (zal wel slopend zijn na een 10 uur durende busrit maarja).

Wij zijn 2 jaar terug naar dit hotel gegaan: Park Grand London Hyde Park

Perfecte locatie dichtbij station Paddington. Vanaf hier is het ongeveer 2 haltes met de metro en dan sta je midden in het centrum. Het hotel was netjes en niet duur. Hier rondom heb je ook veel eettentjes en bij het station kan je heerlijke bagels halen als ontbijt.

Ik weet niet of je in de planning hebt om een dagje te winkelen maar dan zou ik zeker naar Westfield Stratford City gaan. Dit is een heeel groot overdekt shoppingcenter met heel veel winkels.

Ook zou ik gaan eten bij TGI Friday. Dat vonden wij heel erg leuk en vooral lekker! Hier ga ik in juni ook weer heen .

Verder zou ik direct een metro kaart aanschaffen. Dit moet je even googlen want je hebt verschillende kaarten. Volgens mij moet je een Oystercard hebben maar dit weet ik niet zeker.
If you can dream it you can do it
Ik wil rond Hemelvaart met de auto gaan (en ook meer van Engeland zien). Iemand nog een tip voor hotel met gratis parkeergelegenheid en goede ov verbinding naar de stad?
.
Impala, welke ferry gebruik je? Ik vind de Holiday Inn Express altijd wel netjes, ze liggen alleen bij doorgaande wegen, dus erg gezellig zijn ze niet.
Please ga niet eten bij TGIF en doe geen meal deal bij boots. London heeft echt veel meer te bieden, foodwise, dan dat.

Ook shoppen bij een mall als westfield is zonde. Die kan willekeurig anywhere zijn en is niet perse 'Londons'

Londen is duur dus daar stel je je gewoon op in. Als je met zo een beperkt budget naar London gaat dat je vanalles moet laten kan je net zo goed niet gaan.

Pret a manger is trouwens wel lekker en leuk voor een snelle lunch of zelfs ontbijt. Helemaal niet zo duur hoor en vers en lekker.

Ik kan de afternoon tea bus aanraden, dat vind je dochter vast geweldig en je ziet ook nog eens London op een leuke manier, echt super leuk!

http://www.bbbakery.co.uk ... a/afternoon-tea-bus-tour/

Verder lekker je supertourist voelen, een boekje met wandelingen kopen, 100% London bijvoorbeeld en comfortabele schoenen meenemen. London is heel uitgestrekt en als je veel wil zien is het beste te gaan lopen.

Bezienswaardigheden:

- tower of London

- London bridge

- the share voor een mooi uitzicht

- wandelen langs de Thames

- Borrough market

- st paul's katedraal. Klim naar de top!

- Westminster bridge, (bij de London eye, zelf nog nooit in geweest) county hall is een mooi gebouw, dan door naar de big ben, houses of parliament etc. Door langs 10 downing street, de wachten te paard bekijken en dan via trafalgar Square richting buckingham palace. Lopen over de Mall, door green park (eendjes kijken )

- dan kun je doorlopen, Hyde park corner richting knights bridge voor een bezoekje aan harrods en de winkels eromheen. Doorlopen naar kensington voor de musea oh en de Royal Albert hall even bekijken

- of via Hyde park corner Hyde park in, drankje doen bij de Serpentine

- lekker door het park slenteren tot aan kensington gardens en keninsington palace.

- even een blik gunnen in Millionaire's road waar sommige of the duurste huizen van London staan

- dan ben je al in Notting Hill, daar natuurlijk over de markt lopen.

Verder de metro pakken naar Camden town, en daar naar de markt ook leuk!

Ook kun je natuurlijk Oxford street aan doen maar daar kun je over de hoofden lopen in de herfstvakantie. Wel leuk voor je dochter denk ik. Selfridges, Debenhams, John Lewis etc even binnen lopen.

Oh en regent street is ook een mooie straat.

Verder naar Liberty's, Soho, rondslenteren in Covent Garden....

Ik kan nog wel tijden doorgaan maar ik moet er van door.

Als je specifieke vragen hebt laat het me weten.

Hotels kan ik je niet echt bij helpen, mijn vrienden en family slapen altijd bij mij.

Wat betreft restaurants, laat me weten wat jullie leuk en lekker vinden en dan kan ik daar ook wel bij helpen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Impala, als het niet romantisch en kneuterig hoeft te zijn, Holiday Inn Express Chingford heeft vrij goede verbinding met London, is budget en heeft gratis parkeren.
Hier hebben vrienden die met de auto kwamen een weekend overnacht: http://www.thelodgehotellondon.com/m/
Ik ben afgelopen december naar Londen geweest. Wij zijn met het vliegtuig gegaan, geland op London-City. De tickets voor dit vliegveld zijn wel iets duurder dan de andere vliegvelden, maar binnen een kwartier ben je in het centrum. Bij de andere vliegvelden moest je nog minimaal een uur reizen..

Mijn vriend en ik hebben een kamer gehuurd via Air-bnb. Op de site kan je zien hoeveel iets kost, hoelang je erover doet naar het centrum etc..

Wij hadden het super goed voor elkaar, met de bus (die stopte op de eind van de straat) waren we met een kwartier in het centrum. Volgens mij waren wij voor een lang weekend -donderdag t/m maandag- 350 euro kwijt, voor 2 personen. We waren een week voor Kerstmis, dus toen waren de prijzen iets hoger.

Als je informatie wilt, kan je altijd een berichtje sturen!
Een leven zonder zorgen, dat is pas leven.
Ik ben op vele manieren naar london gereisd. Via de boto vanaf hoek van Holland, met het vliegtuig op Heathrow en met de auto naar Engeland en dan verder met de trein. Maar de laatste tijd gaat mijn voorkeur uit naar de boot van Hoek van Holland. Lekker 's avonds inchecken. In je hut wat eten en drinken mee.. Op het dek Nederland gedag zwaaien en dan heerlijk slapen. Wakker worden met een lekker deuntje.. Even douchen en je staat fris om 7 uur 's ochtends in Engeland. 1.5 uur met de trein naar Liverpool Street Station en je bent in Londen <3

Ik hou van Londen.

Hotels die ik kan aanraden zijn Ibis Whitechapel of Days Inn Waterloo.. Met name die laatste is ideaal.. Niet te duur, niet te fancy maar wel op maar 10 minuten lopen van de Big Ben en London Eye. Een goede aanrader dus!

Verder, verken de stad te voet, met de bus en met de metro. Een Oystercard is daarbij handig. Je reist maar tot een max. bedrag per dag.. Dus reis je minder, betaal je minder.. Reis je meer.. Betaal je maar tot een max bedrag. Dat is vaak goedkoper dan een dagkaart aan te schaffen. Zeker als je veel wilt gaan lopen.

Veel zaken liggen best op een goede loopafstand van elkaar maar is niet altijd even duidelijk. Je kan vanaf de Big-Ben, via Downingstreet 10 en de Horse Guard parade naar Trafalgar Square lopen. Via een tussendoorgangetje sta je zo op Leicester Square.

Door naar Covent Garden (Must See!) en dan Oxford street in.

Trek wel goede schoenen aan.. Want je loopt echt veel!

Een aanrader is voor een mooi uitzicht --> Sky Garden in Walkie Talkie Tower aan de Fernchurch street. Dit is gratis, alleen moet je wel van te voren boeken. Dit kan vanaf volgens mij 4 weken voor bezoek. Je kiest dan een tijd dat je er heen wilt en dan heb je ruim een uur speling volgens mij. Maar dit is een groot overdekt terras/tuin iets op de 35-37ste etage in hartje Londen. Met machtig mooi uitzicht over de Themes, Tower Bridge, Tower of London en St. Pauls.

Fietsen kan door heel de stad, maar op de drukke punten is het soms wel even goed opletten.

Je kan voor 2 pond 24 uur lang een fiets huren. Je haalt 'm dan uit een stallingspunt. De eerste 30 minuten zijn steeds gratis en dan kost het 2 pond per half uur.. Maar die punten liggen zoo frequent door de stad dat je best steeds binnen een half uur je fiets kan stallen en een volgende kan pakken ;) (Je bent Hollander of je bent het niet ;P)

Qua eten.. Je loopt een willekeurige straat in en er is eten.. Van de grote ketens tot kleine restaurantjes. Pret-a-manger heeft lekkere kant en klare (vers) ontbijt en lunch producten. Voor een schappelijke prijs.

M&S, Tesco etc is altijd wat te eten te halen.. Dus een broodje om bijv. op te eten in het park. Maar je kan ook op vele andere plekken een lunch halen.
De Oystercard is inderdaad ideaal. Is een soort Ov-kaart. Volgens mij was 8 pond per dag het maximum, hierna is gratis reizen. Wanneer je er teveel geld op hebt gezet, krijg je dit terug wanneer je je Oystercard inleverd.

De uitgaven kan je zo duur maken als je zelf wilt, het is iets duurder dan Nederland.

Je kan goedkopere, lekkere restaurantjes vinden.

Wij zijn naar een cocktail bar Artesian geweest- super gaaf om dit mee te maken. Je betaald er 18 pond per cocktail, maar o zo lekker.

Je kan het boekje 100% London kopen, hier staan leuke wandelroutes in, betaalbare restaurantjes en de bezienswaardigheden van Londen die je niet mag missen.
Een leven zonder zorgen, dat is pas leven.
Wij gaan altijd met de eurostar (maar wij wonen dan ook in België). Als het je niet uitmaakt en je ook vanaf Brussel wil vertrekken zou ik dat dus doen. Superhandig en je arriveert in het centrum.

Ik ben in Londen al in hotels in allerlei prijsklasses geweest, maar de met de kinderen wel altijd wat goedkoper. Twee keer een jeugdherberg (maar dan dus in een familiekamer). De YMCH, vlak over St. Pancras waar de eurostar aankomt is helemaal prima.

De laatste keer met kinderen hadden we een Holiday Inn Express ergens in een zuidelijk wijk. Maar wel dichtbij een metrostation. Zolang je op dat laatste let, zit je goed en maakt het allemaal niet veel uit in welke buurt je zit. Vanuit St. Pancras pak je dan gewoon de metro. Airbnb is ook een goede tip.

Qua eten: doe zeker ook Indisch. Daar kun je bijna niet mis mee gaan. En voor de rest zijn hier al heel veel leuke tips gegeven: de gratis musea (I love the British museum), Camden, Notting Hill, Tower, shoppen, Notting Hill... London Eye vind ik helemaal niks, net als London Dungeon, maar dat is helemaal persoonlijk.

Als het de eerste keer is dat je gaat, ga je vast (terecht) voor de klassiekers. Wij zijn de laatste keer naar de Cutty Sark in Greenwich geweest (en naar de nulmeridiaan). Kun je met de boot over de Thames naartoe. Ook leuk. En naar de Harry Potter Studios (die vonden mijn zonen- toen 8 en 6- en ik ook wel helemaal fantastisch). Maar ik weet niet of je dochter de boeken ooit gelezen heeft/films gezien heeft.

Veel plezier!
Bedankt voor de auto-hoteltips. Nee het hoeft niet knus, we komen er alleen crashen. En we nemen oordoppen mee. Ik ga met de ferry Duinkerken-Dover en rij dan naar Londen.

Ik lees ook veel andere goeie tips. leuk!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven