Welke autoverzekeraar ?
zondag 19 april 2015 om 20:47
Welke autoverzekeraar zouden jullie je familie en/of vrienden aanraden?
Natuurlijk kan ik op internet offertes vragen van ANWB, Centraal Beheer, Allianz en OHRA en dan de scherpste prijs er uit kiezen, maar dat zegt mij niets over de "kwaliteit" van en de service door de verzekeraar bij bijvoorbeeld schade.
Het gaat om een gebruikte auto van 3 jaar oud tussen de ¤15.000 en ¤20.000. Ik denk dat ik de auto all-risk wil verzekeren, zodat als die total loss is we een andere kunnen kopen. Verkeersrechtsbijstand is niet nodig, omdat ik al verzekerd ben voor rechtsbijstand inclusief verkeer.
Natuurlijk kan ik op internet offertes vragen van ANWB, Centraal Beheer, Allianz en OHRA en dan de scherpste prijs er uit kiezen, maar dat zegt mij niets over de "kwaliteit" van en de service door de verzekeraar bij bijvoorbeeld schade.
Het gaat om een gebruikte auto van 3 jaar oud tussen de ¤15.000 en ¤20.000. Ik denk dat ik de auto all-risk wil verzekeren, zodat als die total loss is we een andere kunnen kopen. Verkeersrechtsbijstand is niet nodig, omdat ik al verzekerd ben voor rechtsbijstand inclusief verkeer.
zondag 19 april 2015 om 21:02
Kijk eens bij de kleinere entiteiten van de grote verzekeraars, zoals onna-onna, preventass, verzekeruzelf etc.
Hebben volmacht van een grotere verzekeringsmaatschappij, maar kost minder dan rechtstreeks bij de vm.
Bij onna-onna bijvoorbeeld (vrouwenverzekeraar) is als je bij stoplicht stil staat en je ras wordt gejat, tas + inhoud ook vergoed
Hebben volmacht van een grotere verzekeringsmaatschappij, maar kost minder dan rechtstreeks bij de vm.
Bij onna-onna bijvoorbeeld (vrouwenverzekeraar) is als je bij stoplicht stil staat en je ras wordt gejat, tas + inhoud ook vergoed
zondag 19 april 2015 om 21:35
Ik zit bij Onna Onna, omdat dat destijds iig het goedkoopste voor mij was. Je hebt bijv. geen eigen risico, dus toen m'n zijruit brak op de snelweg vanwege een steentje, kreeg ik dat volledig vergoed. Je moet alleen wel even opletten hoeveel je daadwerkelijk terugkrijgt, mocht je auto total loss gaan, want dat is met die leeftijd meestal de dagwaarde, niet de aanschafwaarde.
maandag 20 april 2015 om 23:28
Dank Thirtysomething. FBTO heb ik ook toegevoegd.
Wat ik interessante "aanvullende" voorwaarden vind zijn:
1. 3 jaar aanschafwaarde verzekerd
2. Eigen keuze herstelbedrijf
3. No-claim beschermer
FBTO heeft deze alle 3, maar dat zie je ook terug in de premie. Wat ook logisch is.
Echter FBTO biedt Schadeverzekering Bestuurder, maar geen Schadeverzekering Inzittenden wat andere autoverzekeraars wel bieden ...
OHRA heeft 1. en 2., maar is ook ¤7,48 per maand goedkoper.
Wat is jullie mening over de No-claim beschermer in het algemeen?
Wat ik interessante "aanvullende" voorwaarden vind zijn:
1. 3 jaar aanschafwaarde verzekerd
2. Eigen keuze herstelbedrijf
3. No-claim beschermer
FBTO heeft deze alle 3, maar dat zie je ook terug in de premie. Wat ook logisch is.
Echter FBTO biedt Schadeverzekering Bestuurder, maar geen Schadeverzekering Inzittenden wat andere autoverzekeraars wel bieden ...
OHRA heeft 1. en 2., maar is ook ¤7,48 per maand goedkoper.
Wat is jullie mening over de No-claim beschermer in het algemeen?
anoniem_64ee541e30485 wijzigde dit bericht op 21-04-2015 00:34
Reden: Aanvulling Schade Bestuurder
Reden: Aanvulling Schade Bestuurder
% gewijzigd