Schoonmaakazijn katten

21-04-2015 10:40 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik veel last heb van mieren op mijn balkon, heb ik mijn (inmiddels niet meer zo gezonde) planten weggedaan. Ik zie nog steeds een paar mieren lopen en kreeg ik als tip om het balkon schoon te maken met schoonmaakazijn.

Maar nou wil ik graag weten of schoonmaakazijn gevaarlijk is voor katten? Mijn katten liggen graag op het balkon en dan krijgen ze het toch aan hun vacht. Uiteraard zou ik eerst wachten tot het balkon weer droog is, maar weet iemand of het dan nog kwaad kan als het aan hun vacht komt en ze zichzelf daarna wassen?
Zolang je de kat er zelf niet mee wast is er niets aan de hand hoor.

Ik maak de douche altijd schoon met schoonmaakazijn. En lapjes om de kraan etc. Dus dat lekt dan ook door ze trekt haar neus op en loopt voorbij de badkamer. Ik spoel het daarna goed uit maar volgens mij drinkt ze pas de dag er na weer uit de douche bak.

Zodra je klaar bent met douchen zit ze namelijk voor de deur te wachten om de douchebak leeg te drinken.....
Nee hoor, gewoon vachten tot balkon droog is.Niks aan de hand
Schoonmaakazijn is kunstmatig gemaakt met een synthetische vorm van azijnzuur. Het is, zoals de naam al suggereert, geschikt voor de schoonmaak en zeker niet voor koken of consumptie. Het is agressief en niet goed voor de gezondheid als je het inneemt of inhaleert.

Niet zelf bedacht maar van deze site: http://stichtingr.nl/Azijn.htm Ik heb alleen wel een domme spelfout weg gemodereerd.
Volgens mij is het een natuurproduct dus niet schadelijk.

Mijn kat vond het altijd erg stinken, als hij het rook liep hij gauw weg.
Het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen!
ik was inderdaad niet van plan om ze er zelf mee te wassen

Aangezien mijn katten vaak ziek zijn (wo. astma), wil ik geen risico nemen...
Hoe lang blijft die lucht dan "hangen"?

Ik vind het fijn als ze met dit weer wel de ruimte hebben om op het balkon te komen (klein huis)
Schoonmaakazijn komt ook voor op de vergiftigingenlijst voor katten/honden.

http://www.diergeneeskundigcentrum.nl/v ... ingenlijst
quote:euqilegna01 schreef op 21 april 2015 @ 10:56:

Mijn kat vond het altijd erg stinken, als hij het rook liep hij gauw weg.Ach dan ga jij met schoonmaak azijn koken ben benieuwd!
quote:euqilegna01 schreef op 21 april 2015 @ 10:56:

Mijn kat vond het altijd erg stinken, als hij het rook liep hij gauw weg.

Het is GEEN natuurproduct.

Natuurazijn is neutraal van smaak en is gemaakt van suikers en water. De alcohol van suikers wordt door de azijnbacteriën omgezet in azijnzuur. Natuurazijn is daardoor ook een stuk goedkoper. In sommige supermarkten krijg je een fles van één liter al voor rond de 59ct! En ik kan je vertellen, ik koop altijd de goedkoopste, want bij natuurazijn maakt merk echt geen verschil. Natuurazijn kan je meestal herkennen aan de N op de dop van de fles.

Schoonmaakazijn is kunstmatig gemaakt met een synthetische vorm van azijnzuur. Het is, zoals de naam al suggereert, geschikt voor de schoonmaak en zeker niet voor koken of consumptie. Het is agressief en niet goed voor de gezondheid als je het inneemt of inhaleert.
quote:loulou39 schreef op 21 april 2015 @ 10:57:

Hoe lang blijft die lucht dan "hangen"?

Ik vind het fijn als ze met dit weer wel de ruimte hebben om op het balkon te komen (klein huis)Anders doe je het vanavond weet niet tot hoe laat ze normaal buiten zit. Maar anders bijvoorbeeld na het eten kan ze morgen prima naar buiten . En buiten vervliegt die lucht sneller als binnen natuurlijk.
Nee ik kook niet met schoonmaakazijn. Ik dacht dat het een natuurlijk product was met een hoger zuurtegraad.
Het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen!
Weet niet of het uitmaakt, maar gewone azijn werkt ook.
quote:loulou39 schreef op 21 april 2015 @ 10:56:

ik was inderdaad niet van plan om ze er zelf mee te wassen

Aangezien mijn katten vaak ziek zijn (wo. astma), wil ik geen risico nemen...Innemen of inhaleren is gevaarlijk. Als je al katten met gevoelige luchtwegen hebt....
quote:euqilegna01 schreef op 21 april 2015 @ 11:01:

Nee ik kook niet met schoonmaakazijn. Ik dacht dat het een natuurlijk product was met een hoger zuurtegraad.volgens mij staat er een gigantisch kruis op zo'n fles dan is het toch geen natuur product.
quote:Mevrouw75 schreef op 21 april 2015 @ 11:02:

Weet niet of het uitmaakt, maar gewone azijn werkt ook.Oh, zie dat gewone azijn ook op de vegiftigingslijst staat.
Oh lees nu je post van de kat met de astma dan zou ik het sowieso nooit binnen gebruiken. Maar je kunt het prima vanavond doen heeft het de hele nacht zoals ik al zei.
quote:Mevrouw75 schreef op 21 april 2015 @ 11:04:

[...]

Oh, zie dat gewone azijn ook op de vegiftigingslijst staat.Daar had ik ook al een linkje van geplakt.
Waarom koop je geen mieren poeder? Ik heb een variant die niet schadelijk is voor de kat mocht ze er iets van binnen krijgen.
quote:Bieb2.0 schreef op 21 april 2015 @ 11:05:

[...]

Daar had ik ook al een linkje van geplakt.X
quote:Derpina schreef op 21 april 2015 @ 11:06:

[...]

Lezen is best lastig soms.

haha sorry......
Planten zijn ook natuurproducten, maar van sommige kunnen ze toch erg ziek worden......

's Avonds is inderdaad wel een idee, maar vind toch ook die inhalatie eng (gaf daarom ook expliciet de astma aan).
quote:Derpina schreef op 21 april 2015 @ 11:03:

[...]

volgens mij staat er een gigantisch kruis op zo'n fles dan is het toch geen natuur product.

Nee hoor.

Het enige symbool dat op mijn schoonmaakazijn staat is dat de verpakking bij het plastic afval kan;)
Ja daar had ik over heen gelezen.

Maar ik zou de mierenpoeder aanschaffen dan.
Stuivers werken trouwens ook liggen hier ook in de tuin soms.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven