Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
.
quote:VitaNova_13 schreef op 23 april 2015 @ 21:17:

dankje swifty. Ik ben echt niet heilig, ik weet dondersgoed dat ik fouten heb gemaakt. Maar dat ik dat keer op keer weer moet aanhoren, gaat ook irriteren.

Ik lees dat er ook nog iemand vroeg waarom hij (canada) na twee jaar nog/pas zn kind komt ontmoeten. Simpelweg omdat er eerder niet echt een goede gelegenheid was. En dat zijn vrouw nu zwanger is, speelt ook mee. Hij wil dochter graag hebben ontmoet, voordat zn andere kind wordt geboren. En ik wil graag hun ontmoeting/ momenten samen vastleggen voor dochter voor later. Zodat ze weet dat hij wel altijd in beeld is geweest, zij het op afstand.

Niemand is heilig of zonder fouten. Maar het gaat er op een gegeven moment wel om of je zelf verantwoordelijkheid neemt voor je handelen. Ik geloof best dat je dat wilt doen, maar feit is dat op dit moment je vriend al twee jaar voor jouw dochter zorgt, zij je vriend als haar vader beschouwt en ondanks alle onvolkomenheden die ook hij ongetwijfeld zal hebben, al een paar jaar lang in alle oprechtheid mede de zorg voor jouw dochter op zich heeft genomen en zich goed van die taak heeft gekweten.

Dat het dan alsnog niet goed gaat tussen jou en je vriend, kan gebeuren. Maar wat me tegenstaat is dat jij geen enkel begrip lijkt te hebben voor het feit dat hij niet super-enthousiast is over dit bezoek van die Canadese scharrel van je. Niet alleen dat, maar jij schijnt ook nog te verlangen dar hij zich als Mr Nice Guy gaat gedragen als die Canadese scharrel op bezoek komt, en hem verwelkomt als een dierbare vriend van de familie. Vind je dat zélf niet wat veel gevraagd?

En eerlijk is eerlijk, is vraag me ook af wat die Canadees hier denkt te vinden. Laten we wel zijn, hij heeft een vrouw die bijna halverwege een zwangerschap is, en die laat hij dan gewoonweg alleen thuis om in zijn uppie op bezoek te gaan bij een oude scharrel in Nederland die een kind van hem heeft? En zijn vrouw vindt dat helemaal geweldig, denk je? Sorry, maar ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen.

Ik denk (nogmaals) dat wat jij moet doen, is je vriend op je blote knieën danken dat hij je heeft ondersteund in de afgelopen jaren met een kind dat niet het zijne was, en OK, hij zal geen perfect mens zijn (geweest), maar dat was jij ook niet. Maar dan gewoon in ale eerlijkheid afscheid van hem nemen en dat bezoek van die Canadese vriend, weet je, als dat dan toch zo nodig moet, kan dat ook nog wel even wachten tot je definitief afscheid hebt genomen van je huidige vriend, je eigen leven op poten hebt en weet waar je staat. Want of je dochter hem nou op 2-jarige of 3-jarige leeftijd in levenden lijve ziet, dat maakt echt niet uit. Maar dan hoef je in elk geval je (nog) huidige vriend niet op te zadelen met al deze shit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als kind van ouders die gescheiden zijn toen ik 1 jaar oud was en mijn biologische vader pas weer zag toen ik 17 was leef ik heel erg mee met je dochter. Een bloedband hebben maar je eigen vader eigenlijk nooit echt hebben leren kennen, ik had het in ieder geval graag anders gezien. Ook het schuldgevoel over spanningen binnen het nieuwe gezin (stiefvader) omtrent biologische vader heb ik kunnen missen als kiespijn.

Adviezen als had biologische vader helemaal buiten de deur gehouden breken mn hart voor dat kind.

Mijn ervaring is verder dat een stiefvader een stiefmoeder maakt, mijn leven was volgens mij stukken beter verlopen als het gewoon mn moeder en mn zus was geweest en geen nieuwe vreemde toestanden.
life's a beach and then you die
Mooi geschreven Pekeja..

Mijn vraag is, de Canadees komt hier twee weken. Wat gaat hij hier twee volle weken doen TO?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Wat tijd met dochter doorbrengen (met mij erbij), en wat van ons landje zien.
1. het is al gedoe, dat heb je aan jezelf te danken

2. jouw vriend is de vader van je dochter

3. die andere vriend is verwekker

4. jouw vriend is dus belangrijker voor je kind en gaat dus voor
Canada kan nooit een vaderrol vervullen want zit in Canada. Dat hij 2 weken papa komt spelen is belachelijk, het kind heeft een papa. Het is wel goed hem beschikbaar te houden voor het geval je kind later zelf contact wil. Lieg dus niet over het vaderschap. Haar vader is jouw vriend. Maar haar verwekker is die knul uit Cannuda. Kijk hier is een foto.
Laat canada weten dat hij niet welkom is.
Sabbaticalmeds ik denk dat het in deze wel zo is dat je 4 inmiddels na de verdere uitleg van TO van je lijstje mag schrappen. Vriend van TO zit vol met wrok en gaat minimaal 1x in de maand door het lint over deze affaire. TO doet 90% van de opvoeding van dochtertje en wat mij betreft zou het dan ook klaar zijn. TO heeft een fout gemaakt maar dochtertje mag daar de dupe niet van worden. Vriend van TO blijft dochtertje toch (onbewust) altijd zien als de olifant in de kamer en dan vind ik dat je als moeder zijnde moet ingrijpen om zo'n situatie als Barbitura te voorkomen. Je blijft als kind (zelfs als er nakomelingen zijn) toch altijd voelen dat er iets speelt.

Hak dan de knoop door. Ga weg, laat dochtertje goed contact hebben met bio pa en laat de mannen even voor wat het is. Na een tijdje weer lekker daten met een vrijgezel en ga daar dan mee latten ofzo zonder dat hij bij je thuiskomt. De situatie is al moeilijk genoeg voor zo'n klein meisje en het laatste wat je wilt is dat zij verknipt opgroeit door al die halfbakken vaderrollen.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
quote:VitaNova_13 schreef op 23 april 2015 @ 20:21:

Apart dat er nu geconcludeerd wordt dat ik wel graag weer iets met mr.canada zou willen, terwijl ik toch echt heb gezegd dat dat niet het geval is.

Dat er nog gevoelens zijn, ja, dat klopt. Maar al zou ik nu alleen zijn met dochtertje, dan zou ik me nog niet op hem storten...

Er zijn dus al die tijd gevoelens geweest voor mr. canada. Dat heeft je vriend echt wel in de gaten gehad.

Gecombineerd met het contact wat dochter met biopapa heeft (via skype)), begrijp ik maar al te goed, dat de vriend van TO behoorlijk van de kook is.

Je doet er beter aan het contact met de canadees helemaal te stoppen.

Zo'n verwekker (want meer is hij niet) had beter vanaf het begin uit beeld kunnen blijven.

Als dochter een bepaalde leeftijd heeft en zelf contact met haar verwekker kan en wil leggen, moet ze de vrijheid hebben, dat ook te doen.

Tot die tijd hoeft er helemaal niets: wat moet een kind van 2 met zijn bezoek?
quote:VitaNova_13 schreef op 23 april 2015 @ 23:37:

Wat tijd met dochter doorbrengen (met mij erbij), en wat van ons landje zien.

Laat die vent toch in hemelsnaam in canada blijven!

Hij kan binnenkort gezinnetje gaan spelen met zijn vrouw.

Meer begrip voor je vriend en de moeilijke situatie waarin hij zit, zou je sieren.

Hij is niet eens officieel haar vader, stop met die canadees contacten en laat je huidige vriend zijn kind erkennen.

Zul je zien wat een oppepper die relatie van jullie krijgt.
quote:dubbeltje4 schreef op 24 april 2015 @ 02:08:

[...]

Laat die vent toch in hemelsnaam in canada blijven!

Hij kan binnenkort gezinnetje gaan spelen met zijn vrouw.

Meer begrip voor je vriend en de moeilijke situatie waarin hij zit, zou je sieren.

Hij is niet eens officieel haar vader, stop met die canadees contacten en laat je huidige vriend zijn kind erkennen.

Zul je zien wat een oppepper die relatie van jullie krijgt.

Geen erkenning die dat gevoel van de vriend van TO kan veranderen hoor. Het is zijn kind niet en dat wordt het nooit. Met een relatie die op exploderen staat, lijkt erkenning mij het laatste om te doen. Krijg je nog meer heibel van.

En hoezo een oppepper? "Ach gossie jij bent niet de biologische vader geworden binnen onze relatie maar als troostprijs mag je wel de opvoeding en de erkenning van dit kind op je nemen! Krijg je ook nog een gratis sticker" Iets in die trant? Deze relatie kan gewoon maar beter kappen en contact met bio vader kun je niet verbieden. Die man kan ook moeilijk gaan doen en wat als je kind je altijd kwalijk gaat nemen dat je het contact met bio vader hebt bemoeilijkt als moeder? Hele afleveringen in spoorloos die gevuld zijn met dit soort drama's.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Contact met "biovader" (gewoon de verwekker hoor, hij is in geen enkel opzicht een vader) kun je niet verbieden?

Het kind is 2!

Waarom staat die relatie op springen?

Omdat TO nog altijd iets voelt voor de canadees?

De vader van het kind haar moet delen met de canadees?
quote:VitaNova_13 schreef op 23 april 2015 @ 16:03:

Heel veel reacties, die ik zal proberen te beantwoorden. Dank jullie wel voor het nemen van de moeite om te lezen en te reageren.

Qua het zwanger raken: ja, ik ben 'vreemdgegaan'. Vriend en ik hadden relatieproblemen, therapie loste niet echt iets op en we stonden eigenlijk op het punt om uitelkaar te gaan. Toen kreeg ik nogal onverwacht ontslag (+ mooie oprotpremie) en had ik het wel gehad. Ik ben een maand in Canada geweest en voila, de rest laat zich raden. Anderhalve maand later, je voelt hem al aankomen, kwam ik erachter dat ik zwanger was. Vriend en ik hadden na mn reis nog weer wat therapie-sessies gehad, maar geen sex, dus ik had wat uit te leggen. (misschien wel belangrijk om te vermelden dat ik bij thuiskomst nog wel contact met mr canada had, als ik meer lef had gehad, had ik de relatie met vriend verbroken en was ik weer teruggegaan. maar dat deed ik niet. )Wauw, wat ben jij een heks zeg.. ik heb alles even van je gelezen. Hoe kan je zo met je vriend omgaan? Ook dat je gewoon doodleuk zegt als ik meer lef had gehad, had ik de relatie verbroken en was ik weer teruggegaan maar dat deed ik niet. je moet blij zijn dat je vriend helpt met opvoeden.. echt ik vind het zo zielig voor die man :( met je meneer Canada. Als je een beetje normaal was geweest had je meneer Canada lekker gelate voor wat het was. Maar nu komt die 1x ff langs(wat niet vaak gaat gebeuren) en dan moet je vriend voor hem wijken? Want ja hij heeft je toch volgespoten? Hoop snel dat je vriend een leuke eerlijke vrouw tegen komt.
Ik merk ook wel dat TO nog steeds niet over die Canadees heen is, maar dat is het hem nou juist. Dit hele totaalplaatje is gewoon al zo'n rommeltje waarin het respect voor elkaar ontbreekt. TO's vriend wou verder met de relatie maar heeft zich lelijk vergist in alle ongemakken die erbij komen kijken. TO ging ook verder met de relatie maar van haar kant mis ik toch ergens wat respect voor haar vriend en bio vader zit ook nog in het achterhoofd want dit was geen one night stand maar een complete affaire. Nu moet iedereen happy family spelen wat natuurlijk een onmogelijke opgave is. Zoveel spanningen waartussen dit kind opgroeit en je kunt het nooit goed doen.

Ik vind die bio vader ook geen ene moer voorstellen want ik lees nergens dat hij alimentatie betaalt en nu dat zijn vader gevoelens door de nieuwe zwangerschap zijn aangewakkerd komt hij even omkijken naar dat kroost wat hij ooit eens even verwekt heeft. Hij gaat echter wel verder met leven en betrekt TO plus kind duidelijk niet in zijn nieuwe leventje want nieuwe fam wordt goed op afstand gehouden. Maarja... Dochtertje is toch van verwekker linksom of rechtsom en alhoewel ik heel goed begrijp dat die vriend hier niet aan herinnerd wilt worden, gaat het eventjes niet om hem. Wat ga je dochtertje dan vertellen later als zij groot is? Mama heeft het contact met je bio vader geblokkeerd want mama haar (ex) partner was het hier destijds niet mee eens en ik had maar te gehoorzamen. Dat vriend van TO zou eisen dat zij geen contact heeft met ex in den lijve vind ik weer wel een redelijke eis en dan gaat familie maar mee ofzo.

Helaas is dit hele gedoe nu al zo'n enorm drama aan het worden dat ik er eerlijk gezegd de brui aan zou geven. Kun je nog twintig therapie sessies er tegenaan gooien voordat bio pa zich op Schiphol meldt maar TO heeft het gewoon verbruid bij ex met deze actie en misschien wou vriend van TO te graag de relatie redden destijds dat hij niet doorhad hoeveel gevolgen dit allemaal voor hem zou hebben.
Goed, even in canada's defense: hij heeft dus wél regelmatig contact met dochter (hetzij via skype), dus hij komt niet ineens de papa uithangen na twee jaar. Hij maakt al sinds de geboorte keurig elke maand een geldbedrag over, dus blijft ook in dat opzicht niet in gebreke.

De reacties dat ik hem maar zou moeten schrappen, daar kan ik dus niks mee.

Verder is er een goede reden (zoals ik al zei, ik ga daar openbaar niet te ver op in) dat dochtertje aan zijn kant geheim wordt gehouden.
De kans dat je vriend een scene schopt is een stuk kleiner wanneer je elkaar in het openbaar treft op een plek waar ook andere mensen zijn. Bespreek met je vriend dat hij ook thuis kan blijven en indien hij wel mee gaat dat je verwacht dat hij in ieder geval beleefd is. Zo kom je aan beiden tegemoet. Desnoods spreek je in de 2 weken, 2x af op een openbare plek. Wellicht iets wat leuk is voor iedereen zoals een terras met een speeltuin, een museum of een dierentuin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Geen reden is wat mij betreft goed genoeg om een kind te ontkennen.
Ik ben er inmiddels al wel over uit hoe ik het ga aanpakken. Neutraal terrein (kinderboerderij heeft een speeltuintje, en bij slecht weer de overdekte speeltuin), vriend (ex, tegen die tijd) gaat er niet bij zijn.

Ik vertrek dit weekend naar mn ouders met dochtertje en de meeste van onze spullen.
quote:vivapimpelmees schreef op 24 april 2015 @ 06:59:

Geen reden is wat mij betreft goed genoeg om een kind te ontkennen.+1
quote:missBehave123 schreef op 23 april 2015 @ 20:17:

[...]

zou jij je kind meegeven als je kind hem alleen kent via skype hij aan de andere kant van de wereld woont?

Ik had wat uitgebreider kunnen typen, met de moeder natuurlijk erbij. Bedoelde niiet in huis met vriend.

TO wat vind vriend ervan dat de andere vrouw nergens vanaf weet?

Je hebt gevoelens voor Canada. Maar is hij wel zo leuk dan? Hij heeft een kindje, komt nooit langs. Nu ineens wel. Zijn nieuwe kindjes moeder weet van niks.

Al met al een heftige situatie.
En TO laat in a split second haar hele leven en dat van haar dochter als een baksteen vallen om die 2 weken met hem te kunnen doorbrengen.
.
.
Ik zou het hele huisbezoek maar afzeggen. Dat kun je je vriend niet aandoen. Hij neemt de vaderrol op zich, laat hem dan ook in die rol. Dat jij het zelf zo fijn zou vinden om die man te zien is alleen maar meer reden om hem buiten de deur te houden. Je dochter van 2 zit er ook heus niet op te wachten. En al helemaal niet op de stress die dit allemaal gaat meebrengen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven