Jongensnamen topic
maandag 20 april 2015 om 11:20
quote:_discovery_ schreef op 20 april 2015 @ 11:01:
Ik zou het uit willen spreken als maties, en dan de de klemtoon op ties en dus geen aa, maar a (zoals kinderen het in eerste instantie leren, snap je?)
Jij zou dan dus zeggen Matiz, is ook goede optie ja!
Leuke naam. Ik zou het alleen zelf uitspreken als Maa ties. Wel klemtoon op ties maar met duidelijke aa klank en geen a zoals kinderen dat leren.
Dat zou ik weer wel doen bij Mattiz.
Met dubbel T dus.
Matiz gaat op mijn lijstje! Thnx.
( nog niet zwanger wel bezig).
Ik zou het uit willen spreken als maties, en dan de de klemtoon op ties en dus geen aa, maar a (zoals kinderen het in eerste instantie leren, snap je?)
Jij zou dan dus zeggen Matiz, is ook goede optie ja!
Leuke naam. Ik zou het alleen zelf uitspreken als Maa ties. Wel klemtoon op ties maar met duidelijke aa klank en geen a zoals kinderen dat leren.
Dat zou ik weer wel doen bij Mattiz.
Met dubbel T dus.
Matiz gaat op mijn lijstje! Thnx.
( nog niet zwanger wel bezig).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
maandag 20 april 2015 om 12:15
Fijn dat ik je aan een toevoeging voor je lijstje heb kunnen helpen
Ik ben zelf redelijk overtuigt van deze naam, alleen vriend helaas nog niet, o.a. Omdat het wat lijkt op de naam van zwager. Wij krijgen een tweede en weten niet wat het wordt, vind het maar wat moeilijk een naam, meisjesnaam ook, die hadden we de eerste zwangerschap al niet echt, maar dat werd dus gelukkig een jongen.
maandag 20 april 2015 om 16:30
Originele naam!
Henri Matisse is een bekende Franse schilder; die (achter)naam spreek je ook uit als Mah-tíes (klemtoon op ties).
Ik zou daardoor zelf, als iemand zich voorstelt als Matiz en ik zou de naam alleen horen en niet lezen, denken dat je het schrijft als Matisse. Daardoor zou de naam bij mij afvallen. Ties daarentegen vind ik erg leuk.
Henri Matisse is een bekende Franse schilder; die (achter)naam spreek je ook uit als Mah-tíes (klemtoon op ties).
Ik zou daardoor zelf, als iemand zich voorstelt als Matiz en ik zou de naam alleen horen en niet lezen, denken dat je het schrijft als Matisse. Daardoor zou de naam bij mij afvallen. Ties daarentegen vind ik erg leuk.
maandag 20 april 2015 om 19:45
quote:_discovery_ schreef op 20 april 2015 @ 19:26:
Het is wel een naam die hij de rest van zijn leven zal moeten spellen als ik het hier zo lees, hier ook niet veel eenduidigheid
Iig bedankt voor jullie input!
Maakt niks uit joh,
Het is een super leuke naam en iemand die Thom, Juliet, Sofie of Ana heet moeten ook altijd spellen. Zijn dood normale namen maar je hebt zo veel verschillende schrijf wijzen.
Ik vind Matiz super leuk!
De spelling variaties Mathies is ook leuk...
Het is wel een naam die hij de rest van zijn leven zal moeten spellen als ik het hier zo lees, hier ook niet veel eenduidigheid
Maakt niks uit joh,
Het is een super leuke naam en iemand die Thom, Juliet, Sofie of Ana heet moeten ook altijd spellen. Zijn dood normale namen maar je hebt zo veel verschillende schrijf wijzen.
Ik vind Matiz super leuk!
De spelling variaties Mathies is ook leuk...
life is to celebrate
maandag 20 april 2015 om 19:58
maandag 20 april 2015 om 20:01
dinsdag 21 april 2015 om 01:50
Ik zou er 'Mathis' van maken. Zo wordt de naam in het Frans ook geschreven. Prachtig! Matthis kan ook, maar de toegevoegde waarde van de dubbele T zie ik niet direct. Matiz vind ik, eerlijk gezegd, een heel rare spelling. De 'Z' aan het einde maakt deze mooie naam in mijn ogen een beetje ordinair, en bovendien erg onlogisch. De naam Mathis is een mooie, bestaande naam. Er zal misschien eens naar de spelling gevraagd worden, maar dat is toch niet zo erg? Matiz is naar mijn idee een heel gekunstelde vorm, en die Z zal net zo veel vragen oproepen bij de spelling.
vrijdag 24 april 2015 om 08:16
Hoi allemaal! Hebben jullie misschien zin om mee te denken? Mijn man en ik verwachten ons eerste kindje. We weten nog niet of het een jongen of meisje wordt, maar ik wil alvast nadenken over namen. Voor een jongen zijn we voorlopig op deze longlist uitgekomen:
Tobias
Lucas
Simon
Nathaniel
Alexander
Emanuel
Lodewijk
Lucius
Stefan
Maximiliaan
Leonard
Antonius
Marcus
Felix
Joris
Welke van deze namen vinden jullie het leukst en welke vinden jullie echt niet kunnen? En weten jullie misschien nog andere namen die we misschien leuk zouden vinden als jullie dit zo zien? Alvast heel erg bedankt!
Tobias
Lucas
Simon
Nathaniel
Alexander
Emanuel
Lodewijk
Lucius
Stefan
Maximiliaan
Leonard
Antonius
Marcus
Felix
Joris
Welke van deze namen vinden jullie het leukst en welke vinden jullie echt niet kunnen? En weten jullie misschien nog andere namen die we misschien leuk zouden vinden als jullie dit zo zien? Alvast heel erg bedankt!
vrijdag 24 april 2015 om 13:16
@vleesnochvis, uit je rijtje vind ik Lucas, Felix, Tobias en Marcus het leukst. Lucius heb ik nog nooit van gehoord, maar vind ik ook wel wat hebben.
Namen als Alexander, Lodewijk en Leonard vind ik wel erg zwaar. Zou ik persoonlijk niet voor kiezen.
Niet mooi vind ik Stefan (erg eighties), Antonius (brrrr) en Joris (smaak dingetje).
Maximiliaan vind ik wel weer leuk, maar dan echt als naam in je paspoort. En dan Max of evt. Milan als roepnaam. Maar Maximiliaan over het schoolplein roepen, dat dan weer niet.
Suggesties: Bastijn, Florian, Frederik, Julian, Laurent/s, Marnix, Silvijn, Simeon, Valentijn, Maxim, Beau.
Namen als Alexander, Lodewijk en Leonard vind ik wel erg zwaar. Zou ik persoonlijk niet voor kiezen.
Niet mooi vind ik Stefan (erg eighties), Antonius (brrrr) en Joris (smaak dingetje).
Maximiliaan vind ik wel weer leuk, maar dan echt als naam in je paspoort. En dan Max of evt. Milan als roepnaam. Maar Maximiliaan over het schoolplein roepen, dat dan weer niet.
Suggesties: Bastijn, Florian, Frederik, Julian, Laurent/s, Marnix, Silvijn, Simeon, Valentijn, Maxim, Beau.
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
vrijdag 24 april 2015 om 14:53
Wat een leuke namen heb je op je lijstje, vleesnochvis. Mag ik ze ranken?
Felix
Lucas
Joris
Simon
Tobias
Alexander
Lodewijk
Leonard
Nathaniel
Lucius
Maximiliaan
Stefan
Marcus
Emanuel
Antonius
Wat vind je verder van:
Ramses
Floris
Oliver
Gregor
Wolf
Clemens
Salvador
Mingus
August
Augustus
Thibault
Oscar
Roger
Louis
George
Leopold
Magnus
Felix
Lucas
Joris
Simon
Tobias
Alexander
Lodewijk
Leonard
Nathaniel
Lucius
Maximiliaan
Stefan
Marcus
Emanuel
Antonius
Wat vind je verder van:
Ramses
Floris
Oliver
Gregor
Wolf
Clemens
Salvador
Mingus
August
Augustus
Thibault
Oscar
Roger
Louis
George
Leopold
Magnus
vrijdag 24 april 2015 om 19:29
Hoi! Ik ga ook eens meeschrijven en heb binnenkort ook jullie ideeën nodig.
@vleesnochvis
Gefeliciteerd! Mijn lompe mening;
Felix, Maximiliaan,Tobias, Emanuel -->Toppers
Simon, Stefan, Antonius, Leonard, Joris, Marcus --> Oldschool namen. Vooral Antonius. (Anthony vind ik wel leuk.)
Lodewijk, Lucas, Alexander--> voor mij persoonlijk iets te veel 'hockeynamen'.
Nathaniel --> klinkt bijbels
Lucius--> (maar moet zelf aan duivel denken, sorry )
@vleesnochvis
Gefeliciteerd! Mijn lompe mening;
Felix, Maximiliaan,Tobias, Emanuel -->Toppers
Simon, Stefan, Antonius, Leonard, Joris, Marcus --> Oldschool namen. Vooral Antonius. (Anthony vind ik wel leuk.)
Lodewijk, Lucas, Alexander--> voor mij persoonlijk iets te veel 'hockeynamen'.
Nathaniel --> klinkt bijbels
Lucius--> (maar moet zelf aan duivel denken, sorry )
zondag 26 april 2015 om 01:36
quote:vleesnochvis schreef op 24 april 2015 @ 08:16:
Hoi allemaal! Hebben jullie misschien zin om mee te denken? Mijn man en ik verwachten ons eerste kindje. We weten nog niet of het een jongen of meisje wordt, maar ik wil alvast nadenken over namen. Voor een jongen zijn we voorlopig op deze longlist uitgekomen:
Tobias
Lucas
Simon
Nathaniel
Alexander
Emanuel
Lodewijk
Lucius
Stefan
Maximiliaan
Leonard
Antonius
Marcus
Felix
Joris
Ik vind het allemaal wel of hele zware namen of iets te oud bollig. Dan zou ik uit het hele rijtje misschien voor Felix gaan maar dat vind ik echt een poezen naam van wegen de katten voer. Ik had ooit eens een kennis met die naam en altijd als hij hey, met Felix zei begonnen we allemaal te mauwen door de telefoon.... lol
Misschien Tobias met de Zweedse roepnaam Tobbe of op z'n Fries Tjibbe. Maar op nr. 1 staat toch Alexander die in de praktijk Alex, Lex of Sander genoemd gaat worden door vrienden.
Tobias
Lucas
Simon
Nathaniel
Alexander
Emanuel
Lodewijk
Lucius
Stefan
Maximiliaan
Leonard
Antonius
Marcus
Felix
Joris
Ik vind het allemaal wel of hele zware namen of iets te oud bollig. Dan zou ik uit het hele rijtje misschien voor Felix gaan maar dat vind ik echt een poezen naam van wegen de katten voer. Ik had ooit eens een kennis met die naam en altijd als hij hey, met Felix zei begonnen we allemaal te mauwen door de telefoon.... lol
Misschien Tobias met de Zweedse roepnaam Tobbe of op z'n Fries Tjibbe. Maar op nr. 1 staat toch Alexander die in de praktijk Alex, Lex of Sander genoemd gaat worden door vrienden.
life is to celebrate
vrijdag 1 mei 2015 om 09:33
Wij weten sinds deze week dat we een jongen krijgen super leuk! Nu namen aan het verzinnen. We houden van wat meer 'kak/hockeynamen' maar dan weer niet de categorie roderick/allard etc mag dus wel wat hipper. Het liefst goed uit te spreken in het buitenland (maar geen overduidelijke engels/amerikaanse naam). Verder geen naam die begint met de letter 'M'
Stijn stond bij mij ook heel hoog, maar wil man niet ivm associaties
Ben benieuwd wat jullie van het lijstje vinden en of jullie suggesties hebben op basis van het lijstje en de "eisen"
Stijn stond bij mij ook heel hoog, maar wil man niet ivm associaties
Ben benieuwd wat jullie van het lijstje vinden en of jullie suggesties hebben op basis van het lijstje en de "eisen"
vrijdag 1 mei 2015 om 15:40
quote:mendy schreef op 01 mei 2015 @ 14:23:
Strandjutter:
Mathias - Nee, begint met een "M"
Thijs - mwah
Ruben - te populair
Laurens - Mijn naam begint met een "L"
Gust - Nee
Casper - Vindt man leuk, ik moet er aan wennen
Jesper - past niet bij ons
Daan - te populair
Tijn - Nee
Guus - Nee, past niet bij ons
Bram - Te populair
Bastiaan - Nee
Jurgen - Nee
Nathan - Nee
Vincent - Nee
Dorian - Doet me aan doerian fruit denken
Floris - wel oke, Joris vind ik ook wel leuk
Ingmar - nee
Wouter - nee
Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Springt nog niet echt iets bij ons uit. Ik houd ook nog een beetje in mijn achterhoofd dat ikzelf een halfbloedje ben en man echt een hollander, dus het kan nog best een mixje worden.
Strandjutter:
Mathias - Nee, begint met een "M"
Thijs - mwah
Ruben - te populair
Laurens - Mijn naam begint met een "L"
Gust - Nee
Casper - Vindt man leuk, ik moet er aan wennen
Jesper - past niet bij ons
Daan - te populair
Tijn - Nee
Guus - Nee, past niet bij ons
Bram - Te populair
Bastiaan - Nee
Jurgen - Nee
Nathan - Nee
Vincent - Nee
Dorian - Doet me aan doerian fruit denken
Floris - wel oke, Joris vind ik ook wel leuk
Ingmar - nee
Wouter - nee
Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Springt nog niet echt iets bij ons uit. Ik houd ook nog een beetje in mijn achterhoofd dat ikzelf een halfbloedje ben en man echt een hollander, dus het kan nog best een mixje worden.
vrijdag 1 mei 2015 om 15:41
quote:Nouschi schreef op 01 mei 2015 @ 15:03:
@ strandjutter
Sebastiaan - Nee
Daan - Nee
Kik - wel grappig, maar echt oud hollands en past wat minder bij ons
Hidde - nee
Bartel - nee
Hugo - wel leuk, ga ik voorstellen
Ilius - lastig om te spellen
Victor - nee
Bram - nee