M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Laatste nieuws: Popsie trekt zich op aan de box (vanuit buikligging) en laat zich dan ketterhard weer neervallen terwijl ze op haar rug draaid...
hey pips, ik wil ook wel wat haar op steek tips. Wil ze ook lang laten groeien.

Ja denk dat ik ook voor optie 2 ga. Wel ingeschreven in ieder geval.

Nou vanmorgen nog ff naar het ZH geweest, mag over 3 weken terug als ik dan nog niet ongesteld of zw ben. Ohnee moest dan weer met die pillen beginnen. Mijn "" ei" was nog neit gesprongen. Ze denkt vandaag of morgen. Maarja dat dachten ze maandag ook. hahahahaha

He probeer vanavond nog ff te komen, en anders tot na mijn vakantie!
Nog meer nieuws: Papsie is zo lief de laatste tijd :-)

Hij gaat nu op zijn papadag en op zaterdagochtend op de kinderen passen zodat ik aan mijn bedrijf kan werken. NOrmaal klust hij dan of rust uit. Zo kan ik toch 20 uur werken zonder al te veel oppas. En op woensdag kan ik evt. op de middag ook nog afspraken maken. Doordat ik nu meer uren kan draaien kies ik dus voor een vliegende start en wordt het geen "hobby bedrijf" meer. Fijn hoor, ben helemaal happy :-)
Jemig Indian, wat een ellende toch steeds weer. In ieder geval een hele goede vakantie gewenst!
toppie pips!!!!

haaai allemaal. ben super druk, alleen nog vandaag en morgen werken, daarna vakantie!!
koffie, zwart graag...
Goede vakantie Sylvester. Waar gaan jullie heen?
JJJJJJJJJJAAAAAAAAAA heb VAKANTIE!!!!!

Hey Syl, jij ook een hele fijne vakantie gewenst!!!

Pips, zo'n grote ellende is het toch niet?? Ja het is lastig en niet leuk. Maarja....kan niet alles hebben he!!

We blijven positief!!! Het komt goed!!!

Nou ga nu echt vakantie vieren, zie jullie 31aug of 1 september weer!!

Doei!!!

WHAAAHAHAHAAAA, ik wil ook vakantie!!!!! Pfff, totaal nog 4 dagen werken, deze week 2 en volgende week 2. Ik heb geen zin meer...

Syl en Indian, fijne vakantie allebei!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Dankje Juultje!!!!!

En alle andere meiden natuurlijk.

Maaruh 4 daagjes, dat schiet ook al op.

(hey hoef ik straks niet 10 pagina's bij te lezen als iedereen ook nu vakantie heeft. Handig!!)

Xop, aan jou weer de eer om ons topic up te houden!!!

Grapje!!

Nou ik heb me toch een gezellige vent. Ik denk, maken we het gisteravond even gezellig om onze vakantie te vieren, slaapt meneer. (beneden in de stoel al, dus die loopt met een slaapkop naar bed om 22:30u en tukt daar verder.) En vanmorgen.....staat hij vroeg op, om naar de auto te gaan en nu staat hij te douche.

Lol. Kunnen we eindelijk een keer samen uitslapen, gaat hij uit bed.

Maarja, hebben nog18dagen om samen uit te slapen. hahahaha
He Indian, fijne vakantie!!!! Waar ga je ook al weer naar toe??

Per welke datum start je nu met je opleiding?

Juul, ach joh, als wij weer moeten werken heb jij lekker vakantie. Das ook wel lekker hoor.

Pips, we gaan naar Frankrijk, alleen nog vandaag werken en hopen dat ik alles af krijg. Anders gewoon pech hoor.

Lange haar probleem. Ik had hetzelfde probleem maar sinds ik de schuine pony heb geintroduceerd ben ik van mn bad hairdays verlost. Echt serieus!!! Ik stap onder de douche vandaan, kam mn natte haar door en als t opgedroogd is, zit t gewoon goed!!!

Frans, hoe is t nu met je schoonvader? En met jou? Voel je je inmiddels helemaal lekker of heb je nog steeds last van kwaaltjes?

Merel, zo zie je maar dat elke arts weer andere adviezen geeft. Koelen dmv kleding uittrekken heb ik ook gekregen. Maar toch echt paracetamol om zn temperatuur te laten dalen, de kleding uit helpt dan om het lager te houden. Paracetamol zorgt idd voor pieken maar moet t toch doen.

Wij mogen zn temperatuur niet hoger dan 38,5 laten oplopen, dan moeten we altijd paracetamol toedienen (dan is de piek ook niet zo heel hevig qua temp verschil).

Best eng he, vooral als je dan steeds in het zh zit.

De huisarts vond t dus niet zo schokkend. Hij zei dat ie t tot zn 8e ofzo nog kon krijgen.

Xop aan de klus, ben je al lekker op zoek naar spullen voor de inrichting? Je krijgt gewoon al bijna de sleutel. Welke datum precies?

Q, hoes met je en met Emdin??
koffie, zwart graag...
Heee hoi!

Vakantie tijd, hier! Nah, ik zal mijn best doen om Indian tijdelijk te vervangen voor wat betreft topic hoog houden .

Ha, en moest wel lachen om je man die slaapt terwijl jij andere dingen wil. Komt in huize Xop soms om en om voor. Dus de ene dag ik bekaf op bank in slaap, slaapwandelend naar boven en dan een teleurgestelde Xoplief, en dan de andere dag net andersom. Hahaha, jaaaa.... zo wordt de kans op een derde wel heeeeel klein .

Maf, zeg, die tegenstrijdige adviezen van artsen bij Jasper en Valentijn.... Je zou toch denken dat ze wel een standaardprotocolletje uit de kast zouden trekken bij stuipgevallen?!

Juul, hoe gaat het eigenlijk met het (in)slapen van Lynn?

Sophie zit nu echt volop in de peuterpuberteit. Ze is hartstikke grappig, ontzettend lief, maar soms ook zoooo dwars. Alles moet zoals zij het wil, kan al een driftbui krijgen omdat ZIJ de deur open wou doen, en niet MAMA enz enz. Zus Lieke wordt er gepest, aan de haren getrokken en gekrabd! Maar tussen die buien door is het een engeltje. Zuchtzuchtzucht. Gelukkig vindt ze het wel weer fantastisch om naar de PSZ en creche te gaan. Helemaal blij, daar
Xop, hoeveel slaapkamers heeft het nieuwe huis ook weer?

Tiramam, hoe is met jullie? En met de scriptie? Aan de bel trekken als het nodig is hoor!
Hahaha, jaaaa.... maar 3 kamers, dus that's it!

(En het moge duidelijk zijn he? Het is in huize Xop zeker NIET de bedoeling dat er uitbreiding komt. Maar L&S zijn ook wel weer zo leuk dat als het by accident toch zo zou zijn, het hartstikke welkom is!)

Jaaa, Tira! We missen je, joh. Where are you? Toch niet meer op vakantie? Alleen Scoob is nu op vacance, toch??
puberen!! zucht....herkenbaar!!!

Jasper begint langzaamaan in een draak te veranderen.

Gillen, krijsen, oostindisch doof etc.

Van de week in een winkel moest ik even wat aan de meneer vragen. Stond hij keihard MAMA MAMA MAMA MAMA MAMA MAMA MAMA te krijsen. Gelukkig duurde t even, half uur.

Dat ik inmiddels lichtelijk opgefokt de auto instapte, moest even wat opzoeken en begon hij in de auto weer MAMA MAMA MAMA MAMA.

Heb heel opvoedkundig verantwoord: EN NU HOU JE OP teruggegild en meneer zat de hele terugweg beduusd te kijken.

Of hij wilt steppen naar de auto (tis klein stukje lopen) en dan stopt hij midden op de weg en verzet geen stap meer. Als ik m dan stimuleer richting zijkant vd weg begint hij te krijsen en aan zn step te rukken.

erg vermoeiend.
koffie, zwart graag...
Gniffelgniffel.... 't Is zooo herkenbaar! (En als een ander het schrijft heeeuuull grappig ).

Ach, en door Lieke weet ik dat het slechts anderhalf jaar duurt........ . Sterkte!
Wie van de maart '06 beebs gaat er eigenlijk naar de PSZ?
noop, 2 dagen kdv. En op mn mamadag wilt ik m dus niet naar een psz brengen. Misschien als die 2 dagen bij mn ouders te zwaar wordt dat hij daar naar psz kan. Maar das voor de toekomst.

Heb nog genoeg voorbeelden hoor, dus als je r nog meer wilt horen roep je maar
koffie, zwart graag...
Lekker Syl, naar Frankrijk. Wanneer gaan jullie? Ga je met de auto?

Jasper ook al zo lekker aan het puberen, pfff, vermoeiend he?

Oeh, Xop, herkenbaar van Sophie! Lynn kan soms enorm boos worden als het net ff niet gaat zoals zij wilt. Zo wil ze soms de auto niet uit en dan til ik haar eruit. Wordt ze heeeeel boos, want ze wilde klimmen. Ik ga dan voor de weg van de minste weerstand: plant haar terug in de auto, Lynn klimt eruit en is dan weer de vrolijkheid zelve

Het slapen gaat nog steeds niet fantastisch. Ze slaapt toch weer 's middags, het ging een week leuk, maar daarna was ze bekaf en strontvervelend bij het eten 's avonds. Nu dus wel weer een middagslaapje, niet te vroeg naar bed en dan nog een uur spoken... Gisteren ging het redelijk: we gaan nu als we haar op bed leggen duidelijk zeggen dat we dichtbij zijn en als er echt iets is, we zo bij haar zijn, maar dat we niet meer voor elk onzinding naar boven komen. Gisteren werkte het redelijk, pas na 3 kwartier paniek: haar boekje was uit bed gevallen (ze gaat er niet uit om het zelf te pakken). Tot die tijd had ze wel af en toe geroepen, maar daar hebben we niet op gereageerd. En vanmorgen was het 7 uur

Een stapelbed past best toch, Xop?

Van de week was ik met Lynn naar een woonwinkel, echt gigantisch ding, dus het duurde wel even voor we daar doorheen waren. Ze luisterde echt supergoed! Ben ik niet helemaal gewend, maar het was echt heel gezellig, zo samen winkelen. Af en toe wilde ze even in een kastje kijken, of op een bank zitten (vooral als ik dat ook doe, logisch), maar daarna liep ze weer heel netjes mee. Ze wilde niet eens in de buggy. O ja en als er 2 dezelfde stoelen naast elkaar stonden, ging zij in de ene zitten en moest ik in de andere (zelfde he mama?).

Hebben jullie kids dat ook, dat ze af en toe kwijt zijn bij wie ze nou zijn, papa of mama? Wij heten dan mamapa of mapa

Lynn gaat niet naar de psz, maar 2 om 3 dagen naar het kdv.
Hello!

Fijne vakantie Indian. Hoplijk springt het ei!

Pips, ik deed mn haar altijd met zo n knijpding, eerst oprollen en dan vastzetten, soort rommelig effect. En schuine pony erbij en je ziet er super uit. Mijn haar is nu kort, maar ik ga het ook weer wat langer laten groeien.

Syl, zo herkenbaar de Draak! Hier ook afentoe gillen om niks of stilstaan, of schoenen uit doen terwijl ze aanmoeten, of andersom. Vind het wel lastig om mee om te gaan, meestal de weg van de minste weerstand, maar da s nie altijd goed...heb geen zin om over een jaar in zo n programma te zitten voor opvoedkunde

Juul, doe je aan een dieet? of gewoon opletten met eten? Leuk lekker shoppen! Ik doe tegenwoordig uit tijdsbesparing bijna alles via internet. werkt ook heel goed.

Xop Valentijn gaat niet naar de psz, hij gaat 2 dagen naar kdv, is wel voldoende denk ik voor hem

Op het moment is Valentijn he-le-maal wild van kleien. De hele dag door wordt er gekleid, erg grappig. Hij maakt allemaal slangen, slakken, en beestjes.

Ik ga weer stoppen,meneer wordt wakker grrrr Slapen tussen de middag wordt steeds korter en s morgens ook steeds vroeger.

Morgenochtend ga ik mn vriendin uitzwaaien die naar Zweden gaat. Echt wel heftig. Iedere keer krijg ik tranen als ik eraan denk. Zij is een van mn beste vriendinnen en we trokken veel met elkaar op. Zal nu wel minder worden.

Daaaaag

Merelienaa
ow kleien!!! Helemaal favoriet van Jasper. Bedenk me dat ik die ook vanavond moet inpakken!

Lijkt me moeilijk hoor Merel, vriendinnetje die emigreerd.

Knuffel!
koffie, zwart graag...
Zo en dan nu........VAKANTIE!!!!!!!!

Dus tot over 3 weken dames. Misschien nog iets eerder maar die laatst week thuis zit ook al vol met leuke uitstapjes.

Aurevoir!
koffie, zwart graag...
Syl, veel plezier!

Merel, moeilijk hoor, dat je vriendin emigreert. Je contact wordt toch anders dan.

Ik heb vanavond een spijkerrok gekocht! Nu nog laarzen voor eronder, dus ik kan 'm nog niet aan helaas.
Dames, de afgelopen dagen wel meegelezen, maar ik had even niet de puf om te schrijven. Nu moet ik schrijven, of ik wil of niet !

Oh, dat van het veranderen in een klein draakje, dat is ook van toepassing op Emdin, die ook in zijn peuterpuberteit begint te komen. Alles is NEE, niet luisteren, dwarsliggen en het volgende moment is hij weer de liefheid zelve. Tegen hem schreeuwend uitvallen, heeft totaal geen effect, dus dat doe ik ook niet meer (al geruime tijd niet meer). Als hij nu dwars is, ga ik meestal op zijn ooghoogte zitten en vraag wat er aan de hand is. Vaak antwoord hij niet en dan vertel ik hem wat de bedoeling is en dit werkt tot nu toe redelijk tot goed.

Vandaag was hij erg lief, heeft goed gegeten, na het eten gekleidt, ook hier is dat een favoriet spelletje. Vooral slangetjes maken met de doktersspuit is erg leuk. En natuurlijk heb je daar rode klei voor nodig. ROOD is duidelijk Emdin's favoriet. Hij wil rood drinken (wicky), rode t-shirts aan, rode broek aan, rode jas aan.

Merel: hoe had je kind het in Plaswijkpark gehad? Ik heb er ook wel eens naar gekeken op de site, maar ben bang dat Emdin er nog te klein voor is. Is goed hoor, een minimeeting een keertje!

Zowel Emdin als ik zijn heel erg verkouden. Bij Emdin zwakt het inmiddels wat af, maar ik zit er volop mee (niezen, hoesten, keelpijn). Echt balen!

Sylvester: hele fijne vakantie!

Indian: super dat je nu eindelijk weet wat je gaat doen en hoe.

Is je ei al gesprongen?

Xop: kijk maar uit, ongelukjes zitten in een heel klein hoekje \\:-)// !

Ik ben weer begonnen met de anticonceptie. Lekker superveilig en superbeschermd "fikkie fikkie doen" !

Alhoewel de minnaar nu in het buitenland zit, zal er weinig gebeuren (hahaha).

Juul: je kan je spijkerrok toch ook met sandalen dragen?

Of is het echt een winterrok?

Pips: ik heb het een en ander gemist over de pimpactie. Wat wil je gepimpt hebben?

Morgen ga ik weer naar de kapper toe. Lekker laten kleuren en knippen. Waarschijnlijk een nieuw model, want ik ben mijn huidige model superzat. Als ik dan toch in de stad ben, kijk ik gelijk even rond naar kleding. Je weet maar nooit wat je ineens ziet.

Oke, ga nog even surfen, msn-en en dan naar bed toe. Alvast welterusten voor later!
Xop, Pipsie gaat twee ochtenden naar de opvang en een ochtend naar de psz.

Juultje, hier is er verwarring bij opa en oma (als we daar zijn). Pipsie roept dan "oma" maar ze bedoelt "opa". Verder gaat het goed.

Wat wij grappig vinden momenteel: Pipsie zeg steeds "mama zegt XXX" en papa zegt AAA". Ze maakt er nu ook grapjes om dat ze tweetalig wordt opgevoed. Erg leuk! We horen nu dus vaak in stereo dat er weer een kiepauto, tractor of iets anders voor huis langs rijdt.

Merel, ik wou juist van zo'n klem af. Das ook maar altijd hetzelfde. De schuine pony heb ik ook een tijdje gehad. Nu weer een rechte. Ben nu aan het oefenen op mijn "elegante op steek kapsel". Grin, wat een mens al niet doet voor haar werk

Merel, heb je al Skype? Wij Skypen bijna wekelijks met onze vrienden in Amerika. We zagen elkaar toch al niet zo vaak (woonden andere kant van Nederland) en nu komen ze zo nu en dan over dus feitelijk is er voor ons niets veranderd :-)

Alleen idd, iedere keer dat afscheid dat is waardeloos.

Kleien is hier ook favoriet. Samen met plakken.

Q, ik had werkelijk nog nooit van "fikkie fikkie" gehoord. Weer wat geleerd!

Een poosje terug heb ik een topic geopend over hoe je jezelf als werkende moeder op een gemakkelijke manier toonbaar houdt. En dan bedoel ik iets meer dan "gewoon" toonbaar. Ik geef zelf nl. geen zier om uiterlijkheden en heb de neiging om erg snel te versloeren. Vandaar. Ben nu dus een maand of twee bezig en het gaat redelijk hoewel ik nu nog in pyama achter de pc zit thuis te werken (eerste keer, andere keren zit ik altijd fully dressed). Ik volg nu de strategie: iets vaker naar de kapper, nieuwe, basic garderobe samenstellen voor prive en werk (en ik kom dus niet aan die werkkleding als het niet met werk temaken heeft). Jas is er al voor de winter (werk en prive). Schoenen zijn er nog (werk en prive). Spijkerbroeken ook. De rest past niets meer wegens mislukte afslankpoging of zwaar verouderde garderobe. Serious shopping to do dus.

Gister trouwens leuke kleertjes voor Popsie gekocht :-) (babykleertjes vind ik zooooo leuk). Een roze jasje met doorgestikte harten, een bloemetjeslegging met roze shirtje. Op het shirtje ga ik dezelfde bloementjes borduren. Oh ja, en een overgooier van oudroze ribstof (is een beetje een herinnering aan mijn jeugd, toen was dat erg hip).

Is je lover lang weg Q?
Als ik geen vaste relatie zou hebben, zou ik ook zeker weten ERG superveilige seks willen, Q.! Ik zou vast en zeker voor pil en condooms gaan, en de pil daarbij heeeel trouw slikken. Maar ja, dat komt omdat ik nu eenmaal erg van de zekerheden ben. Maar goed, minnaar in het buitenland is natuurlijk het allerveiligst (tenzij je toevallig iets anders leuks tegen het goede lijf loopt, natuurlijk )

Pips; you go, girl! Jeetje, fully dressed achter je thuis PC werken....... jij komt er wel :)! Ikzelf ben ook niet zo goed thuis in mode ed. Geef ook weinig om uiterlijkheden. Het enige waar ik ALTIJD voor zorg, is dat ik een mooie vrouwelijke jas en dito schoenen heb. In de winter laarzen met hakken, in de zomer pumps oid. Want wat ik NIET wil is er als een aftandse Ma Flodder uitzien, omdat ik geen tijd, geen puf en geen zin heb in uitgebreide opmaak- en aankleedsessies........

Syl een hele fijne vakantie gewenst! En Merel....... erg shit als je allerbeste vriendin emigreert. He bah. Ondanks Skype enzo (superuitvinding!) wordt het contact natuurlijk wel anders, als je elkaar nu in levende lijve vaak ziet. Jammer, hoor!

Oooohhh... heerlijk om van die kleine meisjes-kleertjes te kopen. Jammerjammer dat Sophie alweer zo groot wordt...

Sophie was vnaochtend om 6 uur wakker, en wilde absoluut niet meer slapen. Ik was nog zooooo duf, dat ik haar beneden voor de TV geparkeerd heb. Ben ook weer in slaap gevallen en schrok wakker van de wekker om zeven uur. Ik in looppas naar beneden, had madammeke zichzelf drinken ingeschonken en een droog crackertje gepakt. Supertje. Toen ik vroeg wat er allemaal op TV was geweest, zei ze.... niet zoveel mama. Heel veel lettertjes, maar ook Pingu. Ik eens kijken op Teletekst...blijkt ze een half uur naar (geschreven) nieuws te hebben gestaard, hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven