Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
Ik ben ook benieuwd TO, hopelijk houdt Canada zich aan zijn woord
Ex weet dat hij ex is, ik ben gisteren na een gesprek met hem, met dochter naar mn ouders gegaan. Het was nou ook weer niet iets wat zomaar uit de lucht komt vallen, hij zag het wel aankomen.

Canada weet dat nog niet.

Ik betwijfel of hij überhaupt nog kan/mag komen na het vertellen. Of vrouw komt mee... Ik wacht de berichten af.
Wat een dramas zeg.

Ik heb het meest medelijden met dochtertje en ex-vriend. Lijkt erop dat die ex-vriend misschien niet zo goed in de markt ligt of onzeker is, want welke normale man zou er nog bij zo'n vrouw blijven?

Ben blij voor hem dat hij de situatie ontsnapt is en een nieuw leven op kan bouwen.

TS moet maar naar Canada gaan en daar meer drama creeren. Nederland heeft dat al genoeg van der gehad.
Heb je het er met ex al over gehad of hij dochter wil blijven zien? Hij heeft haar ook niet erkend, dus ben benieuwd of hij daar wel voor open staat.
Daar gaan we het morgen over hebben. Ik weet het niet. Ik wil hem niet pushen, als in: een band opdringen met dochter. Maar als er regelmatig contact is, lijkt me dat wel weer goed voor dochter. Ik kan nog niet echt peilen hoe hij daar tegenover staat.
quote:VitaNova_13 schreef op 25 april 2015 @ 19:57:

Ik heb zijn beroep al genoemd goddess, dus dat is niet vaag. Ik weet zijn beroep ook al maar ik bedoelde het niet letterlijk. Deze man doet wel vaag. Zijn beroep is niet zo enorm interessant dat heel de USA en Canada eroverheen valt als je snapt wat ik bedoel. Het is geen Obama figuur die lijken uit de kast haalt. Goed om te horen dat hij met de waarheid wilt komen daar in Canada. Wel eerst zien en dan geloven.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Goed dat je met je vriend/ex gepraat hebt.

Ik denk dat het beter is om nu uit elkaar dan als dochter ouder is.

Ook goed dat Canada zijn vrouw gaat inlichten (of dat zegt althans).
Inderdaad, eerst maar eens afwachten hoe het gaat als puntje bij paaltje komt.

Nee oké het is geen schandaal van Obama-formaat inderdaad (al levert zn naam toch best wat resultaten op youtube op, maar goed, alles relatief) sowieso, qua contract zit ie wel goed de komende tijd, dus -zei hij zelf- dat was geen reden meer om alles

nog te verzwijgen.

Ik ga morgen met een dosis positieve energie het gesprek met ex aan, en hoop dat daar iets uitkomt wat beter werkt dan de afgelopen jaren.
quote:courtisane schreef op 25 april 2015 @ 15:06:

Lijkt me anders prima uit te leggen.

Lieve Marie, je biologische vader heet Joe en woont in Toronto. Het staat je natuurlijk vrij hem op te zoeken. Maar ik heb een bewuste keuze gemaakt hem totnutoe geen rol in jouw/ons leven toe te kennen omdat hij getrouwd is, zijn vrouw van niks weet en jij voor de rest ook geheimgehouden moest worden. Je verdient zoveel beter dan dat!

(nog afgezien van de duizenden kilometers en een oceaan die ons fysiek scheidt, zodat van een actieve vaderrol sowieso al geen sprake kon zijn)

Dat is een leuke manier om een heleboel dingen uit te leggen maar niet wie je biologische vader is.

Zelfs als hij geen actieve vaderrol vervult of een lul is omdat hij haar geheim houdt, ieder kind heeft het recht op te groeien met de wetenschap wie haar biologische vader is.

Dat je wacht totdat je kind oud genoeg is tot je ermee om de keukentafel kunt gaan zetten om het haar te vertellen, betekent dat je het tot die tijd geheim voor haar hebt gehouden. Nu is 'daddy' waarmee TO's dochter Canada aanspreekt een soort codewoord waarvan iedereen de betekenis kent, behalve zijzelf.
Everyone has a plan until they get punched in the face
quote:VitaNova_13 schreef op 25 april 2015 @ 22:12:

Inderdaad, eerst maar eens afwachten hoe het gaat als puntje bij paaltje komt.

.

Ik ga morgen met een dosis positieve energie het gesprek met ex aan, en hoop dat daar iets uitkomt wat beter werkt dan de afgelopen jaren.Wat zou daar in vredesnaam nog voor positiefs of werkzaams uit kunnen of moeten komen? Toch niet dat hij op enige manier nog een rol blijft spelen in jou en dochters leven? Als vangnet, voor het geval Canada het laat afweten? Breek definitief met hem, voor je dochter oud genoeg wordt om last te krijgen van jouw kat en muisspel met de man die voor haar een vader heeft geprobeerd te zijn.
.
.
Ik hoef hem niet als vangnet, dat zeker niet. Maar als hij inderdaad een band met dochter zou voelen, waardoor hij haar nog wel af en toe wil zien, dan zou dat toch besproken moeten worden.

Maar dat hoeft wat hem betreft niet. Zijn woorden:"Dit hadden we tweeënhalf jaar geleden al moeten doen."

Het was een kort gesprekje, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en hij ook.

Het is klaar nu. Ik ga komende week de rest van dochters spullen ophalen, gooi daarna mijn sleutel door de brievenbus en dan ben ik een alleenstaande moeder.

Dat had ik een week geleden niet gedacht. Maar -sorry als dit weer gemeen klinkt- ik voel me zo opgelucht.
Nou, die opluchting is nou een van de weinige dingen in dit topic die ik wel van je begrijp. Dat vind ik niet gemeen klinken.

Ik vond eerder de situatie zoals die was gemeen.
Maar hoe je de situatie en dit topic ook wendt of keert, er worden om heel wat minder OP's weggehaald. Dus TO, toch een complimentje dat je ondanks vaak (wel ware) harde postings bent blijven reageren.

Hoop dat je hier blijft schrijven en succes voor een toekomst samen met je dochtertje!
Oh, ik blijf wel schrijven hoor, onkruid vergaat niet
quote:blauweschildpad schreef op 26 april 2015 @ 04:26:

[...]

Dat is een leuke manier om een heleboel dingen uit te leggen maar niet wie je biologische vader is.

Zelfs als hij geen actieve vaderrol vervult of een lul is omdat hij haar geheim houdt, ieder kind heeft het recht op te groeien met de wetenschap wie haar biologische vader is.

Dat je wacht totdat je kind oud genoeg is tot je ermee om de keukentafel kunt gaan zetten om het haar te vertellen, betekent dat je het tot die tijd geheim voor haar hebt gehouden. Nu is 'daddy' waarmee TO's dochter Canada aanspreekt een soort codewoord waarvan iedereen de betekenis kent, behalve zijzelf.

Eens dat er misschien meer nuance in het verhaal zal moeten komen.

Maar over 'daddy'. Lijkt me juist een prima naam en heel transparant. Dochter is nog niet eens twee en het is nu nog te moeilijk om alles uit te leggen. Maar later als ze wat ouder wordt snapt ze de term daddy al heel snel. En dan is Canada al een bekend gezicht via Skype.

Ik denk dat het zo door de jaren heen allemaal duidelijker wordt en er uiteindelijk niet eens zoveel nodig is om het allemaal duidelijk te maken.

Van de vrouw van biologische papa en dat dochter geheim moet (moest) blijven lijkt me dan weer niet zo nodig in het verhaal. Als Canada zijn woord houdt gaat hij zijn vrouw inlichten toch?

De enorme afstand is een heel logische verklaring op zich.

Ik ben wel benieuwd of Canada nog op bezoek komt.. Lijkt me stukken lastiger nadat hij zijn vrouw ingelicht heeft..
quote:thee schreef op 26 april 2015 @ 12:44:

Maar hoe je de situatie en dit topic ook wendt of keert, er worden om heel wat minder OP's weggehaald. Dus TO, toch een complimentje dat je ondanks vaak (wel ware) harde postings bent blijven reageren.

Hoop dat je hier blijft schrijven en succes voor een toekomst samen met je dochtertje!Helemaal mee eens!
En (sorry dit had allemaal in 1 bericht gemoeten natuurlijk)

Succes met het starten van je nieuwe leven met je dochter, fijn dat je opluchting voelt.
To new beginnings TO, vanaf hier zal het hopelijk beter gaan.
:.
En waarom is dat laag? Dat het van ex niet meer hoeft allemaal? TO zit met haar hoofd bij de canadees. Nog altijd. Dat ze met hem bleef skypen was al erg genoeg en nu wilde ze hem ook nog in huis halen. Ik geef die man groot gelijk. Dochter is nog te jong om wat dan ook mee te krijgen. Niet het skypen en ook niet dit afscheid.
.
Ja, echt laag vind ik het ook niet. Kan het me van zijn kant best voorstellen. Maar mede door alle reacties hier op het forum, vroeg ik me toch af in hoeverre hij écht een band met dochter voelt. Niet echt dus.

Hier bij ouders zitten we voorlopig wel goed. Hebben ons eigen 'deel' van het huis (aanbouw waar eerder mn oma heeft gewoond, dus eigen douche, wc en klein keukenblokje), dus we zitten niet op elkaars lip.

Ondanks het flutweer van vandaag, is dochter de hele middag buiten geweest. Ik wil niet zweverig klinken, maar voor mijn gevoel valt er zoveel spanning van me (ons) af... Ex had gelijk, dit hadden we ruim twee jaar eerder moeten doen.
quote:swifty schreef op 26 april 2015 @ 17:20:

Sterkte met de draad oppakken en het opvangen van de desilussie.

Ik snap dat je ergens hoopte dat je vriend wellicht wel voor je dochter een leuke hechte band voelde, maar zoals je al eerder had aangegeven, was dat helaas niet zo.

Ik ben wel blij voor je dat je alles open hebt, en je duidelijkheid hebt, voor een deel. Nu nog schoon schip met de Canadees, maar daar ben je al mee bezig.

Jeetje, dat je ex doodleuk zegt, tja van mij hoeft het niet blabla. Pfffff nou das laag. Maar dan weet je wel wat er echt in hem omgaat ipv dat je twijfelde en het wel dacht maar niet zeker wist. Denk je dat dat zijn eerste reactie omdat je terug bent bij je ouders, of blijft hij echt hier bij? (Ik hoop dat forummers hierboven zich ook achter hun oren gaan krabben, met hun rooskleurige hij is de papa verhaal. Wellicht dat er beter gelezen wordt.)

Weet je, mensen die je omlaag trekken kan je missen als kiespijn, zeker met het grootbrengen van een klein kind, dat is al een karwei, ze noemen het niet voor niets de tropenjaren.

Zoals saveTheDay al zei, ik hoop ook dat het voor jullie twee vanaf nu beter gaat!!!

Ik blijf me echt mateloos ergeren aan jouw gehak op de ex. Ik snap niet waarom je dat zo belangrijk vind om hem de zwarte piet steeds maar te geven, want ik heb nog steeds nergens in dit topic iets gelezen wat ik hem kwalijk kan nemen als ik me in zijn rol inleef.

Zo goed als je je in kan leven in de positie van het kind, zo eigenaardig slecht kan je dat in de ex, heel vreemd, en inmiddels nog volkomen onnodig ook.
quote:swifty schreef op 26 april 2015 @ 17:20:

Sterkte met de draad oppakken en het opvangen van de desilussie.

Ik snap dat je ergens hoopte dat je vriend wellicht wel voor je dochter een leuke hechte band voelde, maar zoals je al eerder had aangegeven, was dat helaas niet zo.

Ik ben wel blij voor je dat je alles open hebt, en je duidelijkheid hebt, voor een deel. Nu nog schoon schip met de Canadees, maar daar ben je al mee bezig.

Jeetje, dat je ex doodleuk zegt, tja van mij hoeft het niet blabla. Pfffff nou das laag. Maar dan weet je wel wat er echt in hem omgaat ipv dat je twijfelde en het wel dacht maar niet zeker wist. Denk je dat dat zijn eerste reactie omdat je terug bent bij je ouders, of blijft hij echt hier bij? (Ik hoop dat forummers hierboven zich ook achter hun oren gaan krabben, met hun rooskleurige hij is de papa verhaal. Wellicht dat er beter gelezen wordt.)

Weet je, mensen die je omlaag trekken kan je missen als kiespijn, zeker met het grootbrengen van een klein kind, dat is al een karwei, ze noemen het niet voor niets de tropenjaren.

Zoals saveTheDay al zei, ik hoop ook dat het voor jullie twee vanaf nu beter gaat!!!

Naar aanleiding van deze en je eerdere postings: jij bent echt........ en ..............

Misschien ben je nog erg jong en verbetert het met de jaren.
quote:kerol schreef op 26 april 2015 @ 17:55:

[...]

Ik blijf me echt mateloos ergeren aan jouw gehak op de ex. Ik snap niet waarom je dat zo belangrijk vind om hem de zwarte piet steeds maar te geven, want ik heb nog steeds nergens in dit topic iets gelezen wat ik hem kwalijk kan nemen als ik me in zijn rol inleef.

Zo goed als je je in kan leven in de positie van het kind, zo eigenaardig slecht kan je dat in de ex, heel vreemd, en inmiddels nog volkomen onnodig ook.Het zal wel iets van blinde projectie zijn.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven