De do's en dont's van een Viva-newbie
dinsdag 24 juni 2008 om 17:23
In mijn kleine weekje op het Viva Forum heb ik al heel wat ongeschreven regels mogen ontdekken.
Om maar eens een greep te doen uit mijn nieuw verworven overlevingskennis:
1.Gij zult effectief smileys ( ) gebruiken, om de vriendelijkheid van de boodschap te verduidelijken, om zo overgevoeligen te sparen voor hun ik-voel-me-gekwetst-moment...
2. Gij zult niet driemaal hetzelfde topic openen !
Nu begrijp ik dat sommigen van jullie echt al járen ronddwarrelen op het Forum. Mijn vraag is dan ook vooral aan jullie grootheden gericht:
Geachte oude garde, leer ons newbies wat de ongeschreven regels zijn voor een Viva-Forummer!
Wat zijn de DO's...en vooral wat zijn de DONT's...
Mijn motto: Mezelf blijven (Okay, teiltje iemand ?)
Om maar eens een greep te doen uit mijn nieuw verworven overlevingskennis:
1.Gij zult effectief smileys ( ) gebruiken, om de vriendelijkheid van de boodschap te verduidelijken, om zo overgevoeligen te sparen voor hun ik-voel-me-gekwetst-moment...
2. Gij zult niet driemaal hetzelfde topic openen !
Nu begrijp ik dat sommigen van jullie echt al járen ronddwarrelen op het Forum. Mijn vraag is dan ook vooral aan jullie grootheden gericht:
Geachte oude garde, leer ons newbies wat de ongeschreven regels zijn voor een Viva-Forummer!
Wat zijn de DO's...en vooral wat zijn de DONT's...
Mijn motto: Mezelf blijven (Okay, teiltje iemand ?)
donderdag 21 augustus 2008 om 16:04
ik vraag me weleens af in hoeverre mensen zich meer uitspreken op dit forum dan thuis...
hmm... nou kan ik dat paars wel goed lezen minny, maar bijvoorbeeld de lichtblauw van poezewoes doet pijn aan mijn oogjes, dat terwijl ik graag haar reacties lees.... nou ja je moet er blijkbaar wat voorover hebben..
hmm... nou kan ik dat paars wel goed lezen minny, maar bijvoorbeeld de lichtblauw van poezewoes doet pijn aan mijn oogjes, dat terwijl ik graag haar reacties lees.... nou ja je moet er blijkbaar wat voorover hebben..
maandag 30 november 2009 om 16:02
quote:leefnu schreef op 30 november 2009 @ 14:34:
Ik gebruik ff dit oude topic om een vraag beantwoord te krijgen.
Ik las vandaag in een comment iets over het Calimero-effect ...
Dat heb ik even gemist! Kan iemand mij uitleggen wat hiermee wordt bedoeld?De rest van de wereld tegen mij ofzoiets. Ik is klein en zij zijn groot en dat is niet eerlijk!
Ik gebruik ff dit oude topic om een vraag beantwoord te krijgen.
Ik las vandaag in een comment iets over het Calimero-effect ...
Dat heb ik even gemist! Kan iemand mij uitleggen wat hiermee wordt bedoeld?De rest van de wereld tegen mij ofzoiets. Ik is klein en zij zijn groot en dat is niet eerlijk!
maandag 30 november 2009 om 16:08
Gij zult niet gaan smijten met klauwhamers indien u niet tevreden bent over uw partner
Gij zult geen topic openen indien uw partner het vorige verbod met voeten treedt
Indien Gij echter dit verbod negeert zult Gij gelaten alle kritiek ondergaan en geen pogingen doen om via de Angels dit topic weer gesloten te krijgen
Gij zult geen topic openen indien uw partner het vorige verbod met voeten treedt
Indien Gij echter dit verbod negeert zult Gij gelaten alle kritiek ondergaan en geen pogingen doen om via de Angels dit topic weer gesloten te krijgen
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
maandag 30 november 2009 om 16:57
dinsdag 1 december 2009 om 14:48
Even een vraag ivm het deleten van een topic van een nogal verward persoon in het subforum: Relatiesquote:Bosz schreef op 01 december 2009 @ 08:36:
We hebben een trol. Melhor, uit "Wat moet ik doen met deze relatei"quote:Viva Angel5 schreef op 01 december 2009 @ 10:13:
[...]
Dank je, ik heb hem verwijderd.
Wanneer is iemand een troll ? En hoe stel je dat vast? Behoort een topic wat geschreven is door een vreemd persoon weggehaald te worden? Ook al is zijn 'waarheid' voor de lezer eerder 'ziekheid', dan nog is het toch niet per definitie een troll (faker) ?
*Gaat toch nog maar eens overwegen om de VIVA huisregels te lezen... *
We hebben een trol. Melhor, uit "Wat moet ik doen met deze relatei"quote:Viva Angel5 schreef op 01 december 2009 @ 10:13:
[...]
Dank je, ik heb hem verwijderd.
Wanneer is iemand een troll ? En hoe stel je dat vast? Behoort een topic wat geschreven is door een vreemd persoon weggehaald te worden? Ook al is zijn 'waarheid' voor de lezer eerder 'ziekheid', dan nog is het toch niet per definitie een troll (faker) ?
*Gaat toch nog maar eens overwegen om de VIVA huisregels te lezen... *