Napraattopic 28

26-04-2015 12:48 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:O.L.L.A schreef op 28 april 2015 @ 19:16:

Toch jammer dat je "dan niet op een forum moet zijn" want er zit hier juist een mengeling aan mensen die echt goed advies kunnen geven.Het is mij echter niet duidelijk waarom dat in het ene topic wel gebeurt en het andere topic overstroomd wordt door nare posts. Volgens mij ligt het niet altijd aan de TO of de TP.
Je bent zelf een theepot
quote:Morrowind schreef op 28 april 2015 @ 19:12:

[...]

Ik weet niet of je het zo bedoelt, maar op mij komt het over als: "Wij mogen hier lekker alles zeggen wat in ons opkomt." En nu zal ik meteen de hand in eigen boezem steken en toegeven dat ik wat dat betreft ook wel eens uitglijders maak. Vind ik niet netjes van mezelf en ik ga er beter op letten. Maar waarom zou je geen tact mogen verwachten op een forum? Omdat je anoniem bent? Je hebt nog steeds te maken met mensen van vlees en bloed.

Er zijn hier genoeg mensen met serieuze problemen, waar wel serieus en begripvol mee wordt omgegaan. Mensen die juist hierheen komen omdat ze het zelf niet meer kunnen oplossen. Dat vind ik net het mooie van dit forum.

Oftewel: ik ben het helemaal niet met je eens.Je begrijpt mij niet. Ik ben het daar ook mee eens, maar dat gebeurd niet. Niet over dit soort onderwerpen, daar is het forum te groot voor en teveel mensen met een (te harde, veroordelende) mening.
quote:Enn schreef op 28 april 2015 @ 19:05:

[...]

Och waarom niet? Heel vaak staan er ook zinnige reacties tussen soms veel geblaat en geblèr. Er zijn ook echt veel topics waarin mooie zaken beschreven worden maar die vallen vermoedelijk niet onder de 'rel-topics' (kinderen, dieren, mishandeling, seks) die in Napraat vaak worden besproken.Dat is wat ik bedoelde, bij die onderwerpen gaat het nooit echt 'normaal' en wordt het altijd geroep en gedoe, of in ieder geval bijna altijd.
quote:Amaqanda schreef op 28 april 2015 @ 20:09:

[...]

Je begrijpt mij niet. Ik ben het daar ook mee eens, maar dat gebeurd niet. Niet over dit soort onderwerpen, daar is het forum te groot voor en teveel mensen met een (te harde, veroordelende) mening.Aha, nu snap ik het, het sarcasme ontging me.
quote:SuzanneSuus schreef op 28 april 2015 @ 20:09:

[...]

Het is mij echter niet duidelijk waarom dat in het ene topic wel gebeurt en het andere topic overstroomd wordt door nare posts. Volgens mij ligt het niet altijd aan de TO of de TP.Volgens mij is het gewoon een samenloop van omstandigheden en heeft het niet zozeer met de eerste reactie (o.i.d.) te maken. Ik lees dat nog wel eens zo hier en daar en ik ben het daar niet perse mee eens. Ik denk wel dat de topictitel sterk kan bepalen hoe een topic verloopt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Amaqanda schreef op 28 april 2015 @ 20:11:

[...]

Dat is wat ik bedoelde, bij die onderwerpen gaat het nooit echt 'normaal' en wordt het altijd geroep en gedoe, of in ieder geval bijna altijd.Ja eens. Ik herkende jouw sarcasme niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:SuzanneSuus schreef op 28 april 2015 @ 20:09:

[...]

Het is mij echter niet duidelijk waarom dat in het ene topic wel gebeurt en het andere topic overstroomd wordt door nare posts. Volgens mij ligt het niet altijd aan de TO of de TP.

Dat ligt zeker niet aan de OP. Als dit een serieuze OP en TO is dan moet er ook normaal advies gegeven kunnen worden.

Het ligt wel aan de pijler. Aktueel, zwanger, kinderen en geld zijn het ergst. En dat terwijl een reisadvies weer wel normaal kan.

Persoonlijk staat soms gelijk aan loepen en hele geschiedenissen erbij halen. En dan ook vooral daarop hameren ipv de OP.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Even iets heel anders: er staat 400 h bos in de fik op zo'n 20 km. van Tsjernobyl en de brandweer kan het niet bedwingen. En ik ben daar nu redelijk in de buurt

Ik hoop dat ik me zorgen maak om niks, maar die brand komt snel in de buurt van de centrale en de oude, kapotte sarcofaag is nog niet helemaal hersteld, dus ik zit hier met kippenvel het nieuws bij te houden....
Kan ik me voorstellen Morrowind! Bah!
Jakkes Morrowind, ik had er niks van gehoord.

Kun je weg?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
http://rt.com/news/253897-chernobyl-fires-rage-ukraine/
Nog even verder denken:

Vermoedelijk komt het omdat er een grote groep wel reagerende forummers samen topic lezen, en al lezend ontdekt men dat men elkaars mening deelt.Een doordat die bewuste mening al lezen en schrijvend post na post bevestigd wordt, worden de reacties wellicht feller en agressiever. Want men herkent elkaar dusdanig en gaat daarom samen op tegen de 'vijand' ( die vanzelfsprekend niet bestaat hè? )
Oef niet zo fijn zeg.... Ben je er werkgerelateerd?
quote:Enn schreef op 28 april 2015 @ 20:23:

Nog even verder denken:

Vermoedelijk komt het omdat er een grote groep wel reagerende forummers samen topic lezen, en al lezend ontdekt men dat men elkaars mening deelt.Een doordat die bewuste mening al lezen en schrijvend post na post bevestigd wordt, worden de reacties wellicht feller en agressiever. Want men herkent elkaar dusdanig en gaat daarom samen op tegen de 'vijand' ( die vanzelfsprekend niet bestaat hè? )Ik wil ook wel eens van gedachte veranderen na mijn eerste post trouwens, dat ligt wel vaak aan de TO dan.
Het nieuws is net een uur binnen. Als het moet kan ik weg, desnoods alleen, maar het liefst met de hele familie. Het vervelende is, dat we over twee dagen een belangrijke familieaangelegenheid hebben.
quote:Star schreef op 28 april 2015 @ 20:25:

[...]

Ik wil ook wel eens van gedachte veranderen na mijn eerste post trouwens, dat ligt wel vaak aan de TO dan.Precies een prettig (als in eerlijk , open en zakelijk) reagerende TO maakt een wereld van verschil.
quote:Star schreef op 28 april 2015 @ 20:25:

[...]

Ik wil ook wel eens van gedachte veranderen na mijn eerste post trouwens, dat ligt wel vaak aan de TO dan.Dan heb je wel weer kans dat jij het straks gedaan hebt, want dan wordt jouw eerste post er gewoon bijgehaald. Hoe durf je van mening te veranderen!
quote:Enn schreef op 28 april 2015 @ 20:24:

Oef niet zo fijn zeg.... Ben je er werkgerelateerd?Nee, voor een begrafenis.
quote:Amaqanda schreef op 28 april 2015 @ 20:27:

[...]

Dan heb je wel weer kans dat jij het straks gedaan hebt, want dan wordt jouw eerste post er gewoon bijgehaald. Hoe durf je van mening te veranderen! Ja dat zit er altijd dik in hier ja
quote:Morrowind schreef op 28 april 2015 @ 20:28:

[...]

Nee, voor een begrafenis.

Dubbel naar dit.

Sterkte.
quote:Morrowind schreef op 28 april 2015 @ 20:28:

[...]

Nee, voor een begrafenis.O da's helemaal lekker dan, extra spanning erbij
Jakkes morrowind, ik hoop dat je er helemaal niets meer van meekrijgt dan 'het nieuws vlakbij maar toch 20 km verderop'

Ik snap niet dat in topics soms dingen zo'n eigen leven gaan leiden. (Bijvoorbeeld alsof die kinderen voor kattenpesten met een plastic lepel moeten eten. Als je kunt loepen kan je toch ook de reacties van TO goed lezen?)

En doen alsof diep kwetsende opmerkingen mogen omdat zij begon / oogomoogentandomtanddus vind ik diep triest.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Enn schreef op 28 april 2015 @ 20:26:

[...]

Precies een prettig (als in eerlijk , open en zakelijk) reagerende TO maakt een wereld van verschil.

Het wil ook wel eens helpen als een respectabel forummer dit ergens in de discussie post. Daarna is het geduld groter (of het verpest de bloedlucht, dat kan natuurlijk ook)

Edit: ik had wél gezien dat bloedlucht bloedlichaampje werd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Forumtijd? Forummer zeker? Ja, dat kan wel zo werken ja.
quote:Enn schreef op 28 april 2015 @ 20:29:

[...]

Dubbel naar dit.

Sterkte.

Dankje, Enn.

Ja, dit is dubbel kut allemaal. Ook omdat nog niet iedereen hier is (MOE-landers, he, over heel Europa uitgespreid). En we weten nog niet welke kant op het gaat waaien. Ik hoop zo dat het allemaal mee zal vallen, maar ik vertrouw de berichtgeving niet omdat ik al maar te goed weet hoe dat er hier aan toe gaat (en hoe de berichtgeving 29 jaar geleden was).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven