Wanneer op kraamvisite

28-04-2015 22:18 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanavond tante geworden van een schattig nichtje. Het liefst zou ik morgen al op kraamvisite gaan, maar..... Ik ken de nieuwe partner van mijn broer helemaal niet. Hij is sinds enkele maanden met haar samen, maar is haar nog nooit voor komen stellen. (Ook niet bij mijn ouders) Ze wonen niet in de buurt, dus ben ook nog nooit bij hun langs gegaan.

Ze is dus een compleet vreemde en ik kan me dus voorstellen dat ze voorlopig niet op ons zit te wachten.

Wat zouden jullie in dit geval doen.
quote:renate73 schreef op 28 april 2015 @ 22:33:

[...]

Ja het is zijn kind, ze zijn sinds augustus samen of zo

Tijd genoeg om elkaar even op te zoeken? Zelfs geen kerstbroodje gedeeld? Paaseieren gezocht?

Dan heb je niet echt de band met je broer, dat je bovenaan de kraamvisitelijst staat, lijkt me.

Ik zou even wachten op het kaartje, staan wellicht aanwijzingen op
quote:bridt schreef op 28 april 2015 @ 22:32:

[...]

Ik zou inderdaad daar weer helemaal niet op zitten te wachten :-). Dus echt even overleggen wat de ouders willen en je niet opdringen. Ik heb een tante die zich bij mijn zus opdrong en al op visite was geweest voor ik langs kon komen, dat vond ik wel raar. Maar het ligt ook erg aan de band met je familie.Ik vind dat ook zó raar. Ik zou ook niet iedereen (lees zo'n 80 mensen) al in de eerste week op visite willen. Dat het betekent dat je vervolgens wel dus driekwart jaar geen weekenden of avonden hebt is wel het gevolg. Kraamfeesten geen optie. Iedereen zegt daarover: ja leuk, maar zo massaal. We komen dan nog wel een keer apart bij jullie thuis.
quote:riannerianne schreef op 28 april 2015 @ 22:35:

[...]

Is het kind te vroeg geboren of heeft hij de eerste keer meteen raak geschoten? Laat ik het zo zeggen hij is sinds augustus weg bij zijn vorige partner, weet natuurlijk niet of het daarvoor al speelde.
quote:lilalinda schreef op 28 april 2015 @ 22:37:

[...]

Tijd genoeg om elkaar even op te zoeken? Zelfs geen kerstbroodje gedeeld? Paaseieren gezocht?

Dan heb je niet echt de band met je broer, dat je bovenaan de kraamvisitelijst staat, lijkt me.

Ik zou even wachten op het kaartje, staan wellicht aanwijzingen opJa ik weet dat ik het hier ook heb laten liggen, is er gewoon niet van gekomen.
Heeft je broer al een reactie gegeven op je app? Ik zou erin zetten of vragen of hij het ook met zijn partner wil overleggen, maar op zich, het is wel jouw broer... En je hoeft echt niet meteen de halve dag op bezoek te gaan. Gewoon even langsgaan, kadootje geven, kopje koffie, blik op baby werpen en weg. Als zij zegt: nee heb geen behoefte aan iemand die ik niet ken, wanneer mag het er dan van komen? Over drie maanden? Zes maanden? De eerste verjaardag?
quote:NYC schreef op 28 april 2015 @ 22:46:

Heeft je broer al een reactie gegeven op je app? Ik zou erin zetten of vragen of hij het ook met zijn partner wil overleggen, maar op zich, het is wel jouw broer... En je hoeft echt niet meteen de halve dag op bezoek te gaan. Gewoon even langsgaan, kadootje geven, kopje koffie, blik op baby werpen en weg. Als zij zegt: nee heb geen behoefte aan iemand die ik niet ken, wanneer mag het er dan van komen? Over drie maanden? Zes maanden? De eerste verjaardag?Alleen dat we uiteraard welkom waren, ga morgen wel even vragen wanneer het schikt.
Hier wachten we altijd een paar weken en bellen dan wanneer het uit komt (tenzij aangegeven wordt dat je meteen mag komen). Natuurlijk hebben we dan al wel gefeliciteerd met de kleine maar we zijn van mening dat de ouders het de eerste weken toch al druk genoeg hebben met alles.

Even een aanvulling: Bij ons in de familie is het ook vrij gebruikelijk dat er een kraamfeestje is waarbij iedereen uitgenodigd is. Scheelt weer in de visite, iedereen tegelijk. Het is dan niet de bedoeling dat iedereen de baby vasthoud, kijken mag wel.
Dus broer kent haar sinds augustus ofzo, net nadat hij bij zijn vorige partner vertrokken was. Praktisch de eerste week dat ze elkaar kennen, is ze zwanger geworden. En in al die tijd is er nog nooit een kennismaking geweest tussen haar en jullie, is er nooit iemand bij stilgestaan dat er nu echt een familieband is, dat ze de moeder van je toekomstige nichtje en kleinkind is, dat er pogingen moeten worden ondernomen tot contact met elkaar?

Wat een vreemde situatie.
quote:NYC schreef op 28 april 2015 @ 22:46:

Gewoon even langsgaan, kadootje geven, kopje koffie, blik op baby werpen en weg.

Dat is dan gelijk wel weer heel radicaal, ik kan me wel voorstellen dat de kersverse ouders dat niet zo waarderen.

quote:Fiorah schreef op 28 april 2015 @ 23:39:

[...]

Dat is dan gelijk wel weer heel radicaal, ik kan me wel voorstellen dat de kersverse ouders dat niet zo waarderen.

Moest je post 2x lezen voor het kwartje viel..
Beetje erg raar dat je blijkbaar geen enkel belang stelt in je broer dat je hem en zijn vriendin het afgelopen jaar nooit hebt opgezocht, maar opeens wel lyrisch gaat lopen doen over zijn baby. Je zou van mij weg mogen blijven.
Shoot first, ask questions later!
quote:meaki schreef op 28 april 2015 @ 23:20:

Dus broer kent haar sinds augustus ofzo, net nadat hij bij zijn vorige partner vertrokken was. Praktisch de eerste week dat ze elkaar kennen, is ze zwanger geworden. En in al die tijd is er nog nooit een kennismaking geweest tussen haar en jullie, is er nooit iemand bij stilgestaan dat er nu echt een familieband is, dat ze de moeder van je toekomstige nichtje en kleinkind is, dat er pogingen moeten worden ondernomen tot contact met elkaar?

Wat een vreemde situatie.Enige verklaring die mij logisch lijkt is dat hij bij zijn vorige partner (gezin?) is vertrokken, omdat zijn minnares zwanger was. Ik kan me voorstellen dat de familie er dan niet heel erg erop zit te wachten om de minnares te ontmoeten.
Als ik die broer was zou ik wel 'n vaderschapstestje laten doen. Als iemand meteen met je het bed in duikt op de eerste date en dan ook nog geen anticonceptie gebruikt, zou ik me afvragen of ze zulke dingen vaker doet en dus checken of het wel van hem is. Voor 't zelfde geld is die baby uiteindelijk niet eens familie van je.
quote:redbuIIetje schreef op 29 april 2015 @ 05:43:

Beetje erg raar dat je blijkbaar geen enkel belang stelt in je broer dat je hem en zijn vriendin het afgelopen jaar nooit hebt opgezocht, maar opeens wel lyrisch gaat lopen doen over zijn baby. Je zou van mij weg mogen blijven.Het is eerder anders om, ze zouden meerdere keren bij mijn ouders langsgaan en kwamen dan toch niet. Dan ga ik me eigen niet opdringen als voorstellen aan je ouders al niet gebeurt.
heb je nog gebeld eigenlijk?
quote:renate73 schreef op 29 april 2015 @ 08:23:

[...]

Het is eerder anders om, ze zouden meerdere keren bij mijn ouders langsgaan en kwamen dan toch niet. Dan ga ik me eigen niet opdringen als voorstellen aan je ouders al niet gebeurt.Maar waarom nu dan wel dan? Laat eventuele initiatieven maar van hen uit komen.
quote:riannerianne schreef op 28 april 2015 @ 22:22:

[...]

Ik werd nooit uitgenodigd voor kraambezoek en heb dit zelf beide keren ook nooit gedaan. Die gewoonte ken ik ook niet.

Was altijd op initiatief van het bezoek.Klopt. Maar dan is er doorgaans sprake van een betere band dan "nog nooit gezien" en krijg je vaak een geboortekaartje wat impliciet ook een uitnodiging is.
Laat ik het zo zeggen: ik zou de dag na de bevalling niet zelf gaan bellen of ik langs mag komen bij een kraamvrouw die mij helemaal niet kent.
quote:matroesjka_ schreef op 29 april 2015 @ 08:52:

Laat ik het zo zeggen: ik zou de dag na de bevalling niet zelf gaan bellen of ik langs mag komen bij een kraamvrouw die mij helemaal niet kent.

Maar het is ook haar broer he. Die is bepaald geen vreemde.

Rare situatie dus.
Ik heb mijn schoonzus voor de eerste keer ontmoet in haar kraambed. Ik voelde me erg bezwaard, maar mijn man (toen net mijn vriend) zei dat dat niet nodig was omdat zijn zus graag zijn nieuwe vriendin wilde ontmoeten en dat niet nog weken wilde uitstellen omdat ze toevallig bevallen was Hij heeft het dus allemaal geregeld, en was zelf al eerder langsgeweest toen de baby er net was. In jouw geval zou ik dus zaken doen met je broer, dan kan hij het met zijn vriendin overleggen. En waarom zou je nu niet de banden mogen aanhalen? Komst van een nichtje lijkt me een mooie gelegenheid daarvoor.
Nee. Niet langsgaan.

Je kent haar niet, hebt d'r zwangerschap niet meegemaakt en weet niet eens hoe hun relatie in elkaar steekt.

Berichtje sturen aan broer en daar even bij laten.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 29 april 2015 @ 09:01:

Nee. Niet langsgaan.

Je kent haar niet, hebt d'r zwangerschap niet meegemaakt en weet niet eens hoe hun relatie in elkaar steekt.

Berichtje sturen aan broer en daar even bij laten.

Je vult wel erg veel in voor de kraamvrouw. Wie zegt dat ze dat erg vindt?

TO, zo'n kraambezoekje in de eerste week is vaak een bliksembezoekje en kan naar mijn idee juist prima. Je wordt binnengelaten door kraamhulp of broer en drinkt wat, terwijl kraamvrouw op bed ligt. Als kraamvrouw en baby er klaar voor zijn ga je ff kijken en na 10 minuutjes zeg je : 'leuk kennis gemaakt te hebben, wat een schatje, dat heeft ze zeker niet van broer , rust lekker uit en ik zou het leuk vinden om over een paar weken iets uitgebreider kennis te maken'. Dan klets je nog ff na met je broer in de woonkamer/gang en peert hem weer.
Hij heeft je al geappt dat je welkom bent! Waarom doe je dan zo moeilijk met wachten tot morgen om te reageren? Bel vandaag en vraag of het goed is of je vanmiddag/vanavond/morgenochtend langs komt om je nichtje te bewonderen.

En bellen is echt beter dan appen in dit soort gevallen, veel directer en persoonlijker.
quote:matroesjka_ schreef op 29 april 2015 @ 08:52:

Maarre, het is wel haar broer hè! Het draait echt niet alleen om de moeder hoor, als er een kind is geboren.

Ik ben het eens met de reacties dat TO eerder kennis met nieuwe partner had kunnen maken, maar dat is andersom toch ook zo?

Gewoon bellen en hopelijk klikt het met de partner van je broer. Enne, gefeliciteerd!
quote:tess07 schreef op 29 april 2015 @ 09:12:

[...]

Maarre, het is wel haar broer hè! Het draait echt niet alleen om de moeder hoor, als er een kind is geboren.Lijkt mij wel als je ligt te herstellen en jan en alleman wil opeens langskomen. Ook mensen die het afgelopen jaar geen moeite hebben gedaan om je te leren kennen. Okee, andersom ook niet, maar waarom nu dan opeens op stel en sprong? Laat die vrouw voorlopig gewoon lekker met rust en spreek 'n keer met je broer af als je de band wil herstellen. Lijkt wel of jij alleen maar idolaat bent van het feit dat ze 'n baby hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven