Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
leuk dat de kaart gelijk aanslaat Dreamer! doe je veel postcrossing dingetjes via instagram? ik wil me nog een keer verder in instagram verdiepen, snap hoe ik fototjes kan maken met mooie filters maar verder weet ik het niet zo...

fluitkat zegt mijn vader altijd, blijft ontzettend hangen! en ik vond het wel goed bij Snorhaar passen :-)
Ik doe mee met een 'foto per dag' site en die plaatsen ook op instagram. Soms zoek ik op postcrossing en dan zie ik leuke kaartjes voorbij komen, maar vooral veel mogelijkheid tot swap. Af en toe plaats ik zelf een kaartje dat ik ontvangen heb of ga versturen. Dat doe ik ook af en toe op m'n blog
Later is nu
Dreamer, er zitten geen dubbele kaartjes in de dozen. Als ik terug kijk naar wat ik in 2009 heb verstuurd, zaten daar heel veel dubbele gratis kaarten tussen en dat vind ik toch jammer. Maar goed ik had toen eigenlijk geen geld en een postzegel was al duur genoeg voor me.

Dus ik ben nu heel blij dat ik verschillende mooie kaarten kan sturen.

Wie is Labbelei en waarom zou ze graag een kaartje willen?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Labellei schreef hier tot voor kort ook mee (ze is nog wel op het forum te vinden) en is gek op kattenkaarten

Ik vind het niet zo erg als je kunt zien dat ik één kaartje vaker gestuurd heb, zolang ik maar niet alléén dat kaartje stuur. Zo heb ik ons museum bij avond/nacht al naar diverse mensen gestuurd en bijna iedereen zet 'm favoriet, omdat ze 'm mooi vinden.
Later is nu
Bij de bestelling voor mijn kaartjes kon ik zorgen voor een snellere bezorging. Dat kostte weer een paar euro extra. Toen ik bestelde was de globale levertijd 'uiterlijk 12 mei'. Ik heb geen haast, dus geen extra leverkosten. Nu krijg ik een e-mail dat mijn bestelling onderweg is. Geschatte leverdatum: 12 mei.

Ik denk dat ze het lopend komen brengen, waar je dan eigenlijk extra bezorgkosten voor in rekening zou moeten brengen, toch?
Later is nu
Haha, dat is wel heel langzaam. Moeten ze het papier nog maken?

Ik mocht weer twee adressen. Een Russisch meisje wat in Japan naar de uni gaat en een meisje in Duitsland.

Dit is het derde Russische meisje wat naar een buitenlandse uni gaat.

Leuk! Heb er veel bewondering voor.

Zeker een land als Japan, de taal en gewoonten.
Nou zeg, ik registreer een kaart uit Duitsland en ben net klaar als ik een hurray uit Duitsland krijg
Later is nu
De oogst van vandaag:

- 1 minimale hurray uit Rusland

- 1 lege hurray uit USA (ze heeft hem dan wel weer gefavoriet)

- 1 voorbedrukte zelfgemaakte kaart in de bus door een profiel van iemand zijn huisdier. Dat was mijn eerste kaart uit Nieuw Zeeland en ik had daar toch zooooooo graag een toeristenkaartje van ontvangen

Niet zo mijn dag vandaag dus
aah snorhaar!!

Nieuw Zeeland heeft ook zo'n indrukwekkend landschap! ik snap wel dat je dan teleurgesteld bent met een huisdier...

en dan ook nog eens nietszeggende hurray's...

het meisje uit indonesie wat je met mooie kaartje van de oude mensen stuurde had me gevraagd haar penpal te zijn, dus vandaag gaat er ook een brief naar haar op de bus! Ze vertelde wel dat haar engels niet zo goed is, dat vind ik wel jammer, kan je toch niet echt over diepgaande dingen praten....
Wat leuk Rosekapje. En wie weet wat voor brieven er nog volgen. Het Engels kan alleen maar beter worden, toch?

Wat jammer Snorhaar, lege hurray's en zo'n kaart

Ik kreeg vannacht nog een blije hurray uit Lissabon. Ik stuurde een kaartje, dat bij haar favorieten stond en zij dacht eigenlijk dat ze die al had, maar ik zag 'm niet bij haar ontvangen kaartjes. Sja.. dan kan ik er ook niets meer aan doen. Ze vertelde ook nog dat mijn naam 'lach' betekent in het Portugees. Dat is mooi!

Ik mag alweer 6 kaartjes versturen.
Later is nu
Oh dat lijkt me leuk en spannend, Rosekapje, schrijven met Indonesië!

Dreamer, wat een leuke betekenis van je naam! Ga je alweer nieuwe adressen trekken?

Om het goed te maken kreeg ik zojuist een kaart van een meer bij Sochi.
Ik wil wel, maar merk dat ik me er thuis niet zo goed toe kan zetten. Er zijn zoveel andere dingen te doen.

Ja, leuke naamsbetekenis he? Kan ik wat mee
Later is nu
Ik heb weer wat prachtige kaarten ontvangen. Weer uit Rusland en uit Siberie.
k kreeg een bedankje van de man, die dit keer de Monthly Charity beheert. (ik had op het forum geschreven dat ik 2 kaarten van Waar is Wally heb gestuurd, zo heeft hij me waarschijnlijk gevonden) Bleek dat er weer postzegels van de kaarten af waren. Gelukkig wel aangekomen, maar ik vraag me wel af hoe dat steeds kan
Later is nu
Verder ontving ik een hele mooie kaart uit Belarus.
Later is nu
Dreamer heb je stickers of likzegels? wat raar zeg... is dat dan nadat ze zijn gestempeld, dat mensen de zegels sparen ofzo? echt jammer zeg als dat gebeurt!
Het zijn stickers én likzegels. Ik vraag me inderdaad af of het bij bepaalde zegels gebeurt en of het dan slechte zegels zijn, qua plakken, of juist zegels die gespaard worden.

Ik vraag net 5 adressen aan, zit 2x Duitsland bij. Daar baal ik dan wel van, want ik heb 1x per land aanstaan. Kun je daar ook ergens wat over opmerken?
Later is nu
o mijn pagina staat:

{vakje} Check if you prefer to have several postcards traveling to the same country at the same time. Note: unselecting this option does not guarantee no repetitions.

dus ze garanderen niets.
overigens had ik dat vakje eerst aangevinkt staan, toen kreeg ik echt bijna alleen maar rusland en china. na het uitzetten ging het een stuk beter met de variatie!
Ik trok ook Duitsland terwijl ik Duitsland uit heb staan Maar dit is een heel bijzonder adres. De ontvangster post als Nederlander, maar heeft een Duits adres. Er staat een aantekening bij dat dit zo is omdat ze letterlijk in de grens woont (heb even op googlemaps gegeken en het is echt zo!). Heel apart dus.
Ik kreeg vanmorgen 5 (!!!!!) kaarten bij de post. Allemaal leuke. Uit USA een hele grappige, die post ik zo hier nog wel. Die had ook allemaal stickers achterop. 2 kaarten kwamen uit Duitsland, allebei in het Nederlands geschreven. Ik check dan eerst of ze van Snorhaar komen

(maar Snorhaars Nederlands is beter)
Later is nu
Dreamer, jouw postzegels op mijn kaart waren ook allemaal los. Iemand had ze met plakband aan een kant vastgeplakt.
Ik kreeg gisteren een prachtige kaart. Uit China. Ze had getekent, geschreven en ze heeft mijn naam in het Chinees vertaald.

Bij alle tekeningetjes stonden de chinese karakters.

De postzegels waren prachtig.

Echt, ik ben er zo blij mee. Dit is de mooiste kaart die ik heb gehad.

LOL
Later is nu
Oké, dan moet ik dus de postzegels maar gaan lijmen ofzo. Kennelijk iets niet goed met mijn spuug

Leuk dat iemand zoveel moeite heeft gedaan Olla
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven