Auto-ongeluk

20-03-2015 00:07 1566 berichten
Dat overkomt mij/mijn kind niet, denk je dan, als je leest over ernstige auto-ongelukken waar kinderen bij zijn betrokken. Nou, valt dat effe tegen. Zo sta ik nog lekker te werken in mijn wasserette, en zo staat mijn wereld op zijn kop. Telefoon: zoon heeft een ongeluk gehad, hij leeft nog. Even later: hij wordt nu afgevoerd met een traumahelikopter, geen idee naar welk ziekenhuis. En weer even later: de politie komt je ophalen om je naar Nijmegen te brengen. Nijmegen. Politie. Oeps. Affijn, wij met gillende sirenes en 160 km/h naar Nijmegen.

Het is nu 36 uur later en zoon doet het best goed. Zijn schedel ligt erbij als een gekraakt eitje, zijn oogkas is gebroken, zijn milt en lever zijn gescheurd en hij heeft een stuk of wat botbreuken. Hij wordt in slaap gehouden en hij ligt aan de beademing, kortom een grote puinhoop. Maar hij leeft, hij is stabiel, en in die 36 uur hebben ze al een paar medicaties kunnen terugdraaien. Zoon heeft ook al een paar keer geprobeerd om wakker te worden, das ook een goed teken. En zijn hersenen zien er wonder boven wonder prima uit, en zwellen ook niet op.

Maar wat een zootje zeg. We zijn nu even thuis, om een schone onderbroek op te halen en zo. En nu ligt ie daar, alleen. De verpleegsters m/v zijn echt hartstikke lief hoor, en voor ons wordt ook heel goed gezorgd. Maar ik wil hem gewoon weer thuis hebben verdomme. Al maakt hij nog zo veel herrie en al wil hij pas om drie uur gaan slapen, het maakt me niks uit. Klotenzooi.
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina. Wat een wonderkind.
quote:feow schreef op 28 april 2015 @ 21:04:

Goh, jij/ jullie gezin/ je zoon blijft me verbazen.

Ik ben echt zielsgelukkig en tevreden met mijn levenslust en kracht. Dat schat ik op ongeveer een tiende van dat wat jullie hebben.

Ach, zo bijzonder is het niet hoor. Een mens moet wat he, zo'n jong heeft er ook niks aan als zijn ouders bij de pakken neer gaan zitten. Het leek me altijd afschuwelijk en verschrikkelijk om zowat in het ziekenhuis te moeten wonen, maar als je ervoor staat dan doe je dat gewoon, en dan blijkt het nog best mee te vallen ook. Tenminste, dat vond ik dan.

Bovendien was het in ons geval al heel snel duidelijk dat er perspectief was. Wat dat betreft heb ik in het RMD in Nijmegen veel schrijnender gevallen gezien, en die ouders doen het ook gewoon. Dus zo stoer zijn we nou ook weer niet hoor.
Goh wat gaat het allemaal snel LV, zeker als je idd de OP nog eens leest. Supergoed allemaal!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 april 2015 @ 21:19:

[...]

Ach, zo bijzonder is het niet hoor. Een mens moet wat he, zo'n jong heeft er ook niks aan als zijn ouders bij de pakken neer gaan zitten. Het leek me altijd afschuwelijk en verschrikkelijk om zowat in het ziekenhuis te moeten wonen, maar als je ervoor staat dan doe je dat gewoon, en dan blijkt het nog best mee te vallen ook. Tenminste, dat vond ik dan.

Bovendien was het in ons geval al heel snel duidelijk dat er perspectief was. Wat dat betreft heb ik in het RMD in Nijmegen veel schrijnender gevallen gezien, en die ouders doen het ook gewoon. Dus zo stoer zijn we nou ook weer niet hoor.

Lekker wellus. Of nietus.

Stiekem lekker toch even lopen...

Hersencellen over hebben voor geniale woorden als pedogogiesheid...

Dat is wél bijzonder!

( en ik kan het weten. Ik ben beroemd in het ziekenhuis... Als die ene moeder die op een zaal vol zieke kinderen tegen het advies van iedereen in naast d'r kind ging slapen. Zou geen nachtrust hebben enz. Drie nachtzusters, een dokter én mijn bloedeigen krijsend kind kregen me niet wakker )
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 28 april 2015 @ 21:38:

[...]

( en ik kan het weten. Ik ben beroemd in het ziekenhuis... Als die ene moeder die op een zaal vol zieke kinderen tegen het advies van iedereen in naast d'r kind ging slapen. Zou geen nachtrust hebben enz. Drie nachtzusters, een dokter én mijn bloedeigen krijsend kind kregen me niet wakker )Kijk, dat vind ik dan weer stoer. Mijn kind krijste dan niet zo erg, maar de monitor des te meer en ik zat elke keer tegen het plafond van de schrik als er een plakker los liet of zo. Er was werkelijk niks met me te beginnen, ik zat alleen maar naar dat schermpje te staren en niet naar mijn kind. De twee keer dat er een ouder bij zoon moest blijven slapen heb ik dat dus heel laf overgelaten aan mijn man.
quote:vivapimpelmees schreef op 28 april 2015 @ 21:08:

Jeetjemina. Wat een wonderkind.Logisch wonderkind heeft ook een wondermoeder.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
wat gaat hij goed!!!!
Snjókorn falla, á allt og alla
LV, wat fijn om te lezen dat je zoon zo goed vooruit gaat Echt super!!! Dappere zoon heb je toch.
Jee LV, wat goed weer allemaal!

Fijn ook dat je man het van je over kan nemen 's nachts. Ik heb er zelf geen problemen mee. Sterker nog, ik wil graag zelf bij De Zoon blijven, dat geeft me juist rust. Nu hij wat ouder is, blijft hij wel in de ons bekende ziekenhuizen alleen, maar binnenkort ga ik wel weer mee naar Utrecht.
Wat fijn allemaal LV. Wat gaat hij toch snel vooruit!
Life is short. Eat dessert first.
Jeetje, goed zeg, wat fijn. Ik hoop voor jullie dat de fysio inderdaad een flexibele opstelling heeft!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
heerlijk dat het zo goed gaat!!
Wat doet hij het toch geweldig goed!!!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Hoera voor alle goede berichten!
quote:streepjessokken schreef op 28 april 2015 @ 23:19:

Jeetje, goed zeg, wat fijn. Ik hoop voor jullie dat de fysio inderdaad een flexibele opstelling heeft!Ja hoor, vandaag mocht hij leren lopen. Nou ja, leren... eigenlijk wandelde hij zo weg . Volgens de verpleegkundigen (die toch al heel wat revalidanten voorbij hebben zien komen) is dat best wel ongebruikelijk . Wel een beetje zuur hoor... nu kan ie eindelijk goed met de rolstoel omgaan (lees: scheuren en slippen) en nou kan die meteen lopen ook
Super al die goede berichten!!
Wat goed weer! Na de eerste schrik is jouw topic een van de meest positieve op het forum. Ik word er altijd blij van om te lezen hoe goed hij het doet!
Jouw zoon wordt gewoon iedere dag wakker met dit als motto! https://www.youtube.com/watch?v=riSTnTZeUcI
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 april 2015 @ 21:13:

[...]

Ja hoor, vandaag mocht hij leren lopen. Nou ja, leren... eigenlijk wandelde hij zo weg . Volgens de verpleegkundigen (die toch al heel wat revalidanten voorbij hebben zien komen) is dat best wel ongebruikelijk . Wel een beetje zuur hoor... nu kan ie eindelijk goed met de rolstoel omgaan (lees: scheuren en slippen) en nou kan die meteen lopen ook Wat een etterbak
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 april 2015 @ 21:13:

[...]

Ja hoor, vandaag mocht hij leren lopen. Nou ja, leren... eigenlijk wandelde hij zo weg . Volgens de verpleegkundigen (die toch al heel wat revalidanten voorbij hebben zien komen) is dat best wel ongebruikelijk . Wel een beetje zuur hoor... nu kan ie eindelijk goed met de rolstoel omgaan (lees: scheuren en slippen) en nou kan die meteen lopen ook Briljant, dit!
Life is short. Eat dessert first.
Goede berichten lees ik zeg!

Hoe is het nu?
LV, wat zijn jullie veerkrachtig. Bijzonder om te lezen hoe de stemming verloopt naarmate de weken vorderen.

Heb vertrouwen in je zoon. Met zijn karakter zit het wel goed:-)

quote:Boedhabuikje123 schreef op 03 mei 2015 @ 19:41:

Goede berichten lees ik zeg!

Hoe is het nu?

Zoon gaat als een speer . We hebben hem het hele weekend in het RMD gehad, en het was een dolle boel. Alleen het rusten 's middags kwam niet meer zo uit de verf . Hij loopt intussen als een (beetje manke) kievit, de rolstoel staat er regelmatig maar verlaten bij. Als dochter er niet in zit tenminste, want die vindt een rolstoel de meest fantastische uitvinding sinds het ontstaan der mensheid. Met die hersenschudding is het ook wel zo'n beetje klaar als je het mij vraagt. Vanmiddag heeft hij tenminste weer ouderwetsch zitten gamen, en geen spoortje meer van hoofdpijn of zo.

Voor het eerst kwamen vanmiddag ook de vragen. Gelukkig hebben we heel veel foto's gemaakt, ook van de periode op de IC. En als hij nog meer wil weten laat ik hem gewoon dit topic lezen . Zoon blijkt zich trouwens wel degelijk iets te herinneren van het ongeluk, hij heeft er ook van gedroomd. Maar hij komt niet getraumatiseerd op me over, wel heel blij dat hij er zo mooi bovenop aan het komen is.

Het revalidatieteam heeft trouwens aangegeven te verwachten dat zoon over 2-4 weken met ontslag kan en poliklinisch verder behandeld wordt . We zijn dus al voorzichtig aan het denken aan een (gedeeltelijke) terugkeer op school. Zoon kan daar haast niet op wachten, want hij mist zijn klasgenoten en zij hem. Gelukkig krijgt hij regelmatig bezoek van zijn boezemvriend, en die brengt altijd weer stapels kaarten, kunstwerken en cadeautjes mee, maar dat is toch niet hetzelfde natuurlijk. Ik denk dus dat ik één van de weinige kinderen heb die juist blij zijn dat de zomervakantie pas half juli begint .
Jee, dus het eind is in zicht!!!

Wat super
Wat een heerlijk nieuws LV! Super dat het zo goed gaat
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven