Welke wasmachine goedkoper merk

01-05-2015 20:57 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude trouwe ooit van mijn ouders gekregen wasmachine heeft er genoeg van.

Deze machine is 15 jaar geworden heeft het jaren bij mijn ouders gedaan en de afgelopen 3 jaar hier ook heel wat wasje gedraaid ( 4 kinderen dus dat wil wel ).

Aangezien ik onlangs mijn auto heb moeten vervangen en dat bedrag nog niet geheel terug op de spaar heb kunnen zetten ( ben een spaarder en wil een X bedrag hebben voor noodgevallen) zoek ik een goedkopere machine

Ik twijfel tussen een Indesit en een Samsung beide tot 300,=

Iemand ervaring zowel positief als negatief.

Alvast bedankt.
Geen ervaring met de door jou genoemde merken, maar ik heb een Beko en daar ben ik heel tevreden over!

Edit: dit is dus ook een goedkopere machine. Topding!
Voor die prijs zou ik voor een Samsung kiezen. Indeshit is niks.
Wij hebben sinds een jaar of drie een Indesit en tot nu toe tevreden, doet wat het moet doen.

Ik denk dat je per model beter kijkt naar de kenmerken dan naar het merk: welk toerental kan hij, welke energieklasse, verschillende programma's, uitstelstart, ...

Wij hebben bijvoorbeeld geen droger, dus zochten een machine met minstens 1600 toeren.
Ik heb een Beko, dus geen Indesit of Samsung, en hij bevalt hardstikke goed. Ik heb hem nu ruim een jaar, dus over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen. Het is deze:

http://www.wehkamp.nl/hui ... %2f_%2fN-188fZtgo&IsSeg=0
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Ik heb een Miele, klote ding. Spoelt slecht en helemaal op 60 graden, dan spoelt hij slechts twee keer. Daardoor zwarte strepen op witte was. Maar wel héérlijk zuinig

Ik neem nooit meer zo'n dure wasmachine. Maar goed, dit is een beetje off-topic.
Ik heb een LG, heel blij mee!
Ik heb een Zanussi. Prima wasmachine!
Beko kwam heel goed uit de consumentenbondtest.

Ik heb al jaren een Bauknecht, een jaar of 7 inmiddels. Hij doet het nog steeds uitstekend. Nouja, hij geeft al sinds het begin eens per drie weken een foutmelding en dan zet ik hem opnieuw aan. En ik moet het deurtje ingedrukt houden om hem te laten starten. Maar los daarvan: hij wast altijd schoon, doet netjes een uur over 40 tot 60 graden en hij heeft nooit permanente kuren gehad. Dus ondanks het snotmerk ben ik eigenlijk vrij tevreden
Altijd al Indesit gehad, bevalt prima. Volgende wordt ook weer een Indesit.
Ik ga ook eens naar Beko kijken.

Bedankt zover voor de tips.
Ik heb een Whirlpool. 14 jaar geleden 240 euro voor betaald en ik ben er altijd tevreden over geweest.

Hij wordt wat oud en maakt iets meer lawaai, maar hij wast nog prima. Ik zou er zonder nadenken weer eentje kopen.
quote:blue_lagoon schreef op 01 mei 2015 @ 21:16:

Ik heb een Zanussi. Prima wasmachine!

Ook in die prijsklasse?

Zag bij BCC namelijk ook een Zanussi.
quote:S0LEIL schreef op 01 mei 2015 @ 21:30:

Ik heb een Whirlpool. 14 jaar geleden 240 euro voor betaald en ik ben er altijd tevreden over geweest.

Hij wordt wat oud en maakt iets meer lawaai, maar hij wast nog prima. Ik zou er zonder nadenken weer eentje kopen.

BCC heeft ook een Whirlpool van 300,=

Nu kan ik helemaal niet meer kiezen
quote:Lilith75 schreef op 01 mei 2015 @ 21:34:

[...]

Ook in die prijsklasse?

Zag bij BCC namelijk ook een Zanussi.Ja, voor rond de 300 bij de BCC gekocht.
Hier ook een Beko wasmachine sinds 3 jaar. Hij bevalt me prima en heeft me toen 270 euro gekost geloof ik.
Koop er een die niet te zuinig is met water of een extra spoelen optie heeft.
.
[quote]impala schreef op 01 mei 2015 @ 21:50:

Koop er een die niet te zuinig is met water of een extra spoelen optie heeft.[/quote

Stomme vraag maar wat is daar de rede van?

De Whirlpool heeft een " intensief spoelfunctie "
De reden is dat zuinige machines zo zuinig zijn dat ze niet meer goed spoelen. Zie ook eerdere post over een Miele. Is een veelvoorkomend probleem.
.
quote:impala schreef op 01 mei 2015 @ 21:50:

Koop er een die niet te zuinig is met water of een extra spoelen optie heeft.dat is het probleem met die overdreven zuinige machines. Ze staan droog te wassen.
Ah oké dan ga ik daar zeker rekening mee houden.
Deze heeft mijn voorkeur nog tips waar ik geen rekening mee gehouden heb?

http://www.bcc.nl/huishou ... -wasmachine-primo-1406-um(71183)
Je link doet het niet?
Hier een Indesit, de vorige ook en die heeft hier tien jaar gestaan.
Pluk de dag
http://www.bol.com/nl/p/w ... KIE0020299200000014000013

Nog een poging

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven