Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
@newbie1987

Zo ik gun het natuurlijk niemand maar ik was toch wel een beetje blij toen ik je bericht las. Ik ben dus niet de enige met dit rare gevoel. Raar hè wat die pil dan met je kan doen. Ik had inderdaad ineens twijfels over m'n relatie dat heb ik echt nooooooit eerder gehad. Ook heb ik een fout gemaakt met een andere jongen in het uitgaansleven.( geen sex ofzo hoor!!). Uiteindelijk weet mijn vriend dit ook en hebben we een zware periode achter de rug. Uiteindelijk toen ook samen besloten dat ik de pil weer ging slikken. Ik herkende mezelf gewoon niet terug en ging ineens heel erg twijfelen aan mijn relatie. Het kwam allemaal zo dichtbij en ging twijfelen echt aan alles. Mijn vriend is dit het? Wil ik een andere baan? Op mezelf gaan wonen en weer gaan studeren? Slaat ook nergens op want ik ben 25 en heb gewoon een goede baan. De meest rare gedachtes kwamen in me op. Wat ik dus nooit eerder had want ik woon al 5 jaar gelukkig samen! En je neemt niet voor niks de beslissing samen voor een kindje te gaan. Vind het nu zo sneu voor m'n vriend want hij is echt geschrokken dat ik ineens een ander persoon naar hem was binnen onze relatie. Gelukkig is dat nu weer goed!

Wat ik wel merk sinds ik weer aan de pil ben is dat ik weer heel veel hoofdpijn heb.

Ik ga toch maar eens kijken naar dat monnikspeper. Ook al is het libido verlagend haha dan maak ik maar zin.

Hoelang ben jij al van de pil af?
Pff wat heb ik een beroerde nacht gehad. Schrok om half 1 wakker, ik draaide mij om en het is mij toen links in de onder rug geschoten. Kon geen kant meer op alle bewegingen en zelfs stilliggen deed pijn vriend toen maar wakker gemaakt doe heeft een kussen en pijnstillers opgehaald voor mij. Verder natuurlijk niet veel geslapen vannacht en nu nog meega veel rugpijn. En heb ook nog de hele dag cursus tot 16.30....
Wat leuk Laura dat je gaat leren hardlopen! Ik zelf heb "Rennen met Evie" gebruikt en ook inderdaad runkeeper.

Ik heb vorige week geprobeerd te rennen maar poehpoeeh zoo zwaar, ben zo snel buitenadem :(

Spannend Annemarijeg het kan inderdaad van de innesteling zijn? *Crossed fingers*

Vervelend can je rug :( Rustig aan *hug*

Hahah Xana je hebt in ieder geval genoeg :p

Geweldig die uitspraken Meral :D

Wat vervelend MeisjeVF :( Gelukkig is het nu weer goed :D Toen ik de pil slikte was het libido ook ver te vinden :S Ik denk ook dat ik na mijn zwangerschap niet meer aan de pil ga.

Nog 8 uurtjes en dan een lekker lang weekend :D We gaan zondag naar de babydump even kijken voor meubels en voor een kinderwagen.
Annemarije wat balen! Hopelijk helpen pijnstillers wat!

Leuk Jen, shoppen! Heel veel plezier!!

Werk ze allemaal! Ik ga ook zo aan de slag.

Haha Meral, wat een leuke verhalen. Ik kan nu al best vergeetachtig zijn, dus dat beloofd wat.

Xana, goed dat je het hebt laten nakijken, dan kan je tenminste voorkomen dat het erger wordt. Dat is echt niks.

Laura, goed bezig hoor! Ben je helemaal bij les 1 begonnen? Ik ook vorig jaar. Toen was ik blij wanneer die ene minuut voorbij was. Met de app bouw je het heel goed op. Binnen no-time liep ik veel langer achter elkaar. Ik ben nu ook weer begonnen, hoewel ik nog een beetje op zoek ben naar regelmaat. Soms komt het er niet van, maar moet er echt even tijd voor maken. Succes!

Annemarije, dat klinkt niet best, hoe is het nu?

MeisjeVF, ik was ook wel blij dat ik nu eens geen positief verhaal las over het stoppen met de pil. Uiteraard gun ik het ook niemand hoor. Heb liever dat iedereen zich goed voelt natuurlijk. Je leest vaker dat meiden zich juist stabieler voelen zonder pil, maar helaas.. voor ons gaat die vlieger dus niet op. Ik vind het eigenlijk zelf best logisch. De pil houdt bepaalde hormonen een soort van tegen, die nu vrij spel hebben en de boel er niet duidelijker op maken. Zo voelt het althans. Heftig wat er tussen jou en je vriend gebeurd is. Wel fijn dat je het eerlijk hebt kunnen vertellen en dat jullie er nu samen uitkomen. Heeft hij enigszins begrip voor je/de situatie? Ik begrijp je wel echt heel goed daarin, soms trek ik nog net niet ALLES in twijfel. Om gek van te woorden. Als jij de monnikspeper probeert, ben ik erg benieuwd naar je ervaringen! Keep me posted! Ondertussen bikkel ik nog even door...

O en trouwens, ik ben sinds begin januari van de pil af. De eerste 2 maanden merkte ik niet heel veel gevoelsmatig, dat kwam daarna.
Het is met paracetamol vol te houden. Lopen gaat wat langzaam maar het is natuurlijk wel goed om in beweging te blijven.

Het enigste positieve is dat ik nog niet ongesteld ben haha. Vandaag dag 27
Spannend zeg!

Wel erg vervelend, dat het in je rug is geschoten...

Probeer je echt nog een hele week te wachten met testen? Ik zou nu al helemaal gek geworden zijn, haha. Is je vriend op de hoogte?
Ja ik probeer nog een week te wachten haha maar of dat gaat lukken is de vraag. En of het nodig is natuurlijk.

Ja vriend weet ervan.
Annemarije wat k*t van je rug zeg! Hopelijk gaat het al wat beter.

En wat spannend voor je. Wat elke al zegt, ik zou nooit zo lang kunnen wachten haha. Knap hoor. Duin voor een positieve test.

Jen oeeeeh lekker shoppen! Veel plezier. Benieuwd wat het bij jullie allemaal word. Ook iets hetzelfde miss als bij mij en meral haha.

Hier zo even lekker een uurtje zwemmen, samen met een vriendin wat ook zwanger is. + de mannen haha.
Annemarie zwaar shit van je rug hopelijk gaat het al wat beter!

Ik ben ook al op dag 28 van mijn cyclus, alleen heb ik pas na 21(!!!) dagen me ei gehad! Dus verwacht een lang cyclus deze keer.

Wel echt veel last gehad van steken krampen in Me lies dus ben heel benieuwd of het er deze maand in zit..

Jij nog meer klachten?

Veel succes vandaag op de curcus!

Groetjes
Vandaag is het tuindag hier! Ik heb een ouwelullen hobby, ik vind tuinieren nl. echt te gek! Handschoentjes aan en gaan! Straks voor de eenjarigen even naar het tuincentrum. Alle vaste planten komen alweer mooi op na de winter. En ik heb een minigrascrisis dus ik moet bijzaaien en mesten.

Morgen naar de ikea en prenatal. Zitten vlakbij elkaar hier. Ben nog helemaal niet bij prenatal geweest sinds de zwangerschap dus ff kijken. Ikea heeft meuk die ik nodig heb: laverdelers v commode, mandjes, nieuw plaid vd bank, douchegordijn dat soort dingen.
Sorry meiden weer niks van me laten horen. Echt een rot week gehad. Erg last van mun hormonen gehad, en kon slecht tegen het wachten... En snap nu waarom, de rode vlag is uit! Had het wel verwacht, maar doet pijn :(
Sterkte uiltje!!

Ik snap heel goed dat je je rot voelt en daarom niet steeds reageert.

Hier nog steeds op zoek naar het ei..
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
niet leuk uiltje
@newbie,

Ja gelukkig heeft vriend begrip voor de situatie en is hij juist superlief voor me. Kwam zelfs met bloemen thuis om het goed te maken. Terwijl ik natuurlijk degene ben die me raar gedragen heeft. Wat dat betreft heb ik echt geluk, hij wil ook echt heel graag een kindje. Ik heb nog 2 pillen in m'n strip. En dan niet meer aan een nieuwe beginnen. Word hier dus weer lekker spannend! Maar we houden elkaar op de hoogte. Mocht je een twijfelbeu hebben je weet ons te vinden;)

@uiltje, niet leuk:(!

Annemarije, wat klote van je rug! Maaaar spannend dat je ongesteld nog weg blijft, hopelijk is dit een goed teken.

@xana hoe gaat het met jou? Wanneer heb je de volgende echo weer?
Annemarije nog niks? Spannend.

Eline, zelf heb ik ook al zo laat pas mijn ei gehad. De maand dat het raak was Op dag 27 zelfs. Dus ook dan kun je zwanger raken. Ben benieuwd😊.

Meral, heerlijk he. Vind het ook super om in de tuin te werken.

Uiltje, ik snap je helemaal! Maar je bent hier van harte welkom als je wel zin hebt om iets te delen met ons. Hoop dat we snel iets positiefs van je kunnen horen.

Meisje, gelukkig dat het nu weer goed gaat. Hoop dat je niet weer te veel klachten krijgt. Maar anders kun je het hier met ons delen! Wel spannend weer. Hoop dat het snel raak mag zijn en die rot hormonen weer veranderen door de zwangerschap.

Kunnen we meisje niet terug in de tabel zetten?

En jufsjaak, schrijf je hier eigenlijk nog mee? We horen niks van je. Jammer.
Dat zou wel lief zijn als ik terug in de tabel mag..haha
Ooh en nog even op je vraag haha was ik helemaal vergeten. Met mij is alles goed.

26 mei moet ik weer terug naar de vk en hopelijk kunnen ze dan wel zien wat het word.

Anders miss 28 mei dan moet ik voor de 20 weken echo.😊
Jahoor dat kan. Als ik de laptop bij de hand heb regel ik het even.
Nee hier nog steeds geen ongesteldheid.

Met mijn rug gaat het aardig goed. Pijnstillers helpen goed.

Bruinuiltje wat vervelend zeg snap die teleurstelling goed.

Meisjevf Spannend. Veel plezier de komende tijd en hopen dat het snel raak is.
Dankjewel meral:)

Morgen ga ik mijn laatste pil innemen. Had paar maanden terug een regelmatige cyclus van 31 dagen. Dus hopelijk komt dat weer net zo snel op gang. Ben wel beetje bang dat ik me lichaam nog meer in de war heb geschopt. Met wel pil, geen pil toch maar wel pil oh toch maar niet 🙊
Spannend Meisje!

Uiltje, ik leef met je mee...
Hier nog steeds geen teken van een menstruatie vandaag cyclusdag 29!!
Spannend!! Laat die 2 streepjes maar komen.
Hier ook nog steeds niks op dag 29 ben benieuwd..

Ja klopt xana alleen dan heb je pas laat een positieve test/ongesteldheid grr afwachten dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven