Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Meisje welkom terug! Hier geen ervaring met monnikspeper, maar waarom niet toch je kan het altijd proberen?

Spannend lollie jij hebt de dag na mij je 20 weken echo :D

Ik ga voor je duimen Laura, hoop dat het deze ronde raak is!

Wat handig Elke zo'n stiefmoeder! Doe je dat ook met die dadels? Haha die thee met kip klinkt wel spannend.

Hahah Aaaaw Xana en dan als je naar de winkel gaat heb je geen zin meer in M&M's :p haha dat heb ik teminste altijd

Spannend Annemarijeg! *Crossed fingers*

Wat fijn dat het beter is met je rug Meral :D
Annemarije, klinkt weer positief! Hopelijk is het lekker aan het innestelen. Duim duim.

meral, wat fijn dat het werken goed ging. Gewoon goed op blijven letten wat je wel en niet kunt.

en wat heeeerlijk dat tijdstip dat jullie mannetje lekker druk word hahaha. Ze zeggen dat dit ook de tijd kan gaan worden dat ze straks de fles willen hihi.

hier is mijn buik weer rustig nu. Gisteravond toch wat meer last aan de zijkant. Even kijken hoe het vandaag verder gaat.

ik ga dalijk naar de winkel een hoop inslaan voor als ik ergens trek in krijg. Poeh heftig zeg haha.
Goedemorgen!

Meral, nog een beetje slaap aan het inhalen hoop ik voor je? Wat een tijden zeg haha. De kleine bereid je alvast voor op wat slapeloze nachtjes straks

Meisjevf, volgens mij herken ik mezelf wel in jouw verhaal. Ik voel me zelf ook een stuk minder stabiel wat m'n gevoelens betreft sinds ik met de pil gestopt ben. Gister heb ik nog even een huilbui gehad omdat m'n gevoelens soms zo schommelen, dat ik er ontzettend van in de war kan raken. Los van de twijfels of ik het allemaal wel aan zou kunnen met een kleine erbij, twijfel ik soms ook ineens erg over m'n relatie. Dan voel ik me ineens anders tegenover m'n relatie dan voorheen, terwijl daar eigenlijk totaal geen reden voor is. Ben ook eerder geirriteerd en opgejaagd, al met al niet heel ideaal. Het is dat ik graag een kind wil, maar anders had ik de pil gister ook weer ingenomen. Het voelt inderdaad alsof de hormoonhuishouding een loopje met me neemt af en toe. Ik vind het best lastig. Dat monnikspeper, heeft dat dan geen (negatieve) invloed op het zwanger worden of op je libido? Las ergens dat het libido verlagend zou zijn, dat zou me niet zo uitkomen ook :D

Die hormonen ook... ik noem ze wel eens HOERmonen. Moe wordt je ervan. Wat voor soort twijfels had jij precies? Kan je dat uitleggen misschien ter vergelijking?

Panda, hoe voel je je vandaag?
Vanmorgen bruine afscheiding meestal is dat bij mij een teken dat de menstruatie eraan komt. Maar die zou pas volgende week moeten komen hmmmm....
Of bloed van de innesteling? Hmm
Zou kunnen maar daar vestig ik mijn hoop nu niet op dan kan het ook niet tegenvallen
Elke, dank je voor je peptalk van gister.

Annemarije, ik ben voor je aan het duimen.

Panda, hoe gaat het?

Alle andere meiden ook een

hormonen:

Hoewel ik er zelf helemaal geen last van heb, eerder het gevoel van, "ik ga nooooooit meer aan de pil!!"

Ik voel mij juist meer mijzelf nu ik gestopt ben en geniet van mijn libido dat 'weer' aanwezig is..

Volgens mijn moeder ben ik teveel bezig met het zwanger raken. Want ik doe ovulatietesten en weet precies hoe mijn periode verloopt enzovoort. 'tja, mam, ik ben nu eenmaal niet in een poep en een scheet zwanger... (haar eerste zwangerschap was in de eerste ronde en na 1 keer raak, haar tweede was ongepland maar wel gewenst). Vond ik niet zo aardig van haar.

Maar ik ga mij er wel minder druk om maken. Ik heb een nieuw doel, leren hardlopen!! en ook daar heb ik een app voor, hihi!! (zal m'n moeder nu weer gaan zeuren?)
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Haha Laura, zou wat zijn als ze het hardlopen met een app niet aanmoedigd Welke app ga je doen? Ik heb toen ik begon met hardlopen start to run van Evy mp3's gedaan. Vond ik echt heel fijn.

Xana wat heb je allemaal ingeslagen? Ligt er nog wat in de supermarkt of ligt alles nu in jouw keukenkastjes?

Ik heb prima geslapen verder hoor. Ik ben vrij vandaag. Sowieso hoef ik niet vaak heel vroeg op. Das dan weer het voordeel van de horeca. Ik ben nu al de hele ochtend aan het wachten op een teken van leven, maar natuuuuuuuuuuurlijk ligt meneer nu heerlijk stil.

Annemarije heeft je menstruatie al doorgezet of blijft het nog spannend?
Nog leuke hormoon anekdotes:

Ik probeerde de bestelling van een gast op te nemen en die gast moest letterlijk 3x(!) herhalen wat hij nou gezegd had voor ik het kon onthouden. Hij keek niet blij. Toen ik een stap naar achteren deed begon hij heel hard te lachen. Ik dacht waarom lacht hij nou? Zegt hij: "Ïk zie nu pas dat je zwanger bent." Het was me meteen vergeven. Ik natuurlijk knalrode kop.

Ik was van de week de boodschappen aan het opruimen thuis. Ik heb zonder nadenken alles in de koelkast gelegd. Echt alles, ook het schoonmaakmiddel en andere niet koelkastdingen. Gelukkig zag ik het op tijd en heeft vriend er niks van gemerkt.

Had ik jullie al vertelt dat ik de oude nepbloemen die hier in een vaas stonden heb weggegooid? Ik was ze beu en had nieuwe dingen gekocht. Komt mijn vriend 2 dagen later opeens binnen zegtie: "Vond je de bloemen er heel echt uitzien?" Ik dacht waar gaat het over.......bleek dus dat ik ze heel trouw in de groenbak had gegooid ipv de gewone container.

Maar volgens vriend ben ik verder heel makkelijk. Ik schijn niet extra lastig te zijn, ik vertel alleen alles 6x volgens hem. Verder val ik mee schijnt.
Ik gebruik RunKeeper. Ben gek op getalletje en grafiekjes etc.

Leuk!! haha!!

(ik hoef niet zo nodig te weten dat Evy fier op mij is.. )
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Oh dat vond ik dan weer een aanmoediging. En het schema trok ik ook erg goed. Ik was met mijn studie altijd heel slecht in statistiek, ik heb er weinig interesse in. Haha zo heeft iedereen wel wat

Goed weer om hard te lopen nu!
Hahahahaha Meral ik lig hier echt in een duik door je bericht! GE-WEL-DIG! mijn geheugen laat mij ook in de steek hoor.

de winkel heeft nog wel wat over hoor! Heb genoeg koekjes, chips, en andere dingen ingeslagen. Ook bananen. Dus eet ook nog wel fruit hoor hahaha. En natuurlijk m&m's. Een zak voor mij een voor vriendlief. Want hallo, hij mag dus echt niet aan MIJN zak.

ooh en ben toch maar even naar de huisarts geweest. Even mijn urine late controleren. En jah hoor een beginnende blaasontsteking. Majah gelukkig nu al iets er voor krijgen, dan dat het nog erger was geworden.

vroeg de assistente hoeveel weken zwanger ben je nu? Ik zeg. "Uhmmm, uhmmm shit uhmm ohjaaa 15 weken." 😂 omg hoe kan ik dit nu opeens vergeten. Normaal weet ik het zo.

laura, indd een vervelende opmerking van je moeder. Ik begrijp je net heel goed hoor. Je wil toch alle kansen kunnen benutten!!

Maar indd het iets los laten kan helpen.

Knap van je dat je gaat hardlopen. Zooooo niks voor mij. Heb dit ook eens 1x gedaan. Nou toen vond ik het al goed geweest haha.
Ik snap het ook niet zo goed, het was eerder ook echt niks voor mij!

Maar die grafiekjes zijn zo leuk!! hahahaha!!

Net weer een rondje gedaan, en o, wat ben ik weer trots op mijn grafiekje..

Xana, volgens mij ben jij nu goed voorbereid op een nieuwe (vr)eetbui!! En geniet idd ook maar lekker van je banaantjes!

Meral, het hoort er allemaal bij. Het is ook echt iets voor mij om last te krijgen van die 'vergeetachtigheid'.
Sticker met je naam erop plakken Xana! Ik roep hier thuis heel vaak "Get in the bowl!" Geen idee waarom maar ik moet daar altijd erg om lachen. Of ff iets heeeel anders... "There's no such thing as free slippers!" Vind ik ook hilarisch (hoop echt dat dat door de hormonen komt)

Ik ben van de blauwe m&m's en vriend van de gele....goed geregeld hier dus
Get in the bowl! Hahahha indd ik zeg die altijd na als hij weer op tv is. Vriend word dan gek van me. Kan dat dan wel 10x herhalen
Nee nog geen menstruatie op dit moment meral
Nee nog geen menstruatie op dit moment meral
Ook geen bruine afscheiding meer alleen mijn slijm is ligt gekleurd....
Haha! Meral. Ik vind je verhaal ook echt lachwekkend!

Had alleen niet verwacht dat het zo erg zou zijn, bij een zwangerschap.

Mmm, Xana. Mocht je nog wat overhouden na die eetbui --> ik ben in voor een after-party!

Annemarije, wat spannend!! Hoeveel geduld heb je nog?

Oei, Laura. Niet zo leuk van je moeder idd.

Knap dat je gaat rennen. Ik doe het je niet na.

Het is echt moeilijk om niet steeds bezig te zijn met 'zwanger worden'...

En wat betreft de pil, die hoef ik ook niet meer!

Panda, hoe gaat het? <3
.
anoniem_215933 wijzigde dit bericht op 30-04-2015 17:23
Reden: dubbel
% gewijzigd
voor mij ook geen pil meer. Voel mij zo veel beter nu zonder pil.

Nou ik wacht denk ik nog tot mijn langste cyclus van 30 dagen. Dat is dinsdag nmmaar probeer tot eind volgende week vol te houden.. Hoop dat dat nodig is en dat ik niet ongesteld word
Vriend is de tape aan het verwijderen. De muren zijn klaar! Volgende week meubels binnen, de sticker plakken en dan kunnen we decoreren en inruimen :-)
Leuk meral. Ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit ziet! !
Gaat nu snel he meral.

Staat straks alles al klaar. Dan nog wachten op de kleine prins.

Vind het zo gek hoe snel het gaat als je eenmaal zwanger bent. Voor dat ik het weet zit ik gewoon al op de helft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven