M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Xop, die allergie voor Flodder moeders delen we dus :-) Menomen, wat je in "ons" deel van de wereld soms ziet lopen LOL.

Oh, de schat, nu al braaf naar Teletekst kijken!

Ik ga weer wat doen (keukenschoonmaken en bijkeukenvloer, blegh!).
Wow, Pips, jij bent wel een superhuisvrouw, hoor! Manman, als ik lees wat en hoevaak jij allemaal schoonmaakt..... pfoe... jaloers!
Xop, duh... als ik zeg dat ik van plan ben iets te gaan doen wil dat niet zeggen dat ik het ook daadwerkelijk doe...

Zo was Popsie vanmiddag vaak wakker en heb ik de finale dameshockey ook nog maar even meegenomen.... (rode wangen van schaamte nu ). Dat vloertje moet dus morgen maar :-) (of overmorgen, of volgende week). LOL
Hoi,

Mijn schoonvader is vandaag in slaap gebracht en zal de komende dagen sterven.

Ik heb nu al harde buiken en veel stress, dus ik kan niet slapen. Even googlen of ik morgen de vk moet bellen.

Nou ja, ego, maar zo gaat het hier dus. Het heerlijke van psycholoog zijn is dat je je eigen rouwproes kan analyseren. Zucht.

Wat een onweer nu zeg. Veel flitsen en keiharde knallen.

Nou nog even een leuk verhaaltje dan:

Milena en mama bij het in bed leggen van Milena. Eerst dikke kussen en dan:

ik: Milena, mama houdt heeeeeeeeeeeeeeel veel van jou

Milena: mama ik hou heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel van Piet Piraat
Shit hier moet ook gepoetst worden. Ik neem me af en toe slechts in stilte voor dat er iets moet gebeuren. Das nog erger denk ik.
Frans, ik zag je tijdstip van posten en dacht al dat er slecht nieuws zou zijn. Wat is dat ontzettend snel gegaan zeg. Heel veel sterkte de komende dagen en de tijd daarna. Zijn jullie nog bij hem geweest voor hij in slaap is gebracht? Hoe is het met je man?

Als je je zorgen maakt en twijfelt, dan bellen he, naar de vk! Beter een keer te veel gebeld dan te lang gewacht.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
He Frans, wat naar! Heel veel sterkte de komende periode. En bel die verloskundige gewoon, niet aarzelen daarmee, gewoon doen. Beter een keer te veel gebeld als een keertje te weinig.

En je eigen rouwproces niet te veel analyseren. Laat het gewoon over je heen komen, dat is, lijkt mij beter!
Hoi,

Schoonvader is vanochtend om 5 uur overleden. Dat is erg snel gegaan, schoonmoeder was bij hem, maar wij waren te laat. Het is goed zo.

Gisteren zijn we naar hem toegegaan voor hij in slaap raakte. Hij wilde afscheid nemen. Dat hebben we gedaan. Echt bizar, hij was 1 hoopje ellende. Overal nieuwe gezwellen, er was een sort explosie van tumoren geweest. En wat moet je in vredesnaam zeggen dan? Dat je veel van hem houdt enzo. Maar dat weet ie wel. Gelukkig zit er dus niet veel tijd tussen het in slaap brengen en het overlijden. Tja en wat moet je dan he? Vanochtend de praktische kant van de uitvaart met de uitvaartmeneer besproken. Daarna nog rondgehangen en toen zijn vent en ik naar schoonvaders bedrijfje gegaan. Raar en verdrietig. Mijn man is heel verdrietig, maar we praten er gelukkig goed over. Hij is niet zo van het huilen in het openbaar, maar bij mij wel gelukkig. Hij deed altijd heel veel samen met zijn vader (auto's sleutelen, aan huis klussen), dus hij heeft het er erg moeilijk mee.
Ik probeer echt rust te nemen, maar het is zo moeilijk. Er is zoveel verdriet en ik wil ook graag iedereen steunen. Maar ik weet dat ik verantwoordelijk ben voor dat wezentje in mijn buik. Vandaag had ik nauwelijks harde buiken. Ik hou het dus wel in de gaten.

Op de rouwkaart staat trouwens een hartje achter mijn naam. Zo'n moeilijke beslissing. Ik wilde het eigenlijk niet, want als ik er aan denk dat hij dit nu niet meemaakt, dan heb ik zin om heel hard te gillen en te huilen. Dus ik wilk echt niet dat er iemand over begint. Vent twijfelde. Maar schoonvader was zo trots dat ie nog een kleinkind zou krijgen. In het ziekenhuis had ik hem een fotolijstje met de echo gegeven en die heeft ie aan iedereen laten zien. Hij was zo trots, dus staat er toch een hartje. Hij heeft 2 kleinkinderen.
Sterkte Frans! Ook voor je man. Ik vind een hartje achter je naam heel erg lief en gevoelig.

Hou je taai meid en denk ook aan beeb in buik.
Frans...... wat ontzettend naar. Wat is het laatste stukje dan ook snel gegaan, zeg! Mooi dat je wel enigszins afscheid hebt genomen, en dat ie omringd door liefde heengegaan is.

Sja, en nu komt de hele praktische kant van een begrafenis/crematie regelen..... Brrr. Wel fijn dat je goed om jezelf denkt! Toen mijn vader overleed was ik net zwanger van Sophie. En ik heb altijd een beetje het idee gehad dat de natuur ook veel dingen "stuurt". Het verdriet kwam bij mij heel gedoseerd binnen, zeg maar. Heb na de geboorte van Sophie wat dat betreft ook wel wat een terugslag gehad.

Meid, heel veel sterkte voor jou, je man en je schoonfamilie. De wereld zal voor jullie gevoel wel even stilstaan...
Frans heel veel sterkte voor jou en je familie. Heel mooi vind ik dat er een hartje bij staat voor jullie ongeboren kindje.
Frans en familie: gecondoleerd met het verlies van je schoonvader, vader, man, opa. Heel veel sterkte de komende periode! Erg mooi zo'n hartje achter je naam.
Frans, meid....... hugs. Hoe gaat het nu (naar omstandigheden, natuurlijk)? Wanneer wordt je schoonvader begraven/gecremeerd? Neem je Milena mee?

Hmmm... bij zulke verdrietige dingen valt alles een beetje in het niet, he?! Heb dus ook niets zinnigs te melden. Nah ja, heb met deze posting in ieder geval de boel weer wat omhooggehaald. Ik ervaar nu de zwaarte van de taak van Indian .

'k Ga nu eventjes rennen met collega.
Frans, heb je nog last van harde buiken? Vk nog gebeld?

Hoe gaat het nu met jou en met man? Hoe heeft Milena gereageerd?
Hai!

Goh, het is hier zomaar mooi weer geworden! Echt lekker nu, buiten.

Morgen heb ik een begrafenis (oud-baas), alwaar ws een Erg Netjes Publiek komt. Jeminee... en mijn kast is enigszins ehhh leeg cq niet geschikt. Dus ik denk dat ik strakjes eventjes in no-time een nette zwarte broek en dito topachtigs moet halen. He bah. Ook mijn schoenen zijn niet je dat...

Hmm.
Tja, bovenstaande valt uiteraard in de categorie Erg Klein, Niet Belangrijk Leed. Frans, vat het dus aub niet te ernstig op. Jou zal het een worst zijn of je broek wel geschikt is.... Dat begrijp ik natuurlijk heel goed!
Hoi,

Bedankt voor alle lieve woorden. Het is nog steeds raar. Zo tussen het ovelijden en de crematie in is een rare tijd. Mijn man heeft het er heel erg moeilijk mee. Hij deed ook altijd van alles samen met zijn vader, dus hij mist hem ook in alles wat hij doet direct. Hij kan weinig afleiding vinden, maar wel praten we heel veel over zijn vader en hij kan gelukkig ook wel huilen. Dat hij zo'n verdriet heeft, breekt mijn hart. Ik hem zo graag nog al die leuke dingen met zijn vader gegund.Hij heeft ook heel veel van die 'oh had ik maar' gedachtes en dan voelt hij zich schuldig dat hij bv niet vaker met zijn vader is gaan sleutelen enzo. Dat is wel heel verdrietig.

Ik zie er op tegen donderdag, dan is de crematie. Ik heb er helemaal geen zin in om andere te zien. In al dat verdriet. Dan wordt het ook echt. Je moet dan echt afscheid nemen. Ik wil dat niet. Ik zou het liefst nog weken struisvogelen. Ik denk dat ik wel wat ga zeggen op de crematie. Ik wil dat eigenlijk wel graag. Iets over Milena, of een mooi gedicht. Heel kort. Kent iemand nog een mooi gedicht? (haha of zal ik een topic openen?)

Ik ben zelf al minder gestresst gelukkig. De spannende momenten of het weer beter met hem zal gaan en hoe lang het gaat werken voordat de prik gaat werken en wanneer hij dan zal sterven zijn voorbij. Geen harde buiken meer gehad. Wel ben ik weer hele ochtenden aan het overgeven. Vanochtend onverwachts een hele golf zo hup door de gang. Gatver. het vervelende van kotsen als je 'groot' bent, is dat je alles dan ook nog eens zelf op moet ruimen

Xop, poeh jij hebt dus je vader verloren toen je zwanger was va Sophie. Zwaar zeg. Ik voel me nu al zo beroerd en een schoonvader is toch anders dan een vader. Jij moet je gevoeld hebben, zoals mijn man zich voelt. Moeilijk hoor.

Hmm, ik moet dus ook nog kleren hebben voor de begrafenis. Ik kan wel mijn bruiloftsoutfit van vorige week (zusje trouwde) aandoen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Moet dus nog shoppen voor nette kleren. Bah, heb ik helemaal geen zin in. Mij interesseert het niet hoe ik er bij loop (helaas Pips, ik heb er dus ook last van). Maar schoonmoeder wil graag dat we netjes komen en daar heeft ze eigenlijk ook wel gelijk in. Niet dat schoonvader nu altijd in pak of overhemd rondliep, nooit eigenlijk, hij was wel altijd goed verzorgd. Zelfs toen hij in het ziekenhuis lag.

Wel doorgaan met leuke kletsverhaaltjes hoor. Dat vind ik juist leuk om te lezen! Enne ik ben dol op andermans erg Kleine en Onbelangrijke Leed
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hai allemaal,

We zijn er echt een soort stil van merk ik. Zit net ook met tranen je laatste stukje te lezen. Kan me ook goed voorstellen dat je wilt struisvogelen.

Gaat Milena mee naar de crematie?

mmm prietpraat is even niet zo makkelijk.....

Xop, ben jij nog geslaagd?

Hier alles zn gangetje. Vanmiddag werken, Valentijn is nu al naar de creche en ik ga zo even strijken en sporten.

Fijne dag allemaal.

Merel
Frans, wat een naar, naar nieuws. Een hele dikke knuffel voor jou. Wat Xop idd. ook zegt.....

Okay, ik had hier een heel getypt maar bedacht me want jij weet het allemaal ook wel. Gewoon heel veel sterkte gewenst! Ik zal woensdag en donderdag goede vibes naar jullie sturen. De tijd vlak voor een crematie vind ik altijd vreselijk.

Ik vind teksten/gedichten te persoonlijk om een tip te geven. Ik heb inmiddels een collectie dichtbundels waar ik dingen uit haal voor deze gelegenheden. Wellicht een bezoekje aan de biep?

Misschien kun je mixen Frans? Een deel van je trouwoutfit met iets nieuws/geleends?

Bedenk me net: ik heb een hele nette zwarte zwangerschapsbroek -tricot- hier liggen die kan ik vandaag naar je toesturen. MAAR... hij is wel erg warm (is winter versie). Verder niets zwarts of donkers in de aanbieding.

Hoe was de bruiloft trouwens?
En dan hier mijn prietpraat om aan Frans haar laastste "eis" te voldoen (copie van de lijst van Popsie).

Even gauw een ego berichtje:gister met Popsie naar het CB geweest. Alles prima, ze wordt wat langer dan gemiddeld dus ik moet nieuwe kleertjes kopen (er past niet veel kleding van Pipsie). De vk vertelde zelden zo'n eager kindje gezien te hebben.

Lengte: 70 cm.

Gewicht: 7700

Zo fijn om nu een kindje te hebben waar (bijna) niets mee aan de hand is behalve de twijfel wel/niet spreidbroek (we hebben weer twee maanden uitstel omdat ze hopen dat ze vanzelf buiten de marges gaat vallen, grin -buiten de marges van een een spreidbroek nodig hebben-.

Popsie was trouwens afgelopen week ziek, vandaag voor het eerst een kentering. Geen koorts meer :-)

Omdat oudste zich nogal bijzonder ontwikkeld heb ik voor mezelf gesprekken aangevraagd met een pedagoog (ze is 2.7 jaar, loopt sinds kort maar is in de rest van haar ontwikkeling erg ver vooruit, ik vraag me af of ik hier wat meer balans in kan brengen).

Zover mijn copie.

NB

Ik vraag me nu zo vaak af of ik wel goed bezig ben met Pipsie, vandaar het verzoek aan het CB. De wijkverpleegkundige en mij andere "netwerk" weten het namelijk ook niet meer. Dus tja... Ik peins er trouwens niet over om met Pipsie om met haar naar e.o.a. peut te gaan. Die fysio om de week is al meer dan zat. Maar Pipsie weet een paar keer per week wat ik ga zeggen en wat er gaat gebeuren. Verder is ze verbaal zo ver voor, motorisch zo achter en slaapt ze zoveel (soms s middags 3 uren, en dan om 18.30 er weer in). Ik denk vaak dat ze veel te veel verwerkt. Ik maak me niet zorgen in negatieve zin maar wil graag wat extra handvatten omdat ik nu vaak denk "zal ik zus, of zal ik zo reageren" en dat pikt zij natuurlijk ook weer op (smiley met draaiende ogen).

Zelfs mijn vader vond het een verstandige stap (man spreekt weinig en al helemaal niet over "moeilijke" onderwerpen dus ik was zeer verbaast -en gelukkig- met zijn (h)erkenning).
He Frans.... naar dat het verdriet ook lichamelijk tot uiting komt. Bah.

(Hahaha, en jaaaa... dat vind ik dus ook vreselijk....dat als ik nu ziek ben, ik zelf de handel op moet ruimen. Ieks. Dan wou je echt dat je moeder er was ofzo )

Heel herkenbaaar ook dat je geen zin hebt om "anderen" onder ogen te komen tijdens die plechtigheid enzo. Ik vond dat toendertijds ook vreselijk. Dacht bij mezelf: "Rot toch op, laat ons wat met rust". Het liefst had ik Pa samen met m'n moeder en broers en zussen begraven, en niemand gezien...... Maar toen ik op een van die "tussen"dagen daarover mopperde, zei iemand dat je toch ook anderen, waar ie heel belangrijk voor was geweest, een goed afscheid van Pa moest gunnen. Hmm... toen begon ik er ietwat anders over te denken. Opvallend vond ik ook dat tijdens de plechtigheid velen erg overstuur waren, en wij ze eigenlijk konden troosten. Kennelijk hadden wij dat stuk al "gehad" in de dagen net na het overlijden....

Pfoe, Merel; strijken en sporten. Jij bent goed bezig . En yep, ik ben redelijk geslaagd. Nette zwarte broek gekocht, "oude" pumps gepoetst en ik had nog een heel netjes "ding" voor erbovenop. Is een soort bloese/jurk wat bijna op een colbert lijkt. Is wel wat warm, maar jammer dan, hoor!

Ik zit nu dus helemaal opgedirkt achter mijn bureau. Hahaha, iedereen vraagt zich af wat er met me is. Als ik dan zeg dat ik naar een begrafenis moet, schrikken ze zich rot. Maar hee.... 't is een oud-baas, dus ik ben niet (erg) emotioneel ofzo. Alhoewel je me TIJDENS zo'n dienst enzo wel bijelkaar kunt vegen...... Pffff... vreselijk.

Pips... ik denk dat je het vooral moet doen, hulp vragen bij Pipsie's "opvoeding". Als je zelf dat gevoel hebt, moet je het echt doen! Is toch prettig, als iemand met je meedenkt?!

Wel denk ik dat je er op de een of andere manier veel relaxter in moet worden. (En als Pipsie idd jouw signalen heel gevoelig oppakt, dan is dat voor haar ook alleen maar heel prettig!). Maar ja, da's altijd makkelijker gezegd dan gedaan!

En heeeel fijn dat Popsie de gangbare route qua ontwikkeling volgt! Da's veel makkelijker .

TIIIIIRRRRAAAAAAA, where are you? En Scoob?? Allemaal druk, denk ik?

Groetjes, iedereen!! Ik denk dat ik pas vrijdag weer hier ben. Morgen drukke dag, donderdag 28 aug. is in de prov. Grunnen een vrije dag (=Gronings ontzet, jajajaaa) en vrijdag ben ik ws dus pas weer achter de PC. Seeeee yououououo
Xop, he, dat kan niet hoor. Jij zou de taak van Indian overnemen!

Tsssssk.... en niet eens een vervanger regelen....

Grin, ik was hard op weg om de boel de boel te laten wat betreft Pipsie. Maar afgelopen maanden ging "de hele wereld" tegen me aan zeuren (je wilt niet weten hoe vaak ik moet zeggen "nee ik ga niet met haar een circuit in, dat wil ik niet". Bekend en onbekend, "verstand van kinderen" en de ongeschoolden, iedereen heeft wel wat te melden de laatste tijd. Juk! Ik heb al eens gedacht om maar plakband op Pipsies mondje te plakken, dan vallen de verbale kunsten niet zo op

:-) Maar goed voor mezelf lijkt het me prettig om eens met iemand te kunnen praten die e.e.a. herkend.

Q, ik ga binnenkort misschien naar een "Surinaams" feestje (sinds jaren niet geweest). Moet ik mijn ogen nog even de kost geven voor jou?
Moeilijk Frans, om je man zo verdrietig te zien. Ik kan me ook voorstellen dat je tegen de crematie opziet.

Hoe denkt je man over Pipsies ontwikkeling, Pips? Voor jezelf lijkt het me wel fijn om er eens met iemand over te praten die er echt iets zinnigs over te zeggen heeft ipv alle goedbedoelde adviezen die je om je heen krijgt.

Xop, sterkte vanmiddag.

Vanmorgen met Lynn naar de kapper geweest, ze werkte erg goed mee, kapster was erg blij met haar. Het contrast met het kindje naast haar was ook nogal groot, die zat krijsend in de stoel... Verder nog wat kleine speelgoedjes en knutseldingetjes gekocht voor de vakantie.
Hee, Lynn naar de kapper? Soort bobje heeft ze toch? Erg lief, iig, vond ik. Lekker ook dat ze zo rustig bleef.... Manman, taferelen met krijsende kinderen in kapperstoelen heb ik ook nog nooit beleefd, maar het lijkt me vreselijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven