Wonen in Naarden?

03-05-2015 17:37 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik heb een baan gekregen in Amsterdam, woon zelf in het noorden des lands. Nu willen we voor deze baan wel verhuizen (we = vriend, ik, hond). Maar ik wil niet in de stad wonen. Dus nu waren we ons aan het oriënteren en hebben een rondje door het Gooi gereden. Naarden vonden we erg leuk, Bussum niet leuk, Hilversum te groot. Laren & Blaricum leuk, maar duur en best ver van Amsterdam. Nu hadden we een leuk huis gezien in Naarden. De buurt heet Tuindorp-Keverdijk. Mijn vriend hoorde alleen van iemand dat dat een enorme achterbuurt is. Zo vonden wij het er niet uitzien. Iemand hier bekend met Naarden? Is dat waar? Waar in Naarden is het wel goed wonen? Of in een ander klein dorpje/stadje bij Amsterdam?
Een achterbuurt in Naarden? Dragen de kinderen daar Vingino uit de collectie van 2010 die de moeders op marktplaats hebben gekocht?
Hallo?!
Het is niet een van de duurdere wijken, maar als je een leuk huis hebt gevonden en de buurt bevalt jullie, waarom niet. Ik zou gewoon nog eens een rondje daar doen.

Huizen, Eemnes, Muiderberg? Het ligt eraan wat je wilt qua voorzieningen, reisafstand en groen etc. Lijkt mij lastig om een huis te kopen in een gebied wat je helemaal niet kent. Hilversum doet voor mij kleiner aan dan Naarden. En in Bussum heb je ook hele mooie huizen. Laren en Blaricum zijn inderdaad duur, voor hetzelfde geld heb je ee groter huis met grote tuin in Eemnes. Huizen heeft een leuk dorp en mooie huizen, maar is ook armoedig op sommige plekken (maar Bussum, Naarden en Hilversum ook).
Beste Doortje,

Wij vonden het er ook niet uit zien als een slechte buurt. Maar wij zijn er nog maar een keer geweest en diegene kwam uit Bussum. Bussum vonden wij alleen niet echt gezellig. Maar ik wil niet in een slechte buurt wonen. Jij denkt dus dat dat wel meevalt?
Beste Pompoenpit,

Ik zal eens kijken in Huizen, Eemnes en Muiderberg. Daar zijn we nu niet geweest. Liever wil ik wel makkelijk naar Amsterdam komen, in Naarden zat je nog bij een station in de buurt. Ik ga echt in het centrum van Amsterdam werken en bij mijn werk kan ik niet parkeren. Het is inderdaad moeilijk om een huis te kopen, maar we kijken ook wel naar huur. Dat vinden we alleen erg duur. En om nou een halfjaar te huren. Jij vindt dus die buurt niet zo geschikt, Tuindorp-Keverdijk? Het huis dat we hadden gezien was erg groot vergeleken met andere huizen en goed onderhouden. Dat sprak ons aan (we wonen nu op 180m2). Maar de buurt kwam op ons wel rustig over verder.
Sorry, het was serieus, maar ook even een knipoog naar een ander topic. De twee keer (jaren geleden) dat ik in Naarden ben geweest vond ik het zo netjes dat ik me er niet thuis zo voelen. Daarom kon ik me zomaar voorstellen dat tweedehands kleding ongeveer het grootste probleem is in Naarden Maar dat geldt voor het hele Gooi. Ik hou van de stad, ook van de groezelige randjes

Ik zou op verschillende tijden gaan kijken. Als Nederland voetbalt, als de kinderen uit school komen, bij bbq-weer, als er mensen op straat zijn dus.
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 03 mei 2015 @ 17:48:

Een achterbuurt in Naarden? Dragen de kinderen daar Vingino uit de collectie van 2010 die de moeders op marktplaats hebben gekocht? Nou als ik zo de foto's van deze straat op Funda zie; Kolonel Michaëlstraat, zo het wel eens collectie 2009 kunnen zijn
Beste Doortje,

Dat andere topic heb ik niet gelezen. Mij leek het ook netjes, maar dat sprak mij juist wel aan. Ik hou absoluut niet van in de stad wonen in ieder geval. Dat op verschillende tijden gaan is wel een goed idee, bedankt voor de tip.
Als je afhankelijk bent van het ov, dan zal Naarden, Bussum en Hilversum de beste opties zijn. Blaricum, Eemnes en Laren liggen verder en hebben alleen een bus. Daarnaast sta je dan elke dag (spitsuur) in de file. Huizen heeft ook alleen een bus, maar wel rechtstreeks naar Amsterdam (als het niet veranderd is). We hebben ook in Naarden gekeken, maar vonden het niet iets voor ons. Ik kan niet zeggen of het niet geschikt is voor jullie. Doe nog eens een rondje, ga eens een dagje rondhangen. Het is echt persoonlijk.

Waarom wil je 't Gooi? Dichterbij Amsterdam geen optie, zoals Muiden, Diemen, boven Amsterdam, etc?
Je staat geheid in de file trouwens, vanuit Gooi naar A'dam.
Beste Pompoenpit,

Diemen vond ik niet leuk. Amstelveen ook niet. Ik wil naar het Gooi zodat ik in het weekend lekker naar buiten kan. Andere kant van Amsterdam (Haarlem, Zaanstreek e.d.) kan niet ivm vriend. Muiden heb ik nog niet gekeken.

Wat sprak je niet aan aan Naarden? Het is er niet onveilig toch? Dat is mijn grootste vraag. Ik wil niet in een achterbuurt wonen. Vind het moeilijk om me daar een beeld over te vormen. Omdat iemand uit Bussum dus zei dat dat een slechte buurt was, maar ik vond het er zelf niet slecht uitzien daar. Niet een hele rijke buurt, maar ook niet slecht ofzo.
Ik woon vlakbij Weesp in Amsterdam in een klein dorpje. Station van Weesp op 10 min fietsen, heerlijk rustig, ideaal met kinderen, 2 scholen en opvang maar verder geen voorzieningen. Je zal dus altijd met fiets of auto boodschappen moeten doen maar ik vind het er heerlijk. Er staan huizen te koop!
Beste Star,

Ik ga met het OV naar het werk. Daarom wil ik liever bij een station wonen. Mijn nieuwe werk is in de buurt van het Amstelstation.
Ah ok, ik snap!
Vanaf station Weesp in nog geen 10 minuten ben je bij het Amstelstation. Weesp is ook leuk trouwens om te wonen,
Beste Wolkie,

Ik heb even op Google gekeken. Bedoel je Driemond? Is daar een beetje natuur in de buurt? We zullen daar ook eens heen rijden.
Ik bedoel inderdaad driemond. Ik woon aan het Diemerbos! Bos dus letterlijk op loopafstand. Het Gein waar je leuk kan wandelen aan de overkant. Er is zelfs een wandelvereniging die vanuit het dorp allemaal wandelingen organiseert in de natuur.
quote:wolkie schreef op 03 mei 2015 @ 18:12:

Vanaf station Weesp in nog geen 10 minuten ben je bij het Amstelstation. Weesp is ook leuk trouwens om te wonen,Vanaf station Weesp ben je bijna 20 minuten, soms langer, bezig om op Amstel te komen. En je moet overstappen. Hoe doe jij dat in nog geen 10?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Onveilig in Naarden? Geloof niet dat de achterbuurten hier te vergelijken zijn met een achterbuurt zoals in Amsterdam. Ik vind Bussum trouwens onveiliger aandoen dan Naarden, dus ik zou je vooral niet laten leiden door één persoon. Je kan zulke dingen opzoeken als je dat wilt weten.

Ik weet niet meer precies wat ons tegenhield.

Heb je al eens gedacht aan bv Lelystad (of Almere)? Heb je mooie grote huizen voor hetzelfde geld en ook natuur en rust.
Er zijn geen achterbuurten in Naarden, alleen verschillende soorten buurten. Er zijn stukken met hele dure huizen met vergelijkbare mensen en wat meer 'gemiddelde' stukken. Er zullen vast mensen zijn die die stukken niet leuk vinden, en er zijn mensen die de villawijken niks vinden. Wat jij prettig vindt, kun je echt alleen maar zelf bepalen, dus rondrijden en wandelingetjes maken. Inderdaad bij voorkeur overdag door de week (dat vertelt je aardig of er dan leven is en hoeveel of dat iedereen naar het werk is) en in het weekend als de meeste mensen wel thuis zijn.
Lelystad of Almere vind ik dan weer heel wat anders dan het Gooi, en zou ik persoonlijk ook echt niet willen. Maar nogmaals, er wonen daar ook mensen die er heel gelukkig zijn, dus uiteindelijk kun je toch niet op de mening van anderen afgaan.
Bussum in de buurt van station Zuid zou ook nog iets kunnen zijn. Daar zit je vlakbij de hei.
Baarn is ook nog op doenlijke ov-afstand van Amsterdam en heeft station en natuur.
Voor een cijfermatige indruk van een wijk kun je ook bij het cbs kijken. Kijkinuwwijk oid.
Beste allemaal,

Ik heb inderdaad even op straatinfo gekeken vandaag en daar kwam ik ook niets opvallends tegen. Ik had zelf ook het idee dat het opzich een nette wijk is. Ik wil liever niet in een wijk wonen waar iedereen arts of advocaat is. Maar ik wil ook weer niet in een achterstandswijk wonen. De persoon die dat zei woont zelf in Bussum en daarom schrok ik een beetje. Maar volgens mij is het bijvoorbeeld al anders dan Amsterdam Noord. Daar woont mijn broer, in de Vogelbuurt. Dat vind ik ook geen enge buurt ofzo, maar ik dacht: misschien schat ik het dan enorm verkeerd in, daar in Naarden. Toen we er reden speelden er alleen wat kinderen op straat, ook een paar donkere kindjes en er liep een Islamitische vrouw. Maar als dat 'achterbuurt' is, dan wil ik er juist wel wonen. Ik vind het juist wel fijn als er meer dan 1 nationaliteit in de buurt woont.

Almere vind ik niets. Naarden spreekt me erg aan zelfs, was alleen bezorgd door wat deze persoon zei. Deze persoon woont zelf dus in Bussum. Maar Bussum vond ik dus juist niet zo leuk. Een beetje kil vond ik het daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven