apotheekergenissen

06-05-2015 22:21 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het , er zijn ergere dingen...

Maar ik vind het toch irritant

Maandagmorgen via een tel bandje herhalingsrecepten aangevraagd.Hoop gedoe met lange nummers intypen!

Volgens het bandje kon je de volgende werkdag na 15 uur de medicijnen ophalen.

Gezien dat 5 mei er ook nog tussen valt, heb ik al een dag langer gewacht met ophalen

Omdat ik nog naar apotheek moet omfietsen krijg ik een natte broek ook nog.

Kom ik daar aan, zegt de baliemedewerkster dat het herhaalmedicijnen zijn, die worden verdeeld door een robot en ik moet de volgende dag maar weer komen.

Waarom moet ik altijd zo lang wachten en even snel naar de apotheek is er ook niet bij.

Moet er altijd minstens 10 minuten op wachten.., meestal langer.

Je zal maar eens dringends iets nodig hebben van de apotheek zeg..
Als ik dit zo lees valt mijn ergenis wel mee. Ik baal ervan dat ik altijd zoveel medicatie moet weggooien dus ik bestel 1 doos a X stuks medicijn. Krijg ik toch weer 2 dozen....

Maar ik heb dus toegang tot een kluisje waar ik ook buiten openingstijden bij kan. Alleen de SMS, uw medicijn ligt klaar in het kluisje, is al heel handig, sta er nooit meer voor niks. Tip dus!
anoniem_19055 wijzigde dit bericht op 06-05-2015 23:21
Reden: Typo
% gewijzigd
Mijn tante heeft jarenlang een eigen apotheek gehad (in het buitenland). Ik ben daar vaak geweest, hielp een klein beetje mee en vroeg haar de oren van d'r hoofd. Thuis ging het heel vaak over medicijnen, klanten, verzekeraars etc. Het zal vast daardoor komen dat ik me eigenlijk nooit erger in de apotheek. Ik heb liever dat iemand de tijd neemt voor mijn recept en het goed doet, dan dat het afgeraffeld wordt. Ben ik nou zo gek dat ik vind dat lang wachten in een apotheek er nu eenmaal bij hoort?

Ik denk dat veel van de ergernissen die hier opgenoemd worden, te maken hebben met bezuinigingen of van hogerhand opgelegde regels. Daar kunnen de apothekers zelf niet zoveel aan doen, zeker niet als ze onderdeel zijn van een keten.
Ik kon zelf niet meer naar de apotheek op een gegeven moment, dus ik moest het door thuishulp laten afhalen als ze boodschappen voor me haalde (bezorgen deden ze wel aan, maar alleen maar bij 65+). Ze was doorgaans anderhalf uur weg, 10 minuten reizen, 20 minuten boodschappen en een uur zitten wachten bij de apotheek. En dat íédere week, want mijn medicatie mocht maar per week verstrekt worden (niet mijn idee).

Na incident nummer zoveel - recepten niet binnen krijgen na faxen, bellen en op de post gooien en andere grappen - hadden ze midden in een recept de medicatie niet meer op voorraad. Drie maal daags nodig, hogere dosis dan standaard. Laatste keer dat ze daar de mist mee in waren gegaan waardoor ik het niet meer had lag ik 3 weken in het ziekenhuis vanwege de gevolgen.

Of ik niet een weekje zonder kon? Medicatie kon toch nooit zo belangrijk zijn?

Mijn nieuwe apotheek is heel erg snel
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
quote:nil.nequit.amor schreef op 06 mei 2015 @ 22:56:

Staat jullie bij de AH nooit lang te wachten? Grappig, ik wel.. Maar echt niet dat ik ga lopen klagen hoor. Weet je, misschien moeten jullie het eens van de andere kant bekijken. Dat er lang gewacht moet worden komt door alle bezuinigingen, helaas kan een assistente daar niks aan doen. Tel daar ook nog eens bij op alle extra uitleg die je moet geven over vergoedingen en rekeningen en voila, je staat nog langer te wachten.

Dan heb ik het nog niet eens over de patienten die blijkbaar denken dat het normaal is om tegen iemand uit je dak te gaan en je voor van alles uit te maken. Hoppa, weer een collega overspannen, patient mag weer langer wachten.

Nee mensen, een prachtbaan is het, echt waar.... Gelukkig waarderen sómmige mensen ons nog wel, helaas zijn het er weinig. Maar mijn voeten doen pijn van het vele staan, lopen en heen en weer rennen vandaag, die van jullie ook?Vind dit een nogal overdreven reactie. Ik blijf altijd beleefd tegen de medewerkers. Ik ga ook echt niet boos worden. Maar hoe frustrerend is het om keer op keer gebeld te worden dat het klaar ligt, je je mooie zieke lijf erheen sleept, om vervolgens te horen oh nee toch niet. Kom morgen maar weer. En dat je da de dag erna maar weer erheen gaat en je dan maar de helft mee krijgt omdat ze het aan andere patiënten hebben vergeven. Kan je de week erna weer terug.

Staat jullie bij de AH nooit lang te wachten?

Trouwens, als de Appie er een potje van maakt dan kan ik naar een andere winkel. Of ik eet een keertje een ander soort brood of ik eet macaroni in plaats van spaghetti.

Van een apotheek ben ik afhankelijk. Op een heel nare en confronterende manier soms. Want als ik een ander merk medicijnen krijg word ik ziek. Of de verkeerde dosering, ook zo'n feest. Helemaal lachen is het als er fouten worden gemaakt bij de bestelling zodat mijn medicijnen weken lang niet geleverd kunnen worden, medicijnen die gedurende weken en onder medische begeleiding zorgvuldig opgebouwd moeten worden en die ik dan ook niet zomaar eventjes kan laten staan.

Maar dat weet een apothekersassistente ook allemaal neem ik aan, ik vind je vergelijking met de AH dan ook van een stuitende domheid. Maar ik ben dan ook bewezen niet goed in mijn hoofd, daar zal 't 'm wel in zitten.
Zo ben ik een keer weggestuurd nadat ik ruim drie kwartier heb zitten wachten omdat toen de apotheek dicht ging. Niet heel fijn.

Maar met de nachtapotheek wel een hele goede ervaring, moest medicijnen ophalen voor mijn moeder. Zij is allergisch voor antibiotica en penicilline, best een lastige combinatie en de huisartsenpost had iets voorgeschreven waarover de apotheker twijfelde of dat wel zou kunnen. Duurde wel lang voordat het duidelijk was, ruim een uur zitten wachten, maar liever dat dan een anafylactische schock!
quote:Morrowind schreef op 06 mei 2015 @ 23:20:

...Ben ik nou zo gek dat ik vind dat lang wachten in een apotheek er nu eenmaal bij hoort?

Ik denk dat veel van de ergernissen die hier opgenoemd worden, te maken hebben met bezuinigingen of van hogerhand opgelegde regels. Daar kunnen de apothekers zelf niet zoveel aan doen, zeker niet als ze onderdeel zijn van een keten.

Als ik al een half uur sta te wachten, er maar 1 balie open is, en ik zie en hoor de overige aanwezige apothekers assistentes gezellig kletsen en een beetje rondlopen, dan word ik daar niet zo blij van.

Ik heb ook nog nooit een half uur bij de AH in de rij gestaan.

En ik geloof er ook niets van dat het zo lang moet duren. Het lijkt mij dat de computer ook wel kan checken of geneesmiddel a en b samen kunnen, dat hoeft dus echt geen uren te duren.
Ga je toch bij de online-apotheek. Die bezorgen het.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Staat jullie bij de AH nooit lang te wachten? Grappig, ik wel..Jawel, en daarvoor hebben we het topic supermarkt ergernissen.

Ergenissen bij supermarkt

Maar aangezien dit het topic apotheekergernissen is, gaat het hier over..... apotheekergernissen! En nee daar kunnen de apothekers lang niet altijd iets aan doen en de ene apotheek zal zijn zaken beter voor elkaar hebben dan de andere, maar als we helemaal nergens meer over mogen klagen dan moeten er een hele hoop topics verwijderd worden. En beter hier op een forum even je gal spugen zodat je het kwijt bent ipv in het gezicht van de apothekersassistent toch?
Alles is zo herkenbaar hier . Vooral dat slome. Staan ze nog even doodleuk te bellen over iets onzinnigs (ja, ik pik dan op wat ze zeggen en het is vaak onzinnig/prive) en jij staat daar te wachten terwijl zij je schaapachtig aankijken vanachter de telefoon *zucht*. Pleur die telefoon weg en kom me helpen verdorie!
quote:nil.nequit.amor schreef op 06 mei 2015 @ 22:56: Weet je, misschien moeten jullie het eens van de andere kant bekijken. Dat er lang gewacht moet worden komt door alle bezuinigingen, helaas kan een assistente daar niks aan doen. Tel daar ook nog eens bij op alle extra uitleg die je moet geven over vergoedingen en rekeningen en voila, je staat nog langer te wachten.Die absurde wachttijden is echt niet iets van de laatste jaren hoor. Dat was ca. 25 jr ook al zo. Het gaat ook echt gewoon over de beeldvorming die jullie tegen hebben. De meeste apotheken die ik ken hebben een 'open keuken'. Ik zie daar altijd minstens 6 mensen op een monitor staren en laatjes opentrekken. De andere 2 staan mensen te helpen. Daar zou je bij de AH toch ook niet blij van worden? Als er 2 kassa's open zijn en er 6 caissières in het zich het geld staan te tellen? Dan denk je toch ook: 'kassa bij!'
quote:Sjors007 schreef op 07 mei 2015 @ 00:22:

[...]

Die absurde wachttijden is echt niet iets van de laatste jaren hoor. Dat was ca. 25 jr ook al zo. Het gaat ook echt gewoon over de beeldvorming die jullie tegen hebben. De meeste apotheken die ik ken hebben een 'open keuken'. Ik zie daar altijd minstens 6 mensen op een monitor staren en laatjes opentrekken. De andere 2 staan mensen te helpen. Daar zou je bij de AH toch ook niet blij van worden? Als er 2 kassa's open zijn en er 6 caissières in het zich het geld staan te tellen? Dan denk je toch ook: 'kassa bij!'Precies, 4 in de rij apotheker er bij!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik erger me voornamelijk aan het feit dat ze me altijd de verkeerde anticonceptiepil willen meegeven.

Als me gevraagd wordt of ik het morgen kom halen dan zeg ik "Nee, want dan krijg ik het verkeerde middel mee, dat me ook nog hetzelfde kost. Bestel het maar, dan kom ik het volgende week halen". Echt elke keer opnieuw.

Ik betaal, dus ik bepaal. Met verzekeringen heb ik niets te maken dus zal het met hun eigen inkoopbeleid te maken hebben. Op Trinordiol verdienen ze waarschijnlijk meer.

Ook hebben ze wel eens beweerd dat het niet meer geproduceerd werd (Trigynon).

Helaas kan ik niet naar een andere apotheek, anders had ik dat al jaren geleden gedaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met mijn apotheek. Ik gebruik er 2: een naast mijn huisarts en 1 dicht bij mijn eigen huis. Omdat wij medische voeding op recept krijgen kom ik nogal vaak bij de apotheek. De apotheker moet het altijd bestellen, dus ik zorg er zelf altijd voor dat hij meer dan een week de tijd heeft. In geval van spoed kan hij het altijd binnen 24 uur bestellen als het moet. Mijn apotheker denkt altijd met me mee. Als er iets verandert in het recept dan belt de apotheker mij even om het te checken. En als ik medicatie nodig heb die niet op voorraad is dan belt hij zelfs even de concurrent om de hoek om te kijken of deze het op voorraad heeft, zodat ik niet nog een keer terug hoef te komen. Daar wil ik best even voor wachten als het moet. Dan ga ik eerst naar de apotheek, doe dan mijn boodschappen, en ga daarna weer langs de apotheek om het op te halen. Als het veel is om te tillen, dan loopt de apotheker even mee naar mijn auto om het in de auto te leggen.

Ik ben dolblij met mijn beide apothekers.
Ik werd eens uitgelachen door de apothekersassistent "woehahaha, er staat hier dat u nog steeds borstvoeding geeft, maar dat zal wel niet hè, hahahaha".

Eh, jawel...

Het duurt meestal rond de 3 kwartier voor je geholpen wordt. En de dames sloffen op hun allerlangzaamst van medicijnkast naar de balie en weer terug. Zo langzaam lopen is gewoon een kunst!

Er is er maar 1 die normaal loopt.
De apotheek, vanwege verhuizingen heb ik er al 3 gehad. Het gaat gewoon bijna nooit goed.

Ik spreek het bandje in van de huisarts (de mooie herhaalreceptenlijn). Sta je bij de apotheek, niets binnengekomen. Verder niemand aan het wachten, staan ze je aan te staren als een botsauto. Ik heb die medicijnen nodig en kan hooguit 1 dag overslaan. Huisarts geeft apotheek de schuld, apotheek geeft huisarts de schuld ( i don't care, geef me mijn medicijnen).

Of de keer dat het werd doorgestuurd naar een andere apotheek, ik de fout hersteld en ze opgehaald bij de juiste apotheek.. Paar weken later rekening van ziektekostenverzekering, 2 keer gedeclareerd... Amehoela dat ik 2 keer ga betalen voor 1 medicijn. Ik de verzekering gebeld, die de apotheek gebeld en het bedrag van de verzekering weer teruggekregen.

Spitsuur in de apotheek, hoe drukker het is hoe serener de assistenten rond lopen. Het lijkt af en toe net of ze op kleine wolkjes drijven van het ene kastje, naar het andere kastje, naar het etiketje en weer terug naar de balie. Om vervolgens 3 pillen mee te geven omdat de rest op is, of ik dan maar terug wil komen.

P.s. ik ben altijd heel vriendelijk en beleefd en stel me gewoon de assistenten voor als nonnetjes in een klooster op drijvende wolkjes als ik weer sta te wachten
Ik deel inderdaad ook de ergernis dat het altijd zo traag gaat. Lijkt wel of er een paar van de codeïne snoepen.

Hier hebben ze hooguit twee-drie man aan de balie staan en zes zitten er lui op hun reet bestellingen te verwerken. Niet zo gek dat je dan vaak rijen wachtenden hebt. En die mensen aan de balie gaan zelfs als het stervensdruk is nog eens even geduldig naar levensverhalen van eenzame oude vrouwtjes staan luisteren. Kom op zeg! Hop, moven met je looprek!
Weinig slechte ervaringen gelukkig. Zodra de 2e binnenkomt, gaat vaak de 2e balie al open. Ik vraag mij af waar die enorme verschillen vandaan komen? Waarom kan het in mijn apotheek wel vlot verlopen en moeten sommigen 45 min. wachten. Dat is niet normaal en zou ik ook niet tegen kunnen.

En de keer dat ik niet kon lopen hebben ze het heel vlot bezorgd, ondanks dat ik nog lang geen 65 jaar ben. :-)
quote:Morrowind schreef op 06 mei 2015 @ 23:20:

Mijn tante heeft jarenlang een eigen apotheek gehad (in het buitenland). Ik ben daar vaak geweest, hielp een klein beetje mee en vroeg haar de oren van d'r hoofd. Thuis ging het heel vaak over medicijnen, klanten, verzekeraars etc. Het zal vast daardoor komen dat ik me eigenlijk nooit erger in de apotheek. Ik heb liever dat iemand de tijd neemt voor mijn recept en het goed doet, dan dat het afgeraffeld wordt. Ben ik nou zo gek dat ik vind dat lang wachten in een apotheek er nu eenmaal bij hoort?

Heel erg waar. Neemt niet weg dat er ondanks dat nog steeds apotheken zijn waar het wél goed kan. Ik heb er zo een en moet straks helaas helaas naar een ander. Bij de vorige verhuizing kon ik nog bij mijn eigen apotheek blijven. Is een kwartier fietsen. Bij de apotheek om de hoek staat de rij nogal eens tot buiten...

Overigens, voor degene die schreef of de computer niet kon bepalen of medicijn a wel met b samen kan: dat wil je echt niet aan een computer overlaten. Je kunt de computer wel gebruiken om je waarschuwingen te geven, maar je moet er altijd, altijd met een menselijk brein overheen. En aangezien er ontzettend veel medicijnen zijn, een apothekersassistente niet de opleiding heeft gehad die de apotheker wel heeft gehad (en dus langer nodig heeft) en huisartsen nog wel eens 'rare' combinaties opgeven omdat ze niet tot apotheker opgeleid zijn wordt er inderdaad eerst goed nagegaan of het kan.
Niet quoten! Ik haal het straks weg ivm herkenbaarheid!

Oh heb je even.. Ik kan er een boek over schrijven! Mijn man en ik haten ook echt de apotheek!!

Om 17:00 sluiten ze al en zijn pas om 8:30 open. Op de dagen dat we werken redden we het niet door die verschrikkelijke openingstijden. Manlief al heel wat keren eerder van werk weggegaan. Maar al 4x gehad dat ze om 16:50 de rolluiken al naar beneden hadden voor de helft en je niet meer naar binnen kon. Hij heeft er zelfs een foto van gemaakt, maar ze blijven erbij dat het niet waar is en dat ze ze nooit eerder dan 17:00 Uur naar beneden doen.

Verder verkeerde medicatie gehad tijdens zwangerschap. Dat hebben ze wel geweten. De Hap heeft een melding gemaakt.

Een neusspray met bladgoud erin gehad, neusspray van meer dan 50 euro. En bij afhalen nog expliciet gevraagd, nee kosten zijn 0,00 . Niks van waar, want je betaalt je eigenrisico uiteraard. Apotheker bleef erbij dat het klopte de 50 euro. Nadat ik op internet gevonden had dat het nog geen 6 euro incl handelingskosten kostte... De apotheker gebeld, wilde hij het nog niet geloven. Afijn hem een mail gestuurd en de zorgverzekeraar in de cc met de bronmeldingen. En toen kwam hij met een of ander verhaal dat een medewerker de spay onder een verkeerde code had besteld. Als ze het onder een andere code had besteld was dezelfde neusspray nog geen 6 euro. Yehh right?! Afijn factuur werd volledig gecrediteerd, ze moesten ook wel want de zorgverzekeraar ging zich ermee bemoeien.

En dan nog alle herhaalrecepten. Via internet komen ze niet bij ze aan, via fax met ontvangstbevestiging niet. Als zh het doorstuurt niet. Laatst in de brievenbus gedaan bij ze... Nee lag er niet. En de brievenbus legen ze maar 2x in de week. Het thuis laten bezorgen is nog nooit goed gegaan!!! Tig keer een klacht ingediend hierover, zit je tot 22:00 uur te wachte wachten... Komen ze niet.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar mijn frustratie loopt dan altijd op.

Niet quoten svp!
quote:Hoezitdit schreef op 07 mei 2015 @ 08:21:

Weinig slechte ervaringen gelukkig. Zodra de 2e binnenkomt, gaat vaak de 2e balie al open. Ik vraag mij af waar die enorme verschillen vandaan komen? Waarom kan het in mijn apotheek wel vlot verlopen en moeten sommigen 45 min. wachten. Dat is niet normaal en zou ik ook niet tegen kunnen.

En de keer dat ik niet kon lopen hebben ze het heel vlot bezorgd, ondanks dat ik nog lang geen 65 jaar ben. :-)Geld kwestie denk... Overigens ken ik ook een apotheek in een dorp, die nu 's middags sluit tijdens de lunch ivm dat de kraan voor de apothekers is dicht gedraaid. De mensen die tijdens hun pauze normaal hun medicijnen haalden en dat waren er echt veel!!! Die kunnen nu niet meer terecht tijdens hun lunch.
Oh en wat dacht je van maar 1 potje medicijnen meegeven en de andere 11 mag je een dag later ophalen... Reden? Dan kunnen we het per potje declareren en dan krijgen we meer geld. Echt als je het mij vraagt dan vindt ik dit gewoon fraude! En dat heb ik ook gezegd. Het meisje werd knalrood. Had ze vast niet mogen zeggen.
Maylo, m'n mond valt open van jouw verhalen. Je kunt een boek schrijven!
Door veel verhuizen ook veel apotheken gehad. De ene apotheek wist me te vertellen dat mn medicatie verslavend was en ik moest stoppen. Euh... Nee, tenzij je wilt dat ik volledig ontregel.

Dit was overigens niet de enige keer dat ze zich er tegen aan bemoeien. Ook moet ik vaak terugkomen omdat het er niet is. Bij alle apotheken.

De volgende apotheek zit je zo een uur te wachten en na dat uur doen ze verschrikkelijk uit de hoogte alsof ze me het laagste wezen op aard vinden. Zeker als je dus medicatie ophaalt die potentieel verslavend kunnen zijn. Ik heb al zo vaak mot met ze gehad. Zelfs dat een assistente moest overleggen of mn recept nog geldig was. Ik had er nl koffie op gegooid. Het was prima te lezen nog want gered uit de koffiepoel maar ja, er zat een vlek op. GRR..

De apotheek nu is verhuist en groter geworden. Groter is niet beter helaas. Lange rijen, gezeur over mn recept.

Ik heb ooit 1 goede apotheek gehad. Het was een islamitische apotheker en de assistentes waren ook allemaal moslima`s. Er werd hard gewerkt, ik ben er altijd respectvol behandeld en vond het dus ook niet erg om een dag later terug te komen omdat ze mn medicatie niet hadden. Helaas is die apotheek te ver weg.
oh ja, maar 5 pillen meegeven omdat je het bij die apotheek nog nooit eerder gekregen hebt. Onvermurwbaar zijn ze. Mag ik 5dgn later weer 45min wachten om vervolgens afgeblaft te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven