Geld & Recht alle pijlers

Deurwaarder

07-05-2015 20:11 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb veel (financiële) problemen gehad en heb lang mijn kop in het zand gestoken.

Nu heb ik een deurwaarder aan de deur gehad met een dagvaarding en ik ben zo boos! Ik weet zeker dat de vordering waar ze me voor dagvaarden niet klopt. Ik heb al gebeld maar ze willen geen coulance toepassen. Nu moet ik dus extra kosten gaan maken voor die rechtzaak, terwijl ik het zo ook kan oplossen met hen.

Ik weet dat ik waarschijnlijk moet betalen maar ik heb toch wel rechten? Ik wil die extra kosten niet!

Wie is hier bekend mee en kan me tips geven?
quote:XDemiX schreef op 07 mei 2015 @ 20:25:

[...]

Hoezo bankbeslag? Ze moeten niet proberen op die manier geld van me te krijgen, dan hebben ze een hele slechte aan mij,

Alles in 3 maanden betalen gaat niet lukken en vakantiegeld heb ik al besteed aan een ... vakantie.Als de deurwaarder vonnis gaat halen, mogen ze van de rechter op alle mogelijke manier proberen hun geld te verhalen. Eerst via loonbeslag of uitkeringsbeslag. Beslag op auto, goederen of dus je bankrekening. Allemaal legaal nadat het vonnis is gehaald en betekend. Ik verzin het niet, het is gewoon zo, ik werk beroepsmatig met mensen met schulden.

[...]

Hoezo bankbeslag? Ze moeten niet proberen op die manier geld van me te krijgen, dan hebben ze een hele slechte aan mij,

Alles in 3 maanden betalen gaat niet lukken en vakantiegeld heb ik al besteed aan een ... vakantie.Hahaha! Muts....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Inmiddels is de boete meer dan 1000 euro. Ik kan dat gewoon niet betalen en vind mijn ex een zak dat hij het zo gedaan heeft en me niet zo bedondert door me niets te laten weten dat hij niet betaalt.

Maar zijn er echt geen mogelijkheden?
Je hebt pech het is jouw auto, dus ben jij verantwoordelijk voor alles wat er mee gebeurt. dat je ex er in reed maakt niet uit voor de rijksoverheid.

[...]

Alles in 3 maanden betalen gaat niet lukken en vakantiegeld heb ik al besteed aan een ... vakantie. Ja? denk je dat ze onder de indruk zullen zijn van je?
quote:XDemiX schreef op 07 mei 2015 @ 20:28:

Inmiddels is de boete meer dan 1000 euro. Ik kan dat gewoon niet betalen en vind mijn ex een zak dat hij het zo gedaan heeft en me niet zo bedondert door me niets te laten weten dat hij niet betaalt.

Maar zijn er echt geen mogelijkheden?Jawel, met de deurwaarder een regeling treffen. Voordat ze vonnis halen. Met 800 euro vakantiegeld ben je al een heel eind. Het kan namelijk ook zo zijn dat ze nu nog snel vonnis halen en dan heel snel beslag leggen bij je werkgever/uitkeringsinstantie. Of als dit te kort dag is, dan leggen ze bankbeslag op de 23/24e van deze maand. Al het saldo van die datum wordt dan naar hen overgemaakt. Laat dat nu net het vakantiegeld moment zijn... Echt, deurwaarders denken al 10 stappen verder dan jij.

[...]

Hoezo bankbeslag? Ze moeten niet proberen op die manier geld van me te krijgen, dan hebben ze een hele slechte aan mij,Want de wet geldt niet voor jou? Je hebt geen poot om op te staan. Hoe had het CJIB in vredesnaam moeten weten dat je ex achter het stuur zat en dat jij de hele boel aan hem door hebt gestuurd? En al hadden ze dat geweten: de auto staat op jouw naam en jij bent er verantwoordelijk voor. Als je dat gedoe met eventuele boetes niet wil (wat ik me dan heus wel weer voor kan stellen) dan moet je je auto niet uitlenen.quote:Alles in 3 maanden betalen gaat niet lukken en vakantiegeld heb ik al besteed aan een ... vakantie.Dan heb je een groot probleem. Jij hebt een groot probleem dus. En jij hebt een hele slechte aan de deurwaarder vermoed ik zo.
Luister nou maar naar Doreia! Je mag in je handjes knijpen met gratis advies van een professional.

En aan de deurwaarder heb je pas een 'slechte'. Zeker met jouw mentaliteit.
quote:Flowerista schreef op 07 mei 2015 @ 20:28:

[...]

Ja? denk je dat ze onder de indruk zullen zijn van je?

Waarschijnlijk niet gezien jouw reactie. Ik belde vanmorgen naar dat kantoor en kreeg iemand aan de lijn die op hing toen ik mijn stem verhief en dreigde met de lokale pers. Lekker aso om op te hangen.

Maar ja aan een regeling zal ik niet ontkomen vrees ik, gezien de reacties.
Jij bent een troll. Of een Tokkie. Of gewoon niet zo slim.
quote:XDemiX schreef op 07 mei 2015 @ 20:31:

[...]

Waarschijnlijk niet gezien jouw reactie. Ik belde vanmorgen naar dat kantoor en kreeg iemand aan de lijn die op hing toen ik mijn stem verhief en dreigde met de lokale pers. Lekker aso om op te hangen.

Maar ja aan een regeling zal ik niet ontkomen vrees ik, gezien de reacties.Omdat het zinloos is om het gesprek verder voort te zetten. Want je belde niet met een oplossing, alleen maar om je gram te halen. En daar spendeert ze natuurlijk geen tijd aan, want de deurwaarder staat gewoon in hun recht.
quote:XDemiX schreef op 07 mei 2015 @ 20:28:

Maar zijn er echt geen mogelijkheden?

Je wist wel dat hij niet betaalde. Je hebt namelijk de aanmaningen ontvangen nadat je de boete naar hem had doorgestuurd. Daaruit had je allang kunnen concluderen dat hij kennelijk niet had betaald en had je al kunnen ingrijpen door te betalen.

Je bent echt extreem dom geweest en je bent nog dommer als je denkt dat je in het Nederlands juridisch systeem geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor je eigen domme daden..

[...]

Je stem verheffen en dreigen met de lokale pers terwijl zij wettelijk alle gelijk hebben, dàt is pas asociaal.

quote:Maar ja aan een regeling zal ik niet ontkomen vrees ik, gezien de reacties.Er niet aan ontkomen? Je hebt mazzel als ze nog een regeling willen treffen! Werkelijk...de arrogantie...
lekker aso om te gaan dreigen met de lokale pers als je zelf je zooi niet op orde hebt.
Lokale pers??

Ik hoop dat je nog een regeling krijgt!

Ben je wel een echt persoon, of loop je te trollen? Kan het bijna niet geloven...

Doreia, werk jij met mensen die hun problemen aanpakken zoals TO dat doet? Damn... Respect. En tof dat je altijd zo netjes advies geeft...

[...]

Maar ja aan een regeling zal ik niet ontkomen vrees ik, gezien de reacties.en wat had je t lokale suffertje willen vertellen dan? Het CJB staat gewoon in zn recht hoor, ik vermoed dat diegene heeft opgehangen omdat die t lachen niet meer kon binnenhouden....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ja, ik ben gewoon kwaad. Had misschien mijn stem niet moeten verheffen.

Doreia jij hebt ervaring met deurwaarders lees ik. Zouden ze een regeling van 10 euro accepteren?
quote:valentina82 schreef op 07 mei 2015 @ 20:34:

Lokale pers??

Ik hoop dat je nog een regeling krijgt!

Ben je wel een echt persoon, of loop je te trollen? Kan het bijna niet geloven...

Doreia, werk jij met mensen die hun problemen aanpakken zoals TO dat doet? Damn... Respect. En tof dat je altijd zo netjes advies geeft...Ja, dit is mijn doorsnee cliënt zo ongeveer Ik word er niet warm of koud van verder, als zij bij mij in bewind zou zitten, dan had ik ondertussen allang het CJIB verwittigd en had ik haar ondertussen (vruchteloos) laten proberen geld bij ex vandaan te halen. En wonderen bestaan, dus had het haar gelukt, was ik blij geweest, maar ik rekende er dan niet op.
quote:Bij_Zonder schreef op 07 mei 2015 @ 20:33:

[...]

Je stem verheffen en dreigen met de lokale pers terwijl zij wettelijk alle gelijk hebben, dàt is pas asociaal.

[...]

Er niet aan ontkomen? Je hebt mazzel als ze nog een regeling willen treffen! Werkelijk...de arrogantie...Dit waarbij de lokale pers erbij helemaal geen zin heeft. Zij staan namelijk gewoon volledig in hun recht.

[...]

Alles in 3 maanden betalen gaat niet lukken en vakantiegeld heb ik al besteed aan een ... vakantie.

Een hele slechte aan jou?

Volgens mij snap jij niet helemaal hoe het werkt. Het is namelijk vrij simpel:

* Het is jouw auto (op jouw naam)

* Die auto heeft een overtreding begaan

* Omdat het jouw auto is, moet jij die bekeuring betalen

* Doe je dit niet, dan komen ze het halen. Deurwaarder, bankbeslag of een tijdje in de cel.

Geen idee hoe jij dit denkt te gaan verhinderen ("dan hebben ze een hele slechte aan mij"), maar de enige optie die ik zie is: als de wiedeweerga betalen.
quote:XDemiX schreef op 07 mei 2015 @ 20:35:

Ja, ik ben gewoon kwaad. Had misschien mijn stem niet moeten verheffen.

Doreia jij hebt ervaring met deurwaarders lees ik. Zouden ze een regeling van 10 euro accepteren?Nee. Op 1000 euro zou je 100 maanden daarover doen. Ze gaan beslag leggen op je inkomen. Je mag het proberen, maar zij hebben de vordering 3 maanden in handen en dan moet het zijn betaald want daarna gaat het terug naar het CJIB voor verdere maatregelen. Gijzeling is ook een optie. Dan wordt je opgepakt voor deze verkeersboete en mag je in de gevangenis gaan zitten. Maar de boete blijft staan als je dan weer vrij komt. Ik ben bloedserieus, dit kunnen de mogelijkheden zijn die je te wachten staan.
De deurwaarder of het CJIB heeft toch niet jouw auto uitgeleend, dat heb jezelf gedaan. Dus gewoon betalen en jezelf de schuld geven ipv anderen.
quote:Doreia schreef op 07 mei 2015 @ 20:38:

[...]

Nee. Op 1000 euro zou je 100 maanden daarover doen. Ze gaan beslag leggen op je inkomen. Je mag het proberen, maar zij hebben de vordering 3 maanden in handen en dan moet het zijn betaald want daarna gaat het terug naar het CJIB voor verdere maatregelen. Gijzeling is ook een optie. Dan wordt je opgepakt voor deze verkeersboete en mag je in de gevangenis gaan zitten. Maar de boete blijft staan als je dan weer vrij komt. Ik ben bloedserieus, dit kunnen de mogelijkheden zijn die je te wachten staan.Ik heb een ww uitkering dus heel veel kan ik niet missen. Hoezo gaat die boete terug naar het CJIB? Is dat dan geen vervangende hechtenis?
quote:Doreia schreef op 07 mei 2015 @ 20:36:

[...]

Ja, dit is mijn doorsnee cliënt zo ongeveer Ik word er niet warm of koud van verder, als zij bij mij in bewind zou zitten, dan had ik ondertussen allang het CJIB verwittigd en had ik haar ondertussen (vruchteloos) laten proberen geld bij ex vandaan te halen. En wonderen bestaan, dus had het haar gelukt, was ik blij geweest, maar ik rekende er dan niet op.Wat heb ik een bewondering voor jouw werk!
quote:XDemiX schreef op 07 mei 2015 @ 20:40:

[...]

Ik heb een ww uitkering dus heel veel kan ik niet missen. Hoezo gaat die boete terug naar het CJIB? Is dat dan geen vervangende hechtenis?

Nee. Je gaat de cel in en daarna mag je alsnog betalen.

Wordt WW / uitkering trouwens gestopt als je in de cel zit? (Serieuze vraag aan Doreia)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven