Alternatieve bruiloft?

09-05-2015 16:19 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, ik heb sinds gisteren een verlovingsring aan mijn vinger! Maar, mijn vriend en ik houden helemaal niet van typische bruiloften. Sterker nog, ik heb nooit nagedacht over hoe en waar ik wil trouwen.

Het liefst boeken we een reis naar Vegas en worden we daar getrouwd door een hele slechte, veel te dikke Elvis die bijna uit zijn pak scheurt. Liefst reizen we een maand door Amerika, maar helaas laat het budget en onze verplichtingen hier dat niet toe.

Maar wat gaan we dan wel doen? We willen maar 10 a 13 mensen uitnodigen.

Ik draag liever een mooie aparte jurk dan een trouwjurk en we hechten geen waarde aan "zo heurt het" bruiloften. Wat mij betreft trouwen we gratis in het gemeentehuis en gaan we daarna wat leuks met de gasten doen.

Wel wonen al deze mensen in Nederland en wonen wij in het buitenland. We hebben er geen problemen mee om ze over te vliegen (UK) of in Nederland te trouwen.

Maar wat is leuk om te doen? Sta voor zo ongeveer alles open, van picknicken, tot een bbq in de achtertuin, tot een dag naar de Efteling en ons volproppen met poffertjes in plaats van een chique maaltijd. Het zal me een zorg zijn of mijn gasten zich de hele dag vergrijpen aan Fristi en frikandellen in plaats van rode wijn met filet mignon en een peperdure bruidstaart. Zolang we allemaal maar een leuke dag hebben.

Wie heeft leuke ideeen voor een bruiloft die bij ons past?
quote:hoelahoepla schreef op 09 mei 2015 @ 17:25:

Ken je de website van Arnhem's Meisje? Ik ken mensen die er een jurk hebben gekocht en héél erg tevreden waren over de service, het aanbod gekleurde jurken en de 'off beat' stijlen die ze aanbieden.Vreselijke winkel, ik heb diverse bruidszaken bezocht en bij deze zijn we zo onvriendelijk behandeld, daar zou ik echt never nooit mijn jurk kopen. Druk, klein, geen service, onvriendelijk personeel, getsie.
Kom naar nederland, scheelt een hoop geld en daar kun je dan een lekker hotel voor nemen. En nee, géén efteling hoor, die drukte is echt niet gezellig.

Wat dacht je van een boot huren met catering? Of idd een strandtent afhuren (als dat kan) Vondelpark in amsterdam is ook leuk maar misschien wel wat duur? Daar is trouwens ook een schattig kerkje waar je ook "gewoon" kunt trouwen.

Als je persé iets van een park wil doen zou ik eerder voor iets als artis kiezen, kun je iig leuke foto's maken in de vlindertuin en zo. En wie weet zijn er wel speciale trouwfoto dingen als in de leeuwenkooi Is iig niet zo als het heurt :D
quote:nina1966 schreef op 09 mei 2015 @ 17:28:

Kom naar nederland, scheelt een hoop geld en daar kun je dan een lekker hotel voor nemen. En nee, géén efteling hoor, die drukte is echt niet gezellig.

Wat dacht je van een boot huren met catering?

Als je persé iets van een park wil doen zou ik eerder voor iets als artis kiezen, kun je iig leuke foto's maken in de vlindertuin en zo. En wie weet zijn er wel speciale trouwfoto dingen als in de leeuwenkooi Is iig niet zo als het heurt :DLeuk idee, lekker met een bootje door de grachten met eten en drinken. En Artis is ook leuk. En dan een luxe diner in een sjiek hotel als afsluiter?
Waarom zou je als volwassenen vrijwillig gaan trouwen in de drukke Efteling?
quote:SeptemberGirl schreef op 09 mei 2015 @ 17:27:

[...]

Vreselijke winkel, ik heb diverse bruidszaken bezocht en bij deze zijn we zo onvriendelijk behandeld, daar zou ik echt never nooit mijn jurk kopen. Druk, klein, geen service, onvriendelijk personeel, getsie.Oh echt?! Wat balen!! Ik heb namelijk alleen maar positieve reacties over ze gehoord....
Zou dan eerder Artis doen en die hebben zelf een hele luxe mooie eet/feestgelegenheid te huur plus catering.
quote:hoelahoepla schreef op 09 mei 2015 @ 17:46:

[...]

Oh echt?! Wat balen!! Ik heb namelijk alleen maar positieve reacties over ze gehoord....Ik weer helemaal niet. En doe maar eens een rondje internet, bijvoorbeeld deze review, en zo zijn er nog velen.
quote:SeptemberGirl schreef op 09 mei 2015 @ 17:48:

[...]

Ik weer helemaal niet. En doe maar eens een rondje internet, bijvoorbeeld deze review, en zo zijn er nog velen.Ik ben niet erg trouwerig aangelegd, dus ik geloof mijn familie / vriendinnen klakkeloos als ze zeggen dat ze daar zo goed geslaagd zijn. Ik had nooit aan googlen gedacht
kijk als je in Nederland trouwt wel even goed naar de voorwaarden voor een gratis huwelijk. In sommige plaatsen mag je dan alleen 2 mensen erbij hebben bijvoorbeeld. Ook kunnen de wachtlijsten heel lang zijn.
Een dierentuin is natuurlijk sowieso tof voor de foto's. vaak mooie parkachtige plekken en op de foto met beesten. Ik weet het niet, maar misschien kun je er zelf wel een vinden waar je de trouwplechtigheid in het dierenpark mag nemen.

Als je een dierentuin leuk vindt, ik weet dat blijdorp ook een leuke feestzaal heeft in het oceanium. Volgens mij kun je er namelijk ook wel redelijk eten. Ze organiseren ook achter de schermen rondleidingen bij de olifanten en met slangen en zo. Neem je je bruidsfoto op een olifant. :P
quote:SeptemberGirl schreef op 09 mei 2015 @ 17:15:

In de OP klinkt het alsof je je meer 'afzet om het afzetten' (zoals pubers dat doen) dan iets anders. Ook met 'rode wijn met filet mignon en een peperdure bruidstaart' kan je een hele fijne trouwdag hebben hoor.

Jullie vinden het belangrijk dat het een ''leuke dag'' wordt, maar iedereen verstaat onder leuk iets anders, dus dat is al lastig. Wat betekent trouwen voor jullie? Hoe wil je op deze belangrijke gebeurtenis in je leven terugkijken?

Het gaat niet om het afzetten om het afzetten. Maar in mijn omgeving de afgelopen jaren heel wat bruiloften gehad en ik vind het echt niets aan om in een zaaltje te zitten waarbij je aan tafel zit bij gekke en vooral dronken oom Harry, naar de cheesy toneelstukjes moet kijken en een half jaar van te voren moet kiezen wat je wilt eten. Daarom wil ik zelf zo ook absoluut niet trouwen.

Dan ga ik na de ceremonie liever met mijn dierbare liever een dagje naar de Efteling, naar de dierentuin, picknicken, zet ik een grote tafel in de tuin en gaan we lekker BBQen.

Mensen mogen na een uur weer naar huis, of diep in de nacht, moeten ze lekker zelf weten. Geen verplichtingen, gewoon laagdrempelig gezellig een dag met mensen waar we veel om geven.

Daarom mijn topic, op zoek naar een leuk idee om te gaan doen, want verder dan bovenstaande ideeen kom ik niet.
quote:StuntvrouwBarbie schreef op 09 mei 2015 @ 18:20:

[...]

Het gaat niet om het afzetten om het afzetten. Maar in mijn omgeving de afgelopen jaren heel wat bruiloften gehad en ik vind het echt niets aan om in een zaaltje te zitten waarbij je aan tafel zit bij gekke en vooral dronken oom Harry, naar de cheesy toneelstukjes moet kijken en een half jaar van te voren moet kiezen wat je wilt eten. Daarom wil ik zelf zo ook absoluut niet trouwen.

Dan ga ik na de ceremonie liever met mijn dierbare liever een dagje naar de Efteling, naar de dierentuin, picknicken, zet ik een grote tafel in de tuin en gaan we lekker BBQen.

Mensen mogen na een uur weer naar huis, of diep in de nacht, moeten ze lekker zelf weten. Geen verplichtingen, gewoon laagdrempelig gezellig een dag met mensen waar we veel om geven.

Daarom mijn topic, op zoek naar een leuk idee om te gaan doen, want verder dan bovenstaande ideeen kom ik niet.

Misschien is dat ook regio-gebonden, want ik heb ook heel wat bruiloften gehad de afgelopen jaren, maar eigenlijk allemaal op bijzondere locaties met lekker eten en leuke mensen. Muziek is niet altijd mijn smaak maar ach, en ook zonder toneelstukjes maar met mooie speeches. Zoals jij het omschrijft was het in de jaren 90, maar nu niet meer.

Gezellig toch, Efteling en daarna barbecuen in de tuin, ga ervoor! Of een huifkar huren en op een mooie plek in het bos picknicken, tof. Wel even kijken waar een BABS je mag trouwen, da's niet in elke gemeente gelijk (sommige gemeentes hebben enkele aangewezen standaard plekken en niet meer). En heb een plan klaar voor slecht weer!
Ik zou in jouw geval in Nederland trouwen en ergens een leuk huisje huren met het hele spul. Maak je eigen feestje, ouderwets spelletjes doen etc.

Ps

Wat ik niet begrijp is dat als je niks met het huwelijk hebt (en ik denk er net zo over) dat je je dan gaat verlóven!

Is toch wel het tuttigste van het truttigste... Dóet men dat dan nog in 2015?!?
quote:Taralina schreef op 09 mei 2015 @ 18:36:

Wat ik niet begrijp is dat als je niks met het huwelijk hebt (en ik denk er net zo over) dat je je dan gaat verlóven!

Is toch wel het tuttigste van het truttigste... Dóet men dat dan nog in 2015?!?Tsja op het moment dat je uitspreekt: ''we gaan trouwen'' ben je verloofd, tot en met je trouwdag. Zo heet dat nou eenmaal.
Ooh met een huifkar in het bos gaan picknicken! Dat is ook erg leuk inderdaad!

Trouwen is inderdaad erg truttig. Getrouwd zijn vind ik niet truttig.
quote:Yella41 schreef op 09 mei 2015 @ 17:19:

Ik wilde nooit trouwen, maar toen ik zwanger bleek maakte het me niet veel meer uit; een hechtere band dan via een kind krijg je volgens mij toch niet, dus dan kon trouwen ook wel. Mijn man wilde het wel graag en dat wist ik, dus toen heb ik hem gevraagd op de plek waar we elkaar ontmoet hebben.

We zijn in ondertrouw gegaan op de trouwdag van mijn ouders. In twee maanden tijd heb ik alles geregeld; twee dagen feest. Eerste dag in de ochtend koffie met taart in de tuin van mijn ouders, daarna trouwen voor de wet in het gemeentehuis, met aansluitend onder de grote oude boom bij het raadhuis champagne gedronken met de mensen die bij het trouwen zelf aanwezig waren. Vervolgens een lunch met goede vrienden en de meest close familieleden. Die avond hebben mijn man en ik samen luxe gegeten in een restaurant en zijn we vroeg naar bed gegaan, want de volgende dag was het grote tuinfeest in de tuin van mijn ouders. Er waren 200 gasten, die uitgenodigd waren vanaf 16.00 uur. Zo konden de mensen zelf bepalen hoe laat ze kwamen, of ze zeg maar 'op receptie' kwamen, en vrij vroeg weer weg gingen, of wat later kwamen en tot laat bleven, wat ze maar wilden. Mijn zus en haar vriend maakten muziek tot aan het eten (jazzy, piano met zang) en in de avond tot einde feest hebben twee Antilliaanse jongens heerlijke Caribische muziek gemaakt. Het was 30 graden, dus het werd een tropisch feestje.

Dit is niet echt het feest dat jij in gedachten hebt neem ik aan, maar ik wil maar zeggen dat wij ons ook niet hebben gehouden aan 'hoe het hoort'. Standaard bruiloften vind ik namelijk meestal vreselijk, vooral de muziek (die meestal veel te hard is of slecht).

Als ik het nu over moest doen en het klein zou willen doen, zou ik voor het strand en de strandtent gaan. Heerlijk schelpjes en garnalen eten, de voeten in het zand, de ondergaande zon, iedereen vindt het strand toch heerlijk? Bv in Zeeland heb je van die brede stranden, waar je zelfs in het hoogseizoen meer dan voldoende ruimte hebt. Het is alleen vervelend dat je het weer niet kunt voorspellen. Datzelfde probleem heb je bij een picknick etc. Als het bij ons tuinfeest slecht was geweest, was het ook wel een heel ander feest geworden. Dan hadden we ons meer terug moeten trekken in de feesttenten en deels in het huis van mijn ouders, maar dat had wel gekund. Je moet uiteraard altijd een plan B hebben...

Ik blijf meelezen, ben benieuwd wat voor leuke creatieve ideeën er voorbij komen en wat het uiteindelijk gaat worden! O ja, gefeliciteerd nog natuurlijk met de verloving!Ik vind dit trouwens ook heel erg leuk klinken hoor. Voor het trouwen in het gemeentehuis ergens lekker ontbijten met een flink stuk taart en een cappuchino met een flinke dot slagroom. Daarna trouwen en relaxed tuinfeest.
Ik weet natuurlijk niet wat het budget is, maar anders skydiven op Ameland? En daarna bijkomen met een lekkere lunch / borrel en daarna een strandwandeling.
Deze site http://www.rocknrollbride.com/ is ook wel geschikt voor jou

Je zou ook een retro / 50s thema kunnen doen wat betreft trouwjurk/styling etc.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Vorig jaar - na al 8 à 9 jaar samen te zijn - getrouwd.

Voor de wet, zonder toeters en bellen.

Geen trouwjurk, geen kostuum, geen ceremoniën, geen auto's, geen bruidskinderen, ...

Mijn moeder heeft mijn haren en make-up gedaan.

Een vriendin van een tante was fotografe.

Na de wet iets gaan drinken met iedereen die er was. In 't cafeetje waar 't voor ons twee allemaal begon.

's Avonds midden in de velden een vrij simpele barbecue voor 50 personen.

Met nadien een kampvuur. Een dansfeest zei ons niets.

Om 5 uur begonnen, om half 12 was iedereen weg.

Iedereen vond het overigens zo'n leuke plek dat het hoevetje er gelijk die avond 5 nieuwe reserveringen bij had.

Op vakantie gingen we die periode sowieso. We hebben er dan maar de term "huwelijksreis" opgekleefd.

Over trouwen in 't buitenland overigens ook nog nagedacht.

Maar dat werd hem uiteindelijk toch niet.

Teveel gedoe aan paperassen en om directe familie mee te krijgen.
Wij hebben trouwens ook het traditionele foto's maken overgeslagen. Een vriend heeft wel veel foto's gemaakt op ons verzoek tijdens het feest en alles, maar een echte fotosessie hebben we niet gedaan. Het resultaat is wel dat we er ook helemaal niet aan dachten om van ons twee als bruidspaar een foto te maken, en die hebben we dus niet, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven