Tot welke leeftijd in de box?

24-08-2008 18:27 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd tot welke leeftijd babies/peuters in de box liggen. Onze dochter van 10 maanden begint het steeds minder leuk te vinden en na 10 minuten begint ze vaak te huilen. Toch vind ik de box een uitkomst als ik moet koken of iets anders moet doen of gewoon even geen zin heb om 100 keer haar weg te halen bij de plantenbak (om maar even een voorbeeld te noemen). Ik vraag me af hoe ik het straks met koken moet doen als de box er niet meer is. Het enige dat ik kan bedenken is om dochter dan in de tripp trapp te zetten bij mij in de keuken. Voor het wipstoeltje is ze (helaas) al te zwaar.

Ik ben benieuwd naar reacties !
Hay Hebbes.

Mijn 2 kids nu 11 en 5 hebben maar ruim een jaar in de box gezeten.

Dat kwam omdat ze vrij vroeg liepen.

Heb de box eig. ook niet gemist later .

Moet je eigen gevoel volgen .

Als jij je dochter gezellig bij je wil zetten met koken dan moet je dat toch lekker doen?

Succes met je dochter.

GroetjesBirmanica
hoi Birmanica,

bedankt voor je reactie. Het gaat er nog en eens zo zeer om dat ik mijn dochter gezellig bij me wil hebben bij het koken (hoewel ik dat natuurlijk wel leuk vind) maar ik 1 jaar nog wel erg jong vind om haar alleen in de kamer te laten.
Mijn dochter vond er vanaf het begin af aan al geen zak aan in de box, dus zij heeft er maar kort gebruik van gemaakt. Maar als ons volgende kindje het wel fijn vindt zal ze er langer inzitten. Ik denk dat je het wel merkt als ze niet meer in de box willen. (en dan ECHT niet willen he, we hebben het wel geprobeerd hoor.)
Bewaar een leuk speeltje/knuffel voor dat moment.
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Mijn zoon is nu elf maanden, hij vind de box ook niet zo leuk. Als ik bijvoorbeeld ga koken dan zet ik hem in de kinderstoel op een veilige afstand erbij. Dat vind hij veel leuker, misschien kun je de kinderstoel wat vaker gebruiken?
Dochter is 19 maanden en zit er iedere dag zeker een uur in. Onze zoon heeft er tot zijn tweede verjaardag ingezeten en dat wil ik met dochter ook weer zo doen. En niet willen is voor mij niet zo'n sterk argument. Natuurlijk huilt ze soms wel even als ik haar er in zet maar 9 van de 10 keer gaat ze daarna lekker spelen.
vroeger zette ik mijn kinderen in de box en ik rouleerde het speelgoed, dus maar 3 speeltjes erin en de rest opgeborgen. Dan af en toe weer 3 andere speeltjes.

als ik ging koken gaf ik weleens wat grote houten of metalen lepels, een pan en een wortel, of boterham ofzo, konden zij ook 'koken'.

ik kan me niet meer zo goed herinneren hoe lang ze erin zaten, eerlijk gezegd.
hoi hebbes,

Onze zoon van 16 maanden zet ik er ook in op gevaar-momenten zoals koken. Hij gaat dan even jammeren maar na een paar minuten gaat hij toch spelen.

Ik heb ook de kinderstoel geprobeerd maar dat vind hij niks om 'zomaar' in te zitten (zonder dat hij eten krijgt).

Het verschilt dus sterk per kind.

groetjes,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Mijn zoontje is nu anderhalf en heeft de laatste maanden niet meer in de box gezeten. Hij staat nu dus op marktplaats. Probeer het gewoon eens uit. Gebruik de box een week niet en kijk of het dan echt zo lastig is op kook- of ander moment.
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Kess schreef op 24 augustus 2008 @ 19:24:

Mijn zoontje is nu anderhalf en heeft de laatste maanden niet meer in de box gezeten. Hij staat nu dus op marktplaats. Probeer het gewoon eens uit. Gebruik de box een week niet en kijk of het dan echt zo lastig is op kook- of ander moment.lol, zoals het er staat lijkt het alsof je zoontje nu op MP staat
Toen mijn dochter net 1 jaar was vond ze de box ook echt niet leuk meer. Dus tijdens het koken, als ik alleen was, zat ze in de kinderstoel met een speeltje ofzo.
(Hoe gaat het met je tak, RosieRo?)
Mijn zoontje wilde vanaf ongeveer 10 maanden absoluut niet meer in de box. Hij zette het vreselijk op een krijsen (en hield daar dus ook niet mee op...). Met 13 maanden heb ik uiteindelijk de box opgeruimd, omdat het toch duidelijk was dat het ook niet meer ging werken.

Nu scharrelt hij wat door het huis of speelt met bakjes als ik aan het koken ben. Het zou wel heel handig zijn als hij dan in de box kan, maar dat gekrijs was ook niet echt een optie.
Misschien moet ik ook wat langer doorzetten. Ik vind het al snel sneu als ze aan het huilen is in de box. Ze heeft sinds kort het staan ontdekt en gaat in de box dan staan huilen. Speelgoed in de box vindt ze niet zo interessant. Sinds ze kan staan en kruipen vindt ze (helaas) speelgoed een stuk minder leuk

De kachel, tv kast met dvd's en de boekenkast zijn stukken interessanter. Voorlopig houd ik de box dan nog maar even aan.
mijn dochtertje van bijna 14 mnd moet wel op de 'gevaar' momenten in de box. ookal vind ze het niet leuk. ze klimt zo overal op. ik hou mijn hart ook vast als ze de box uit klimt. dat gaat niet lang meer duren.

ik ga zeker de tip is proberen van telkens een ander speelgoedje.
quote:RosieRo schreef op 24 augustus 2008 @ 19:25:

[...]

lol, zoals het er staat lijkt het alsof je zoontje nu op MP staat En? Heb je al gezocht onder het kopje "overigen" in de categorie "kinderen en babies"? Hij is écht heel leuk hoor! Die box...
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Mirjam762 schreef op 24 augustus 2008 @ 19:39:

(Hoe gaat het met je tak, RosieRo?)gut, dat je dat nog weet! hij is doodeng, heel erg gegroeid en we zijn er allemaal eng van, die griezel is nu 15 cm ofzo. Hij woont in een oud aquarium dat we bij het vuilnis hebben gevonden.
Mijn dochtertje wordt bijna 2. De box heb ik een maand terug opgeruimd. Ik vond haar er te groot voor worden.

Soms mis ik de box wel even als ik aan het koken ben. Maar vrouwen schijnen goed te zijn in 2 dingen tegelijk doen, dus het zal wel wennen.

Ze vond het trouwens nooit vervelend in de box. Wat speeltjes erbij en ze kon zich prima vermaken.
Bij de eerste en tweede nauwelijks gebruikt eigenlijk, dus bij allebei met een jaar al opgeruimd. Bij de derde iets langer gebruikt, al was het soms maar voor 15 of 20 minuutjes als ik inderdaad aan het koken was ofzo. Zij is gewoon veel ondernemender en het was wel lekker als ze dan even tot rust kwam in de box. Maar niet langer dan 20 minuten want daarna wilde ze het zelf niet meer en werd het meer een soort straf voor haar om erin te moeten. De box is nu met grofvuil mee (dochter is bijna 2.5 en dit was onze laatste)

Risotje
quote:RosieRo schreef op 24 augustus 2008 @ 20:55:

[...]

gut, dat je dat nog weet! hij is doodeng, heel erg gegroeid en we zijn er allemaal eng van, die griezel is nu 15 cm ofzo. Hij woont in een oud aquarium dat we bij het vuilnis hebben gevonden. Als een olifant haha, dat geheugen. Maar hoe kwamen we ook alweer op die tak? Iets met geitenwollensokken-geneuzel en t.v.-kijken toch?
Ik zet dochter van 20 maanden nog steeds wel eens in de box, vooral als ze even moet bijkomen. Gooi ik al haar knuffels er in en zet ik haar er bij. Gaat ze een beetje liggen duimen en knuffelen. Als ik dat niet doe, blijft ze maar doorgaan met spelen, onderzoeken en aandacht vragen. De box is dus een rustmomentje voor haar, werkt prima.

Tijdens het koken speelt ze meestal mee in de keuken, haalt ze keukenkastjes leeg en gaat ze "poetsen". Ik vindt het wel makkelijk, ze is in de buurt en dus in het zicht.
Hier is de box gebruikt tot dochter bijna 2 was. Ze kon van daaruit wel zowel de woonkamer als de keuken overzien. Ze vermaakte zich eigenlijk altijd prima in de box. De laatste maanden zat ze er meestal alleen in op 'gevaarlijke' momenten, als ik even alleen naar boven moest of zo.
Dochter vond het te gek in de box, totdat ze kon lopen, toen wilde ze er accuut niet meer in (en hoefde ze er ook niet meer in); toen was ze een maand of vijftien.
Mijn dochter was ruim 2 en klom er nog steeds in . ( Ik had hem nog staan vanwege oppas kindjes ) Voor haar was het echt een plekje om even helemaal rustig te worden. Wat iemand anders ook al zei. Ze ging dan op haar gemakje liggen, knuffeltje erbij, en een half uurtje chillen

Mijn zoontje zat er voor zijn 1ste al niet meer in, en dan vond ik best balen, want ik vond het altijd wel handig. :-)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven