Werk & Studie alle pijlers

ontslag wegens arbeidsconfliect

10-05-2015 03:22 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat mij betreft, mag dit onderwerp verwijderd worden. ik ga morgen een nieuwe contract tekenen
anoniem_230949 wijzigde dit bericht op 10-05-2015 20:07
Reden: ..
% gewijzigd
Toch knap hoor, zo consequent met je taalfouten zijn...
Wat een instelling zeg. Je baan kun je nu wel schudden en ww ook. Hoe dom kan een mens zijn zeg.

Hij is jou natuurlijk helemaal niet verplicht 40 uur contract te geven, waarschijnlijk geeft hij je ook geen 10 uur, je hebt niet voor niks een nul uren. Dit is dat de werkgever nergens verplicht toe is. Heeft hij werk, kan je komen. Zo niet, blijf je thuis. Vervelend voor jou, maar een bepaald punt heb je daar toch zelf voor gekozen? Had dan gewoon eerder gaan solliciteren voor wat anders.

Domme zet, echt.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
wat een onvoorstelbaar domme actie van je.
Zeg maar dag met je handje .... Mijn hemel. Je eist van alles terwijl je niet in die positie bent

.. Zeg mAar dag tegen je baan én WW... Door deze akties ben je verwijtbaar werkloos . Leker slim
Super volwassen houding heb je. "Als je niet snel doet wat ik zeg, blijf ik lekker thuis."

Je verdient die baan niet als je zo doet.
Wat schiet je ermee op als je nu ontslag neemt? Of heb je al een andere baan?
Domme actie.

Ze moeten 1 maand voor afloop van je contract aangeven of het verlengd gaat worden. Zijn ze daar te laat mee, moeten ze iedere dag dat ze te laat zijn na afloop doorvertalen. Dus als jouw contract op 1 juli afloopt, maar pas op 3 juni melden dat je niet meer hoeft te komen na 1 juli, moeten ze wel 2 dagen extra betalen.

Maar eisen dat ze het nu al verlengen en dan ook nog aanpassen???

Ik zou als ik jou was deze mooie zondag maar gebruiken voor het schrijven van brieven.

(Als je nog terug komt in dit topic)
Dit is wel een vermakelijk topic op de zondagmorgen
quote:soof30 schreef op 10 mei 2015 @ 10:38:

Toch knap hoor, zo consequent met je taalfouten zijn...

Het lijkt erop dat het Nederlands niet haar moedertaal is.

Je hebt een hoop temperament TO. Dat heeft zich volgens mij tegen je gekeerd.

Waarom heb je niet aangegeven dat je een andere baan gevonden hebt (of dat nu waar is of niet) en dat je liever wilt blijven, maar dan moeten ze wel duidelijkheid geven over je nieuwe contract? Door thuis te gaan zitten, heb je alle macht uit handen gegeven. Hoe goed je ook denkt te zijn, je werkgever heeft liever iemand die wel betrouwbaar is. Jij gaat missschien in je werk voor een 8, maar voor een werkgever is een 6 ook genoeg.
Zeg TO ga je nog reageren of ben je een trol?
quote:liefbeest schreef op 10 mei 2015 @ 11:55:

Zeg TO ga je nog reageren of ben je een trol?Nee joh! Die zit zichzelf nu voor haar kop te slaan. Ze dacht namelijk heel stoer te zijn, maar blijkt heel dom te zijn (komt ze nu achter)
If you can dream it, you can do it.
Zie het positief in! Er is zojuist weer een baan vrij gekomen voor iemand die graag wil werken
TO hopelijk snap je nu wel hoe dom je bent geweest en laat je zulke debiele eisen en acties bij een volgende baan achterwege.

En eerst hopen dat je er een kan vinden want geen recht op ww... En dat ze niet je oude baas als referentie willen.
Dit is vast niet echt, als het wel echt is
quote:haakje schreef op 10 mei 2015 @ 10:12:

Ik zou nu geen 40 uur met je aandurven. Zometeen meld je je gelijk ziek omdat je een machtsstrijd over de smaken thee in de kantine aan denkt te moeten gaan ofzo.
wat mij betreft, mag dit onderwerp verwijderd worden. ik ga morgen een nieuwe contract tekenen
anoniem_230949 wijzigde dit bericht op 10-05-2015 20:08
% gewijzigd
Huh? Dus je wilt ontslag aanvragen en dan zit je thuis zonder WW en krijg je zeker geen visum want voor 20 mei heb je echt geen nieuwe baan met vast 40 urige contract. En je vaas heeft echt niets te maken met jou privé situatie dus die gaat je echt geen 40 uur aanbieden.
quote:meyouall schreef op 10 mei 2015 @ 15:07:

ten eerst 3 belangrijke punten:

- Met uitkeringen (WW enz.) heb ik Niks! daarmee bereik ik mijn doelen niet en ik heb al andere opties zodra ik hier ontslag krijg.

- Nederlands is niet mijn moedertaal. excuses voor de taalfouten.

- mijn 0-uren contract willen ze wel straks naar een vaste contract met ca. 32 uren/week veranderen. maar 'straks' is te laat en '32uren' is net te weinig, daarom wil ik een ontslag of aangepaste contract. bovendien werk ik sinds afgelopen 6 maanden 40+ uren per week. zie verder uitleg beneden.

Ik ben over een jaar geleden in het buitenland verloofd. Mijn partner heeft daar bij de ambassade van Nederlands een examen gemaakt en de uitslag van die examen is tot 20 mei 2015 geldig. Ik moet voor deze datum een visum voor mijn partner aanvragen. Behalve positieve uitslag van deze examen, een fulltime arbeidscontract van een jaar is een verplichte eis van de IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst).

Dit is heel vervelend voor je, maar je werkgever heeft hier niet zoveel mee te maken. Heb je dit al (op een normale manier!) met je werkgever besproken?

Ik vraag mijn werkgever niets dat onmogelijk of tegen de wet is. Als iemand enige tijd bepaalde aantal uren (40+ in mijn geval) in de week werkt, dan kunt zij vragen voor aanpassing van het contract. Hier is dit wat duidelijker uitgelegd: https://www.juridischloket.nl/werk/arbe ... oepkracht/

Daarnaast is het ook mogelijk de opvolgend contract vroegtijdig te tekenen en gelijk na huidig contract te laten ingaan.

Dus ik heb alleen wettelijke eisen en ik doe mijn werk op een uitstekende manier voor over twee jaren bij dit bedrijf.

Dat het mag wil nog niet zeggen dat je er recht op hebt. Je hebt helemaal geen wettelijke eisen.

Ik heb hen voor een duidelijke (Ja/Nee) antwoord sinds paar maanden gevraagd. Ik krijg of geen antwoord of vage antwoorden terwijl de tijd (tot 20 mei) tikt weg. Tijdens me werk moet ik heel veel rijden. Van stress door deze onzekerheid veroorzaakte ik bijna twee ongelukken op snelweg in afgelopen paar weken. Daarom voordat ik mezelf, collega en medeweggebruikers in gevaar breng, besloot ik om te stoppen met werk.

Eerlijk gezegd vind ik dit nogal dramaqueen-gedrag.

Kortom wil ik liever een ontslag aanvragen en mijn andere opties overwegen. Eigenlijk wil ik bij dit bedrijf blijven werken en mijn werkgever wilt mij ook heel graag behouden. maar aangezien mijn privé situatie en het feit dat ik meestal meer dan 40uren/week werk en 32 uren/week in mijn volgend contract aangeboden krijg, moet ik beter afscheid nemen.

Daarom vraag ik jullie voor tips om op een juridisch correcte manier ontslag te aanvragen. Kan ik misschien per direct mijn ontslag aanvragen? Wat is de juiste procedure als je als een werknemer ontslag wilt aanvragen?Als ik het goed begrepen heb, heb je een fulltime jaarcontract nodig voor het visum van je vriend. Als je ontslag neemt, heb je helemaal niets. Waarom wil je dan ontslag?
Als een WW-uitkering je niet interesseert, kun je ervoor kiezen niets meer van je te laten horen.

Krijg je vanzelf ontslag: werkweigering.
Je hebt nu dus nog 10 dagen om een andere baan te vinden van 40 uur met een jaarcontract.

Het lijkt mij een heilloze missie.
Goh, een van de stagiaires bij een bedrijf waar ik veel mee te maken heb had ook zo veel praatjes... Daar is door een van de klanten een klachtenprocedure aangespannen (klant heeft die gewonnen), en de directie heeft haar leidinggevende (zij kreeg een 0-urencontract na afloop van haar stage) bevolen om deze geweldige medewerkster onder toezicht te stellen. En om een officiële aantekening in haar dossier te maken.

Ik hoop voor jou dat je in een sector werkt waar veel werk is. Als dat niet het geval is, kom jij voorlopig niet meer aan een baan...
.....
anoniem_230949 wijzigde dit bericht op 10-05-2015 20:09
Reden: ...
% gewijzigd
...
anoniem_230949 wijzigde dit bericht op 10-05-2015 20:09
% gewijzigd
...
anoniem_230949 wijzigde dit bericht op 10-05-2015 20:10
% gewijzigd
Begrijp ik het nou goed dat je een baan zoekt met een jaarcontract om je partner naar Nederland te kunnen laten komen? Draait het hierom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven