Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, toch nog een leuke dag. Moeder-en-dochter lunch in de stad (poffertjes, in zo'n ouderwetse kitch-kraam), 's middags Suus en Julia op bezoek en aansluitend naar de buurtbbq van Suus (dank nog voor de uitnodiging, moeten we vaker doen, zo'n buurtbbq; niet koken én geen afwas, ideaal. ).

Ik vraag me altijd af als ik lees over eetproblemen Bridges en Compu (en Amalia en Bam?): willen ze niet zelf eten of is het echt weigeren, mondje op slot? Als we het van het zelf eten zouden moeten hebben, dan kreeg Mare nog niet de helft binnen van wat ze nu eet. Vooral met avondeten; dan is ze gewoon vaak te moe en afgeleid om zelf te eten.

Naatie, vier jaar samen en (zo goed als) twee kinders, dat doe je goed! Oh nee, vier jaar getrouwd. Hoe lang waren jullie toen al samen? Maareh, gefeliciteerd nog met jullie jubileum. Hebben jullie het nog een beetje gevierd? Hoe is het nou met Tobias, is hij weer wat makkelijker? Uitgeslapen, neuh, ik was uit gewoonte om kwart voor 7 wakker, om 7 uur belde m'n moeder om te melden dat alles goed gingw en kon ik natuurlijk niet meer slapen (leerpuntje voor volgende x: oma instrueren dat ze alleen belt als het niét goed gaat )... Ohh, woensdag/donderdag, het gaat nu dus gewoon echt gebeuren! Voel je je verder goed? Je mag mij sms-en hoor! M'n mobiel staat op de groep als 't goed is.
Goedemorgen!

Suze: Wow dat is wel erg snel, goed zeg! Gefeliciteerd!!

Hel: Fijn dat het goed is gegaan, zelf ook een goed gevoel over?

Juul wil niet gevoerd worden meestal, dus helaas werkt dat hier niet. Maar ik maak me niet zo heel druk om hoor, hij eet als een bootwerker overdag, dus hij ziet maar...

Amalia: Ja Juul zwemt nog, wij zitten nu op zondag om kwart over 10.

Compu: Klein bijdehandje die meid van jou.

Nu je het allemaal beter begrijpt, gaat het nu ook beter tussen jullie?

Mijn weekend bestond uit opruimen omzetten, opruimen, omzetten etcetera.

Julian heeft een hele nieuwe kamer gekregen, hij is dus ook van kamer veranderd, het is helemaal super geworden!, vandaag nog de finishing (schrijf je dat zo?) touch. Komen nog wat manden met de post en een zitzak.

Julian is ook helemaal in zijn sas met zijn kamer, wil niet meer uit bed enzo, hahahaha

We hebben een toekan boven het bed ( uiteinde) hangen en die fladdert als je aan touwtje trekt, en voordat hij uit bed komt moet ie even de vleugels laten fladderen en een hele grote wauwwwwwwwwww laten horen

Missie 1 geslaagd

Bammeisje heeft nu ook een eigen plekje, Ik heb Juul zijn oude kamer helemaal leeggehaald, en heel gezellig gemaakt ( leuk roze lampie gekocht ;))en haar spulletjes uitgestald en het is echt heel erg knus geworden.

Toen bammeisje thuis kwam was ze helemaal verrast.

Missie 2 ook geslaagd
Helen, aaaah lekker poffertjes eten, Jonathan die eet dat niet, die vreet dat (lees; probeert er dan 3 tegelijk in te proppen) en zo'n buurtbbq klinkt ook niet verkeerd. Hmmm inderdaad oma goed instrueren. 7 uur bellen is wel iets te vroeg lol.

Naatie, gefeliciteerd met jullie 4-jarige trouwdag. Was het leuk op alle feestelijke gebeurtenissen?

Jonathan eet trouwens ook heel selectief hoor. Gisteren hadden we Kip madras, en dan eet hij helemaal niks. Maar eten we bijv. gehaktballetjes of kipkluifjes of vissticks dan zit hij echt te vreten. En idd wat hij minder lekker vindt dat bied ik aan op de vork want dat pakt hij zelf niet en soms gaat dat goed. Hij vindt de aardappelen en groentes ook niet zo lekker, maar ik maak wel eens overfrietjes en dat smikkelt hij wel op (is ook niet zo slecht als gefrituurde frietjes). Bij ons is het 'probleem' dat hij toch wel weet dat hij pap krijgt voor het slapen (daar zitten zijn medicijnen in verstopt) dus als hij het 'niet lust' wacht hij gewoon op zijn pap. Maar ik maak me er niet zo druk om want hij eet gewoon ontzettend goed vergeleken bij een jaar terug, ik ben al dik tevreden. En fruit eet hij volop de hele dag, dus die vitaminen komen er wel in.

Ik heb alleen zooo mijn best gedaan om hem zelf te leren eten met de vork, en nu kan hij eindelijk zelfstandig eten, en laat ik hem alleen eten, pakt hij ineens weer alles weer met zijn handjes! aaargh!!!! maar ik heb het gevoel dat hij linkshandig is/wordt en ik heb hem rechts leren eten.

haha Vishnu, ik ken je nog niet, maar het wordt vast supergezellig, ik heb er sin an! Op naar een griezelige avond!

Compu, haha wat een grappige manier om groente te laten proeven. Fijn dat het thuis wat beter gaat! zal wel moeilijk zijn om de vaste patronen te doorbreken.

Ik ben aan de ene kant wel weer blij dat M weer aan het werk is, erg he! Maar die is zo gewend om de hele dag te klieren met zijn baas, dat als hij thuis is, dan zit hij mij de hele dag te klieren, pffff. Eindelijk weer rust .

Wij gaan vanavond even Cas bewonderen met zijn drietjes! Ik breng daarna wel verslag uit hoe mooi en lief hij is enzo!
Stressed is just desserts spelled backwards
Nadeel overigens is dat de slaapbank niet onder het raam past ( net niet) en nu dus de ruimte niet optimaal gebruikt kan worden. Wel suf want wij hebben paar maanden geleden het logeerbed verkocht met de gedachte dat de slaapbank wel voor het raam zou passen, en niet opgemeten dus.......
Bam, wat leuk dat beide kamers zo goed gelukt zijn!!! trots kun je dan zijn he als je die blije hoofdjes ziet .
Hier ook ineens een handenetertje Mal, terwijl hij prima met vork kan eten.

Gezellig op kraamvisite, veel plezier alvast.
quote:Maleficent schreef op 25 augustus 2008 @ 08:47:

Bam, wat leuk dat beide kamers zo goed gelukt zijn!!! trots kun je dan zijn he als je die blije hoofdjes ziet .ik weet niet of ik trots ben, haha maar het geeft wel een heel blij gevoel om de "kinders"zo blij te zien, haha
Ik merk vooral als het prikken met de vork niet snel genoeg gaat dat hij dan zijn geduld verliest en dan met de handjes pakt. Maar dan eet hij altijd met links en kleuren doet hij ook meer met links. Zijn rechterkant is ook zwakker met lopen enzo vanwege zijn epilepsie, dus onlogisch is het niet als hij links wordt.
Goodmorning!

haha Vish is grappig. Nou Star maak je borst maar nat! Op welke datum gaan jullie nou? Mocht er iemand uitvallen dan offer ik me wel op voor het kaartje , ik heb ook niemand van dichtbij die overleden is dus ik durf dat ook wel aan.

Gaaf Bam nieuwe kamers. Heb je een thema of bepaalde kleur in de kamer van Juul of niet?

Leuke dag heb je gehad Hel (en Suze). Leuk zo'n bbq, hadden wij eergister ook. En dan het vooral zo kunnen aanschuiven is zo fijn. Fijn dat het logeren goed is gegaan, nu kun je een volgend uitje plannen .

Naat nog gefeliciteerd met je trouwdag. nog wat leuks gedaan of lekker op de bank aan het buiken geweest? En dan morgen eindelijk de ramen, fijn! Heb je verder wel alles klaar? Je mag mij ook sms-en hoor. Nummer staat op de group.
Morguh,

Noos, voor jou!

Bam, 22 kilo kwijt,

En Julian een nieuwe kamer, leuk, leuk, leuk!

Mal, behang helemaal af? Nog veel te doen?

Klus is hier geklaard, meisje slaapt vanaf zaterdagavond in haar nieuwe kamer. Helemaal blij is ze.

Ha, ha, kat ontsnapt en jij vraagt je af wat hij allemaal heeft uitgespookt? Ik kan maar 1 ding bedenken: poezen verleiden

Bridges, vervelend van het niet-eten. Ik heb geen tips voor je, meisje eet prima.

Ris, wat ben je (terecht) heerlijk blij met je kinderen

Was het zaterdag gezellig met je collega's?

Cin, huis verkocht (erg prettig ) en donderdag de sleutel al. Succes ermee!

Star, goehoed van Ceetje!

Suze, huis verkocht: toppie!

Naatie, klinkt als een gezellig weekend. Nog gefeliciteerd met je trouwdag.

Hou je het nog vol? Laatste loodjes voor je. Ik zal voor morgen mooi weer bestellen. Kunnen ze het in 1 dag plaatsen?
Hel Mart weigert te eten. Die zegt bij voorbaat al dat het vies is en dat er een vlieg in zit . Vent heeft hem vorige week nog proberen te voeren maar dat gaat dan met zoveel strijd en vervolgens spuugt hij alles uit dus dat doen we ook niet meer. Hij moet aan tafel blijven zitten tot we klaar zijn, of hij nu eet of niet.

Bam en Amaal doen jullie aan vrij zwemmen of aan peuterzwemmen?

Compu de vieze lucht alweer uit je huis?

Zo en nu ga ik mijn huis opruimen want vanavond hebben we hooggeeerd bezoek . Vanmiddag op nacontrole bij de vlos (ooh en morgen bij de gyn maar die ben ik vergeten af te bellen, stom. 1x met de benen wijd vind ik wel genoeg. Nou ja zo eerst maar even afbellen).
Goedemorgen,

Hier nog geen baby. Al dacht Naatieman dat het echt vannacht ging gebeuren. Ik had toch een soort van krampen en hij schoot gelijk in de stress. En was echt overtuigd dat het vannacht ging komen.

Maar dat komt ook een beetje omdat ik bij Tobias nooit ergens last van heb gehad, de bevallen begon met gebroken vliezen en heb daarvoor geen kramp of wat dan ook gehad.

Bam wat goed dat je allebei de kamers zo leuk hebt ingericht. Zal Bammeisje erg blij mee zijn!

En Mal, hoe lief en mooi is Cas?

Helen, hier ook als Tobias aan het logeren is, gewone tijd weer wakker. Beetje jammer is dat toch.

Ja 4 jaar getrouwd en afgelopen januari waren we 10 jaar samen. Oei wat klinkt dat ontzettend lang!

Even de hond uitlaten met Tobias.

xxx
Zo, tijd voor een bakkie en het forum! Kevin zit op de psz (ging niet van harte maar toch) en Twan slaapt.

Kokos: Fijn dat Lianne het leuk vindt op haar nieuwe kamertje, komt ze niet uit bed 's avonds?

Bam: Julian ook al zo trots op z'n nieuwe kamer, krijgen we nog foto's te zien?

Naatie: nog gefeliciteerd met 4-jarig jubileum!

En de laatste loodjes.... spannend hoor!

Juud: hoe gaat het met de spruw, iets voor gekregen? Hebben jullie er veel last van?

Juud of was het Rissie?: Kraambezoek bij Twan was hier ook vele malen minder hoor, komt toch doordat het de tweede is denk ik. Kaartjes waren ook veel minder binnengekomen.

Maar wel jammer inderdaad, net alsof hij minder belangrijk is!

Kevin eet de ene keer prima 's avonds, en de andere keer niets. Nou ja, ik maak me er ook niet druk om hoor, hij doet maar. Als hij honger krijgt, eet hij vanzelf. Fruit eet hij niet zoveel helaas, maar brood gaat goed.

De laatste paar avonden eet hij goed, maar dit kan ook zo weer voorbij zijn. Patat is hij niet gek op, maar broodje hamburger speciaal dan weer wel, haha.

Oh spannend zeg, naar DO.

Heb er nooit echt naar gekeken, maar lijkt me best interessant maar toch ook best creapy...
Even een update van hier.

Zaterdag wou schoonvader de vloer erin maken in het deel dat bij de kamer aankomt waar de muur uitgebroken is nu. Eerst moest er nog een verwarming aangesloten worden onder de vloer. Nou, is maar goed ook dat dat moest, want zodoende kwamen we erachter dat er dus een waterleiding lek was en alles blank staat in de kruipruimte!!!!!!!! Balen dus!

Ook bleek er een verwaming lek.

Kostte dus de hele zaterdagmiddag om alles te herstellen en een hoop ergenis.

Maar goed, beter nu dan dat alles klaar was, dan konden we er een stuk moeilijker bij!

Vloer komt er dus vandaag in, en dan kan hij verder de muren afwerken en plafond erin maken. Dan afwerken verder, zoals vensterbank en schilderwerk, en dan is het bijna klaar en kunnen we schuiven met meubels! Jippie!
Dat was even de verbouwingsergenis!

Nu wat anders...

Twan komt sinds een week weer voor de nachtvoeding...pfffffff

En hij eet overdag prima, dus vraag me af wat het kan zijn. Misschien zit hij in een groeispurt? En dan krijgt hij ook nog een laatste fles om 22.30 ongeveer. Gisteravond heb ik dus maar weer rijstebloem in de laatste fles gedaan, maar dat hielp weinig... Hij werd vrolijk om half 4 wakker van de honger.

Kon het rekken tot 6 uur vanmorgen, maar dat had als gevolg dat hij dus bijna niet meer sliep en steeds wakker werd. En ik dus ook niet... Maar hij zit al bijna aan z'n max qua flesvoeding, dus moeilijk moeilijk..

Maar even met het cb overleggen denk ik.

Verder gaat het prima hier. Kevin wou vanmorgen alleen niet naar psz. Hij zei het al toen we nog thuis waren.. En daar weer dikke tranen.... Was dodnerdag ook zo, en toen was hij later mooi gaan spelen. Hopelijk is dat nu ook zo. Alleen als ik hem ophaal en hij ziet mij, komen de tranen weer en wil hij daar geen minuut langer blijven!

Nou ja, hij went vanzelf denk ik.

Ik ga even wat doen, koffie is op en werk wacht nu...
Hallo!! ben er weer.

CD, dat is even de laatste stuiptrekking, gaat ie vast straks nog beter en langer slapen Gezellig toch, zo samen midden in de nacht. Lekker knus onder de dekens, warme lijfje tegen je aan. Over een tijdje zal je het nog missen.

Hel, Laurens roept ook bij voorbaat Pies! (vies) en duwt zijn bord weg. Maar met miauw miauw en broem broem (zucht....) wil er nog wel eens wat in hoor.

Ben nu eigenlijk wel jaloers dat jullie naar Drekkie gaan....

Boehoe... Berend vanmorgen weer gespuugd en nu al 2x diarree Wanneer houdt het op??? Misschien teveel gegeten het weekend? Balen. Maar ik heb nu 3 gezellige potjes poep en hij heeft weer een plaszakje om dus straks gaan we even wat deponeren bij het zkh, kunnen ze daar gezellig mee gaan kleien daar.

Het is een soort veiligheids/vrijzwemmen Juud. Het is voor de gezelligheid, maar je leert je kind ook spelenderwijs allerlei commando;s zodat het niet verdrinkt (hopelijk) mocht ie ooit te water raken. Gaaf hoor, Laurens zwemt het liefst alleen maar onder water en springt er vanaf de kant in. Zwemt 'los' met een noodle. Erg grappig. We hadden in het zwembad in Frankrijk heel wat bekijks, met een kind wat alleen maar onder water ging.

Nou, moet nog zuigen en dweilen maar heb helemaal geen puf. ben zo duizelig als een, ja als wat eigenlijk. Nouja, eerst maar even rustig zitten dan...
Amalia - Juud: Ik wil nog wel even bellen, of er nog 1 plekkie vrij is naast ons?
2 dan, haha
Oooh, maar ik vind het ook eng! En ben lichtelijk claustrofobisch, dus als er nog een plekje aan het gangpad is ga ik eigenlijk toch wel graag mee.... Ok, bel maar!
Helaas!
jammer!!!!!!
Er is nog wel plek, maar niet bij ons, dus als Juud ook mee wil, kan ik boeken bij de dichtsbijzijnde plek bij ons die vrij is. Dan zitten jullie in elk geval met zijn 2-tjes en zijn we toch met zijn allen..
Hallo,

Bam, wat klinken de kamers leuk! Je hebt wel je best gedaan.

Mmm...wilde uitgebreider reageren maar krijg de kans niet.

Doei!
Juud, wat vind jij? Doen?
ik heb Juud even gemaild, kijken wat zij wil. Is er dan nog gangpadplek Bam? Ik kan ook zelf trouwens wel even bellen hoor, hoef jij niet allemaal te doen. Wanneer is het ook al weer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven