Mode & Beauty alle pijlers

Rok, wit bruiloft

09-05-2015 16:25 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_227619 wijzigde dit bericht op 06-04-2018 14:25
99.55% gewijzigd
quote:marana schreef op 12 mei 2015 @ 09:45:

[...]

Volks? FYI ik kom uit een ondernemersfamilie, mijn ouders, broers en zussen zijn allemaal vermogend genoeg en begeven zich dankzij hun ondernemingen in 'hogere' kringen. Allemaal gestudeerd. Wij zullen nooit in een spijkerbroek naar een bruiloft gaan, dragen ook met bijv Kerstmis geen spijkerbroek. Een jasje is heel normale, dagelijkse kleding. Ik ben op bruiloften geweest van Rotaryleden, waar ook al geen dresscode op de uitnodiging stond.Als het normaal is om geen spijkerbroek aan te trekken dan hoeft er ook geen dresscode op. Maar zoals je merkt is dat voor sommige mensen niet vanzelfsprekend.
quote:nina1966 schreef op 12 mei 2015 @ 09:41:

[...]

Respect moet je verdienen toch..Dat respect verdien je in ieder geval niet door neerbuigend te doen. Bah!

[...]

Volks? FYI ik kom uit een ondernemersfamilie, mijn ouders, broers en zussen zijn allemaal vermogend genoeg en begeven zich dankzij hun ondernemingen in 'hogere' kringen. Allemaal gestudeerd. Wij zullen nooit in een spijkerbroek naar een bruiloft gaan, dragen ook met bijv Kerstmis geen spijkerbroek. Een jasje is heel normale, dagelijkse kleding. Ik ben op bruiloften geweest van Rotaryleden, waar ook al geen dresscode op de uitnodiging stond.Btw ik citeerde pipootje hoor. Waarom voel jij je aangesproken?
quote:nina1966 schreef op 12 mei 2015 @ 09:31:

[...]

Het punt is dat wat voor jou normaal is is voor de rest eh, wat volks, om het maar vriendelijk te verwoorden. Daar kan jij niets aan doen, jij weet blijkbaar niet beter.

Houd het er maar op dat er een grote groep mensen is voor wie die regels normaal zijn. En nee dat zijn niet de bierdrinkende in spijkerbroek trouwende soort nee.

Hahahahahahaa

Pardon???? ik eb wel buikpijn van het lachen hoor dank je.

Ik kom helemaal uit een omgeving ie volks is namelijk :-)))))
quote:pipootje schreef op 12 mei 2015 @ 09:50:

[...]

Hahahahahahaa

Pardon???? ik eb wel buikpijn van het lachen hoor dank je.

Ik kom helemaal uit een omgeving ie volks is namelijk :-)))))Dat is duidelijk ja. Misschien groei je daar nog eens boven uit.
By the way, mijn schoonmoeder had aan iedereen van haar kant van de familie doorgegeven dat ze maar moesten komen zoals ze zijn. Hierdoor kreeg je een ietwat ongemakkelijke bedoeling. Mijn kant van de familie en vrienden gepast gekleed ( ook zoals ze zijn, maar dan wat meer moeite gedaan en echt niet overdreven chique of duur) en haar kant......in korte broeken en afgedragen t-shirts..
quote:nina1966 schreef op 12 mei 2015 @ 09:45:

[...]

Maar blijkbaar is het wel zo. Dat lees je toch vaak genoeg en ook in dit topic weer. Mensen weten blijkbaar echt niet meer hoe het hoort . Vandaar waarschijnlijk dat er steeds vaker weer een dresscode word aangegeven.

Nee dus. Een dresscode scoort punten op de yuppiestatistiek van mooie jonge mensen. Want stel je voor zeg, dat tante Mien en oom Bert in niet-gepaste kleding komen feesten. Je zou je toch diep schamen tegenover je baas en collega's.

Echt, de meeste mensen weten echt wel hoe het hoort. Ik zou het trouwens niet in mijn hoofd durven halen om mijn lieve zorgzame tante Mien en oom Bert op kosten te jagen door ze te verplichten in avondkleding en smoking te komen.

[...]

Volks? FYI ik kom uit een ondernemersfamilie, mijn ouders, broers en zussen zijn allemaal vermogend genoeg en begeven zich dankzij hun ondernemingen in 'hogere' kringen. Allemaal gestudeerd. Wij zullen nooit in een spijkerbroek naar een bruiloft gaan, dragen ook met bijv Kerstmis geen spijkerbroek. Een jasje is heel normale, dagelijkse kleding. Ik ben op bruiloften geweest van Rotaryleden, waar ook al geen dresscode op de uitnodiging stond.

Ondernemersfamilies zijn anders vaak een beetje volks of plat.

En zo blaten over wie of wat je kent, is wat proleten doen. Nieuw geld dus. Die kennen de regels meestal niet.
quote:nina1966 schreef op 12 mei 2015 @ 09:46:

[...]

Nee omdat je het normaal vind dat mensen in legging en in het wit komen.

Waar lees je dat ?

En nee ik ken geen mensen met een legging. Dat was een voorbeeld dat je iemand in zijn waarde moet laten!

[...]

Respect moet je verdienen toch..Nee, daar zit je dus etiquettetechnisch compleet verkeerd.
quote:nina1966 schreef op 12 mei 2015 @ 09:51:

[...]

Dat is duidelijk ja. Misschien groei je daar nog eens boven uit.Nou je hebt echt fatsoen hoor, petje af.
Dresscodes zijn van alle tijden. Onze opa's en oma's zouden echt niet met een spijkerbroek naar de kerk of naar een huwelijk zijn gegaan; zij gingen 'op hun paasbest'. Het enige verschil met nu is dat de dresscodes veel implicieter waren.

In de afgelopen decennia is het echter steeds belangrijker geworden dat 'je jezelf moet zijn', whatever that may be. Door zowel bruidsparen en bruidsgasten wordt steeds meer van de etiquetten afgewezen. Hierdoor vervagen 'de standaard gedragsregels' en ontstaat er verwarring/onduidelijkheid over wat nou wel en niet gepast is.

Als gevolg daarvan voelen bruidsparen zich vaak genoodzaakt om op een of andere manier duidelijk te maken dat ze graag willen dat gasten netjes/feestelijk gekleed zijn, en zo wordt de dresscode steeds explicieter gesteld.
Liever elitair dan een pauper!
quote:nina1966 schreef op 12 mei 2015 @ 09:47:

[...]

Als het normaal is om geen spijkerbroek aan te trekken dan hoeft er ook geen dresscode op. Maar zoals je merkt is dat voor sommige mensen niet vanzelfsprekend.Dat is toch wat ik de hele tijd zeg! Dat een dresscode niet nodig is omdat in mijn omgeving iedereen uit zichzelf weet wat passend is en wat niet! En toch maak jij mij en anderen die er net zo over denken uit voor dom, simpel, volks.

[...]

Dat is duidelijk ja. Misschien groei je daar nog eens boven uit.

Ik zie dat het woordje " niet" er niet bij stond. toetsenbord doet raar.

Ik kom NIET uit een volkse omgeving
quote:sinnombre schreef op 12 mei 2015 @ 09:53:

[...]

En zo blaten over wie of wat je kent, is wat proleten doen. Nieuw geld dus. Die kennen de regels meestal niet.

[...]

Dat is duidelijk ja. Misschien groei je daar nog eens boven uit.

Het woordje NIET was er tussen uit gevallen vanwege het toetsenbord

Ik kom NIET uit een volkse omgeving
quote:nina1966 schreef op 12 mei 2015 @ 09:49:

[...]

Btw ik citeerde pipootje hoor. Waarom voel jij je aangesproken?Omdat zij iets normaal vindt wat ik ook normaal vind. En waarover jij zegt 'wat jij normaal vindt, is voor anderen volks'. Dus spreek je daarmee ook mij aan, en anderen die hetzelfde normaal vinden als pipootje.
Precies, we hebben die geschreven dresscode niet nodig omdat we normaal fatsoen hebben.
quote:sinnombre schreef op 12 mei 2015 @ 09:53:

[...]

En zo blaten over wie of wat je kent, is wat proleten doen. Nieuw geld dus. Die kennen de regels meestal niet.Dat klopt. Die knallen er idd vaak uit op bepaalde gelegenheden.
quote:marana schreef op 12 mei 2015 @ 09:58:

[...]

Omdat zij iets normaal vindt wat ik ook normaal vind. En waarover jij zegt 'wat jij normaal vindt, is voor anderen volks'. Dus spreek je daarmee ook mij aan, en anderen die hetzelfde normaal vinden als pipootje.Tja als je wit, spijkerbroeken en T-shirts normaal vind op een bruiloft...
quote:pipootje schreef op 12 mei 2015 @ 09:58:

[...]

Het woordje NIET was er tussen uit gevallen vanwege het toetsenbord

Ik kom NIET uit een volkse omgevingTuuurlijk, vást. Maar dat geeft echt niets hoor. Als je je maar wel beseft dat er ook nog andere mensen zijn met andere maatstaven.
Ik voel me eigenlijk een beetje beledigd omdat er door sommigen van uitgegaan wordt dat je niet weet hoe het hoort als van simpele afkomst bent.

Ja, ik kom uit een Rotterdams arbeidersgezin. Een keurige familie in alle opzichten. Niemand die ooit in campingsmoking of oude spijkerbroek naar een bruiloft gaat. Niemand die het op een zuipen zet om lallend de aandacht te trekken.

Niemand die in een witte jurk de bruid naar de kroon steekt.
Ik zie ook vaak dat er altijd wel een paar afgedragen spijkerbroek met verwassen tshirt types op (van diverse pluimage) bruiloften rondlopen.

Ook bij de rijke stinkerds. Behalve als er een dresscode op staat.

Ik zou als ik weet dat ik vrienden of familie heb die zo denken dus een dresscode er op zetten.

Anders niet. Maar gelukkig zal ik nooit aan een bruiloft doen.
kanniet

[...]

Respect moet je verdienen toch..Oh ja? Volgens welke etiquette is dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven