Napraattopic 29

10-05-2015 18:03 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Maar ja 1 persoon weet het toch ALTIJD beter ! Niet dus
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Van mij krijg jij geen gelijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Thordis007 schreef op 13 mei 2015 @ 12:05:

Het is ook niet voor niks 'Hamas hamas alle joden aan het gas' en meer van dergelijke vormen,Ik vind het ook niet kunnen hoor, maar deze uitspraak associeer ik alleen maar met voetbal. Niet met WO II.
Doodwensen in welke vorm dan ook kunnen niet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:liara schreef op 13 mei 2015 @ 12:44:

[...]

Ik vind het ook niet kunnen hoor, maar deze uitspraak associeer ik alleen maar met voetbal. Niet met WO II.Nou mijn oma wel. Die is als een van de weinige in haar familie dus niet vergast.
Sorry Eindje, maar ik ben het wel met haar eens. Het is een antisemitische uitspraak.

Het kan zijn dat je die associatie nog niet had. Maar vanaf nu dan toch wel, mag ik hopen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Eindeloos schreef op 13 mei 2015 @ 12:44:

Van mij krijg jij geen gelijk.Om gelijk te hebben hoef je geen gelijk te krijgen.
Zeg dan krijg lekker de vellen. Iemand eczeem toewensen.
Krijg de hik, verder kom ik niet. En ook daarbij heb ik n associatie met kanker. Mijn broers gezwel irriteerde zijn middenrif soms zo dat ie uren kon hikken. Maar dat was soms ook wel weer komisch.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 13 mei 2015 @ 12:47:

Sorry Eindje, maar ik ben het wel met haar eens. Het is een antisemitische uitspraak.

Het kan zijn dat je die associatie nog niet had. Maar vanaf nu dan toch wel, mag ik hopen.

Het zal er best mee te maken hebben, dàt ontken ik niet maar van oorsprong, nee.

In de jaren 30 zeiden ze in Mokum al, '' Ga aan het gas hangen''.

Niet dat ik dat persoonlijk heb gehoord maar wel van familie..

Zo oud als de weg naar Rome .
Rotterdams: ga jij lekkur effuh aan ut gas (=donder op)

http://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=gas

Zo ken ik hem dus.
quote:Feeksje1977 schreef op 13 mei 2015 @ 12:47:

[...]

Om gelijk te hebben hoef je geen gelijk te krijgen. Als je zelf gelijk hebt, kun je het niet aan een ander geven
quote:Eindeloos schreef op 13 mei 2015 @ 12:57:

[...]

Het zal er best mee te maken hebben, dàt ontken ik niet maar van oorsprong, nee.

In de jaren 30 zeiden ze in Mokum al, '' Ga aan het gas hangen''.

Niet dat ik dat persoonlijk heb gehoord maar wel van familie..

Zo oud als de weg naar Rome .Toen hadden ze nog geen gas
quote:Feeksje1977 schreef op 13 mei 2015 @ 12:46:

[...]

Nou mijn oma wel. Die is als een van de weinige in haar familie dus niet vergast.Ik gebruik dit soort uitspraken ook nooit, maar dat geldt voor alle uitspraken met doodsverwensingen en ziektes.
quote:onnohoestsiroop schreef op 13 mei 2015 @ 12:49:

Zeg dan krijg lekker de vellen. Iemand eczeem toewensen.
quote:Bieb2.0 schreef op 13 mei 2015 @ 12:15:

[...]

Wordt in het Oosten ook gebruikt en vind het achterlijk.

"Laat hem/haar doodhagelen" vind ik dan op de één of andere manier best komisch terwijl die ook niet leuk is.

Die laatste is idd komisch.

Zoiets als deze:

Breek af bij je enkels en stort in je graf.

Niet om te gebruiken maar ik zie bij beide opmerkingen iets cartoonesks voor me.

De gasopmerking had ik in eerste instantie ook niet met jodenhaat geassocieerd maar is sowieso niet leuk. Ik ken iemand die door koolmonoxide vergiftiging haar peuter is verloren. Het is gewoon een nare verwensing.
quote:hatsetats schreef op 13 mei 2015 @ 12:59:

[...]

Toen hadden ze nog geen gas

Jawel, vanaf 1929 kon er op gas gekookt worden. Op een gaskomfoor.

Maar goed, neemt niet weg dat de strekking van 'aan het gas' dus hoogst dubieus is en eigenlijk niet meer gebruikt zou moeten worden wat mij betreft. De associatie met de Holocaust is wat mij betreft net even te groot.
quote:liara schreef op 13 mei 2015 @ 12:44:

[...]

Ik vind het ook niet kunnen hoor, maar deze uitspraak associeer ik alleen maar met voetbal. Niet met WO II.

Voetbal?

Hamas is een islamitische terreurbeweging.
quote:Amaqanda schreef op 13 mei 2015 @ 13:06:

[...]

Voetbal?

Hamas is een islamitische terreurbeweging.En die Joden die toevallig ook in die leus zitten zijn ook heel erg voetbal inderdaad. 😳
quote:Amaqanda schreef op 13 mei 2015 @ 13:06:

[...]

Voetbal?

Hamas is een islamitische terreurbeweging.Joh. Ze roepen dat nou eenmaal vaak bij wedstrijden tegen Ajax, ik kan er ook niks aan doen.
quote:haakje schreef op 13 mei 2015 @ 13:05:

[...]

Die laatste is idd komisch.

Zoiets als deze:

Breek af bij je enkels en stort in je graf.

Niet om te gebruiken maar ik zie bij beide opmerkingen iets cartoonesks voor me.

De gasopmerking had ik in eerste instantie ook niet met jodenhaat geassocieerd maar is sowieso niet leuk. Ik ken iemand die door koolmonoxide vergiftiging haar peuter is verloren. Het is gewoon een nare verwensing.Alle verwensingen zijn naar toch? Of je nou iemand de vinketering, de vellen of een hageldood toewenst. Dat is het doel van verwensingen
En dus is het okee dat het gebeurt ofzo? (Vraag voor Liara.)
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 13 mei 2015 @ 13:10:

En dus is het okee dat het gebeurt ofzo?Was dit een reactie op mij? Nee, ik zei toch al meteen dat ik het niet vind kunnen.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 13 mei 2015 @ 13:06:

[...]

Jawel, vanaf 1929 kon er op gas gekookt worden. Op een gaskomfoor.

Maar goed, neemt niet weg dat de strekking van 'aan het gas' dus hoogst dubieus is en eigenlijk niet meer gebruikt zou moeten worden wat mij betreft. De associatie met de Holocaust is wat mij betreft net even te groot.Klopt, in Nederland kookten en stookten de mensen eerst op stadsgas, dat werd gewonnen uit steenkool. In de jaren zestig (in mijn dorp in 1966) kwam er aardgas. Je fornuis en ketel moesten dan vervangen of omgebouwd worden. Mijn vader was loodgieter/gasfitter dus moest veel werken in die tijd. Hij was net getrouwd en mijn moeder was net zwanger, van mij. Vandaar dat ik het vrij precies weet.
quote:Eindeloos schreef op 13 mei 2015 @ 12:44:

Van mij krijg jij geen gelijk.geloof jij maar lekker in je eigen verklaring

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven