Napraattopic 29
zondag 10 mei 2015 om 18:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 13 mei 2015 om 13:46
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 13 mei 2015 @ 13:06:
[...]
Jawel, vanaf 1929 kon er op gas gekookt worden. Op een gaskomfoor.
Maar goed, neemt niet weg dat de strekking van 'aan het gas' dus hoogst dubieus is en eigenlijk niet meer gebruikt zou moeten worden wat mij betreft. De associatie met de Holocaust is wat mij betreft net even te groot.Oud als de wef naar Rome zei je toch? Toen hadden ze dus nog geen gas
[...]
Jawel, vanaf 1929 kon er op gas gekookt worden. Op een gaskomfoor.
Maar goed, neemt niet weg dat de strekking van 'aan het gas' dus hoogst dubieus is en eigenlijk niet meer gebruikt zou moeten worden wat mij betreft. De associatie met de Holocaust is wat mij betreft net even te groot.Oud als de wef naar Rome zei je toch? Toen hadden ze dus nog geen gas
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
woensdag 13 mei 2015 om 14:22
Ik denk dat de uitdrukking streekgerelateerd is, en dan ook te begrijpen dat niet iedereen vanzelfsprekend de associatie direct met de tweede wereldoorlog heeft als deze uitdrukking voor iemand een andere betekenis heeft.
Aan het gas gaan is oorspronkelijk zelfmoord plegen.
Aan het gas gaan kan ook betekenen het op het zuipen zetten.
Of rot op idd.
Ik zou de uitdrukking zelf nooit gebruiken, omdat ik wel de associatie met de tweede wereld oorlog maak.
Sowieso zijn doodsverwensingen over de grens, in welke vorm dan ook.
Aan het gas gaan is oorspronkelijk zelfmoord plegen.
Aan het gas gaan kan ook betekenen het op het zuipen zetten.
Of rot op idd.
Ik zou de uitdrukking zelf nooit gebruiken, omdat ik wel de associatie met de tweede wereld oorlog maak.
Sowieso zijn doodsverwensingen over de grens, in welke vorm dan ook.
woensdag 13 mei 2015 om 14:44
woensdag 13 mei 2015 om 16:14
quote:Morrowind schreef op 13 mei 2015 @ 15:38:
Sommige van die actueelerTs zijn afgezakt naar Jolly's topic, geloof ik.
Zie ik trouwens goed dat die opmerking van sinnombre over de NL-taal een subtiele sneer is naar mij als allochtoon? Of overdrijf ik nu?
Nee heeft niets met allochtoon te maken,deze dame voelt zich sowieso ver boven iedereen verheven.
Maar nu stop ik want ik heb er net een ban opzitten geen zin in nog een ban..
Sommige van die actueelerTs zijn afgezakt naar Jolly's topic, geloof ik.
Zie ik trouwens goed dat die opmerking van sinnombre over de NL-taal een subtiele sneer is naar mij als allochtoon? Of overdrijf ik nu?
Nee heeft niets met allochtoon te maken,deze dame voelt zich sowieso ver boven iedereen verheven.
Maar nu stop ik want ik heb er net een ban opzitten geen zin in nog een ban..
woensdag 13 mei 2015 om 16:35
woensdag 13 mei 2015 om 18:36
quote:Elsa schreef op 13 mei 2015 @ 15:40:
aktueel schijnt volgens velen vol te zitten met rechts politiek georienteerde,
staat dat gelijk voor jullie (trek de schoen maar aan als die je lekker zit) aan zwakbegaafdheid
of vind je ze gewoon dom. (dom omdat ze een andere mening hebben)Voor mij staat dat niet gelijk aan dom. Waarschijnlijk omdat ikzelf nogal een soort van rechts ben georiënteerd.
aktueel schijnt volgens velen vol te zitten met rechts politiek georienteerde,
staat dat gelijk voor jullie (trek de schoen maar aan als die je lekker zit) aan zwakbegaafdheid
of vind je ze gewoon dom. (dom omdat ze een andere mening hebben)Voor mij staat dat niet gelijk aan dom. Waarschijnlijk omdat ikzelf nogal een soort van rechts ben georiënteerd.