Iets anders dan een zonnescherm?

13-05-2015 19:21 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand misschien iets wat goed helpt tegen de warmte/zon maar dan niet een zonnescherm?

Ik woon op een flat met brede/grote ramen en in de zomer word het echt bloedheet binnen. Het is nu al 25 graden ier binnen..Een zonnescherm op maat laten maken en laten monteren is helaas te duur, dus dacht misschien hebben jullie ideeen?

Heb aan de binnenkant al jaloezien en gordijnen hangen dus het gaat echt om iets voor aan de buitenkant.
.
Mobiele Airco aanschaffen voor binnen? Aan de buitenkant kan je alleen screens doen of een rolluik, en beide zijn duur in maatwerk en montage.
Een opblaasbadje?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Verduisterende rolgordijnen, bij Jysk, Ikea e.d. goedkoop en effectief.
violetskies schreef op 13 mei 2015 @ 19:28
LIchtwerende dingen helpen altijd, ook aan de binnenkant. Ik beplak mijn ramen aan de achterkant met zilverfolie. Niet mooi maar het scheelt zo'n 20 graden. De zon staat er namelijk pal op en ik woon op de kop van een pijpelaar, het is dus een broeikas. Het is wel eens opgelopen tot 50 gr. Dat zilverfolie scheelt enorm. Heb er gordijnen voor dus je ziet het niet. Het enige nadeel is dat ik dus alleen daglicht heb als de ramen open gaan. Dat doe ik heel vroeg in de ochtend en savonds (als de buurman niet zit te paffen op zijn balkon)

Alles potdicht is echt de enige remedie. Btw heb ik er sinds een paar jaar een mobiele airco bij. Scheelt enorm in gevoelstemperatuur. Het scheelt maar een paar graden maar het haalt ook vocht uit de lucht waardoor het veel minder drukkend aanvoelt.

Je hebt natuurlijk ook van die zilveren rolgordijnen maar zilverfolie is zo goedkoop en altijd aanwezig dat ik er nog niet toe gekomen ben om die aan te schaffen
Wij hebben hier screens hangen en echt ik zweer erbij.
Een verduisterend rolgorijn met lichte/glanzende/zilverkleurige achterkant (dus geen met donkere achterkant, die zijn er ook maar dan vooral bedoeld om het s nachts goed donker te maken).

Of screens of rolluiken aan de buitenkant. Dat werkt denk ik altijd beter dan iets aan de binnenkant, maar is wel duur. Ik denk overigens dat screens of rolluiken minder duur zijn dan een zonnescherm, maar nog steeds een flinke smak geld. Screens zien er mooier uit als je ze overdag dicht hebt en kun je nog door naar buiten kijken, rolluiken hebben het voordeel dat ze op een koude winternacht ook de kou buiten houden.
Ja voor screens en rolluiken heb ik idd ook al gekeken, maar is ook duur..

Zilverfolie is wel goedkoop haha. Maar dan is t dus heel de zomer donker binnen?! Want dat haal je er niet zomaar even af iedere x.

Ik denk dat ik idd in de richting van een rolgordijn aan de buitenkant moet gaan denken, en die airco heb ik ook al geprobeerd vorig jaar maar dat werkte niet echt fijn door die slang die naar buiten moest...
.
Je hebt ook folie die energiebesparend schijnt te zijn. Plak je op het volledige raam, zie je dan bijna niet en schijnt in de winter de warmte binnen te houden en in de zomer juist buiten. Oa te koop via energiebespaarwinkels en sommige energieleveranciers. Misschien ook wel gewoon bij de doe-het-zelf-zaak.

Ik heb er geen ervaring mee, geen idee of het fijn spul is, maar het is niet zo duur verwacht ik en helpt misschien wel? Nou weet ik alleen niet of het altijd mag; op ons HR++ glas mag je bijvoorbeeld geen gewone raamfolie plakken (tegen inkijk ofzo) en weet niet of dat ook voor deze reflectiefolie geldt.
Luxeflex, glans, wit of metallic zodat de zon weer teruggekaatst wordt.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Toen ik nog in een flat woonde heb ik wel eens, toen het heel warm was, spijkers in het buitenkozijn geslagen en daar witte lakens aan opgehangen. Warmte kun je het beste al van buitenaf tegenhouden.

Nu hebben we screens (ander huis), en je voelt al een enorm verschil aan het glas waar wel en geen screens voor zitten.
Ozo.
Zonwerend raamfolie. Heb je ook in de variant waar je gewoon doorheen kunt kijken.
Ja ben al naar het zonwerend raamfolie aant kijken op internet en denk dat dat het gaat worden! Iemand hier toevallig al ervaring ermee?

Bedankt allemaal voor de goede tips!
.
Wij hebben UV werende folie op 1 zolderraam. Kostte een paar tientjes en het helpt enorm. Je hebt nog wel wat licht maar minder. Overdag kijk je erdoor naar buiten terwijl het van buitenaf spiegelt, 's avonds is het net andersom. Wel uitkijken met HR++ glas. Bij ons mocht het alleen aan de buitenkant en alleen als we het hele raam deden ivm temperatuurverschillen.

Screens hebben we ook op de belangrijkste ramen, maar die zijn best duur. Tweedehands zonnescherm kun je ook proberen.

Buren verderop hebben lakens voor dat raam, aan de buitenkant. Nog goedkopere oplossing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven