En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wij eten straks aardappeltjes met witte bonen in tomatensaus en een gehakt-satéschnitzel. hmm, beetje rare combi eigenlijk
Sunlight had heerlijk gekookt: Indisch suddervlees met rijst, kerriespitskool, gekookte eieren in chilisaus en ketjap (geloof ik) en zoetzure komkommer. Het was delicious!!
Ik was te laat om nog te koken dus ik heb ovenpatat opgewarmd.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Tofureepjes in ketjapsaus, naanbrood en sperziebonen op z'n surinaams.
Ik ga (helaas) niet trouwen Agent, waren vrijgezellenfeesten van vrienden.

Zit heeel hard te bedenken wat we moeten eten vanavond... heb alles in huis voor een lekkere pastasaus (gehakt, roerbakgroente, champs, tomaat, pijnpitjes, tomatensaus...) maar geen pasta! en bovendien 0,0 zin om naar de winkel te gaan.... zucht.
Gister at ik weer alleen en heb ik kant en klare poffertjes opgewarmd. Best te eten voor een keertje.

Vanavond maak ik bietenstamppot met een gebakken uitje en zelfgedraaide gehaktballen. Lekker! Restantje bewaar ik voor morgen, want dan eet ik weer alleen.
Griekse spinazietaart (spanakopita) met in plaats van feta zelfgemaakte kruidenpanir.

Panir is verse indiase kaas, ik maak het wel eens als ik teveel melk in huis heb. Normaal is de kaas vrij smaakloos (gaat alleen melk en yoghurt of citroensap in), maar ik heb er van de week al bij het koken slagroom, knoflook, peper en verse italiaanse kruiden bijgedaan. Dus nu heb ik ruim een pond feta-achtige kruidenkaas.
pizza weet alleen nog niet welke
Sjee Yette, dat klinkt verrukkulluk!

Hier wordt het pitabroodjes met kebab en sla.
SPAGHETTI
Haha Revival, bespeur ik daar enige teleurstelling?

Ik ben zelf een groot voorstander van de man ten huwelijk vragen door de vrouw! Wat houdt je tegen?

Panir is lekker idd Yette! Eet smakelijk!

Ik sleep mezelf nu naar m'n keuken om te koken
zaterdag = brooddag hier dus werd het vandaag:

kommetje groentesoep, gebakken ei op heerlijk donker bruin brood (met veel pitten) en een glas melk
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Vandaag Nasi met Sate........... \\:-)//
Vooraf:

Toastje met gebakken champignons,ui en achterham.

Zalmfilet net(niet) gaar

Pasta met mozarella en veel basilicumblad en olijf olie (+parmezan)

stokbroodje

botersla

Hertog slagroomijs met warme rode vruchten
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Ik eet bij Broer vandaag dus het is nog een verrassing wat het wordt, hij moet nog boodschappen doen.
Heb gisteren de Italiaanse taart met kip gemaakt (recept van Vinyl een paar pagina's terug).

Smaakte lekker, allen doe ik er de volgende keer wat meer peper/zout door en wat kaas er over heen (vond 'm iets te flauw)

Vanavond eet ik alleen, pizza met rauwkost

Ingrediënten:

50 gram boter

300 á 400 gram kipfilet

3 gesnipperde uien

3 teentjes fijngesneden knoflook

1 zakje verse Italiaanse kruidenmix á 30 gram

(of Italiaanse keukenkruiden, tijm en ½ bouillontablet)

3 eieren

250 ml slagroom

1 citroen

5 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries), ontdooid

Materialen:

Lage tartvorm á 30 cm of springvorm á 26 cm.

Bereiden:

Oven voorverwarmen op 225graden C.

In koekenpan 25 gram boter verhitten, kipfilets met zout en peper bestrooien en aan elke zijde 3 min. Bakken. Kip op bord laten afkoelen. Ui en knoflook in hapjespan met 25 gram boter 20 minuten laten stoven. Salie en rozemarijn (uit Italiaanse kruidenmix) fijnsnijden (rest van kruiden wordt niet gebruikt) In kom eieren en slagroom losroeren. Zout, peper en kruiden toevoegen. Citroen goed schoonboenen, schil fijnraspen en rasp door eimengsel roeren (vrucht wordt verder niet gebruikt). Taartvorm bekleden met plakjes deeg. Kip in reepjes snijden en met ui- en eimengsel mengen. Met vork gaatjes in bladerdeegbodem prikken. Vulling in taartvorm scheppen en gelijkmatig over de bodem verdelen. Taart in oven zetten; na 10 minuten temperatuur verlagen tot 175 graden C. en taart nog 40 minuten bakken, tot hij goudbruin en gaar is. Lekker met gemengde salade.

Wijnadvies:

Milde, zachte roséwijnen
Everytime you make a typo, the errorists win.
Absoluut teleurstelling Agent, zou heel graag willen trouwen... vriend ook wel, alleen die rotterige centen he.... En bovendien ben ik een groot tegenstander van de vrouw die een aanzoek doet, dus tja....

Vanavond uit eten!
Vandaag staan zelfgemaakte pizza's op het menu. Deeg is al klaar.

Ik ga er 1 beleggen met tomatensaus, mozarella, gegrilde aubergine, veel uienringen en parmezaanse kaas en een met tomatensaus, gorgonzola en parmaham en de laatste met mozarella, tomatensaus, tonijn en kalamataolijven.
Trostomaten, courgette, aubergine en ui uit de oven, met knoflook, allerlei kruiden en bestrooid met geraspte geitenkaas. Daarbij zelfgemaakte puree van biologische aardappelen
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Hmmmm de bietenstamppot toch maar niet nog een keer gegeten. Het werd een pizzabroodje, 1 bruine boterham met pestospek en 1 bruine boterham met oude komijnekaas. Ook lekker
Gisteren uit eten geweest:

- geitenkaastaartje met pesto, tomaat, pijnpitjes, komkommer.

- kalfsoester met blue danish / gorgonzola saus

- huisgemaakte brownie met yoghurtijs en clotted cream

Vandaag weer normaal:

prutje van rundergehakt, rode kool en appel met gekookte aardappelen.
Gisteren gegeten:

Aubergine, uitjes en paprika helemaal glazig uit de wok met runderworstjes en aardappeltjes.
Gisteren: frituur aangezet en toen het klaar was weinig trek meer, dus meeste weggekieperd.

Vandaag, haché, rode kook, aardappels.
Risotto met ui, champignons, tijm en kaas
rijstpilaf met groenten: paprika, ui, gepelde tomaat, courgette en kip bakken, kruiden erbij (vooral paprikapoeder), 3/4liter bouillon erover, deksel erop en 30 minuten laten pruttelen, beetje crème fraiche erdoor, klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven