Begravenis
zondag 17 mei 2015 om 13:19
Hoi heb binnekort een begravenis en wil even weten of zo een hoed kan
http://www.hm.com/nl/product/25405?article=25405-A
http://www.hm.com/nl/product/25405?article=25405-A
zondag 17 mei 2015 om 13:27
Ik ben wel eens naar een begrafenis geweest en daar werd ik door de dominee na de dienst gevraagd wat mijn relatie tot de overledene was. Ik heb een sterk vermoeden dat dat kwam omdat ik de enige! vrouw in de kerk was zonder hoed. Het was in een kerk waar normaal gesproken geen hoeden gedragen werden, maar blijkbaar was het een dominee van een andere kerk die daar de dienst leidde. Ik voelde mij behoorlijk opgelaten.
zondag 17 mei 2015 om 13:28
zondag 17 mei 2015 om 13:38
Het hangt van de begrafenis af. Op de niet kerkelijke begrafenis van mijn zwager hadden verschillende mensen een hoed. Ik vond het erg mooi hoe ze deze afnamen bij het graf. De meeste die een hoed droegen waren mannen die meestal een hoed op hadden. Ik denk dat deze hoed wel kan, mits jij je er goed in voelt. Al zal hij voor sommige begrafenissen te zomers zijn...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
zondag 17 mei 2015 om 13:44
quote:niva schreef op 17 mei 2015 @ 13:28:
Tja het kan wel, maar is het nodig? Gewoon netjes gekleed gaan is prima, een begrafenis is nou niet echt een gelegenheid waar je er volgens de nieuwste trends bij moet lopen en moet willen opvallen... Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd....Ja dit! Net alsof je de gelegenheid aangrijpt om eens fashionistisch een hoed te dragen. Ik vind het ook vreemd, over de top, en wat aanstellerig.
Tja het kan wel, maar is het nodig? Gewoon netjes gekleed gaan is prima, een begrafenis is nou niet echt een gelegenheid waar je er volgens de nieuwste trends bij moet lopen en moet willen opvallen... Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd....Ja dit! Net alsof je de gelegenheid aangrijpt om eens fashionistisch een hoed te dragen. Ik vind het ook vreemd, over de top, en wat aanstellerig.
zondag 17 mei 2015 om 14:19
quote:smart79 schreef op 17 mei 2015 @ 13:56:
De vraag is of deze hoed geschikt is, niet of ze wel of niet een hoed moet dragenMisschien heeft TO nog geen/weinig begrafenissen meegemaakt en heeft ze op TV gezien dat er mensen een hoef dragen. Dan mag toch wel gezegd worden dat het behoorlijk ongebruikelijk is in de 'echte' wereld, om te voorkomen dat ze zich opgelaten voelt als ze de enige is die overdressed blijkt te zijn?
De vraag is of deze hoed geschikt is, niet of ze wel of niet een hoed moet dragenMisschien heeft TO nog geen/weinig begrafenissen meegemaakt en heeft ze op TV gezien dat er mensen een hoef dragen. Dan mag toch wel gezegd worden dat het behoorlijk ongebruikelijk is in de 'echte' wereld, om te voorkomen dat ze zich opgelaten voelt als ze de enige is die overdressed blijkt te zijn?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje