Kleien/ boetseren
donderdag 21 augustus 2008 om 19:29
Wie heeft hier verstand van??
Ik moet iets gaan doen met mijn handen zodat ik niet meer zoveel nadenk.
Nu dacht ik dat kleien misschien wel iets voor me zou zijn.
Maar hoe begin je, wat haal je in huis enz...
Ik ben totaal niet creatief, maar ze zeggen wel dat dit vanzelf moet komen.... Al is het alleen maar om je te ontspannen en bezig te zijn..
Ik moet iets gaan doen met mijn handen zodat ik niet meer zoveel nadenk.
Nu dacht ik dat kleien misschien wel iets voor me zou zijn.
Maar hoe begin je, wat haal je in huis enz...
Ik ben totaal niet creatief, maar ze zeggen wel dat dit vanzelf moet komen.... Al is het alleen maar om je te ontspannen en bezig te zijn..
donderdag 21 augustus 2008 om 19:31
donderdag 21 augustus 2008 om 19:46
Tjonge ernie, de kleuterschool goed doorgekomen verder?
Lieke, misschien kun je eens een workshop boetseren gaan volgen.
Nu weet je niets van de mogelijkheden, de technieken, de materialen, de gereedschappen, enzovoorts. Dan is de kans dat je er al snel genoeg van krijgt wel groot, omdat je boetseerwerk dan zomaar kan mislukken.
Anders eerst eens wat informatie op het internet opzoeken. Er is meer dan genoeg informatie te lezen.
Lieke, misschien kun je eens een workshop boetseren gaan volgen.
Nu weet je niets van de mogelijkheden, de technieken, de materialen, de gereedschappen, enzovoorts. Dan is de kans dat je er al snel genoeg van krijgt wel groot, omdat je boetseerwerk dan zomaar kan mislukken.
Anders eerst eens wat informatie op het internet opzoeken. Er is meer dan genoeg informatie te lezen.

donderdag 21 augustus 2008 om 21:08
vrijdag 22 augustus 2008 om 09:48
bij hobbywinkels hebben ze vaak wel grote blokken grijze klei, die vanzelf opdroogt (die hoef je dus niet te bakken). maar het is wel heel stevig en zwaar werk. en echt mooi wordt het ook niet. veel heb je daar trouwens niet voor nodig: een aardappelmesje, die klei en je handen.
ik zou denk ik zelf ook eerder een cursus gaan doen. dan leer je verschillende technieken, zonder grote kosten.
en als je liever thuis wat gaat doen, dan zou ik eerder kiezen voor tekenen, schilderen, sieraden maken, fimoklei, zelf kleding maken, glas schilderen....ga gewoon eens naar een hobbywinkel, dan zie je vanzelf wel wat leuks!
(je kan trouwens ook altijd je huis gaan opknappen: schuren, verven, behangen...haha, ik zeg dit alleen maar omdat ik dat ook hoognodig zou moeten doen )
ik zou denk ik zelf ook eerder een cursus gaan doen. dan leer je verschillende technieken, zonder grote kosten.
en als je liever thuis wat gaat doen, dan zou ik eerder kiezen voor tekenen, schilderen, sieraden maken, fimoklei, zelf kleding maken, glas schilderen....ga gewoon eens naar een hobbywinkel, dan zie je vanzelf wel wat leuks!
(je kan trouwens ook altijd je huis gaan opknappen: schuren, verven, behangen...haha, ik zeg dit alleen maar omdat ik dat ook hoognodig zou moeten doen )
dinsdag 26 augustus 2008 om 10:33
Ja, schilderen is misschien ook niet eens zo gek nee!! Ik had het er met een vriendin over en toen hadden we het over die ene uit gooische vrouwen. Maar je moet het inderdaad wel een beetje kunnen ja!!
Ik ben totaal niet creatief. Maar heb ook weleens gehoord dat je dat niet perse hoeft te zijn en gewoon aan iets moet beginnen...
Ik ben totaal niet creatief. Maar heb ook weleens gehoord dat je dat niet perse hoeft te zijn en gewoon aan iets moet beginnen...
dinsdag 26 augustus 2008 om 11:19
dinsdag 26 augustus 2008 om 11:50
Ik heb ooit (heeeeel lang geleden) eens een pak klei gekregen. Daar zat ook een boekje bij met allemaal dingen die je kan maken. Stond helemaal uitgelegd welke materialen je kon gebruiken en een stap voor stap beschrijving hoe je die figuren na moest maken (ook met ijzerdraad, krantenpapier etc.). Was van het merk DAS geloof ik.
(Klei en boekje liggen vast nog steeds ergens bij mijn ouders...)
Stap eens binnen bij Pipoos (of soortgelijke winkel). Daar kun je genoeg creatieve ideeen opdoen. Ben daar altijd wel een hele poos zoet.
(Klei en boekje liggen vast nog steeds ergens bij mijn ouders...)
Stap eens binnen bij Pipoos (of soortgelijke winkel). Daar kun je genoeg creatieve ideeen opdoen. Ben daar altijd wel een hele poos zoet.