tips voor Zwitserland

19-05-2015 19:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oeh de eerste keer dat ik een topic start, leuk!

Ik heb een vraag: mijn vriend en ik rijden binnenkort naar Zwitserland. We zijn net een webshop begonnen in outdoor artikelen (rugzakken, slaapzakken, enzovoort ) en willen naast de standaard productfotos ook graag de producten testen, fotograferen en er mooie filmpjes van maken. We wilden het liefste naar IJsland of Noorwegen, maar dat is een beetje te ver weg omdat we niet zoveel tijd hebben dus nu is de keuze gevallen op Zwitserland. Weten jullie een paar mooie plekken waar we prachtige foto's en filmpjes kunnen maken?

Daarnaast willen we voor ons reisblog een paar leuke steden/plaatsen bezoeken. Wat zijn de leukste en mooiste plaatsen in Zwitserland?
Bij de National Geographic zat deze maand een erg leuk infogidsje over Zwitserland, uitgegeven door het toerismebureau.
Omgeving interlaken lijkt me geschikt. Daar zit je tussen 2 idyllische meren, met aan de noordkant middelhoge bergen (bijv Brienzer Rothorn) en naar het zuiden de rotsen bij Lauterbrunnen en als je nog iets verder gaat (kleine Scheidegg of Alpiglen) zit je aan de voet van de Eiger en Jungfrau. Dus veel totaal verschillende fotoplekjes dichtbij elkaar.

Hou er wel rekening mee dat Zwitserland erg duur is qua hotels, horeca en bergtreinen/kabelbanen enzo. Maar wel heeeeeel mooi. Wij gaan in de zomer weer.

Stedenbezoek: Bern is mooi, Zürich ook. Luzern is wat kleiner maar wel erg gezellig. En als je Interlaken als uitvalsbasis kiest is Thun ook wel leuk om te bezoeken, maar dat is maar een kleine stad. Veel kastelen aan de Thunsee waar je vanuit Thun en vanuit Interlaken met de boot naartoe kunt. Interlaken zelf is erg toeristisch en vooral geschikt voor terrasje-zitten-mensen-kijken en om een koekoeksklok te kopen ;) .
Ik vind Zürich mooi, mooie stad, uitstekend OV, goede restaurants, helaas weet ik de naam van het restaurant niet maar het ligt op een heuvel waar vandaan je over de hele stad kijkt. Zug is mooi, je kunt een boottocht maken over het meer, Basel vind ik wat minder maar het heeft wel een mooie dierentuin.
verba volant, scripta manent.
Neem een goed gevulde portemonnee mee, want door de koers van Zwitserse franc is het er niet goedkoper op geworden. En een vignet op de auto natuurlijk. Op myswitserland.com vind je hele uitgebreide informatie over Zwitserland. Ik vond Bern ook een hele mooie stad. Om mooie foto's te maken hoef je natuurlijk alleen maar de bergen in te gaan. De bewegwijzering is in de bergen heel goed, evenals de Zwitserse kaarten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Basel vond ik weinig eigens hebben, kan voor willekeurig welke grotere europese stad doorgaan. De omgeving van Basel is ook nog vrij vlak, niet wat je je voorstelt bij Zwitserland.
http://www.myswitzerland. ... P3cypSyzsUCFezMtAodH28AWQ

Hier kan je een hele virtuele tour door Z maken.
Wallis, Engadin, Jungfrauregion etc...
Kandersteg!!
Hartstikke bedankt voor jullie tips!! Ik had wel een reisgids, maar er stonden zoveel mooie dingen in dat ik niet wist waar te beginnen. Nu kan ik de reisdatum plannen! Ik zie dat Art Basel ook binnenkort is, is iemand daar weleens geweest? Is dat leuk? Anders sla ik Basel over als dat niet zo'n bijzondere stad is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven