De lekkerste Rollade

20-05-2015 09:12 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn rollade word droog en smakeloos braad ik in een pan aan en laat hem sudderen.

Als ik recepten bekijk zie ik zowel pan als oven.

Wie geeft mijn de tip voor een lekker gekruide rollade die makkelijk te bereiden is.
Wil je zelf kruiden? Dus de rollade ook zelf opbinden?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
De rollade is gebonden. Bedoel de buitenkant meer.
Tegenwoordig zijn "rollades" gewoon een stuk mager vlees dat opgebonden word. Dat is geen rollade...

Een echte rollade is van vet vlees en zijn dun gesneden lappen die opgerold worden. Ga dus eens naar een goede slager en vraag om een rollade van procureurvlees bv. Echt véél lekkerder dan zo'n mager droog stuk vlees

Ik snap ook echt niet dat ze een stuk varkensfilet als rollade verkopen...Dat moet namelijk niet sudderen, dan is het schoenzool.
Met een flinke scheut ketjap wordt ie al een stuk lekkerder (vooral als je em dan halverwege al in plakken snijdt en er gebakken uien en knoflook bij doet).
Wat Nina zegt dus. Vlees is te mager. Vraag aan de slager een stuk procureur (varkensnek) of een stuk buikspek (met zwoerd). Je kan deze laten opbinden met kruiden of zelf kruiden met venkel, knoflook, chilivlokken, zout en peper. (Wees zuinig met de venkel want die komt later extreem terug).

Ik braad de rollade altijd aan, in de braadslee, 100 graden 2 uur in de oven. Even prikken met de thermometer. 70 graden of hoger en eruit. Rusten in de braadslee met folie erover en smikkelen maar.
En wees niet bang voor het vet, want dat smelt er allemaal uit en in het vlees zodat de rollade lekker mals wordt en blijft.
Waar koop je je rollade? Die dingen uit de supermarkt zijn nl niet lekker, dus die krijg je ook nooit lekker.

Ga naar een goede slager, die weten nog hoe je een rollade maakt. Zie de tekst van Nina. Een goede slager kan je ook meteen het advies geven hoe je vlees te bereiden.

Ik doe zelf rollade altijd (na aanbraden) in de oven, in een gesloten ovenschaal.
Ook rollades uit de supermarkt kun je goed bereiden.

Ik braad ze helemaal niet aan in een pan maar doe ze meteen in de oven.

Beetje olijfolie erover en een paar spetters water.

Anderhalf - twee uur op een lage temperatuur. Heerlijk!
droog betekent, naast kwaliteit, vaak ook dat je hem te lang hebt gebraden.

ik bak hem altijd aan en zet hem dan in de oven met het braadsap. op een lage temperatuur van 150/160 graden. af en toe wat sap over de rollade en dan is hij altijd lekker.

hoe lang ligt aan het gewicht en de doorsnede
En doooooor!
Ik heb deze bij de slager gekocht en laat hem denk ik te lang in de pan.

vorige keer doorregen genomen maar die viel niet in de smaak
Ik koop een doorregen varkensrollade bij een goede slager. Oven voorverwarmen op 200 graden. Rollade 15 minuten op 200 graden bakken en daarna 55 minuten op 160 graden. Ik neem altijd een rollade van ongeveer 1200 gram.
Dan zou ik hem ergens anders kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nou ik heb de rollade met wat zout en peper in een braadpan uren op laag vuur gelaten eerst aanbakken en dan laag vet water erbij gegooid
Het ligt niet aan de slager heb hem een keer daar gekocht en mn moeder laten doen en toen was hij heerlijk
Je moet het niet in een pan doen maar in de oven.
Mijn moeder doet hem ook altijd in de pan.

ik heb hem gemaakt donderdag in de pan nu een uurtje op de uren die ik normaal deed.

wat rondom kruiden op de buitenkant ingewreven uur van de voren.

Dank toch te zuinig geweest want smaakte niet erg gekruid wat wel mals lekker vlees Gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven