Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Frans: heel veel sterkte toegewenst de komende tijd! Probeer voor jezelf te zorgen ipv te overleven.
Ach Frans, voor jou en je familie
Llotte, hoi, leuk dat je ook mee komt schrijven.

Kraamzorg, ik vond het wel goed bij ons gaan. Ze is minder lang gebleven dan we vantevoren hadden afgesproken, maar dat vond ik ook goed. Mijn ouders zijn hier heel veel geweest om te helpen en vriendlief had een week vrij genomen. De bv ging heel goed en we voelden ons al snel zeker in onze nieuwe taak als ouders. Ze was er iedere ochtend om halfnegen, deed boodschappen, stofzuigen, bed verschonen, toilet etc. Met mij ging alles al snel heel goed. Ik was iedere ochtend al in de kleren en make-up als ze kwam en Seppe gedroeg zich ook voorbeeldig.

Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan. Ik ga wel een afspraak maken met onze bedrijfsarts. Ik mag komen werken wanneer ik wil en ik kan allemaal afspraken afzeggen. Dat scheelt enorm. Ik ben blij dat ik zulke lieve meelevende collega's heb.
Frans geconcoleerd. bah.

en nog wat de kraamzorg deed in huis, euh alles? wassen, strijken, zuigen poetsen. alleen niet etn koken, leif doet dat idd leiver zelf en kon niet wachten om thuis te zijn bij zijn "engeltjes" hahahaha.

ben moe, kom net uit werk, spreek jullie later wel weer, nu eerst slapen.
Frans, gecondoleerd! Wat is dat dan idd snel gegaan zeg! Sterkte, ook voor Fransman

Gelukkig dat de gang dan nog gedaan moest worden, hier sieren mijn vlekken nog steeds de gangmuur.

Ibbeltje, nog steeds zo belabberd? Gelukkig heb je lieve, begripvolle collega's. Dat scheelt heel veel!

Lotte, ik ga je hopelijk vanavond in de tabel zetten. Nogmaals welkom!

Ringelding lekker uitgerust of moest je er weer vroeg uit voor je meisje?

Ik ben vast mensen vergeten, maar ik wilde eigenlijk alleen even op Frans reageren.

Ik ga gauw weer!
Geen nieuws vanaf hier. Alles gaat goed. Ibbel en Frans nogmaals sterkte toegewenst. Morgen weer naar VK, daarna meld ik me nog wel even. Vandaag staan winkelen en afscheid nemen van familie op het programma. Nog 2 dagen en we zitten lekker in de zon.
Frans, gecondoleerd

Kraamverzorgster: alleen maar positief! Wij hadden een dame die van aanpakken wist, met een stagiaire die het ook wel kon. Dus ik werd vertroeteld, manlief kreeg 's ochtends ook ontbijt op bed, kleine meid kreeg alles wat ze nodig had, helemaal top. Heb me dus maar weer bij dezelfde organisatie aangemeld Ben wel benieuwd hoe het dadelijk zal zijn met die kleine wup erbij. Vast een stuk minder relaxed!

Morgen vlos, ben benieuwd. Eindelijk het hartje horen in plaats van zien! Ook het cb morgen, dus het wordt een gezondheidszorgdagje (mooi scrabblewoord).

Hebben jullie ook dat de kleine zo beweegt? Ik snap niet dat ik het vorig jaar om deze tijd nog niet voelde!! dit is echt een woelwater eerste klas. Ik droom 's nachts van mijn bewegende buik, dus dan zal hij/zij zich wel aan het uitleven zijn. Dat wordt nog wat, als we 2 kilo baby verder zijn
Ibbeltje, in de kleren in de kraamtijd? De eerste 2 dagen heb ik echt in bed doorgebracht, die vrachtwagen die over me heen gereden was had zijn werk goed gedaan Daarna inderdaad wel in de kleren, maar niet om 9 uur 's ochtends hoor. Wij sliepen lekker door tot de bel ging (nou ja, buiten de voedingen dan ), dan ging manlief er even uit voor de deur en dan lekker ontbijt op bed. Waarom haasten als het nog niet moet?
Frans gecondoleerd met jullie grote verlies!!!
F5 voor update.

Barrel, heb ik jouw berichtje dat er een hartje klopte gemist toevallig? Of wordt de 28e je eerste keer bij de vk?

Zo, mijn taak is weer gedaan. Ik ga lekker bankhangen.

Tot later!
Frans gecondoleerd en heel veel sterkte met jullie verlies.
B12, mag ik vragen hoe hoog je bloeddruk is? Had je dat altijd al? Is dat de reden dat je bij de gyn bent? En waarom verschuift je datum zo vaak?

Als je het vervelende vragen vind hoef je ze natuurlijk niet te beantwoorden.[/quote]

Sorry Floor zie nu je vragen pas heb laatste dagen niet goed gekeken.

Ik heb altijd al een hoge bloeddruk gehad en ben voor de zwangerschap gestopt omdat dat even beter leek.

Nu is mijn bloeddruk 160/90 nog niet heel hoog maar hij loopt elke keer iets op en dat schijnt voor het kindje niet zo goed te zijn.

En ben daarom ook bij de gyn, ook omdat ze dan bang zijn voor eclampsie komt ook in de familie voor.

Zowel mijn moeder als mijn oma heeft dat gehad.

En de datum is een keer door een andere gyn verschoven en nu heeft mijn gyn hem weer op de 23ste gezet.

En vind de vragen niet vervelend hoor.
Biaha gelukkig heb ik al 2x een hartje gehoord en gezien hoor!

Hopenlijk donderdag weer, ben gewoon weer zenuwachtig!

Ik had een super kraamverzorgster, was ook nog eens speciaal aangevraagd door het ziekenhuis door mijn "speciale geval".

Moet wel eerlijk zeggen dat ik op een gegeven moment zoiets had van nou ga nu maar weg. Vond het maar vreemd een vreemde in mijn huis en ik was er ook wel klaar mee. Het liep ook allemaal lekker.

Dit jaar wil ik naar een kraamhotel, dus leuk te lezen dat dat bevallen is (euhhh weet ff niet meer wie het was)

Maarja wil na het verblijf in het kraamhotel ook weer rustig terug naar duitsland.

Heb de laatste dagen best last van een trekkerig zeurderig gevoel in mijn buik. Zou dat komen door het groeien?

Ben dat soort dingen ook echt helemaal kwijt van de vorige keer.
Barrel, woon je in Duitsland?

Het werken ging best goed de afgelopen twee dagen. Vandaag werk ik een dagje thuis en vrijdag heb ik een afspraak bij de arboarts. Is iemand daar wel eens geweest?
ok, Barrel. Sorry, dan heb ik dat over het hoofd gezien. Ik zal er snel een hartje bij zetten.

En ik was degene die in het kraamhotel was geweest. Ik kan het zeker aanraden. Grootste voordeel is dat er dag en nacht hulp en begeleiding voor je is., Enige nadeel vond ik dat het niet thuis was en dat ik mijn eigen spullen en bed op een gegeven moment ging missen. Ik hoop dat het jou net zo bevalt als mij! Wil je daar ook gaan bevallen?

Naar welk hotel ga je als ik vragen mag? Ik zat in het hotel bij Zestienhoven Rotterdam. Was ook leen euke omgeving. We keken vanuit de kamer precies op een manege. Was heel gezellig om naar de paarden te kunnen kijken en ze te kunnen horen.

Ibbeltje, succes bij de arbo arts. Ik heb er gelukkig nooit mee te maken gehad. Dus ik kan je er niks over vertellen. Fijn dat het op het werk wel goed ging de afgelopen dagen. Succes vandaag!

Zoon wil samen spelen.Hij probeert ook steeds de laptop dicht te klappen. Dus ik ga er vandoor!
Ibbeltje ik ben bij de arbo-arts geweest, kon nog amper lopen van de pijn. Moest ook best veel tillen. die arts vond het eigenlijk niet eens nodig dat ik langs kwam,hij zag zo wel ( hoe ik liep) dat ik niet voor niets thuis zat!

Ik heb ook niet het idee dat ze heel lastig zijn hoor! Gewoon uitleggen wat je mankeert. ( neem aan dat je niet (veel) meer kan werken door je zs?)

Ik voel me de laatste dagen stukken beter! Zoon was wel weer wakker om 2, 3 en 4 uur, hij is heel erg verkouden maar hij ging uiteindelijk toch wel weer slapen gelukkig!

Hebben de nu al moeders ook soms 'last' van de oudste? Zoon schopt tijdens het verschonen wel eens in m'n buik en gebruikt m'n borsten als (stoot) kussen.... Wel heel anders hoor, als er al 1tje rondkruipt! Ook de trap op tillen vind ik nu al best zwaar worden! Gelukkig wil hij ook wel vaak zelf naar boven klimmen!

Volgende week weer naar de VK!\
B12; ik stelde al die vragen omdat bij ons in de familie ook zwangerschapsvergiftiging voorkomt. (mijn moeder, oma en zus hadden er in versch. mate mee te maken) M.n een veels te hoge bloeddruk. Mijn alarmbellen rinkelen wat dat betreft snel.

Mijn bloeddruk is nooit hoog geweest, altijd 120/70. Ik heb goede hoop dat ik niet mee ga doen aan die hoge bloeddruktaferelen maar ik ben wel extra voorzichtig.

Ibbel: ik ben nog nooit bij de arbo-arts geweest. Heb verhalen gehoord die positief waren. Als je niet gezond bent blijf je lekker thuis.

Vandaag heb ik weer het hartje gehoord. Wat blijft dat bijzonder! Manlief heeft het opgenomen en in de auto klonk het nog steeds geweldig. Ik was prima gegroeid, precies volgens het schema. Mijn bloeddruk was 12/80 maar ook prima!

Ik voel de kleine goed bewegen. Gisteren onder het avondeten kreeg ik echt een schopje. Duidelijk harder dan daarvoor. Ik ben wederom helemaal blij en gelukkig.
120/80, natuurlijk
ik ook weer even hier. OP m'n andere topic (eind 2006 begin 2007) staat iemand op knappen, dus elk uur ff spieken of er al wat loos is.

Nog ff voor schema: 24 september weer naar de vk.

Wat betreft de oudste, die heeft het 1 of 2 keer gepresteerd om een schop in m'n buik te geven, ben heel boos geworden en daarna heeft ze het niet meer gedaan. ze is verder wel leif voor de buik.

Arbo arts, ben ik met de vorige zwangerschap een paar keer geweest omdat ik toen niet lekker in m'n vel zat, veel harde buiken door chronische blaasontsteking en een groep die ontzettend agressief was. plus nog een aantal niet fijne dingen die gebeurd waren op m'n werk. Arboarts was erg voor mij (werkgever wilde dat ik stande pede weer ging werken) arbo heeft me nog eens gewezen oop m'n rechten en plichten als zwangere en ook die van m'n werkgever, bleek dat werkgever een aantal behoorlijke steken heeft laten vallen en me willens en wetens in situaties geplaatst die helemaal niet verantwoord waren. anyhoe, heel verhaal, maar wel positief (voor mij dus) ben ook voor 50 % in de ziektewet geraakt de laatste drie maanden wat het voor mij wel makkelijker maakte.

verder geen nieuws. ga fruit doen met meisje.
Arbo-arts: mijn ervaring is dat die mensen (heb er 2 gezien) van niets weten. Alles wat ik voorstelde was goed en werd geregeld. Dus bereid je goed voor en ze zijn als was in je handen, is mijn ervaring.

Kraamhotel: lijkt me beter dan het ziekenhuis, maar nog steeds niet ideaal. Vreemd bed, vreemde omgeving, niets voor mij. Ik wil deze keer thuis bevallen!!!! Maar dan moet bloeddruk meewerken. Ik kreeg in mijn verlof opeens een hoge (nou ja, 150/95, niet heel hoog, maar te hoog om bij de vlos te blijven) bloeddruk. Dus opeens naar gyn en bevallen in ziekenhuis. wat een ellende is dat zeg! Alleen al het feit dat een consult bij de vlos max 10 minuten is en dat je bij de gyn de hele middag kwijt bent met wachten en zo. Maar ook het bevallen in het ziekenhuis wil ik nooit meer. Dus duim met me mee....

Oudste: die weet nog van niets natuurlijk

Vanmiddag om 17 uur hartje horen!

En nu een meisje uit bed halen, misschien ook wel fruit
Ik duim voor je origineel! Veel plezier vanmiddag. Ik kan me voorstellen dat jouw oudste nog van niets weet maar wanneer zou ze het kunnen begrijpen? Of ze kan het sowieso niet begrijpen? Dan is nr twee er straks ineens. Moet nr1 de kamer straks afstaan? Of heb je dan twee babykamers?

Voor de tabel: volgende afspraak bij de verloskundige is 3 oktober.

Dan pas, ja dan pas want de week er voor is de echo en anders was alles zo dicht op elkaar. Nu ja het geeft niks, we gaan op vakantie en komen pas 10 dagen voor de echo terug.

Wat zijn we benieuwd naar het geslacht!! Vooral mijn zus is supernieuwsgierig. Heel grappig.

Voor mijn gevoel wordt het trouwens een meisje (80% zeker). Gek he dat je daar zo van overtuigd kunt zijn! Heeft iemand van de ervarenen het al eens goed gehad? Je hebt natuurlijk altijd 50% kans maar goed. Mijn gevoel is overduidelijk.

Ook al 2 keer gedroomd dat ik beviel zonder verloskundige maar met man. Beide keren ging de bevalling goed en was het een meisje! Toch hoop ik dat ik straks beval met VK erbij!
Hoi Dames,

Frans, gecondoleerd, sterkte de komende tijd!

En Ibbel, 't komt goed met die arboarts denk ik hoor, ik ben er ook vorig jaar wel eens geweest na een operatie, het was altijd prima!! Ze luisterden erg goed naar mij toen en bij collega's zie ik ook dat ze idd als was in je handen zijn als je het zelf een beetje leuk brengt.. :-)

Ik ben er weer.. Na 2,5 internetloze week thuis, ben ik blij dat ie het weer doet, heb wel af en toe stiekem ff meegelezen op t werk, maar kon daar niets schrijven.. (en kan nu geen kleurtje meer doen, vreemd..)

Alles gaat prima, ben laatst weer bij de vlos geweest en baby lag dwars te chillen met zijn armpjes+handjes onder het hoofdje (hoe kan het ook anders..) dus niet echt een hele mooie echo, maar toch weer een fotootje!!

Voor de ervaren zwangeren: Kan het zijn dat ik het babytje nu al voel? Ik voel de hele tijd plopplop en gerommel in mijn buik en het zijn vast niet mijn darmen want verder ga ik normaal naar de wc en dat voelt anders. En heb ook sinds een paar dagen steeds vaker hartkloppingen, best engig, maar goed, het gaat gelukkig steeds ook weer weg.

Ohja, heb me opgegeven voor yoga, begint over 2 weken al.. Is dat niet wat vroeg??
Ik denk ook steeds een meisje Floor! Voor de tabel (kan nog steeds niet op de kleutjes klikken, sorry loewyz!!)

16 sept. 20 wkn echo en 16 sept. verloskundige (ik wilde het allemaal wel lekker snel achter elkaar)
Floortje, ik weet niet of ze het kan begrijpen, ik denk dat nr2 er opeens is! En ja, 2 babykamers dus, want ze is zelf nog maar net baby af. Commode en zo zullen bij 1 jaar nog best nodig zijn en babybedje zeker.

Geslacht: vorig jaar was ik overtuigd van een jongen. Na 20 weken was het 80% zeker dat het een meisje was, na 27 weken (pretecho) 100%. Nu ben ik weer overtuigd van een jongen. Er zijn ook wat dingen anders: hij/zij is veel beweeglijker, hij/zij zit veel hoger (vorig jaar kon ik geen heupbroeken aan), ik was veel meer misselijk, dus ja, het zou zomaar kunnen dat ik deze keer wel gelijk krijg. Fifty/fifty

Sjaanie, fijn dat je weer mee kan doen! Wel boffen hoor, dat je iedere keer een echo krijgt. Ik tel af naar 4 oktober. En voelen: het kan wel hoor. Zeker als je de placenta aan de achterkant hebt liggen schijn je je kindje veel eerder te kunnen voelen. Je bent 2 weken langer zwanger dan ik, dus al 17 weken. Dan is het echt helemaal niet gek hoor! Geniet ervan.

En die hartkloppingen: je gaat in deze periode meer bloed maken. Dus het kan best zijn dat je hart daar even aan moet wennen. Schijnt er ook bij te horen.
Hihi, thnx origineel!! Steeds als ik iets 'raars' heb, zeg ik tegen vriend: zal er wel bij horen, schijnt erbij te horen..

Ik heb trouwens bij de prenatal een broek gescoord voor 5 euri, van esprit, hij zit lekker joh!! (ze hadden m verkeerd afgeprijsd, maar hebben het er maar gelaten..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven