Proberen om zwanger te worden - (deel 2)

21-04-2015 20:43 2956 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 6 maanden aan het proberen bent zwanger te worden. Je zal hier ongetwijfeld veel herkenning vinden!

We delen veel met elkaar: over de weg naar het zwanger worden, de bijbehorende hormoonschommelingen en de spannende tijd van het wachtbankje, waarin we met elkaar wachten tot er weer getest mag worden! Kortom: we delen lief en leed.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? Er is nog plek in de tabel! We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)

naamleeftijd/partnerronde# NODbijzonderhedenSuze2728/3016eerste24-11 onderzoeken bij gynaecoloog gehad

Geen bijzonderheden

Terugkomen juni 2016 indien nog niet zwangerGadgetfreak29/3313eerste04-11Onderzoeken gehad, alles zag er goed uit.

Terugkomen september 2016 indien nog niet zwangerElliepie28/2913eerste02-12momenteel cyclusopvolging in het ziekenhuis, onregelmatige cyclus

(aan het proberen sinds september 2014)Lisette_29/3013tweede01-12Heeft erge endometriose met verstopte eileider. Begin traject IVF met misschien operatie voorafgaand.Flipje227/4014eerste19-1119 nov informatieavond IVF/ICSI

26 nov intakegesprek VUmcMeivo31/326eerste07-11Onduidelijke cyclus.

Midden december derde afspraak gynaecoloog

voor verder onderzoek en eventuele behandelingMiss9421/235eerste14-10Heeft PCOS

Nu tweede ronde clomid

29-09 echo om te kijken of medicatie aanslaatPeach199025/278tweede06-11-Da4ntje30/4410eerste06-11-Minilove24/286eerste12-10Lange cyclus

Eerste afspraak gyn: inwendige echo gehad, alles zag er goed uit.

Juiste hoeveelheid follikels en goede baarmoeder+slijmvlies.

Tweede afspraak: Clomid gekregen Ylva30/2916eerste14-11In augustus 2015 bloed-, baarmoeder-, eileider- en

eierstokonderzoek gehad: alles positief.

Februari 2016 terugkomen indien nog niet zwanger.Unicorn3232/3021eerste15-11Augustus/September 2015 bloed-, baarmoeder-, en

eierstokonderzoek gehad: alles positief. Eileideronderzoek nog niet gehad.

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!

naamleeftijdleeftijd partner# uitgerekendBliss912430eerste4 juniKiml2838eerste8 juniGurlie2431eersteeind meiMissTiek20152930eerste18 aprilFlower2532224eerste29 februariN892629eerste1 januariHil012833eerste12 decemberRianH2829eerste29 oktoberMama_lin3330tweedebevallen op 15 september 2015 Teacup3532eerstebevallen op 23 augustus 2015

Bluebird, Titato, Vogola, Mellifuous, Konini, & M90: wij wensen jullie een hele fijne en bijzondere zwangerschap toe!

De gegevens in de tabel mag je zelf aanpassen.

Lukt het niet? We helpen je graag :-)

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015

Wachtwoord: Proberen
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lisette! leuk dat je mee schrijft. De tabel is helaas wel vol! Hoe is het verlopen de afgelopen maanden nadat je spiraal verwijderd is?

Ik was ook gestopt met de pil en gestopt met roken (2 maanden an elkaar) lange leve de kilo's en idd hetzelfde als jij, die kilo's moeten er zsm af, baal er zo van! Maar ja wat je zegt; je hoopt snel dikker te worden maar dan alleen bij je buik. Ook heb ik gehoord dat afvallen en proberen zwanger te worden geen goeie combi is. Je kan natuurlijk wel opletten met wat je eet?! Gezond eten heeft een eventuele baby alleen maar baat bij!! Succes!
Life is a party to be thrown
ps: even iets geks; ik heb al dagen pijn in mijn borsten.. en ik verwacht mijn ms pas rond de 28e...meestal begon het pas een dag of 2/3 ervoor...
Life is a party to be thrown
Peach!!! Gefeliciteerd Zul je net zien he; even totaal niet meer mee bezig/los gelaten en raak Super leuk!! Het is je echt gegund nu zeker na die ellende

Idd lekker een digitale clearblue doen, misschien land het dan beter als je Zwanger ziet staan hihi
ik had net een bericht getypt en het is weg opnieuw dan maar

@peach: wat leuk!! Gefeliciteerd!!!

@lisette: ik herken je verhaal, al die signalen die dan op niets uitdraaien.. heb het ook allemaal al gehad: pijnlijke borsten, steekjes.. en dan helaas al 8 rondes zonder positieve test. duimen dat we snel ook zwanger zijn!

@kiml: ik hoop voor je dat het positief is. ik heb dat ook al eens gehad en toen dacht ik ook "misschien..." maar was helaas niets.. ik duim voor je!
Happiness is only real when shared
@peach, dat is wel even spannend dan, heb je ondanks alle gedoe wel seks gehad rondom je vruchtbare dagen?

Ik duim voor je!

Hoe gaat het verder? Wil het een beetje genezen?

@welkom lisette, Leuk dat je mee wil schrijven. We zijn een fanatiek clubje hier

Ik heb dat ook inderdaad met mijn gewicht. Neemt niet weg dat ik nu ongeveer 3 maanden bezig ben met begeleid afvallen. En dat gaat goed! Ik denk maar zo. Alles wat er nu afgaat zit straks niet bovenop de zwangerschapskilo's!

Tenslotte moet ik nog wel in mn trouwjurk passen volgend jaar

@ellepie. Ow ja das waar. rauwe eieren. Maar inderdaad, genoeg toetjes.
Ow ik heb een half uur gedaan over mn berichtje schrijven en nu zie ik gewoon dat je zwanger bent peach!

Wat super goed! Gefeliciteerd!!

Geniet ervan. Beseffen komt vanzelf

Voel je ook iets eigenlijk? Symptomen?
Hee Lisette! Idd wat Kiml zegt, de tabel is vol maar mee kletsen kan altijd Toch fijn he om hier alles kwijt te kunnen!

Spannend Kiml! Hopelijk is het een teken Ik duim voor je hoor!!

Ik ben zelf even totaal niet ermee bezig eigenlijk, ben ook druk met m'n bedrijf enzo. En ik zit nog net een paar dagen na m'n menstruatie natuurlijk. Over een paar dagen begin ik met ovulatietesten maar verder sta ik er nog even helemaal niet bij stil. En seksen doen we toch wel hihi.
hej dames het daalt een beetje in nu haha

@ gadget ja schijnbaar wel seks gehad op vruchtbare dagen maar was er totaal.niet mee bezig haha!

heb niet echt klachten was alleen erg prikkelbaar en moe maar ik dacht dat dat kwam door het eindeloze thuiszitten.

heb vanmiddag afspraak op t ziekenhuis dus dan weet iknhoe het verder gaat met de wond haha

en kwa werk tja contract is al getekend dus kunnen ze niet meer onderuit
Life is like an hourglass glued to the table.
@peach: super hoor! Gefeliciteerd! Gek hè als je het niet verwacht... dat had ik in elk geval. Ik heb er 2 gedaan en daarna nog clear blue. Alles dik positief!

De VK zei trouwens dat clear blue indicator echt een verkooptruc is en niet echt betrouwbaar. Volgende week weet ik hoe ver ik ben, spannend.

Gisteren wat last van krampen met sporten, kreeg meteen de vraag of ik niet zwanger was... dat afgewimpeld en ik geloof dat iedereen erin trapte. Dit weekend het eerste feestje waar ik niet kan drinken, hopelijk heeft niemand t door.
Jaaaaaaa hoor PEACH!!!! Oh meid, wat geweldig voor je! Na al dat rot nieuws en tegenslagen... ben je gewoon zwanger!

Ik ben super blij voor je! Geweldig! Hoe reageerde je? En wat zei je man?
Hoi @Lisette, welkom. Leuk dat jullie er ook voor gaan :-)

Afvallen kan nu nog prima hoor. Je mag alleen niet afvallen als je zwanger bent.

Ik sport zelf best veel en probeer zo strak mogelijk de zwangerschap in te gaan (voor zover dat gaat hahaha)

Schijnt dat je daarna dan ook sneller herstelt. Dus sportschoenen aan en gaan zou ik zeggen En natuurlijk opletten dat je regelmatig en gezond eet. Good luck!
Idd Suze! Lekker door sporten hihi Precies wat je zegt, je herstelt daarna ook sneller als je voor je zwangerschap al fit was
Aaah Peach!! Wat geweldig na alles

Gefeliciteeeeeerd!

Oh en welkom Lisette!😊
Everything happens for a reason
de clrearblue zegt 3+ dus ben dan 5+ wekeb zwanger begrijp ik??

woehoee ben echt blij! mijn man was ook helemaal.verbaasd maar blij haha:)
@Peach: wettelijk gezien mag een werkgever je niet weigeren om een zwangerschap. Al vraag ik me af hoe dat in de praktijk zou zijn als je al wat verder bent... De clearblue was volgens de VK niet heel betrouwbaar. Heb jij hem vanochtend gedaan? Ik deed hem tussen de middag en dat schijnt ook minder betrouwbaar te zijn.
jufje ja dat weet ik maar heb er bij mijn vorige werkgeven wel gedoe mee gehad hoor!

maar dit contract is al getekend en heb geen proeftijd en voor een half jaar dus maakt niet veel uit. moet mischien een weekje eerder stoppen met werken maar dat is het!

en ik begin pas 1 juli en ik wacht gewoon met vertellen tot ik al een paar weken aan het werk ben.

als ik reken vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie zit ik op 4 weken en 2 dagen ik zie het wel.

ziekenhuis vond de wond er goed uitzien maar zei verder weinig over tabletten en zwangerschap. dus neem vanaf nu gewoon alleen paracetamol als ik echt pijn heb en ik ga maandag wel naar mijn eigen huisarts.

en ik ga foliumzuur slikken natuurlijk.
Peach!!! Woohoooo!! Zo leuk om eerst je berichtje te lezen: mwa, ff testje doen, zal wel niks zijn. En daarna: huh, wauw, zwanger! (die lading bedoel ik, zo leuk) Gefeliciteerd!!!
Let love rule...
Jaaaa wat super zeg peach!! Gefeliciteerd meid!!!
Jaaa Peach!!! Gefeliciteerd!!!!!
Nou volgens mij heb ik goede binnenkomer hier!

Proficiat peach! Hoelang zijn jullie bezig geweest voor dit geweldige resultaat?
The finest pleasure is kindness to others.
Wauw peach gefeliciteerd het is je gegunt!

Geniet!!!
Jahoor ik kijk even de hele dag niet hier en peach test zomaar een dikke plus!!!!!!!!!!!!

Van harte meid! Het is je echt gegund!

Wanneer ben je uitgerekend? Hoe voel je je?

En idd je krijgt de eerste 2 weken kado.

Wat top.

Wie volgt??? Iedereen maar ff dacht ik zo! Dit zet de goede trend!
Waauww peach wat super zeg! Zwanger :cheer2:Gefeliciteerd!!!! Echt bijzonder he. Maar 2 x gedaan en gewoon raak! Geniet er lekker van. Hopelijk gaat het ook snel goed met jou herstel van je wond!!
Ja dan ben je als het goed is idd 5+ weken Peach! Dan was die laatste menstruatie misschien een innestelingsbloeding ofzo.. heb ik toen ook gehad (4 volle dagen helder bloed zelfs) dus het kan zeker, even afwachten bij de eerste echo!

Ja gewoon proberen met paracetamol als dat gaat en anders zullen ze vast wel een andere oplossing vinden, fijn dat het er goed uit zag verder! Hopelijk hersteld het nu allemaal snel en kun je je lekker volledig op je zwangerschap richten

Idd Mamalin haha het liefst wij allemaal in 1 keer achter elkaar natuurlijk zou helemaal mooi zijn!
Hmmm hier minder goed nieuws. Bruinverlies was vandaag overdag weg maar rond etenstijd kwam het weer terug. Vanavond is het steeds meer aan het worden.

Ik vrees voor de rode duivels vannacht/morgenochtend.

Ik had toch stille hoop maar helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven