Boodschappen bestellen?

23-05-2015 14:23 79 berichten
Bestellen jullie wel eens de boodschappen bijvoorbeeld bij de Albert Heijn? En bevalt dat goed??

Ik zit er zelf ook wel eens over te denken, want sinds kort hebben we geen supermarkt meer bij ons in de buurt en moet ik er een flink stuk voor lopen of fietsen. Dus zou bestellen wel handig zijn. Maar dan zit je toch alsnog met je groentes, fruit enz. die je vers moet kopen. Dus ik twijfel of het wel echt tijd bespaart??

En hoe zit het met de houdbaarheidsdatum, klopt het inderdaad zoals redbulletje zegt dat je dingen krijgt die niet lang meer houdbaar zijn of valt dat mee?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips and tricks
anoniem_228919 wijzigde dit bericht op 23-05-2015 14:29
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Raldy schreef op 23 mei 2015 @ 14:46:

Zou ik nooit doen. Ik vind bestellen en bezorgen meer iets voor bejaarden die het niet meer aankunnen of mensen die immobiel zijn vanwege ziekte of handicap. Ik heb ook een druk programma met veel zorgtaken en het lukt me prima om zelf boodschappen te doen.

Gefeliciteerd :/

Wij krijgen eind dit jaar eindelijk een AH bij ons inde buurt .. Dan laat ik accuut al het zware spul thuis bezorgen .. Heerlijk .. Ik kan niet zwaar tillen en dat is wel erg prettig
quote:poldervrouw schreef op 23 mei 2015 @ 17:47:

[...]

Wij krijgen eind dit jaar eindelijk een AH bij ons inde buurt .. Dan laat ik accuut al het zware spul thuis bezorgen .. Heerlijk .. Ik kan niet zwaar tillen en dat is wel erg prettigHoef je mij niet voor te feliciteren. Wel fijn voor je.
Nou, ik ben om hoor!! Ga volgende week lekker een keer de boodschappen laten bestellen.

Vanmiddag was ik weer even bij de AH en het was echt een gekkenhuis. Natuurlijk ook omdat de winkel straks 2 dagen dicht is, maar daarnaast is het momenteel de enige supermarkt in de omtrek die open is..... De andere twee supermarkten zijn weg en in verbouwing. Dus het is echt een kippenhok daar
quote:poldervrouw schreef op 23 mei 2015 @ 17:47:

[...]

Wij krijgen eind dit jaar eindelijk een AH bij ons inde buurt .. Dan laat ik accuut al het zware spul thuis bezorgen .. Heerlijk .. Ik kan niet zwaar tillen en dat is wel erg prettig

Helaas voor jou heeft het er niets mee te maken of er een ah dicht bij je in de buurt komt/zit. De boodschappen van het online bestellen komen niet vanuit de winkel.

En ook kun je de winkel niet als pick up point gebruiken.

Het is gewoon afwachten wanneer ze bij jou komen bezorgen. Of misschien doen ze dat al wel. Moet je even op de ah site kijken.
Hier ook een fan. Op zondag kook ik altijd voor twee dagen ivm en op maandagavond bezorgt AH eten voor de rest van de week. Door met vaste lijstjes te werken ben ik supersnel klaar en het dwingt me aan menuplanning te doen, ook heel goed. Ik kom er bijna altijd tot en met vrijdag mee uit en soms koop ik dan in het weekend nog eea bij de toko, of verse vis. Brood koop ik wel apart (woon naast een bakker) maar ik word heel gelukkig van het kassaloze leven.

Online krant, bezorgservice, netflix en een schoonmaakster die strijkt: ik maak het mezelf graag makkelijk.
quote:Raldy schreef op 23 mei 2015 @ 14:46:

Zou ik nooit doen. Ik vind bestellen en bezorgen meer iets voor bejaarden die het niet meer aankunnen of mensen die immobiel zijn vanwege ziekte of handicap. Ik heb ook een druk programma met veel zorgtaken en het lukt me prima om zelf boodschappen te doen.

Huh? Dus als je iets kan, moet je het ook perse doen?

Ik ben begonnen met bestellen van boodschappen omdat ik te ziek was om het zelf te doen. Toen ik weer gezond was, heb ik een tijdje zelf boodschappen gedaan (omdat het kon), maar toen kwam ik erachter hoe erg ik dat eigenlijk haat, dus toen ben ik weer boodschappen gaan bestellen.

Het lukt mij (inmiddels) ook prima om zelf boodschappen te doen, maar dat vind ik geen reden om dat dan ook maar verplicht te moeten doen.

Uiteraard is iedereen vrij om te kiezen of je liever bestelt of zelf boodschappen haalt. Maar om te zeggen dat bestellen voor bejaarden enz. is... Dan kun je ook wel zeggen dat zelf boodschappen doen ouderwets en voor digibeten is!
quote:Mieshka schreef op 23 mei 2015 @ 18:57:

[...]

Huh? Dus als je iets kan, moet je het ook perse doen?

Dat zeg ik niet.

Ik ben begonnen met bestellen van boodschappen omdat ik te ziek was om het zelf te doen. Toen ik weer gezond was, heb ik een tijdje zelf boodschappen gedaan (omdat het kon), maar toen kwam ik erachter hoe erg ik dat eigenlijk haat, dus toen ben ik weer boodschappen gaan bestellen.

Het lukt mij (inmiddels) ook prima om zelf boodschappen te doen, maar dat vind ik geen reden om dat dan ook maar verplicht te moeten doen.

Niemand verplicht je toch dat te moeten doen.

Uiteraard is iedereen vrij om te kiezen of je liever bestelt of zelf boodschappen haalt. Maar om te zeggen dat bestellen voor bejaarden enz. is... Dan kun je ook wel zeggen dat zelf boodschappen doen ouderwets en voor digibeten is!

Ik heb gezegd dat ik het meer iets voor bejaarden etc vind. Voor sommige mensen is het noodzaak een ander doet het misschien uit gemakzucht. Zoals je zelf zegt iedereen is vrij om te kiezen.

En je zeurt!!!
Gemakzucht, schandalig. Zou verboden moeten worden. Ofzo.
Lekker makkelijk, tegen iemand met een andere mening zeggen dat 'ie zeurt.
quote:Mieshka schreef op 23 mei 2015 @ 19:34:

Lekker makkelijk, tegen iemand met een andere mening zeggen dat 'ie zeurt. Ik heb je duidelijk antwoord gegeven over wat jij beweerde, maar daar doe je niets mee. Je haalt alleen aan dat ik je een zeur noem en dat was echt niet omdat je een andere mening hebt. Dat maak jij er zelf van.
Ff mak aan Raldy
quote:suzy1977 schreef op 23 mei 2015 @ 22:00:

Ff mak aan RaldyDoe ik
Ik ben groot fan. Ik bestel zelf 1x in de 1 a 2 maanden dingen als pakken sap, mayo, toiletpapier, kratten bier, pindakaas en andere lang houdbare en zware spullen. Ze nemen zelfs lege statiegeldflessen mee terug. Voor feestjes drank bestellen is het helemaal ideaal!

Ik ben ermee begonnen toen ik een kind kreeg, zodat ik niet steeds met zware boodschappen, buggy en kind 2 verdiepingen omhoog hoefde Je kan ook alles van Etos bestellen, dus alle pakken luiers en billendoekjes laat ik ook gelijk bezorgen. Mijn ervaring met de groente, fruit en het vlees bij online bestellen is ook goed. Soms heb je ook van die acties dat als je van bepaalde producten besteld, zijn de bezorgkosten gratis.
quote:Raldy schreef op 23 mei 2015 @ 21:50:

Ik heb je duidelijk antwoord gegeven over wat jij beweerde, maar daar doe je niets mee. Je haalt alleen aan dat ik je een zeur noem en dat was echt niet omdat je een andere mening hebt. Dat maak jij er zelf van.Hahaha, 'daar doe je niets mee.' Alsof ik hier een of andere wijze levensles cadeau krijg waar ik iets mee zou moeten.
quote:Mieshka schreef op 24 mei 2015 @ 00:46:

[...]

Hahaha, 'daar doe je niets mee.' Alsof ik hier een of andere wijze levensles cadeau krijg waar ik iets mee zou moeten. Ik snap niet wat er nu te lachen valt. Maar ik heb het helemaal gehad met jou. Heb geen zin in je kat-en-muis spelletjes. Je gaat nu op de negeermodus.
'Het helemaal gehad hebben met iemand...' 'Kat-en-muis spelletjes...' 'Negeermodus...' Het is maar internet hoor! Zwaar gedoe om niks.
OMG raldy, doe even relaxt! Jij bent degene die 'provocerende' opmerkingen plaatst op een onderwerp over het bezorgen van boodschappen.

Lees je eigen reacties eens terug? Ik vind ze wat overtrokken bij dit nogal luchtige onderwerp.
quote:jules schreef op 24 mei 2015 @ 07:23:

OMG raldy, doe even relaxt! Jij bent degene die 'provocerende' opmerkingen plaatst op een onderwerp over het bezorgen van boodschappen.

Lees je eigen reacties eens terug? Ik vind ze wat overtrokken bij dit nogal luchtige onderwerp.

+1

Snap sowieso niet zo goed waarom je dit topic zo interessant vind als je geen boodschappen bestelt. Blijkbaar verwacht je toch dat er reacties komen op jouw stukje en vind je dat maar wat leuk, anders blijf je niet elke keer komen kijken of iemand nog heeft gereageerd, lijkt mij.
Ik bestel elke week bij Albert Hein en qua kosten en vers heb je dit zelf prima in de hand.

Bestel ook in het weekend en bij mij komt het dinsdag....het verse eet ik natuurlijk als eerste.. Verder merk ik dat ik minder impuls aankopen doe en daardoor eigenlijk juist bespaar..haha...

Als er iets mee komt wat niet klopt of over datum is (heb ik nog niet vaak gehad) dan kun je ze mailen of bellen en verrekenen ze het altijd netjes met je volgende bestelling...Het bevalt mij prima en hoef gelukkig niet meer de drukte in om boodschappen te doen..heb daar zo'n enorme hekel aan...

Het schijnt dat je met feestdagen wel goed moet opletten, op tijd bestellen en dat het dan lastiger is met vers...ik bestel houdbare dingen dan al eerder voor feestdagen en vers toch soms even zelf halen....
Wat staat er bij jullie op het lijstje? Ik merk dat ik het nog best wel lastig vind om zo ver vooruit te denken en om aan ¤70 te komen!
Ik bestel iedere week, ik vind het helemaal geweldig.

Geen uren in de winkel, geen zeurend kind mee moeten nemen, geen gesjouw, geen impulsaankopen en nog vaak proefverpakkingen er bij ook.

Gebruik je een bonuskaart? Dan kun je de optie aanklikken waardoor je ziet wat je vaker/recent kocht. Dan zie je al snel wat je veel gebruikt. Na een paar keer maak je gewoon een favorieten lijstje aan met de vaste dingen (bij ons melk, yoghurt, muesli, kaas, fruit, dat soort spul) en gaat het bestellen steeds sneller.
quote:Ardi08 schreef op 26 mei 2015 @ 14:43:

Ik bestel elke week bij Albert Hein en qua kosten en vers heb je dit zelf prima in de hand.

Bestel ook in het weekend en bij mij komt het dinsdag....het verse eet ik natuurlijk als eerste.. Verder merk ik dat ik minder impuls aankopen doe en daardoor eigenlijk juist bespaar..haha...

Als er iets mee komt wat niet klopt of over datum is (heb ik nog niet vaak gehad) dan kun je ze mailen of bellen en verrekenen ze het altijd netjes met je volgende bestelling...Het bevalt mij prima en hoef gelukkig niet meer de drukte in om boodschappen te doen..heb daar zo'n enorme hekel aan...

Het schijnt dat je met feestdagen wel goed moet opletten, op tijd bestellen en dat het dan lastiger is met vers...ik bestel houdbare dingen dan al eerder voor feestdagen en vers toch soms even zelf halen....

Ik reserveer inderdaad tijdig een dag en tijd. Meestal zet ik daar dan wat kratten bier op.

Als je het ophaalt bij een pick-up-point dan zijn er geen minimale bedragen, dus dan zet ik er gewoon 1 krat bier op.
quote:Bumba1985 schreef op 26 mei 2015 @ 14:57:

Wat staat er bij jullie op het lijstje? Ik merk dat ik het nog best wel lastig vind om zo ver vooruit te denken en om aan ¤70 te komen!

Wat ik meestal doe is de wat duurdere houdbare producten plannen. Ik bestel dus altijd wat grote dingen per bestelling mee.

Bijvoorbeeld:

- gel

- wc papier

- deo

- haarverf

- wijn

- groente in de vriezer

- andere vriesproducten

- pot groenten

- zoet beleg

Dat soort dingen.

Die bestel ik dus niet allemaal tegelijk maar iedere week iets. Als ik dus nog 1 fles wijn heb, dan bestel ik er vast drie. Dan heb je vaak al weer voor 15 à 20 euro in je 'karretje'. Verder laat ik eten komen voor minimaal 4 (soms 5) dagen. Als het binnenkomt, eet ik het op basis van de houdbaarheid. Verder meestal nog 1 brood met soep dag (extra vleeswaren enzo), dagje kliekjes en dagje uit de vriezer.

Dat kan natuurlijk ook als je alleen of met z'n tweetjes bent.

Als je wat vaker bestelt, dan zul je vanzelf merken welke vers producten het langst houdbaar zijn. Ik vind de snijbonen vaak goed houdbaar in de koelkast.
Ik ben echt jaloers op mensen die met moeite de ¤70 halen! Wij zitten met z'n tweeen altijd wel rond ¤125 voor een week boodschappen. Daar zit dan wel alles bij, dus ook bijv. schoonmaakmiddel, wasmiddel, douchegel... Verder eten we als powerlifters, de kip, eieren en kwark zijn hier niet aan te slepen. Dan nog af en toe dure glutenvrije meuk voor mij... Nee, vrekkerig boodschappen doen is niet zo mijn ding.
quote:Bumba1985 schreef op 26 mei 2015 @ 14:57:

Wat staat er bij jullie op het lijstje? Ik merk dat ik het nog best wel lastig vind om zo ver vooruit te denken en om aan ¤70 te komen!Ik bestel dus maar 1x in de maand hooguit. Dingen als wc papier, luiers, billendoekjes, pakken sap, pindakaas, nootjes en snoep. Contact lenzen, lenzenvloeistof, wijn en kratjes bier (etos zit er ook bij). Rijst, aardappelen, jam, boter, mayonaise, schoonmaakmiddelen. De standaard dingen die wij als gezin altijd in huis hebben en dan in veelvoud. Dus bv 10 pakken sap, 3 luierpakken, 2/3 potten pindakaas, 6 winegums zakken etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven