Ik kan wel janken

21-05-2015 00:31 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Wie mijn vorige berichten heeft bekeken weet waar ik het over heb…

Ik kwam vanavond thuis en het hele huis was netjes achtergebleven, maar zusterlief was weer eens thuis met haar vriend.

De vaat (heel veel vaat) is achtergebleven en er mist bestek. Ik weet niet of zij het mee haar kamer heeft genomen, maar baal hier wel van. Er ligt bestek van haarzelf in de kast, maar dat pakt ze gewoon niet. Mevrouw kijkt wel op Whatsapp, maar reageert niet! Hier kan ik zo woest om worden!

Mijn hele keuken lag vol met macaroni spulletjes, keukenblad, fornuis en vloer. Mijn pannen zijn klakkeloos in de koelkast gezet, terwijl ze weet dat het in zakjes moet in de vriezer. Nu was het helemaal aangekoekt, dus ik heb de afwas van mijn eigen spullen gedaan en de hare laten staan. Eigenlijk wil ik de hare ook afwassen, maar iets in me zegt dat niet te moeten. Ik hou mijn huis graag schoon! Als zij terug komt van haar lang weekend weg verplicht ik haar eigen pannen en borden te kopen.

Komt mevrouw aankakken om even te zeggen dat ik overlast maak en zij en haar vriendje willen slapen, terwijl zij voor mij haar vaat laat staan dat ik vanuit mijn middagdienst kan afwassen.

Katten hebben vanmorgen voor het laatst eten gehad, konijn was gelukkig wel voorzien (door mij), maar haar eigen kat (en ook mijn kat) geeft ze niet eens te eten!

Gore schoenen van haar vriend stonden op de onderkant van mijn wit/houten RM salontafel, dus veel viezigheid en de lampen nog aan. De katten horen op de gang als men slaapt met deuren dicht ivm krabben aan de bank. Spullen voor een weekend weg liggen door mijn hele huis en ze vreten mijn koelkast leeg.

Eigelijk ben ik nu pist off en wil hun kamer binnen lopen voor mijn bestek (hoort bij een set) en om te zeggen dat zij 1. haar kat wegdoet en 2. haar troep opruimt. En niet straks om 04:00 uur als ze moet opstaan.

What to do, what to do?
quote:redbuIIetje schreef op 23 mei 2015 @ 17:42:

[...]

Het is haar kat niet en die kat verziekt haar meubels, kan me voorstellen dat ze er dan geen liefdevolle gevoelens voor heeft.Dat iemand dat niet leuk vind, dat snap ik, maar dan nog, de kat zelf kan het niet helpen. Zoek dan een goede oplossing zodat de kat een huisje krijgt waar hij/zij het wel naar zijn/haar zin heeft. Maar dingen als buiten zetten en dergelijke. Bah! geen excuus voor.
Hoi allemaal,

Ik heb mijn zus eruit gezet en de dierenpolitie gebeld op aanraden van het dierenasiel. Ik mag die kat daar niet afleveren vanuit mijn naam. De kat wordt zolang ze hier is goed verzorgd. Haar grote meubelen komt ze dinsdag ophalen met een busje.

Bedankt allemaal voor de feedback! Zie ook wel in dat ik het beestje niet aan haar lot kan overlaten of aan haar mee kan geven… Als het allemaal goed gaat heeft men al een leuk nieuw huisje voor haar bij mensen met een groot erf.
Wow, eindelijk actie ondernomen?! En hoe reageerde zus? Waar gaat ze nu naartoe?
Shoot first, ask questions later!
En dat ging zonder protest van je zus? Je bent wel heel slagvaardig ineens. ..
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
En de dierenpolitie komt niet in actie voor dit soort zaken hoor, weet niet wie je dat vertelt heeft?
Waarom mag je die kat niet afleveren? Je kunt toch gewoon zeggen dat je 'n zwerfkat gevonden had of is ie gechipt en komen ze 'm dan alsnog terugbrengen? Maar goed, da's dan jouw probleem sowieso niet meer, want als het goed is staat ie dan op naam van je zus en die woont vanaf morgen niet meer bij jou.
Hoi allemaal,

Ze gaat naar haar vriend. Ze is woest omdat ze vindt dat ik haar onterecht en zusonvriendelijk het huis uit zet. Kamer is lekker gepoetst en fris nu. Ze kwam terug van haar korte weekendje weg en toen hadden we weer ruzie over rotzooi in huis en haar nalatigheid qua verantwoordelijkheden nakomen en ben dat spuugzat!

Ik had een medewerker van het dierenasiel gesproken en zij zei dat alleen mijn zus (eigenaar) de kat langs mag brengen. De dierenpolitie verzocht mij eerst te kijken of iemand anders de kat wou komen ophalen,. Ook is ze boos dat ik überhaupt stappen heb ondernomen voor het beestje.
Buiten alles vind ik het echt om te janken hoe er met dit beestje wordt omgesprongen. Ik hoop dat ze een heel goed thuis zal vinden waar ze gewenst is en veel liefde krijgt.
quote:Lipsticklover schreef op 24 mei 2015 @ 21:16:

Hoi allemaal,

Ze gaat naar haar vriend. Ze is woest omdat ze vindt dat ik haar onterecht en zusonvriendelijk het huis uit zet. Kamer is lekker gepoetst en fris nu. Ze kwam terug van haar korte weekendje weg en toen hadden we weer ruzie over rotzooi in huis en haar nalatigheid qua verantwoordelijkheden nakomen en ben dat spuugzat!

Ik had een medewerker van het dierenasiel gesproken en zij zei dat alleen mijn zus (eigenaar) de kat langs mag brengen. De dierenpolitie verzocht mij eerst te kijken of iemand anders de kat wou komen ophalen,. Ook is ze boos dat ik überhaupt stappen heb ondernomen voor het beestje.Super, en nu lekker genieten van je rustige, opgeruimde huis. Hopelijk kan de kat bij die mensen met dat grote erf terecht, dat beestje verdient een liefdevol thuis.
Ja, dat hoop ik ook echt voor haar! Dat ze daar ook lekker kan rondhuppelen om het erf heen en haar ei kwijt kan.

Wat zouden jullie doen als je keihard hebt gewerkt om op jezelf te gaan wonen en er een kat bij je in huis zit dat niet van jou is, schuw is en een grote sloper? Ze kan niet samen met mijn kat en haar eigen baasje laat haar links liggen.

Ik zorg al bijna 3 maanden voor haar en probeer toenadering te zoeken tot het beestje om haar ook het een en al af te leren, maar wat niet gaat, gaat niet.
quote:Lipsticklover schreef op 25 mei 2015 @ 01:10:

Ja, dat hoop ik ook echt voor haar! Dat ze daar ook lekker kan rondhuppelen om het erf heen en haar ei kwijt kan.

Wat zouden jullie doen als je keihard hebt gewerkt om op jezelf te gaan wonen en er een kat bij je in huis zit dat niet van jou is, schuw is en een grote sloper? Ze kan niet samen met mijn kat en haar eigen baasje laat haar links liggen.

Ik zorg al bijna 3 maanden voor haar en probeer toenadering te zoeken tot het beestje om haar ook het een en al af te leren, maar wat niet gaat, gaat niet.

Geen idee, maar ik hoop dat als de kat in een stabieler thuis komt hij/zij zelf ook rustiger wordt.

Beesten voelen sowieso ook stress en die was er nogal eens tussen jou en je zus, daarbij kreeg de kat vaak niet optijd eten, had regelmatig een vieze kattenbak én zat samen met jouw kat. Daar komt ook nog bij dat jij de kat niet moest omdat hij/zij niet overweg kon met jouw kat, wat moet die kat een stress hebben gehad :(. Geen goede combinatie lijkt me zo. Dus misschien kost het wat tijd, maar naarmate de kat daar zijn eigen draai vindt denk ik wel dat 'ie rustiger en wellicht aanhankelijker wordt.
Zolang de katten bij mij in huis zitten zijn ze gelijk! Wanneer ik mijn kat eten geef, krijgt de ander natuurlijk ook! Zelfde met de kattenbak, dus dat is het punt niet. Als ze mijn meubels niet had gesloopt, had ik haar zo overgenomen. Mijn kat is bazig, vaker meegemaakt, maar na tijden wordt het altijd minder. Haar kat wilt niet onder de mensen, maar laat zich wel zien om haar nagels in mijn bank te zetten en ook in mn riviera maison kast merkte ik vanavond op. Ik heb het al geprobeerd op te lossen door 3! Krabpalen in huis te zetten, maar dit is gewoon geen doen. Ze heeft de kat ook niet als kitten opgevoed, dus wie weet wat het beestje heeft meegemaakt wat wij niet weten. Had het graag anders gezien want ben gek op dieren, altijd veel katten gehad, maar dit nog nooit meegemaakt. Misschien verklaard dat ook waarom ze mijn kat iedere keer aanvalt.
quote:Lipsticklover schreef op 25 mei 2015 @ 01:10:

Ik had uberhaupt geen binnenhuisdier geaccepteerd en ook niemand voor onbepaalde termijn laten logeren.

En dan ben ik lang niet zo'n poetsfreak als jij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven