Gezondheid alle pijlers

Uistelpil???

25-05-2015 18:59 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soort 3daags-festival en ik word waarschijnlijk 2 dagen daarvoor ongesteld. (als hij iets opschuift precies op de 1e dag en mijn 1e dag is altijd het heftigst) Is het slim om aan een uitstelpil te gaan? Ik lees gemixte dingen erover. Iemand ervaring? en zo ja, met welk merk?

Oh en nog een vraag kan je met die pil alcohol drinken en roken?
Uitstelpil? Nog nooit van gehoord. Je kan wel je gewone pil door blijven slikken ipv een stop week als je strip op is.
Primolut. Moet je wel secuur 3x per dag slikken. En voor mogelijke interacties: klik
quote:Magdalan schreef op 25 mei 2015 @ 19:01:

Uitstelpil? Nog nooit van gehoord. Je kan wel je gewone pil door blijven slikken ipv een stop week als je strip op is.Ja, een uitstelpil, ik las iets over primolut / orgametril, weet dus niet of dat goed werkt..
Joh en het dan gelijk correct weten te schrijven.
Als je nog op tijd bent zou ik de gewone pil halen en die doorslikken. Heb ooit in 'n pilloze periode die primolutzooi geslikt op vakantie, maar dat werkte dus mooi niet.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 25 mei 2015 @ 19:11:

Als je nog op tijd bent zou ik de gewone pil halen en die doorslikken. Heb ooit in 'n pilloze periode die primolutzooi geslikt op vakantie, maar dat werkte dus mooi niet.Kan je de normale pil ook gewoon voor 1 maand slikken?
Ja, waarom niet? Alleen waarom zou je er daarna mee willen stoppen? Toch veel fijner als je je ongesteldheden zelf in kunt plannen? Je kunt de pil maandenlang doorslikken tot je 'n doorbraakbloeding krijgt. Sommigen kunnen 'm zelfs permanent doorslikken en worden helemaal niet ongesteld. Ideaal toch?
De gewone pil kan je makkelijk doorslikken, dat is geen enkel probleem.
quote:redbuIIetje schreef op 25 mei 2015 @ 19:15:

Ja, waarom niet? Alleen waarom zou je er daarna mee willen stoppen? Toch veel fijner als je je ongesteldheden zelf in kunt plannen? Je kunt de pil maandenlang doorslikken tot je 'n doorbraakbloeding krijgt. Sommigen kunnen 'm zelfs permanent doorslikken en worden helemaal niet ongesteld. Ideaal toch?

Opzich is de pil nog niet echt noodzakelijk aangezien ik ook nog niet echt sexueel actief ben. Maar ik lees (en hoor) overal dat je aankomt als je aan de pil gaat, of in ieder geval vreetbuien krijgt. Ik zit daar ook niet echt op te wachten, vandaar zou ik willen stoppen daarna.

maar misschien is voor 1 maand pil slikken wel een optie.
quote:anne_1234567 schreef op 25 mei 2015 @ 19:19:

[...]

Opzich is de pil nog niet echt noodzakelijk aangezien ik ook nog niet echt sexueel actief ben. Maar ik lees (en hoor) overal dat je aankomt als je aan de pil gaat, of in ieder geval vreetbuien krijgt. Ik zit daar ook niet echt op te wachten, vandaar zou ik willen stoppen daarna.

maar misschien is voor 1 maand pil slikken wel een optie.De pil is een medicijn tegen ongesteldheidskwalen. Er zijn massa's jonge meisjes die niet seksueel actief zijn en vrouwen zonder relatie, die de pil uitsluitend slikken om die maandelijkse ziekte te kunnen stoppen/reguleren.
quote:anne_1234567 schreef op 25 mei 2015 @ 19:19:

[...]

maar misschien is voor 1 maand pil slikken wel een optie.

Dat hoeft toch helemaal niet? Als je het gaat slikken merk je vanzelf of je bijwerkingen hebt, en zo nee, kun je het gewoon blijven slikken toch?

Primolut werkte bij mij trouwens ook niet.
Ik slik de pil bewust niet, mij niet gezien. Ik word lichamelijk en geestelijk ziek van hormonale anticonceptie.
Met de pil loop je extra risico op een onregelmatige cyclus in de eerste maanden, met een beetje pech ben je twee weken ongesteld. Ik zou vragen om primolut, als het werkt heb je mazzel, anders niet.
Ik heb helemaal geen bijwerkingen van de pil. Ik slik hem altijd één keer door, dus menstrueer een keer in de twee maanden, dat kan prima. Als ik geen doorbraakbloedingen zou hebben, slikte ik hem langer door.

Je weet trouwens pas of je last van bijwerkingen hebt, als je het probeert. Bijwerkingen kan je hebben natuurlijk, ik weet alleen niet of die erger worden als je hem doorslikt, ik denk zelf van niet.
Ik heb meer last van mijn eigen hormonen en alle ellende die dat met zich meebrengt, dan van de pil. Ik kan de pil max 3 maanden doorslikken en hoef zo maar 4 keer per jaar zo'n vervelende ongesteldheid te tolereren.
Geen orgametril maar primolut en daarmee een week vantevoren mee beginnen . ' sochtends en 'savonds een tabletje. En dat gaat dan goed hoor, als je korter vantevoren begint is de kans heel groot dat het niet aanslaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven