thuiswerk
dinsdag 19 mei 2015 om 15:47
dinsdag 26 mei 2015 om 19:18
Mila, als je wilt weten hoe je schrijver wordt dan zou ik even op internet zoeken. Je vindt daar wel genoeg info op denk ik. Natuurlijk kun je webdesigner worden. Als jij denkt dat jij daar oog voor hebt, dat jij net iets origineler bent waarom dan niet? Ik heb een vriendin die net klaar is met de opleiding tot fotograaf. Iedereen verklaarde haar voor gek op haar leeftijd (midden 40), maar druk dat ze het heeft! En ik begrijp het wel, ze is onderscheidend, maakt waanzinnig mooie foto's.
dinsdag 26 mei 2015 om 19:49
dinsdag 26 mei 2015 om 20:28
Ik vraag me ook af waarom je niet meer met collega's wilt werken. Welke negatieve ervaringen heb je?
Dat lijkt me sowieso goed om voor jezelf helder te maken, want je zult altijd omgang met anderen blijven houden.
Star en Himalaya proberen je te helpen door je zonder omhaal te vertellen wat een goed idee is en wat niet. Het is direct, maar wel duidelijk.
Dat lijkt me sowieso goed om voor jezelf helder te maken, want je zult altijd omgang met anderen blijven houden.
Star en Himalaya proberen je te helpen door je zonder omhaal te vertellen wat een goed idee is en wat niet. Het is direct, maar wel duidelijk.
dinsdag 26 mei 2015 om 21:13
quote:dweedledee schreef op 26 mei 2015 @ 20:05:
TO, meen je dit nou? Waarom wil je niet meer onder de mensen werken?
Loepje.
Het is een negatieve spiraal. Steeds minder mensen om haar heen. Luisteren naar de angst, de angst voor andere mensen, die andere mensen dan maar ontwijken. Meer en meer. En dan word je ineens wakker in een miniwereld. Daar is het heel veilig, maar het gaat nog moeilijker worden om daar uit te breken dan het zou zijn om nu met de angst aan de slag te gaan. Heel jammer dat TO haar wereld steeds kleiner maakt en haar angst steeds groter.
TO, meen je dit nou? Waarom wil je niet meer onder de mensen werken?
Loepje.
Het is een negatieve spiraal. Steeds minder mensen om haar heen. Luisteren naar de angst, de angst voor andere mensen, die andere mensen dan maar ontwijken. Meer en meer. En dan word je ineens wakker in een miniwereld. Daar is het heel veilig, maar het gaat nog moeilijker worden om daar uit te breken dan het zou zijn om nu met de angst aan de slag te gaan. Heel jammer dat TO haar wereld steeds kleiner maakt en haar angst steeds groter.
dinsdag 26 mei 2015 om 21:19
Als je creatief werk wilt verkopen (schrijven, fotografie, webdesign), moet je talent hebben, hard willen werken, ondernemend zijn, jezelf en je product kunnen verkopen. Het is geen kwestie van jezelf opsluiten in huis, iets creatiefs maken, en er geld voor krijgen.
Dat werk gaan doen omdat je problemen hebt met werken in een team is echt geen goede motivatie.
Toevoeging: als je dit wel wilt gaan doen, zul je zeker in het begin nog ander werk moeten hebben. Doe daarnaast een cursus of opleiding, en oefen vooral heel veel.
Dat werk gaan doen omdat je problemen hebt met werken in een team is echt geen goede motivatie.
Toevoeging: als je dit wel wilt gaan doen, zul je zeker in het begin nog ander werk moeten hebben. Doe daarnaast een cursus of opleiding, en oefen vooral heel veel.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
dinsdag 26 mei 2015 om 21:32
Mila, je mag me altijd een pb'tje sturen als je hulp wil. Ik heb in een aantal van je eerdere topics ook meegeschreven aangezien ik zulke dingen ook heb meegemaakt. Angst voor andere mensen, angst voor buiten. Mijn vriend nam steeds meer over en zo kon ik luisteren naar de angst die me zei binnen te blijven. He wat een opluchting, weer een dag binnen. Ik heb 2 jaar zo'n last van straatvrees en sociale fobie gehad dat ik niet buiten kwam in mijn eentje. En op een dag vond ik het genoeg. Ik zocht hulp en ging de strijd aan. Het is moeilijk maar het is zo'n geweldig gevoel van vrijheid om die angsten te overwinnen. Ik gun niemand de hel waar ik in zat. Ook jou niet. Doe er alsjeblieft wat aan, voor je man, je kindje en vooral ook voor jezelf. Er is een wereld te winnen.
dinsdag 2 juni 2015 om 11:40
dinsdag 2 juni 2015 om 12:29
Hoezo zou TO een psychische stoornis hebben?!
Ik vind het ook niet prettig om in een drukke winkel oid te werken. Zit ook niet graag met 10 man in een kantine. Ben ik nu meteen asociaal? In mijn vrije tijd ga ik wel graag met mensen om.
Mijn vriend heeft een heel sociaal beroep, maar ziet dat als onderdeel van z'n werk. In zijn vrije tijd is hij graag alleen.
Hoe je als werknemer bent zegt dus niet alles.
Ik vind het ook niet prettig om in een drukke winkel oid te werken. Zit ook niet graag met 10 man in een kantine. Ben ik nu meteen asociaal? In mijn vrije tijd ga ik wel graag met mensen om.
Mijn vriend heeft een heel sociaal beroep, maar ziet dat als onderdeel van z'n werk. In zijn vrije tijd is hij graag alleen.
Hoe je als werknemer bent zegt dus niet alles.
dinsdag 2 juni 2015 om 21:25
woensdag 3 juni 2015 om 20:23
Ik ken TO niet dus ik weet niet of het om persoonlijke voorkeur of sociale angst gaat. Als zij alle situaties met mensen vermijd, dan moet ze dit zeker aanpakken. Want anders wordt het steeds erger.
Maar gezien de reacties begrijpt niet iedereen dat er ook introverte mensen zijn, die (buiten eigen familie en vrienden) niet staan te springen om collega's en klanten.
Maar gezien de reacties begrijpt niet iedereen dat er ook introverte mensen zijn, die (buiten eigen familie en vrienden) niet staan te springen om collega's en klanten.
woensdag 3 juni 2015 om 20:34
Als je op het oogje onder iemands avatar klikt, zie je welke berichten diegene eerder heeft geschreven. (Hoewel ik haar al herkende van een eerder topic.)
TO, toevallig vanmiddag zag ik een paar websites waar je misschien wat mee kunt. Ik ga ze naar je pb'en, anders worden ze misschien verwijderd wegens spam.
TO, toevallig vanmiddag zag ik een paar websites waar je misschien wat mee kunt. Ik ga ze naar je pb'en, anders worden ze misschien verwijderd wegens spam.
donderdag 4 juni 2015 om 13:09
quote:ikeaverslaafde schreef op 03 juni 2015 @ 20:34:
Als je op het oogje onder iemands avatar klikt, zie je welke berichten diegene eerder heeft geschreven. (Hoewel ik haar al herkende van een eerder topic.)
TO, toevallig vanmiddag zag ik een paar websites waar je misschien wat mee kunt. Ik ga ze naar je pb'en, anders worden ze misschien verwijderd wegens spam. Je mag ze ook naar mij pb en, dan stuur ik ze weer naar manlief. Misschien kan hij er wat mee, ipv eindeloos solliciteren.
TO, toevallig vanmiddag zag ik een paar websites waar je misschien wat mee kunt. Ik ga ze naar je pb'en, anders worden ze misschien verwijderd wegens spam. Je mag ze ook naar mij pb en, dan stuur ik ze weer naar manlief. Misschien kan hij er wat mee, ipv eindeloos solliciteren.