Werk & Studie alle pijlers

thuiswerk

19-05-2015 15:47 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met thuiswerk? Wat voor eerk doe je dan zoal? Ik weet dat er sites zijn met thuiswerk maar ik vraag me altijd af of dit wel zo betrouwbaar is.

werken als zzper is denk ik niet iets voor mij. Ik weet ook niet precies wat er bij zzp er allemaal komt kijken.
Mila, als je wilt weten hoe je schrijver wordt dan zou ik even op internet zoeken. Je vindt daar wel genoeg info op denk ik. Natuurlijk kun je webdesigner worden. Als jij denkt dat jij daar oog voor hebt, dat jij net iets origineler bent waarom dan niet? Ik heb een vriendin die net klaar is met de opleiding tot fotograaf. Iedereen verklaarde haar voor gek op haar leeftijd (midden 40), maar druk dat ze het heeft! En ik begrijp het wel, ze is onderscheidend, maakt waanzinnig mooie foto's.
quote:mila81 schreef op 26 mei 2015 @ 19:06:

@himalaya, je reageert zoals verwacht. Wel commentaar op een ander geven, maar zelf niet tegen commentaar kunnen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:mila81 schreef op 26 mei 2015 @ 18:15:

Dank weer voor het opbeurende commentaar. Star en himalaya. Ik kan er vrij weinig mee eerlijk gezegd.

Verbaast me niks

Een echte ondernemer of iemand met enige inspiratie had er wél iets mee gekund.
quote:Star schreef op 26 mei 2015 @ 19:48:

[...]

Verbaast me niks

Een echte ondernemer of iemand met enige inspiratie had er wél iets mee gekund.Ook jij kan vast niet tegen commentaar.. Aan TO ligt het allemaal niet hoor!
quote:himalaya schreef op 26 mei 2015 @ 19:49:

[...]

Ook jij kan vast niet tegen commentaar.. Aan TO ligt het allemaal niet hoor!Eigenlijk ben ik jaloers.
TO, meen je dit nou? Waarom wil je niet meer onder de mensen werken?
@clubmetfan, ja zo bedoel ik het. Iets heel anders. Wel fijn dat jouw vriendin iets heel anders is gaan doen en dat het zo goed gaat!

@star en himalaya
Ik vraag me ook af waarom je niet meer met collega's wilt werken. Welke negatieve ervaringen heb je?

Dat lijkt me sowieso goed om voor jezelf helder te maken, want je zult altijd omgang met anderen blijven houden.

Star en Himalaya proberen je te helpen door je zonder omhaal te vertellen wat een goed idee is en wat niet. Het is direct, maar wel duidelijk.
quote:Star schreef op 26 mei 2015 @ 19:51:

[...]

Eigenlijk ben ik jaloers.Het komt vast nooit meer goed met ons he?
quote:dweedledee schreef op 26 mei 2015 @ 20:05:

Loepje.

Het is een negatieve spiraal. Steeds minder mensen om haar heen. Luisteren naar de angst, de angst voor andere mensen, die andere mensen dan maar ontwijken. Meer en meer. En dan word je ineens wakker in een miniwereld. Daar is het heel veilig, maar het gaat nog moeilijker worden om daar uit te breken dan het zou zijn om nu met de angst aan de slag te gaan. Heel jammer dat TO haar wereld steeds kleiner maakt en haar angst steeds groter.
Als je creatief werk wilt verkopen (schrijven, fotografie, webdesign), moet je talent hebben, hard willen werken, ondernemend zijn, jezelf en je product kunnen verkopen. Het is geen kwestie van jezelf opsluiten in huis, iets creatiefs maken, en er geld voor krijgen.

Dat werk gaan doen omdat je problemen hebt met werken in een team is echt geen goede motivatie.

Toevoeging: als je dit wel wilt gaan doen, zul je zeker in het begin nog ander werk moeten hebben. Doe daarnaast een cursus of opleiding, en oefen vooral heel veel.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
TO heeft meer aan therapie.
Dat denk ik ook ikeaverslaafde, maar ik geloof dat ze dat niet meer wil.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Mila, je mag me altijd een pb'tje sturen als je hulp wil. Ik heb in een aantal van je eerdere topics ook meegeschreven aangezien ik zulke dingen ook heb meegemaakt. Angst voor andere mensen, angst voor buiten. Mijn vriend nam steeds meer over en zo kon ik luisteren naar de angst die me zei binnen te blijven. He wat een opluchting, weer een dag binnen. Ik heb 2 jaar zo'n last van straatvrees en sociale fobie gehad dat ik niet buiten kwam in mijn eentje. En op een dag vond ik het genoeg. Ik zocht hulp en ging de strijd aan. Het is moeilijk maar het is zo'n geweldig gevoel van vrijheid om die angsten te overwinnen. Ik gun niemand de hel waar ik in zat. Ook jou niet. Doe er alsjeblieft wat aan, voor je man, je kindje en vooral ook voor jezelf. Er is een wereld te winnen.
Ikea ik heb gereageerd. Ik weet niet of het is aangekomen.
quote:dweedledee schreef op 26 mei 2015 @ 20:05:

Zo vreemd is dat toch niet. Ik zou ook prima alleen thuis kunnen werken. Heb nooit grote behoefte aan sociale contacten.

Verder geen tips, maar als jij iets weet, post dan even.
Hoezo zou TO een psychische stoornis hebben?!

Ik vind het ook niet prettig om in een drukke winkel oid te werken. Zit ook niet graag met 10 man in een kantine. Ben ik nu meteen asociaal? In mijn vrije tijd ga ik wel graag met mensen om.

Mijn vriend heeft een heel sociaal beroep, maar ziet dat als onderdeel van z'n werk. In zijn vrije tijd is hij graag alleen.

Hoe je als werknemer bent zegt dus niet alles.
Natuurlijk heb je niet meteen een psychische stoornis. Maar het wordt wel zaak wat aan je problemen/angst/vermijding te doen als het je dagelijkse leven zodanig gaat beïnvloeden dat je niet meer goed kunt functioneren. Vermijding leidt alleen maar tot meer problemen/angst.
Ik ken TO niet dus ik weet niet of het om persoonlijke voorkeur of sociale angst gaat. Als zij alle situaties met mensen vermijd, dan moet ze dit zeker aanpakken. Want anders wordt het steeds erger.

Maar gezien de reacties begrijpt niet iedereen dat er ook introverte mensen zijn, die (buiten eigen familie en vrienden) niet staan te springen om collega's en klanten.
Als je op het oogje onder iemands avatar klikt, zie je welke berichten diegene eerder heeft geschreven. (Hoewel ik haar al herkende van een eerder topic.)

TO, toevallig vanmiddag zag ik een paar websites waar je misschien wat mee kunt. Ik ga ze naar je pb'en, anders worden ze misschien verwijderd wegens spam.
quote:ikeaverslaafde schreef op 03 juni 2015 @ 20:34:

Als je op het oogje onder iemands avatar klikt, zie je welke berichten diegene eerder heeft geschreven. (Hoewel ik haar al herkende van een eerder topic.)

TO, toevallig vanmiddag zag ik een paar websites waar je misschien wat mee kunt. Ik ga ze naar je pb'en, anders worden ze misschien verwijderd wegens spam. Je mag ze ook naar mij pb en, dan stuur ik ze weer naar manlief. Misschien kan hij er wat mee, ipv eindeloos solliciteren.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-04-2016 12:29
Reden: Spam
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-09-2016 18:32
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven