Jongensnamen topic
woensdag 27 mei 2015 om 17:44
Hoeft zeker niet met een F te zijn hoor! Vooral mijn man wil het liefste een naam met twee lettergrepen.
Nolan vind ik wel wat hebben, maar mijn man niet haha. Hij vindt bijvoorbeeld Nathan weer mooi, daar heb ik niets mee. Vind ik op de een andere manier niet 'stoer' genoeg. Milan hoor ik iets teveel om mij heen en Florian lijkt op een naam dichtbij in de omgeving. Kyan staat op het lijstje!
Overigens is iets dat eindigt op -an niet noodzakelijk hoor! Het viel ons gewoon op dat we dat erg mooi vinden..Rowan en Iwan staan er ook op. Wat vinden jullie daar van? Voor mijn gevoel klinkt Ferran dan wat pittiger/stoerder.
Nolan vind ik wel wat hebben, maar mijn man niet haha. Hij vindt bijvoorbeeld Nathan weer mooi, daar heb ik niets mee. Vind ik op de een andere manier niet 'stoer' genoeg. Milan hoor ik iets teveel om mij heen en Florian lijkt op een naam dichtbij in de omgeving. Kyan staat op het lijstje!
Overigens is iets dat eindigt op -an niet noodzakelijk hoor! Het viel ons gewoon op dat we dat erg mooi vinden..Rowan en Iwan staan er ook op. Wat vinden jullie daar van? Voor mijn gevoel klinkt Ferran dan wat pittiger/stoerder.
woensdag 27 mei 2015 om 18:53
quote:prima012 schreef op 27 mei 2015 @ 17:44:
Hoeft zeker niet met een F te zijn hoor! Vooral mijn man wil het liefste een naam met twee lettergrepen.
Ik vind Rowan super leuk!
Iwan, is niet echt mijn smaak.
Ferran, Super leuk met engelse uitspraak. Maar in het Nederlands klinkt het snel al minder.
Als ik een beetje aan stoere namen denk komt er dit in mij op...
Cruz
Axel
Lewis
Chase
Dash
Mason
Caspian (Cas)
Phineas (finn)
Lucian
Winston
Harvey, Al eindigt de naam op y... Hij blijft gewoon super sexy klinken!
Clark
Zane
Tycho
Evan
Floyed
Kai/Kay
Dylan
Trent / Trevis / Trevor
Reese
Cedric(k)
Owen
Rhydian
Dario / Darius / Dorian
Forest (Tja, je moet van natuur films houden. Maar de film Forest cumb is toch oud genoeg? Of zouden mensen nog steeds, run , Forest run! roepen?
Franklin
Jove (Joooof) klinkt gewoon super stoer!
Riordan
Stellan
Tobin
Theron
Odin
Ik vind Rowan super leuk!
Ferran, Super leuk met engelse uitspraak. Maar in het Nederlands klinkt het snel al minder.
Cruz
Axel
Lewis
Chase
Dash
Mason
Caspian (Cas)
Phineas (finn)
Lucian
Winston
Clark
Zane
Tycho
Evan
Floyed
Kai/Kay
Dylan
Trent / Trevis / Trevor
Reese
Cedric(k)
Owen
Rhydian
Dario / Darius / Dorian
Forest (Tja, je moet van natuur films houden. Maar de film Forest cumb is toch oud genoeg? Of zouden mensen nog steeds, run , Forest run! roepen?
Franklin
Riordan
Stellan
Tobin
Theron
Odin
life is to celebrate
woensdag 27 mei 2015 om 22:15
donderdag 28 mei 2015 om 11:28
Hallo allemaal!
Ik zit al dit hele forum door te spitten op zoek naar de namen die wij in ons hoofd hebben voor ons eerste kindje die over ruim twee maanden te wereld zal komen <3. Zodra we wisten dat we een zoontje kregen wist ik dat ik hem Tommy wilde noemen. Met tweede naam Nicolaas (echte familienaam van mijn kant). Ik heb mijn vriend een beetje moeten pushen maar uiteindelijk was hij er mee eens en we noemen hem ook gewoon al een tijdje Tommy. Maar nu slaat de twijfel opeens ontzettend toe. In ene vind ik Morris suuuuperleuk en zie ik helemaal een kleine Morris voor me! Wel nog steeds met dezelfde tweede naam. Ik zei het tegen mijn vriend en hij zei gelijk: Ja Morris vind ik ook heel leuk. Terwijl ik voor Tommy heb moeten vechten. En nu zijn we het zomaar in 1x eens met elkaar. Is dat niet beter denk ik dan? Daarnaast ben ik bang dat iedereen Tommy toch gewoon Tom zal noemen. En vind hij het zelf wel leuk als ie volwassen is? Morris echter wordt steeds populairder. En ik hou wel van 'anders'. Maar aan de andere kant denk ik ook, maakt dat nou uit dat het wat vaker voor komt? Het is gelukkig niet zo vaak als Sem, Daan en Finn... Maar om Tommy helemaal los te laten vind ik ook weer moeilijk!
Dus wat vinden jullie. Tommy of Morris??
Dankjulliewel!
Ik zit al dit hele forum door te spitten op zoek naar de namen die wij in ons hoofd hebben voor ons eerste kindje die over ruim twee maanden te wereld zal komen <3. Zodra we wisten dat we een zoontje kregen wist ik dat ik hem Tommy wilde noemen. Met tweede naam Nicolaas (echte familienaam van mijn kant). Ik heb mijn vriend een beetje moeten pushen maar uiteindelijk was hij er mee eens en we noemen hem ook gewoon al een tijdje Tommy. Maar nu slaat de twijfel opeens ontzettend toe. In ene vind ik Morris suuuuperleuk en zie ik helemaal een kleine Morris voor me! Wel nog steeds met dezelfde tweede naam. Ik zei het tegen mijn vriend en hij zei gelijk: Ja Morris vind ik ook heel leuk. Terwijl ik voor Tommy heb moeten vechten. En nu zijn we het zomaar in 1x eens met elkaar. Is dat niet beter denk ik dan? Daarnaast ben ik bang dat iedereen Tommy toch gewoon Tom zal noemen. En vind hij het zelf wel leuk als ie volwassen is? Morris echter wordt steeds populairder. En ik hou wel van 'anders'. Maar aan de andere kant denk ik ook, maakt dat nou uit dat het wat vaker voor komt? Het is gelukkig niet zo vaak als Sem, Daan en Finn... Maar om Tommy helemaal los te laten vind ik ook weer moeilijk!
Dus wat vinden jullie. Tommy of Morris??
Dankjulliewel!
If we wait until we're ready, we'll be waiting the rest of our lives <3
donderdag 28 mei 2015 om 13:17
Ik zou voor Morris gaan ,prima naam.
Tommy vind ik leuk klinken maar ik zou het nooit als complete naam geven. Dan zou ik toch voor Thomas gaan en het afkorten tot Tommy. Of eventueel Tom en dan Tommy noemen.
Tommy is leuk tot ze wat ouder worden maar niet meer voor een volwassen man.
Morris is een naam die prima kan voor een klein kind en voor een volwassene. Dus IMHO een betere keuze.
Tommy vind ik leuk klinken maar ik zou het nooit als complete naam geven. Dan zou ik toch voor Thomas gaan en het afkorten tot Tommy. Of eventueel Tom en dan Tommy noemen.
Tommy is leuk tot ze wat ouder worden maar niet meer voor een volwassen man.
Morris is een naam die prima kan voor een klein kind en voor een volwassene. Dus IMHO een betere keuze.
donderdag 28 mei 2015 om 14:21
Morris.
Eens met de rest: Tommy is voor kleine kinderen.
Een volwassen vent met de naam Tommy vind ik raar. Dan zie ik een heel klein mannetje voor me.
En Tommy is voor katten, mijn oom en tante hebben Tommy 1t/m5 gehad haha.
Dus ik associeer het met katten.
Eens met de rest: Tommy is voor kleine kinderen.
Een volwassen vent met de naam Tommy vind ik raar. Dan zie ik een heel klein mannetje voor me.
En Tommy is voor katten, mijn oom en tante hebben Tommy 1t/m5 gehad haha.
Dus ik associeer het met katten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
donderdag 28 mei 2015 om 21:12
quote:LeolaMarie schreef op 27 mei 2015 @ 18:53:
[...]
Ik vind Rowan super leuk! (ik dus ook...maar het lijkt zoveel op iemand dichtbij in de omgeving, twijfel of we dat wel moeten doen..)
Cruz
Axel
Lewis
Chase
Dash
Mason
Caspian (Cas)
Phineas (finn)
Lucian
Winston
Clark
Zane
Tycho
Evan (waarschijnlijk op z'n Engels uitgesproken? Als "ieven"? Of als eevan?)
Floyed
Kai/Kay (mooi, maar zo heet al een kindje uit onze omgeving)
Dylan (mooi, maar al in onze vriendengroep)
Trent / Trevis / Trevor
Reese
Cedric(k)
Owen
Rhydian
Dario / Darius / Dorian
Forest (Tja, je moet van natuur films houden. Maar de film Forest cumb is toch oud genoeg? Of zouden mensen nog steeds, run , Forest run! roepen? (haha die associatie heb ik zelf wel direct..)
Franklin
Riordan
Stellan
Tobin (gooi ik in de groep! Ik vond zelf Robin ook wel mooi, maar dat vind mijn wederhelft niets)
Theron
Odin
Natuurlijk thanks voor het meedenken!!!!
[...]
Ik vind Rowan super leuk! (ik dus ook...maar het lijkt zoveel op iemand dichtbij in de omgeving, twijfel of we dat wel moeten doen..)
Cruz
Axel
Lewis
Chase
Dash
Mason
Caspian (Cas)
Phineas (finn)
Lucian
Winston
Clark
Zane
Tycho
Evan (waarschijnlijk op z'n Engels uitgesproken? Als "ieven"? Of als eevan?)
Floyed
Kai/Kay (mooi, maar zo heet al een kindje uit onze omgeving)
Dylan (mooi, maar al in onze vriendengroep)
Trent / Trevis / Trevor
Reese
Cedric(k)
Owen
Rhydian
Dario / Darius / Dorian
Forest (Tja, je moet van natuur films houden. Maar de film Forest cumb is toch oud genoeg? Of zouden mensen nog steeds, run , Forest run! roepen? (haha die associatie heb ik zelf wel direct..)
Franklin
Riordan
Stellan
Tobin (gooi ik in de groep! Ik vond zelf Robin ook wel mooi, maar dat vind mijn wederhelft niets)
Theron
Odin
Natuurlijk thanks voor het meedenken!!!!
donderdag 28 mei 2015 om 21:35
Ook ik heb jullie hulp / mening / suggesties nodig...
Het duurde al weken voordat ik uit de kleuren voor de kamer was, laat staan DE naam!
We vinden korte namen het leukst en namen beginnend met een J zijn geen optie.
Ons lijstje is inmiddels gekrompen tot:
Daan
Matt
Lars
Bram
En allemaal hebben ze hun voor- en nadelen!
Graag jullie mening en aanvullingen zijn ook welkom!!
Het duurde al weken voordat ik uit de kleuren voor de kamer was, laat staan DE naam!
We vinden korte namen het leukst en namen beginnend met een J zijn geen optie.
Ons lijstje is inmiddels gekrompen tot:
Daan
Matt
Lars
Bram
En allemaal hebben ze hun voor- en nadelen!
Graag jullie mening en aanvullingen zijn ook welkom!!
donderdag 28 mei 2015 om 21:43