Juli 2008

17-04-2008 11:35 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie verwacht een kindje omstreeks juli en heeft zin om te schrijven over de spannende tijd voor de bevalling, de bevalling op zich en de vermoeide tijd die daarna 18 jaar (?) gaat duren, sluit je hier aan.

Lilla, mijn dochter kan en doet precies hetzelfde als die van jou, haha. Grappig dat ze zo gelijk opgaan. Alleen vind mijn meisje vaak de lamp/gordijnen/boekenkast interessanter dan mijn gezicht. Ze is sowieso erg "zelfstandig" en kan rustig een uur (!) in haar box liggen en rondkijken. Snik...mijn dochter heeft me nu al niet meer nodig!
Elska, grappig, die dochters van ons! Lampen vind mijn dochter ook erg leuk, kan ze lang naar kijken. Maar een uur in de box houdt ze echt niet vol, sowieso is de box nog niet haar ding. Wippertje vindt ze leuker, maar ook dat houdt ze niet heel lang vol. Op een gegeven moment heeft ze het wel gezien, en dan gaat ze huilen, en dan is het pas weer goed als ze bij een van ons ligt. Mmm, misschien moeten we het "alleen spelen" wat meer gaan oefenen... Hoewel ze in haar bedje soms wel heel lang naar haar eigen maaiende handjes ligt te kijken, of naar de spijlen tegen de gekleurde muur.

Nu ligt ze in de draagzak op mijn buik te slapen. Soms wil ze alleen maar bij me zijn, maar ik wil ook zo af en toe mijn handen vrij hebben. Dus dan is de buikdrager de oplossing, allebei blij! Maar nu slaapt ze dus, en dat kan ze denk ik beter in bed. Dus ik ga proberen of ik haar daar in kan krijgen zonder huilen.....
Nou Lilla, dan lijken ze toch niet echt op elkaar, want "die van mij" wil niets liever dan alleen de wereld verkennen. Ze begint soms zelfs te huilen als ik haar oppak uit de box! En vaak is het jengelen als ze bij me ligt en prima in de box. Tja, mevrouw heeft geloof ik nu al een heel eigen willetje...
Tja hoe doe ik dat met 3 kinderen. Ik moet wel, want die andere 2 moeten ook eten. Betekend dus wel dat ik Wesley vaker even moet laten huilen omdat ik aan het koken ben of met die andere bezig ben. Wel zielig, maar het is niet anders. Heb ook wel gedacht aan een draakzak/draagdoek, maar hij is al best zwaar en lijkt me dus een hele last voor mijn rug/schouders.

Merk wel dat je met de derde wat makkelijker bent, ik kan niet overal tegelijk zijn en ren dus niet meteen naar Wesley als hij piept/huilt. Dit deed ik bij de eerste wel. De tweede was een heel ander kind, die hoorde je niet en kon ook al heel jong heel lang in de box liggen en maar kijken. Wesley kan dat niet en daar moet ik nu weer aan wennen. Hij zit/ligt het liefst bij mij, maar ik ben dan weer bang dat ik hem verwen/verkeerd aanleer zeg maar. Onze middelste slaapt niet alleen en ik ben zo bang dat Wesley ook zo wordt.

Ik vind het wel leuk om te lezen dat meer baby's zo zijn. Onrustige uurtjes hebben, moeilijk in slaap vallen enzo.
Hoi hoi,

we zijn net terug van 3 daagjes weg. Het was leuk maar ook wel een beetje vermoeiend. Toch in een andere omgeving...

Overdag ging het prima, maar 's avonds (net als bij de rest zo te lezen, huiluurtjes!!) Net als wij uiteten gingen, we namen Thijs mee in de kinderwagen zette hij het op het huilen. Ik voelde me heel erg vervelend in het restaurant. Het was gelukkig in het hotel waar we sliepen zodat ik maar naar de kamer ben gegaan na het hoofdgerecht. Er was een lieve ober die ervoor zorgde dat we het toetje op de hotelkamer kregen!

Vond het wel leuk om weg te zijn, maar het is ook wel weer lekker om thuis te zijn. Net iets meer ontspannender.

Lilla, ik had toen we op visite gingen eerst gekolfd. De oppas had er ervaring mee dus ze wist hoe ze het eventueel moest warm maken.

Thijs is ook super geinterresseerd in spotjes en lampen, hij kan er heel lang naar kijken!

Ook de mobiel met muziekjes erin bover de box is heel erg leuk.

Ondanks het slaaptekort ben ik verder wel goed opgeknapt na de bevalling. Doen jullie ook bekkenbodem oefeningen??
Hee Hannes, dat is wel herkenbaar, van dat toetje op de hotelkamer! Wij waren vorig weekend ook 3 dagen weg met de kleine (en de schoonfamilie..) en ik heb ook mijn toetje een avond op de hotelkamer gegeten, haha. Gezellig is anders, maar al met al vond ik het toch wel leuk een paar dagen weg te zijn. We zitten al zoveel thuis met zo'n uk, nietwaar?

Ik doe geen bekkenbodemoefeningen want mijn bekkenbodem heeft niets geleden tijdens de bevalling: ik heb een keizersnede gehad!
Je hebt helemaal gelijk Elska, ik vond het heerlijk om er even tussen uit te zijn. Dan is een toetje op de kamer zeker niet erg!
Hannes, wat fijn dat het goed is gegaan die paar daagjes weg. En ach, een toetje op je kamer eten is toch ook niet zo erg voor een keertje...

Ik vind het trouwens heerlijk om te lezen dat bijna alle kleintjes wel een onrustig periode hebben en dat we eigenlijk allemaal een beetje tegen hetzelfde aanlopen.

Ik heb op advies van de arts van het consultatieburo een hangmatje gekocht voor in de box, omdat Jurre nog wel de neiging heeft om zich te overstrekken. Gisteren is 'ie binnengekomen en et mannetje vindt het helemaal geweldig! Hij wordt er heerlijk rustig van.

Elska, heb jij de nacontrole al gehad bij de gyn? Wat doen ze dan allemaal? Krijg je ook weer een inwendige controle?

Ik moet 1 september op nacontrole en hoop dan eigenlijk dat de gynaecoloog meteen een uitstrijkje wil maken. Ik weet ook niet of dat dan al kan zo snel na de zwangerschap. Twee maanden voor mijn vorige zwangerschap (die in een miskraam eindigde) heb ik een uitstrijkje laten maken. De uitslag hiervan liet heel erg lang op zich wachten. Die kreeg ik pas op de dag dat ik naar de huisarts ging om mijn zwangerschap te laten bevestigen: pap3a en na een half jaar opnieuw laten doen. Lastig, omdat ik dus zwanger was. Uiteindelijk is dat dus misgelopen. In overleg met de gynaecoloog hoefde ik niet te wachten om nog een keer zwanger te raken, omdat het schijnbaar nog niet zo'n vaart zou lopen (als het zich tot baarmoederhalskanker zou ontwikkelen dan wsch pas over 10 jaar ofzo). Ik ben daarna weer heel snel zwanger geraakt en eigenlijk heb ik me er die hele negen maanden niet mee bezig gehouden. Maar sinds een paar dagen speelt het toch weer in mijn gedachten. Wat als het nu weer fout is... AAHH (zullen wel de hormonen zijn ofzo). Maar goed, ik hoop dus dat als ze een inwendig onderzoek doen bij de nacontrole dat ze ook meteen een uitstrijkje willen maken. We kunnen het maar gehad hebben. Oke... weer genoeg geklaagd...

Ik ga zo maar eens het eten voorbereiden want ons manneke is even rustig! Fijne avond allemaal
Hee Lievelotje, herkenbaar verhaal van je uitstrijkjes!

Ik loop al 2,5 jaar (!) met pap3a rond. Eerste keer ontdekt bij het verwijderen van mijn spiraaltje op mijn 27ste en sindsdien elk half jaar herhaald. Na 3 keer pap3a (een jaar na de "ontdekking" dus) had ik een afspraak voor behandeling met een lisexcisie staan, maar toen werd ik dus zwanger (wat sneller dan gepland) en dus kon die behandeling niet doorgaan. Deze zwangerschap eindigde in een miskraam en ik wilde daarna graag snel weer zwanger raken. Dat mocht van de gyn, hij zei dat ik geen enkel gevaar zou lopen door langer te wachten met behandelen. Mij is nu verteld dat ik pas een half jaar na de bevalling weer een uitstrijkje kan laten maken. Dat is voor mij nu in december. Dat ga ik wel meteen laten doen en als het dan weer niet goed is, wel meteen laten behandelen. Dan loop ik er ook alweer 3 jaar mee rond en dat lijkt me wel genoeg

Bij de nacontrole heb ik geen inwendig onderzoek gehad, ze heeft zelfs niet naar mijn litteken gekeken! Alleen gepraat over mijn herstel, hoe ik de bevalling heb ervaren, en hoe het zal gaan bij een volgende zwangerschap (eerst zelf proberen, lukt het weer niet snel, dan weer een keizersnee).

Ik zou me als ik jou was dus niet teveel zorgen maken. Als ik op mijn 27ste niet per ongeluk een uitstrijkje had laten maken, had ik het nu nog niet eens geweten, want ik hoef dit jaar (ben net 30) pas voor het eerst "officieel" een uistrijkje te laten maken... ik leef dus al 2,5 jaar zonder klachten of wat dan ook met pap3a, en leef nog steeds )
Lievelotje, kan me je zenuwen wel een beetje voorstellen, maar Elska's verhaal stelt je vast wel een beetje gerust, of niet? En anders zou je ook in eerste instantie wel een alarmerender verhaal van je dokter gehoord hebben waarschijnlijk.

Hannes, mijn dochter vindt lampen ook zo leuk, grappig om te zien he!

Gisteren hadden we hier een niet-slaap-dag, het dametje heeft echt nauwelijks geslapen. Het wegleggen in bed ging een tijd wat beter, maar gisteren was het toch steeds weer huilen. En de laatste avonden huilt ze ook na de laatste voeding nog even, terwijl ze daarvoor altijd snel insliep 's avonds. Ze ligt nu ook te huilen in haar bedje, helemaal niet leuk! Ik hoop niet dat dit gaat doorzetten....

Vanmorgen hebben we ontbeten in de stad, echt leuk! Heel makkelijk, heb 't meisje gevoed vlak voor het weggaan, en toen sliep ze lekker in de wagen terwijl vriend en ik een broodje zaten te eten. Van te voren waren we bang dat je dit soort dingen niet meer zou kunnen met kind, maar het ging prima! En ik moet zeggen dat ik het, nu ik een baby heb, ook wel prettig vindt dat er tegenwoordig nergens meer binnen gerookt mag worden. Ik heb niks tegen roken, al rook ik zelf niet, maar ik wil liever niet dat ons kleine meisje "meerookt". Dus het rookverbod maakt horecagelegenheden wel toegankelijker voor ons.
Hier ook elke avond na de voeding even heel erg huilen en dan valt hij als een blok in slaap.. Ik hou hem dan altijd tegen mij aan en dan loop ik even rond want in bed leggen heeft weinig zin, hij is dan zo aan het huilen en ik ben bang dat alle melk dan boven komt en hij gaat spugen. Als hij slaapt dan doe ik zijn inbaker zak pas aan en dan nog even op schoot en dan leg ik hem weg.

Hij slaapt nu sinds een week de avonden heel goed door. Soms zelfs tot 3 uur 's nachts. Ik maak hem niet wakker voor een voeding 's avonds, want ik ben bang dat ik hem dan niet meer in slaap krijg aangezien dit 's avonds al zoveel werk is en ik blij ben als hij slaapt.

Maken jullie baby's ook zoveel geluid als ze slapen. Wesley knort en piept best veel vind ik. Ik weet ook niet meer of de andere twee dat ook deden.
Mijn dochter maakt meestal niet zo veel geluid in haar slaap, maar soms wel hoor. Beetje piepen, en af en toe een kreetje of een zuchtje.

Over slapen gesproken: vandaag is het hier de grote ik-wil-niet-slapen-dag. Dochterlief heeft vanmorgen een uurtje geslapen, de rest van de dag met moeite en allerlei hulpgrepen zo af en toe een kwartiertje. Schiet niet op dus! Ze wil niks, alleen bij mama liggen, liefst aan de borst. Ik voed me dus helemaal rot, en de rest van de tijd sjouw ik met haar rond. Nu ligt ze in de draagzak tegen mijn buik, en is ze even in slaap gevallen. Was zostraks ook en toen was ik zo dom haar in bed te willen leggen: begon het hele feest opnieuw natuurlijk. Dus nu laat ik haar mooi liggen waar ze ligt! Dan slaapt ze tenminste íets, al is het dan niet in haar bedje. Zaterdag had ze ook al zo'n dag, dit moet geen gewoonte worden.....
Lilla, heeft je dochter misschien een groeisprongetje? Ze hebben er eentje met 8 weken, en jouw dochter is nu toch ongeveer 8 weken? Kan zijn dat ze daarom wat meer bij jou wil zijn. Gewoon even aan toegeven, over een paar dagen is het vast weer voorbij.

Fijn trouwens dat jullie weer eens lekker in de stad hebben ontbeten! Ik moet zeggen dat wij al vrij veel ondernemen met de kleine meid. We gaan regelmatig de stad in en/of ergens lunchen. Maar met de fles is dat natuurlijk een stuk makkelijker.. Zaterdag zijn we zelfs een eind gaan wandelen in een natuurgebied, en met de trein gegaan! Ging allemaal prima, alleen met verschonen en voeden is het soms een beetje improviseren.

Duckie: mijn dochter maakt soms ook wel geluidjes in haar slaap. Van grommen en knorren tot gillen of zelfs huilen! Dan ga ik kijken en dan heeft ze haar ogen nog gewoon dicht... mal kind

maar nu geloof ik toch dat ze wakker is dus ik ga maar eens naar haar toe!
Wesley heeft vandaag zijn eerste prikken gehad. Kleine beertje weegt al 5320 gram en is (nog maar) 55 cm. Hij is morgen 5 weken.

Hij slaapt nu al vanaf 16:30, net wel gedronken. Komt vast door de prik, hopelijk slaapt hij wel tot 7uur morgenochtend en is hij niet vannacht uitgeslapen.

Ik neem hem ook overal mee naartoe, moet ook wel want mijn vriend werkte de hele week. Je moet idd soms even improviseren met verschonen en voeden. Inmiddels zijn alle baby's hier alweer een maand of ouder, gaat snel vinden jullie niet?
Duckie; ja het gaat super snel. Vanmiddag kwam ik iemand tegen die had een kindje van 2 weken. Die was echt weer super klein in vergelijking met mijn mannetje! Het gaat echt snel.

Ons mannetje maakt in zijn slaap niet zo veel geluidjes, wel huilt hij wel eens even en slaapt dan weer in. Overdag begint hij steeds meer te brabbelen, heel leuk om te horen! Ook lacht hij steeds meer. We proberen het op de foto te zetten maar dat lukt nog niet echt.

Lekker he dat we toch dingen kunnen ondernemen met de kleintjes. Voordat ons mannetje er was waren we wel eens bang dat dat niet meer zou gaan lukken met een baby maar het gaat steeds makkelijk. Idd een beetje improviseren dan gaat het prima.

Zijn jullie al een beetje door de kraamvisite heen, wij moeten nog een aantal maar die plannen we een beetje verdeeld over de komende weken / maanden. Manlief is ook weer aan het werk, dus doen we het rustig aan.

Lilla; vervelend dat ze niet goed wil slapen. Het moet idd niet een gewoonte worden anders zit je er later ook mee. Maar het zal denk ik wel wat meevallen. Misschien een sprongetje zoals Elska ook zegt.. het schijnt dat baby's dan graag bij de moeder willen zijn.

Ik zal me haasten want er heeft hier een iemand ontzettend zin in warme melk haha
Ja, wij hadden het ook op een ontwikkelings-sprongetje gegooid, inderdaad is zu nu ruim 8 weken oud dus wie weet. En inderdaad, ik geef er ook maar gewoon even aan toe. Heb ook niet zo veel keus, als we het nog een beetje gezellig willen houden. In bed leggen lukt dan gewoon echt niet, het gaat van kreunen naar jengelen naar huilen naar krijsenkrijsenkrijsen. En dat houdt niet op. Ja, als we haar maar laten huilen zal ze heus uiteindelijk wel uitgeput in slaap vallen, maar dat is niet wat we willen. Dus komt ze maar lekker bij ons liggen en veel aan de borst, en hopen we dat het een fase is. En ik hoop ook heeeeel erg dat het vannacht wél goed gaat met slapen....!

Elska, wat doen jullie al veel! Wij doen ook best wel wat hoor, maar zoals je al zei, het voeden beperkt me nog wel erg. Ik voed nou eenmaal niet zo makkelijk, en zie mezelf dat niet overal maar doen. Dus als we ergens naartoe gaan maak ik me van te voren steeds een beetje druk over waar ik moet voeden, en of ze niet ineens een voeding wil op een plek waar het even niet kan. Dus óf we gaan ergens heen waar ik me kan terugtrekken om te voeden, óf we zorgen dat we vóór de volgende voeding thuis zijn. En ik neem ook wel eens een flesje afgekolfde melk mee, voor het geval dat, maar dat moet dan wel verwarmd worden en dat kan ook niet overal....

hannes, wij zijn nog steeds niet door de kraamvisite heen, en ik moet zeggen dat ik er nu toch wel erg genoeg van krijg! Begrijp me niet verkeerd; het is leuk dat iedereen wil komen, en het is meestal ook heel gezellig, maar het zijn er zó veel! En echt iedereen wil komen, ook mensen van wie ik het helemaal niet zo logisch vind. Ik heb er soms gewoon geen zin meer in, dan wil ik zélf van mijn dochter genieten ipv het zoveelste beschuitje smeren terwijl het bezoek naar haar zit te kijken...

Duckie, jouw kleintje groeit hard zeg! Grappig, die verschillen: mijn dochter was vorige week 4600 gr bij 58 cm (toen ruim 7 wk oud).

Nou, ik hoor dochterlief alweer, ik ga de 1000ste voeding van vandaag geven (hopelijk de laatste: mijn tepels doen er helemaal zeer van, ze heeft vandaag zo vaak aangelegen, en ze wil ook steeds maar doorzuigen terwijl de borst volgens mij al lang leeg is. Als ik haar haar gang had laten gaan was ze er de hele dag niet afgekomen denk ik).
Lilla, ik vind het knap hoor, dat je nog doorgaat met de borstvoeding, want zo te horen beperkt het je wel!

Ik heb nog een geweldige tip, gehad van mijn lactatiekundige:

Je hoeft een flesje bv niet op te warmen! Kamertemperatuur is goed genoeg. Dat geldt overigens ook voor flesvoeding. De enige reden dat iedereeen altijd melk opwarmt is dat het dan net zo warm is als melk uit de borst. Maar heel veel kindjes maakt dat helemaal niets uit, die drinken het toch wel op. En ze krijgen er dan heus geen krampjes oid van. Ik zou zeggen: probeer het eens!
Elska, wat een geweldige tip! Dank!!! Dat wist ik niet, dat scheelt veel!!! Dus als ik een flesje gekolfde melk op kamertemperatuur meeneem, kan ik haar dat overal geven? Dat maakt eea wel een stuk makkelijker! Ik zal eerst thuis eens proberen of dochtertje het gewoon wil drinken (vast wel, ze doet tot nu toe nooit zo moeilijk, ik heb ook wel eens een flesje gegeven waarvan ik zelf dacht dat het misschien niet warm genoeg was). Ik ben helemaal blij, zie meteen allerlei mogelijkheden! :-)
Heeft iemand van jullie ook ervaring met het combineren van kunstvoeding en flesvoeding? Ik denk erover om dat te gaan doen zodra ik weer ga werken, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat aan zou moeten pakken. Misschien is hier iemand die wat vragen kan beantwoorden?

Hoe is het verder met iedereen? Lekker druk met de kleintjes waarschijnlijk! Hier wel, maar nu slaapt dochterlief even, en da's maar goed ook want ze was hartstikke moe! Ik hoop dat ze lang slaapt, kan ze wat inhalen.
Lilla, probeer het gewoon eens zo'n flesje op kamertemperatuur. Borstvoeding blijft buiten de koelkast ook wel een uur of 5 goed dacht ik, dus lang genoeg voor een gezellig middagje weg!

Je zou je vragen over het combineren van borst en fles eens kunnen stellen op het borstvoedingstopic hier. Genoeg ervaringsdeskundigen op dit forum die je vragen vast wel kunnen beantwoorden.

Mijn meisje heeft vandaag haar eerste prikken gehad! Voor ons was een kindje dat echt helemaal hysterisch was en niet meer te troosten, dus ik was even bang voor wat komen ging. Maar het ging best goed, even heel hard huilen (wel zielig hoor, zo'n pijnlijk bekkie trekt ze dan!) en het was snel weer over. Nu merk ik niets bijzonders aan haar, dus hopelijk komen we er makkelijk van af.

Verder was ze goed gegroeid, 5,5 kilo en 59 cm nu. Bijna 1,5 kilo erbij sinds de vorige keer wegen! Ze zit op de +1 groeicurve qua lengte en gewicht. Duidelijk een kind van haar vader (1.89 lang) want ik ben maar een kleintje met mijn 1.63.

We zijn vanmorgen ook gaan kijken op het KDV waar ze straks heen gaat. Ik ga over 4 weken alweer werken! Dan is ze 13 weken oud. Ze gaat tot de kerst 2 dagen per week en daarna 3 dagen. Heb een goed gevoel bij het KDV dus ik kan mijn dochter daar met een gerust hart achterlaten, al is het toch wel spannend.

En jij Lilla, hoe lang heb jij nog verlof? En hoeveel ga je werken? Ik ga 4 dagen werken, mijn vriend gewoon 5, en de dagen dat onze dochter niet naar het KDV gaat komt 1 van de oma's of opa's oppassen, we hebben al een heel schema
He meiden,

ben ik weer. Ik was even geveld door een griepje. Pfoe, dat is niet handig in combinatie met zo'n kleintje. Maar goed, we zijn weer helemaal opgeknapt. Maar dat zal misschien ook wel liggen aan het feit dat onze kleine man de laatste twee nachten bijna 7 uur heeft geslapen! Wat een luxe is dat dan zeg!

Jeetje Elska, jij loopt er ook al lange tijd mee rond. Vond ruim een jaar al zo lang. Het verloopt bij ons trouwens wel een beetje in hetzelfde patroon zeg! Ook sneller zwanger dan gepland en helaas een miskraam. Gelukkig zei jouw gyn ook dat even wachten niets uit maakt. Toch altijd fijn om van meerdere kanten eenzelfde verhaal te horen toch? Ik ga het maandag wel even aan de gyn vragen wanneer ik dan weer voor een uitstrijkje terug mag, maar dat zal dan wel januari worden. Maar in elk geval bedankt voor je verhaal het heeft me wel weer wat gerust gesteld! (weet ook niet waarom ik me zo'n zorgen maakte, want ik heb er eigenlijk een jaar bijna niet aan gedacht).

Lilla, toen ik overstapte van borst- naar flesvoeding hebben ze me geadviseerd om in elk geval als flesvoeding hypoallergene voeding te gebruiken, omdat dit het beste combineert met de borst. Ik begon met overdag een voeding te vervangen door de borst en evt die borst af te kolven (belangrijk om ontstekingen te voorkomen, want hier ben jij geloof ik ook gevoelig voor toch?). Als dit een paar dagen goed gaat dan kun je het aantal flesvoedingen opvoeren en de borstvoeding afbouwen en langzaamaan ook minder gaan kolven.

Maar goed, ik moet er natuurlijk wel bij zeggen dat ik niet zo heel lang borstvoeding heb gegeven en als ik dat al gaf dat het dan afgekolfd was.

Is het trouwens alweer een beetje rustiger en was het een van de fameuze sprongetjes?

Wat groeien alle kleintjes allemaal goed zeg. Heerlijk is dat, he?

Ik ben van de week ook weer op bezoek geweest bij mijn gastouder en het voelt gelukkig nog steeds heel erg goed. En mijn mannetje was ook erg op zijn gemak, want hij heeft de hele tijd geslapen (zo maakt ie wel een goede indruk)...

Elska, jij gaat dus ook 4 dagen werken. Ik ook. Krijg jij nooit de reactie van anderen dat ze dat wel heel erg veel vinden?
@ Lievelotje: ik maak me ook wel eens zorgen hoor, over die pap3a en of het in de tijd dat ik zwanger was niet erger is geworden enzo. Maar aangezien het voordat ik zwanger werd al 2 jaar onveranderd was, zal het nu ook wel niet anders zijn (hoop ik dan )

Wat betreft 4 dagen werken: nee, ik krijg die opmerking eigenlijk zelden. Gelukkig. Alleen van tantes enzo. Toen ik 4 maanden zwanger was vroeg een tante van mijn vriend wel aan me of ik nog werkte! In mijn vriendenkring en op mijn werk is het gewoon "normaal" dat je 4 dagen werkt als je een kind hebt. Ik heb zelfs vriendinnen die 5 dagen zijn blijven werken. Het mooie is dat mijn vriend 5 dagen blijft werken en die krijgt juist vaak de opmerking: jeetje, waarom blijf jij zoveel werken, wil je niet meer bij je kind zijn? Lekker geemancipeerde vriendenkring dus, haha.
Elska, leuk dat je een geemancipeerde vriendenkring hebt. Hier ook wel hoor, maar zeker niet iedereen. En het valt me echt op dat mijn vriend vaak complimenten en hele enthousiaste reacties krijgt wanneer hij vertelt dat hij een dag minder gaat werken, maar niemand reageert zo als ik vertel dat ik twee dagen minder ga werken, dat is vanzelfsprekend. Toch gek eigenlijk he! Of dat mensen aan mij vragen hoe ík het straks ga doen met de baby en werken, ipv dat ze vragen hoe wij het gaan doen. Zijn wel meestal wat oudere mensen, maar toch...

Ik heb nog verlof tot eind okt, lekker lang dus nog. Ik heb nog wat vakantie er achteraan geplakt, vind het fijn dat dochtertje straks nét iets ouder is als ze naar het kdv gaat, al zal het toch wennen blijven. (voor ons meer dan voor haar waarschijnlijk)

Lievelotje, goed om te weten dat hypoallergene voeding het best met bv combineert. En ook het invoeren zoals jij het gedaan klinkt logisch. Inderdaad zal ik erg moeten oppassen voor borstontstekingen, ik heb er al twee gehad en een paar keer een dreigende. Gisteravond ook, ineens van het ene op het andere moment 38,5 graden koorts en zere borsten... ik heb als een gek gemasseerd, gekoeld, gekolft (vannacht de wekker gezet om te kolven, blgg....) en vanmorgen was ik koortsvrij, ik hoop zo dat het nu niet doorzet!!!!!!

Dochtertje is de laatse dagen inderdaad weer wat rustiger, gelukkig! En ik mag sowieso niet klagen hoor, er zitten wel eens moeilijke dagen tussen, maar de nachten zijn eigenlijk altijd goed, en dat is zooooo belangrijk!!!!

Wat fijn dat jullie allemaal een goed gevoel hebben bij de kdv's en gastouders, ik vind dat nog heel erg spannend moet ik zeggen!

En ik heb het geprobeerd, flesje op kamertemp vindt ze prima! Echt een goeie tip, ben ik erg blij mee!
Up! Hoe is het met de juli moeders?

Hier gaat het goed. Mijn dochter zit volgens mij nu al in het 12-weken sprongetje (10 weken oud en 2 weken te laat geboren). Ze is hangerig, maar kan ook weer wat meer: kletsen, bijna dingen grijpen en haar hoofd 45 graden optillen als ze op haar buik ligt.

Ik moet helaas over 3 weken alweer werken. Geen zin in!
Hier gaat het goed. Wesley is bijna 6 weken, maar heb het gevoel alsof hij al minstens 4 maanden bij ons is. Kan me niet voorstellen dat ik 6 weken geleden nog zwanger rondliep en geen idee had dat hij 23 later geboren zou worden.

Gister had Wesley een regeldag, steeds drinken en moeilijk slapen. Vandaag is dat goed te merken want hij heeft de hele dag geslapen, tussen de voedingen zat elke keer netjes 3 of 4 uur en dan sliep hij weer. Hij lacht ook steeds meer en ook al met een zacht geluidje erbij.

Ik werk niet, dus ook geen verlof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven