houdbaarheidsdatum

28-05-2015 17:20 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een stomme vraag.

Eergisteren heb ik varkensvlees gekocht dat houdbaar was tot de dag zelf. Dat heb ik verwerkt in een pan nasi goreng. Zou dat nu nog eetbaar zijn? Geldt zo'n datum alleen voor rauw vlees of ook voor gaar vlees?
Ik zou denken..ruik het even goed. Dan merk je hopelijk wel of het nog goed is. Ik zou het waarschijnlijk wel eten :P
Volgens mij geldt die houdbaarheidsdatum voor rauw vlees. Na het bakken kun je het in de koelkast nog max 3 dagen bewaren volgens mij. Ik zou het ook nog gewoon eten dus!
alleen voor rauw vlees volgens mij, maar gebraden vlees kun je beter wel elke dag opnieuw goed verhitten.

Heb je geen hond, kijken of die het eet?
Volgens mij telt die datum inderdaad voor rauw vlees.

Ik koop het en doe het in de diepvries, dan hoef ik helemaal geen rekening meer te houden met de datum.
dat ligt er dus aan hoe je het bewaard hebt

kijken en ruiken, dan weet je het
Ja hoor, dat is nog gewoon eetbaar. Houdbaarheidsdatum gaat over het rauwe product, als je het daarna goed gekoeld hebt weggezet dan is het vandaag echt nog wel eetbaar.
quote:miedo schreef op 28 mei 2015 @ 17:26:

alleen voor rauw vlees volgens mij, maar gebraden vlees kun je beter wel elke dag opnieuw goed verhitten.

Heb je geen hond, kijken of die het eet?

Varkensvlees?

En mijn hond eet poep, denk je echt dat hij vlees laat staan, ook al is het misschien niet helemaal goed meer?
En dat laat jij in je huis rondlopen?
ANDERE MOGEN MIJ BERICHTEN STUREN
Ja, natuurlijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kan geen kwaad, zelfs niet als je het pas vandaag zou hebben verwerkt, als het maar koud staat.

Honden eten alles, ook als het uit zichzelf wegloopt, een kat is een betere graadmeter, die eet niets dat ook maar enigszins niet goed meer is.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 28 mei 2015 @ 20:28:

Kan geen kwaad, zelfs niet als je het pas vandaag zou hebben verwerkt, als het maar koud staat.

Honden eten alles, ook als het uit zichzelf wegloopt, een kat is een betere graadmeter, die eet niets dat ook maar enigszins niet goed meer is.sorry foutje, weer wat geleerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven