Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Thailand is super, gaan half september voor 5e keer!

Goe hotel is het new world lodge hotel in banglamphoo, 10 min lopen van koh san road. Rust in de drukte zeg maar. Ruime kamers, heerlijk restaurant en massagestudio en terras.

ong 45 euri voor 2 personen per nacht incl ontbijt. Vaak hebben ze aanbiedingen. Sukothai is super stad onder chiang mai, vroeger was dit de hoofdstad van Thailand. Veel historie te zien dus. Sukothai guesthouse, your home away from home, is erg leuk guesthouse. Je hebt een kamer voor 2 personen in de vorm van een rijtjes mini-bungalow. 2 bedjes, douche en toilet en je eet wat mama kookt. En koken kan ze! Papa en mama (zo worden ze genoemd..) koken dus, verzorgen je als je je iets vergist hebt in de hoeveelheid mekongwhisky, nemen je mee naar allerlei bezienswaardigheden en kennen tuk-tuk chauffeurs en helpen je zo aan een goede, betrouwbare en betaalbare gids. Aanrader!

Koh panhang is ook prachtig, vooral chaloklum (locatie op het eiland). Full moonparty zeker doen! Erg leuk!

Siam square is voor de shopaholics a must see!!!!! Neem paspoort mee voor tax-free!

Probeer ook eens jackfruit, super lekker zoet fruit!

En chang bier, ik lust helemaal geen bier, maar Chang wel!

O joy!!!!! Genieten!!!!!!!!!
Is er hier iemand ooit met Finnair via Helsinki naar BKK gevlogen en zo ja hoe beviel dat?

Tickets kosten nl maar 549 euro(heb op de site van Finnair gekeken naar de dienstregeling en je moet daar ongeveer 1,5 uur wachten)
ik ben met finnair naar india (mumbai) gevlogen. beviel goed hoor. alleen was het 's nachts wat lawaaig en rommelig met de stewardessen, waardoor ik niet echt heb kunnen slapen.

maar een volgende keer zou ik het zo weer doen (maar dan met oordopjes !), want het is idd erg betaalbaar.
tsja dat s'nachts lawaaiig heb ik bij martinair en arkefly ook wel gehad,dat vind ik niet het ergste...als de service en het eten en de stoelen verder goed zijn...

voorkeur heeft natuurlijk een directe vlucht.

weet trouwens ook niet of ltu zo super is qua ruimte..

Mijn vriend houdt alleen niet zo van vliegen en om dan 2x te moeten opstijgen en landen vind ik dan ook weer niet zo leuk voor hem,maarja als het zoveel goedkoper is....
tja, ik vond het de moeite van het overstappen wel waard. er zijn trouwens ook een paar leuke winkeltjes op het vliegveld van helsinki (als dat je kan overhalen...haha). en anderhalf uur is toch zo voorbij. kan je gewoon net even lekker je benen strekken!

de ruimte was trouwens goed (en ik ben lang). het eten vies (maar dat vind ik bijna altijd in een vliegtuig).
Goeie tip Dolfje, thanks!
Welke tip mayou?die van Finnair?
Ja die, maar ik heb gekeken op de site en ik zie alleen maar vluchten vanaf 850 euro. Waar staan die goedkope dan?
.Was een beetje onduidelijk van mij,ik heb op de site van Finnair gekeken om te zien of ik kon zien hoe lang je daar in Helsinki moest wachten maar de aanbieding staat op de site van BM air reizen.
Aha, thanks.
Hi!

Erg nuttig dit forum!

Ik ga met mijn vriendin in januari naar thailand. We vliegen tegelijk met een ander stel wat we kennen, en die gaan eerst een paar dagen naar jomtien om daar een paar dagen bij te komen van de vlucht. Nu zit ik erg te twijfelen of wij dit ook moeten doen. Het trekt mij niet zo, om richting pattaya/jomtien te gaan. Kan iemand mij hier in adviseren?

Groetjes!
Ik ben geen expert want nog nooit in Thailand geweest maar wat ik her en der op internet heb gelezen over Pattaya is niet zo postief en ik zou daar niet heen gaan....ik geloof dat het daar zo'n beetje het mekka is voor oudere vieze kerels die thaise grietjes willen scoren....
Ik ben er ook nog niet geweest, maar na al de verhalen die ik erover gehoord heb... zou ik het links laten liggen. Ik zou lekker bijkomen van de vlucht in BKK en de reis afsluiten met een strandgebeuren. Zo heb ik het ook gedaan een paar jaar geleden en is prima bevallen!
Ik ben meerdere malen in Thailand geweest en heb echt heel veel van het land gezien, maar heb deze plekken altijd gemeden.

Hua Hin is al erg genoeg, ga daar dan heen als je naar de kust wilt. Ik vind het er vreselijk maar het schijnt een oase van rust te zijn vergeleken met Jomtiem.

Idd, zoek een heerlijk hotel in BKK, (bijv. het Mariott) en trek daar een dag of twee bij.

Veel leuker lijkt me.
Bedankt!

We gaan maar even dit forum uitpluizen voor nog meer tips. Ik denk dat we dan een paar dagen in BKK blijven, daarna richting Chang mai, en onze reis afsluiten op een lekker eilandje 'koh phangan, koh tau...zoiets.
Ik ben er geweest en wil er nooooooooit meer heen!! Erger nog, ik zat in het vliegtuig terug naast 2 kerels die er 2 weken geweest waren. Bahherdebah! Koh Samet en Koh Chang (ook die richting uit) zijn wel weer leuk trouwens, maar Pattaya...
Ik lees net dat de noodtoestand in Bangkok weer is opgeheven en er is nu een tijdelijke premier en woensdag moet er een nieuwe kandidaat komen dus hopelijk is de boel daar snel weer op orde!
Ik hoop het want ik ga er over 2 weken heen..
Oh dat is helemaal snel mayou!Wij pas half november,heb trouwens nog steeds geen tickets want wacht op een mooie aanbieding.

Zag trouwens wel dat de de boomhutten bij treetops nog steeds niet klaar zijn(ze zijn aan het verbouwen) hopelijk is dat tegen die tijd wel want anders slaan we dat over heb nl geen zin om in een bouwput te zitten....
ik ga erheen voor mijn werk, ga dus maar 5 dagen. Kan me niet voorstellen, een Bangkok waar gevochten wordt. Ik vind de Thai altijd zo vredelievend. Hopelijk komt het allemaal in orde met de nieuwe kandidaat.

Heb je een alternatief voor die Treetops trouwens?
Nee nog niet,heb je een idee ?

Pff voor 5 dagen op en neer,lijkt me wel vermoeiend.
Ben het gewend. En vijf dagen is luxe voor ons.

Ik zou zo geen alternatief weten. Kijk eens op wikitravel. Daar staan altijd wel goeie dingen.

Zo te lezen kun je wel in de rafthouses. Dat zou ik dan doen. Ik heb ook en keer in zo'n drijvend hotel geslapen. Geweldig. Je duikt 's ochtends zo het meer in.

Ga je nou nog met Finn Air?
Nee die Finnair wa sineens helemaal weg dus ik wacht op een aanbieding van LTU(tenminste heb de prijzen in de gaten gehouden en dat is telkens het goedkoopst)

Misschien dan idd wel gewoon naar het park gaan maar alleen de boomhutten overslaan.Die rafthouses lijken me ook erg leuk!

Wikitravel ken ik nog niet,zal er eens gaan kijken.
Even een luxe probleempje bij jullie neerleggen:

Wij zijn al 8 jaar naar Thailand op vakantie geweest. Verleden jaar hebben we dit gecombineerd met Cambodja.

Nu staan we weer voor de keus om te bepalen waar we dit jaar naar toe gaan. Ik wilde weleens wat anders, dus de keus was gevallen op Costa Rica.

Nu twijfel ik heel erg, omdat ik het door ons geliefde Thailand dus oversla.Costa Rica is een stuk duurder dan Thailand, maar heeft wel weer veel meer flora en fauna. Thailand daarentegen, heeft leukere stranden en kunnen we eventueel combineren met Vietnam.

Is er iemand in beide landen geweest en waar heb je een absolute voorkeur voor en kun je dit ook motiveren?
Mijn vriendin is in beide landen geweest en zou voor Thailand kiezen.

Wel de landen rondom Costa Rica (vooral Honduras) vond ze geweldig maar Costa zelf erg toeristisch.

Dat is Thailand ook de laatste jaren dus.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven