Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Hoi allemaal,

Ik ga in november met een vriendin samen naar Thailand, voor het eerst dat ik die kant op ga sowieso. We gaan totaal ongeveer 17 dagen. Vliegen met Eva-air,iemand ervaringen mee?

We gaan min of meer op de bonnefooi,hebben de eerste 3 nachten hotel in Bangkok gereserveerd,de Buddy Lodge op Ko San Road. Van daaruit willen we nog dagje naar River Kwai waarschijnlijk en 2 dagen Ayutthaya. Van daaruit met nachttrein naar Chang Mai, daar willen we aantal dagen verblijven,afhankelijk van hoe het daar bevalt en wellicht nog ergens naar dorpje/stad in de buurt of Sukhothai,maar dat ligt niet heel handig op de route. En dan eindigen met een dag of 4 a 5 op Ko Chang. Iemand nog tips/aanvullingen op deze route?

Ervaringen met Ko Chang? De westkust (Krabi/Andaman islands)lijken me nog mooier,maar qua weer en bereikbaarheid Ko Chang beter schijnt.

Iemand ervaringen met de huidige situatie in Thailand?Vandaag en gister weer erg onrustig geweest,bloedige demonstraties voor het eerst...in Bangkok,waar wij ook minimaal 4 dagen zullen verblijven...niet echt een fijn idee. Hoewel het natuurlijk een mega-stad is, we zullen niet in buurt van overheidsgebouwen komen,maar toch...zijn er mensen die het af zouden raden? Als er maar niet nog meer demonstraties komen,die bijv.het openbaar vervoer,zoals de treinen,of nog erger,het vliegveld bij Bangkok,lamleggen...toerisme is belangrijkste bron van inkomsten in Thailand,dus ga ervan uit dat het niet zo ver komt..maar ben toch wel beetje ongerust..

alvast bedankt voor alle tips!

groetjes,summergirl
Ik kom er net vandaan (eergisteren teruggekomen) en heb helemaal niets gemerkt van onrust. Er werd alleen het weekend geen alcohol geschonken wegens verkiezingen. Ben op Kao San geweest, MBK, Wat Po, Grand Palace, gefietst en gevaren. Alles voelde heel normaal en goed. Maar nogmaals, gisteren was ik dus alweer thuis.

Ik vond Ko Chang erg leuk. En je rijdt er zo naar toe vanaf Bangkok. Het weer in november is ook ok. Het regent nog wel iedere dag, maar niet meer dan een buitje. Als je maar 2 weken hebt zou ik lekker naar Ko Chang gaan, of naar Ko Samet.
Dankje voor je reactie Mayou!

Ja...we gaan maar gewoon ernaartoe en hopen dat het allemaal meevalt. Niet dat we bijvoorbeeld niet meer terugkunnen vanwege demonstraties ofzo. Enig idee hoe het dan zit met je vliegticket? Moet je dan een nieuw ticket kopen? Gaan we maar even niet van uit..

Zou je aanrijden met de bus naar Ko Chang te gaan?LAs dat dat nog zeker 4 a 5 uur rijden is? We zaten te denken om naar Trat te vliegen en vanaf daar met de boot.Vliegen was wel vrij prijzig vond ik,in vergelijking tot vluchten naar andere strandbestemmingen daar, 130 euro p.p.(retour)met Bangkok Air.

Regent het nog elke dag op Ko Chang..?Dacht juist dat het daar dan droog was..vandaar dat we die kant op gaan...dacht dat het bij Krabi enzo juist regende,maar als dat niet zoveel uitmaakt..kunnen we wellicht net zo goed daarnaartoe vliegen,dat is volgens mij even ver?
Ik heb dezelfde onrustige gevoelens want wij gaan ook over 6 weken ongeveer maar gisteren is een vriend van ons ook net terug gekomen en hij heeft er ook niks van gemerkt...

Ik dacht dat het juist aan de kant van Krabi/Phi phi in november dan juist goed weer was en dat het bij Ko Samui en Ko Samet etc regentijd was....

Ik heb trouwens nog steeds geen ticket,wil eigenlijk een directe vlucht met Ltu maar zie nu een aanbieding voor de Emirates voor maar 499 pp,moet je wel overstappen en wachten in Dubai dus dat scheelt wel veel tijd...maarja het is wel erg goedkoop....
hi dolfje,

ja, ik hoop dat het allemaal wel goedkomt.

november-februari wordt gezien als beste tijd om naar thailand te reizen en dacht dat dat ook voor Ko Chang gold..Ko Samui is in elk geval geen optie,daar is het echt moussontijd zag ik,in november. Ko Chang ligt stuk noordelijker weer. VIa internet en lonely planet krijg ik ook geen duidelijkheid, in ene geval lees je dat november prima is om richting Krabi/Ko Phangan te reizen,in andere geval lees je dat het vanaf december tot februari beste is..maar als het aan kant van Krabi echt beter is die tijd ga ik liever daarnaartoe..weet niet of iemand me er wat meer over kan vertellen?

Wij vliegen met EVA Air,al in augustus geboekt.499?? das wel heel goedkoop zeg, dacht dat je meestal minimaal toch wel 750 euro kwijt zou zijn aan een ticket. wij hebben 880 betaald.wel rechtstreekse vlucht,dat wilden we perse,het is al zo´n eind,11 uur bijna..overstappen lijkt me erg vermoeiend.zag wel net op worldticketcenter.nl dat ticket met EVA (rechtstreeks) 780 was,dus 100 euro goedkoper..zou dat door de toestanden daar komen?of gewoon soort last-minute idee?
Dolfje,

Ik hoop voor je dat je al een ticket hebt, want 6 weken voor vertrek is wel heel optimistisch. Heen zal je nog wel komen, maar terug wordt lastig denk ik. Zeker voor het goedkope tarief.

De regentijd begint in het noorden eerder en houdt ook weer eerder op. In november kan het in het zuiden dus nog behoorlijk spoken, maar dat hoeft niet. Het enige wat je niet met zekerheid kunt voorspellen is het weer.

De kant van Samui heeft het langste last van de regentijd.

Dat wil niet zeggen dat het de hele dag regent, maar 's avonds valt er meestal wel een buitje.
Hallo allemaal,

Misschien dat jullie nog wat tips of advies hebben voor mij.

Wij zijn begin dit jaar in Thailand geweest en we willen nu de eerste 3 weken van januari weer gaan. Maar dit x willen we alleen de vlucht (retour) en eerste dagen verblijf in Bangkok boeken. De rest zien we daar wel en gaan we ws een auto huren of per trein/vliegtuig reizen.

Hebben jullie tips voor goedkope vluchten en 'must-have-seen' in Thailand?

Alvast heel erg bedankt!
De tickets die ik gezien heb zijn wel retour tickets.In het ergste geval ben ik wel gewoon 800 euro pp kwijt...Maarja als het goedkoper kan...
Summergirl en Dolfje. Ik heb net even op de klmsite voor personeel gekeken en de crews mogen sinds gisteren het hotel niet uit vanwege de onrust. Dit kan natuurlijk ieder moment weer veranderen want nogmaals, vorige week heb ik er echt niets van gemerkt.

Van oktober tot mei is het ok op Koh Chang, maar zeker in het begin (okt-nov) valt er nog regen. Een goeie bui per dag. Dat geldt ook nog voor het zuiden (Phuket, Krabi), maar ik heb ook wel eens in november (de moessonmaand) op Koh Tao gezeten en goed weer gehad. Geen peil op te trekken dus.

Koh Chang is inderdaad 5 uur rijden vanaf Bangkok in een luxe bus. Prima te doen en kost geen bal. Op Kao San road kun je overal tickets kopen en de bus vertrekt ook daar vandaan.
@ Dolfje

Ja het zijn wel retourtickets, maar het goedkope tarief is al weg. Dus betaal je voor de terugvlucht meer, waardoor het totaalbedrag hoger wordt. Ook hoop ik voor je dat er gewoonweg nog stoelen beschikbaar zijn.

@Micksel

Begin januari is de dure tijd, zowel voor tickets, als voor accommodatie.

Ik vind dat je in Thailand toch eens Khao Sok National Park gezien moet hebben. De Erawan watervallen zijn ook heel mooi en Koh Tao/Koh Phangan zijn ook altijd leuk.
Die vriendin van mij stelde nu voor om naar Ko Samed te gaan...weet niet of iemand van jullie daar wel eens is geweest en hoe dat is bevallen? Ze stelde het voor omdat het vanaf Bangkok dichterbij is en beter bereikbaar dan Ko Chang.

Wat betreft de tickets, ik heb begrepen dat vluchten van en naar bangkok erg populair zijn,snel volzitten en ook vaak overboekt zijn..zou dus niet te lang wachten met boeken,zeker niet als je perse in die periode wil gaan.Qua prijs maakt het nl volgens mij niet uit hoe vroeg/laat je boekt.

Klinkt niet best...dat personeel KLM niet naar buiten mag,maar zal soort extreme veiligheidsmaatregel van de KLM zijn,die wil natuurlijk niet aansprakelijk gesteld worden(zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van het personeel natuurlijk)en geen onnodig risico lopen. Bangkok is zo groot,je kan op genoeg plaatsen veilig over straat volgens mij.
Nou aan de ene kant met al dat gedoe daar ben ik eigenlijk blij dat we nog niet geboekt hebben want dat zit me dan toch niet lekker denk ik...

Hopelijk is de situatie daar snel stabiel....
Bangkok is geloof ik net zo groot als de provincie Utrecht. De kans dat je in rellen terechtkomt is ontzettend klein. De rellen spelen zich voornamelijk af rond regeringsgebouwen.

Als er hier een demonstratie is in Den Haag, ga je toch ook nog gewoon winkelen in Amsterdam?

Daarbij ben je binnen 1 à 2 dagen Bangkok weer uit en op het platteland. Daar zijn ze juist Thaksin minded, dus geen rellen.
Snap ik wel Kaar maar er is volgens de site van ministerie van buza nog steeds kans op dergelijke acties zoals dat ze de vliegvelden bezet houden oid,lijkt me toch niet zo fijn als je dan juist net daar aankomt of weg wilt gaan en niet naar huis kan...
Dankjewel voor je reactie.

Ik weet wel dat dat juist de duurtse maand is om te gaan, maar daarom wil ik t ook zo goedkoop mogelijk. Enig idee waar ik dan het beste kan boeken?

Thanx voor de tips over de accomodaties. Ik ga eens neuzen ;)

quote:kaar schreef op 08 oktober 2008 @ 16:03:

@ Dolfje

Ja het zijn wel retourtickets, maar het goedkope tarief is al weg. Dus betaal je voor de terugvlucht meer, waardoor het totaalbedrag hoger wordt. Ook hoop ik voor je dat er gewoonweg nog stoelen beschikbaar zijn.

@Micksel

Begin januari is de dure tijd, zowel voor tickets, als voor accommodatie.

Ik vind dat je in Thailand toch eens Khao Sok National Park gezien moet hebben. De Erawan watervallen zijn ook heel mooi en Koh Tao/Koh Phangan zijn ook altijd leuk.
Micksel ik zou als ik jou was eens kijken op de site van BM air reizen,dat is de site die ik de laatste tijd in de gaten aan het houden ben en die bij mij na prijsvergelijkingen van andere sites het goedkoopst er uitzien.

bij 333 travel en thailandtravel hebben ze ook vaak goede aanbiedingen.
De rebellenleiders hebben zich zojuist overgegeven.

Het zal voor de toerist wel loslopen.

Kijk voor goedkope tickets ook eens bij d-reizen. Verleden jaar mijn ticket daar geboekt en was op dat moment het goedkoopst. Tot nu toe is 333 travel het goedkoopst voor februari. Gewoon alle sites in de gaten houden, maar op een gegeven moment met je toch beslissen en boeken.
Nou dat is mooi dan!
Op naar Bangkok Sawadee kaaaaaaaa
Als we volgend jaar gaan (let op als, want niks is nog zeker op dit moment), wil ik graag de Isaan bezoeken.

Iemand nog tips en wetenswaardigheden?

Misschien beter een auto huren i.p.v openbaar vervoer?
Hoi Kaar,

Heb de Isaan helaas nog niet bezocht. Ik ging dit jaar voor het eerst met mijn dochtertje en durfde daarom de Isaan niet aan. Er zijn daar nou niet echt heel veel hotels en dat risico vind ik met een peuter niet echt handig.

Wel heb ik (net als de keren daarvoor) weer een auto gehuurd om mee rond te reizen op de bonnefooi.

Echt een aanrader!

Vind je het ergens niet leuk? Ga je een dorpje verderop kijken.

Met het ov doe je dat toch niet zo snel. Neem je meteen de bus naar 100 km verder.

Echt een aanrader dus wat mij betreft zo'n auto!
Dat denk ik dus ook. Is het ergens niet helemaal wat je dacht, dan ben je in no-time ergens anders. Alleen het links rijden speelt me parten. Op de scooter gaat het prima, maar met de auto....
Nou ik heb vandaag ook de tickets geboekt!

vanaf Dusseldorf met de Emirates via Dubai,op de terugweg blijven we 2 nachtjes in Dubai.

Kan dus nu eens echt goed gaan nadenken over wat en waar ik allemaal heenwil in Thailand!
Hallo!

Ik ga in juli volgend jaar ook naar Thailand. Ga 5 maanden door Azië backpacken. Het enige wat ik me bedacht heb is dat ik in Bangkok mijn reis ga beginnen, de rest zie ik daar wel.

Hebben jullie enig idee wanneer het het slimst is om een ticket te boeken? Ver van te voren of juist niet....?
Zeker ver van tevoren met de prijzen nu. Nu zijn alle klassen nog beschikbaar en ben je zeker goedkoper uit dan een paar maanden van tevoren.

(Behalve als er een actie komt maar dat kan je nooit inschatten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven