Thailand Topic!
donderdag 29 mei 2008 om 10:20
vrijdag 30 mei 2008 om 14:58
dinsdag 3 juni 2008 om 17:06
vrijdag 27 juni 2008 om 19:31
Over 2 weekjes is het zover!!!
Dan vertrekken wij voor 't eerst voor 3 weken richting Thailand!
Heb hier al eens eerder gepost toen we aan 't boeken waren, maar nu is alles geregeld:
2 weken rondreizen en een week Koh Chang.
Ik heb het hele topic doorgelezen en daar een hoop nuttige tips uitgehaald, maar heb nog een vraagje:
Wij zouden op één van de eerste dagen in Bangkok een videocamera willen kopen, scheelt dat veel in prijs met NL en kun je dit soort aankopen gewoon mee terug de grens over nemen, of moet je dit officieel aangeven?
Ook andere tips zijn welkom!
(Bedankt voor de tip 'fietsen met Co van Kessel', is inmiddels geboekt!)
Groetjes Lios
Dan vertrekken wij voor 't eerst voor 3 weken richting Thailand!
Heb hier al eens eerder gepost toen we aan 't boeken waren, maar nu is alles geregeld:
2 weken rondreizen en een week Koh Chang.
Ik heb het hele topic doorgelezen en daar een hoop nuttige tips uitgehaald, maar heb nog een vraagje:
Wij zouden op één van de eerste dagen in Bangkok een videocamera willen kopen, scheelt dat veel in prijs met NL en kun je dit soort aankopen gewoon mee terug de grens over nemen, of moet je dit officieel aangeven?
Ook andere tips zijn welkom!
(Bedankt voor de tip 'fietsen met Co van Kessel', is inmiddels geboekt!)
Groetjes Lios
vrijdag 27 juni 2008 om 23:47
Het scheelt wel met de Nederlandse prijs, zeker als je naar MBK gaat om er één te kopen. Kijk alleen goed of je wereldgarantie hebt, anders krijg je geen garantie in Nederland, mocht er iets stuk gaan. Verder kun je vrij invoeren tot en met 175 euro. Of je het aangeeft of niet hangt van je eigen lef af.
Veel plezier!
Veel plezier!
zaterdag 28 juni 2008 om 08:27
Bedankt!
We zullen wel kijken of we het aangeven...
We willen de camera gelijk al op vakantie gebruiken, maar wilden even zeker weten dat we 'm dan ook weer terug mee naar NL kunnen nemen.
Ik ga maar weer eens verder met m'n paklijst... moeilijk hoor, ik wil zo weinig mogelijk meenemen, maar ben dat niet zo gewend!
Groetjes!
We zullen wel kijken of we het aangeven...
We willen de camera gelijk al op vakantie gebruiken, maar wilden even zeker weten dat we 'm dan ook weer terug mee naar NL kunnen nemen.
Ik ga maar weer eens verder met m'n paklijst... moeilijk hoor, ik wil zo weinig mogelijk meenemen, maar ben dat niet zo gewend!
Groetjes!
zaterdag 28 juni 2008 om 10:06
Nog een tippie: mocht je hem nou wel daar kopen, stuur dan het bonnetje naar je adres in Nederland (als ie echt veel duurder is dan 175 euro), of betaal de helft met creditcard (en stuur dit op naar NL) en de andere helft, of 175 euro, cash. Nadeel van de NL douane is alleen wel dat ze lijsten met nummers hebben waarop ze kunnen zien waar het apparaat vandaan komt, maar goed, niet geschoten etc.....
zaterdag 28 juni 2008 om 10:25
Lios vast veel plezier!
Vraagje aan de kenners,sinds deze week zijn de ticketprijzen van LTU in november bekend maar pinnig als ik ben wil ik eigenlijk iets goedkoper kost nu ruim 800 euro op diverse sites en rechtstreeks bij Air berlin 718 meen ik,denken jullie dat het nut heeft om te wachten op een aanbieding?
Vraagje aan de kenners,sinds deze week zijn de ticketprijzen van LTU in november bekend maar pinnig als ik ben wil ik eigenlijk iets goedkoper kost nu ruim 800 euro op diverse sites en rechtstreeks bij Air berlin 718 meen ik,denken jullie dat het nut heeft om te wachten op een aanbieding?
zaterdag 28 juni 2008 om 17:27
Bedankt Mayou!
We gaan 't gewoon proberen hoor! Die tip over dat bonnetje is inderdaad een goeie.
Geldt die 175,- wat je in mag voeren in NL voor alles wat je daar koopt bij elkaar opgeteld? Ook kleding, souvenirs enz. Dan is het wel erg weinig...
Wij vliegen ook met LTU, ben benieuwd nog nooit mee gevlogen. Heb in ieder geval al stoelen gereserveerd bij het raam. Ik weet niet precies wat wij voor de tickets hebben betaald, maar het scheelde al gauw 250,- pp met vertrek vanaf schiphol.
Groetjes Lios
We gaan 't gewoon proberen hoor! Die tip over dat bonnetje is inderdaad een goeie.
Geldt die 175,- wat je in mag voeren in NL voor alles wat je daar koopt bij elkaar opgeteld? Ook kleding, souvenirs enz. Dan is het wel erg weinig...
Wij vliegen ook met LTU, ben benieuwd nog nooit mee gevlogen. Heb in ieder geval al stoelen gereserveerd bij het raam. Ik weet niet precies wat wij voor de tickets hebben betaald, maar het scheelde al gauw 250,- pp met vertrek vanaf schiphol.
Groetjes Lios
zaterdag 28 juni 2008 om 22:12
Ik vertrek volgende week met vriend voor ruim 3 weken naar Thailand, maar ik had nog even een last minute vraagje. De luchthavenbelasting van Bangkok (500 Baht) zit die al bij de ticketprijs in tegenwoordig? Ik dacht het ergens gelezen te hebben, maar ik weet het niet zeker meer. We vliegen trouwens met Thai Airways geloof ik.
Zou toch vervelend zijn als ik niet meer weg kan omdat we geen geld meer over hebben
Zou toch vervelend zijn als ik niet meer weg kan omdat we geen geld meer over hebben
anoniem_56755 wijzigde dit bericht op 28-06-2008 22:13
Reden: wil een echte smiley
Reden: wil een echte smiley
% gewijzigd
maandag 30 juni 2008 om 13:14
quote:neele schreef op 28 mei 2008 @ 18:32:
De laatste kans voor supertips!
Koh Pagnan staat op mijn lijstje en de rest ligt nog open aangezien we deze keer met een driejarige reizen...
Nog 4 dagen en dan gaan we...
Neele, je bijdrage op het Thailand forum zorgde weer voor veel opschudding bij die zuurpruimen.
Ben blij dat je zo'n toffe vakantie hebt gehad. Waar ben je nou allemaal geweest?
De laatste kans voor supertips!
Koh Pagnan staat op mijn lijstje en de rest ligt nog open aangezien we deze keer met een driejarige reizen...
Nog 4 dagen en dan gaan we...
Neele, je bijdrage op het Thailand forum zorgde weer voor veel opschudding bij die zuurpruimen.
Ben blij dat je zo'n toffe vakantie hebt gehad. Waar ben je nou allemaal geweest?
maandag 30 juni 2008 om 15:15
Hoi Kaar,
Al mijn reactie's zijn al weer verwijderd maar ik ben even los gegaan op die domme Fred.
Ik HAAT hem echt:)
Het was idd een top vakantie.
Eerst twee nachten Bangkok in het Mariott. Superhotel, helemaal bijgekomen van de reis en kind lekker in het zwembad.
Weinig gedaan in BKK aangezien we er voor de vierde keer waren en het voor een kind niet echt een feest is.
Dus op bootjes over de rivier, naar de dierentuin enzo.
Toen een auto gehuurd en naar Kanchanaburi gereden.
Daar een half uur ten noorden ervan aan de rivier in een heerlijk resort van een Thai met nederlandse vrouw.
Vandaar uit uitstapjes in de omgeving.
Toen richting zuiden gereden.
Aan beide kusten een paar dagen. In Khao Lak was het heerlijk rustig en mooi weer. Toen het wel erg begon te regenen naar Surat Thani en de boot naar Samui genomen.
Tegen onze planning in een paar dagen gebleven en toen een week naar Paghnan. De laatste paar dagen op Samui en toen in een keer terug gereisd.
Avond vlucht naar BKK en na 4 lange uren op het vliegveld terug naar Adam.
Wil nu al weer terug.......
Al mijn reactie's zijn al weer verwijderd maar ik ben even los gegaan op die domme Fred.
Ik HAAT hem echt:)
Het was idd een top vakantie.
Eerst twee nachten Bangkok in het Mariott. Superhotel, helemaal bijgekomen van de reis en kind lekker in het zwembad.
Weinig gedaan in BKK aangezien we er voor de vierde keer waren en het voor een kind niet echt een feest is.
Dus op bootjes over de rivier, naar de dierentuin enzo.
Toen een auto gehuurd en naar Kanchanaburi gereden.
Daar een half uur ten noorden ervan aan de rivier in een heerlijk resort van een Thai met nederlandse vrouw.
Vandaar uit uitstapjes in de omgeving.
Toen richting zuiden gereden.
Aan beide kusten een paar dagen. In Khao Lak was het heerlijk rustig en mooi weer. Toen het wel erg begon te regenen naar Surat Thani en de boot naar Samui genomen.
Tegen onze planning in een paar dagen gebleven en toen een week naar Paghnan. De laatste paar dagen op Samui en toen in een keer terug gereisd.
Avond vlucht naar BKK en na 4 lange uren op het vliegveld terug naar Adam.
Wil nu al weer terug.......
zaterdag 5 juli 2008 om 14:30
Over 2,5 week vertrek ook ik naar Thailand! Ik heb dit topic helemaal doorgelezen en hier veel handige tips vandaan gehaald!! bedankt daarvoor
Ik heb nog even een vraagje; je kan dus heel erg goed shoppen in Bangkok en Chiang Mai, maar is de kleding wel afgestemd op de Europese maten? Ik heb namelijk maat 39/40 van schoenen en maat 38 in kleding en ik vroeg me af of je goed kan slagen met kleding en schoenen.
Zijn er nog meer mensen die gaan rondreizen, misschien kunnen we wat tips uitwisselen qua hotels enzo.
Ik heb nog even een vraagje; je kan dus heel erg goed shoppen in Bangkok en Chiang Mai, maar is de kleding wel afgestemd op de Europese maten? Ik heb namelijk maat 39/40 van schoenen en maat 38 in kleding en ik vroeg me af of je goed kan slagen met kleding en schoenen.
Zijn er nog meer mensen die gaan rondreizen, misschien kunnen we wat tips uitwisselen qua hotels enzo.
zondag 6 juli 2008 om 09:36
Als je maat 38 hebt en je hebt stevige bovenbenen (zoals ik), dan worden broeken vrij lastig. Shirts e.d. zijn geen probleem. Ook als je 1.90 m bent zul je op de markt niet zo snel slagen.
Schoenen zijn over het algemeen niet zo'n probleem, wel zijn schoenen nogal smal en je voeten door de warmte opgezet.
Schoenen zijn over het algemeen niet zo'n probleem, wel zijn schoenen nogal smal en je voeten door de warmte opgezet.
dinsdag 8 juli 2008 om 15:59
Itsy_bitsy ik ga in november maar lees als je terug bent hier graag je ervaringen v/d hotels etc.
Wij zijn zelf van plan om niet naar Chang mai te gaan maar na Bangkok en de river kwai af te zakken naar het zuiden en waar we dan precies heen gaan en wat we gaan doen staat nog open....(eigenlijk staat alles nog open want heb nog niks geboekt)
Wij zijn zelf van plan om niet naar Chang mai te gaan maar na Bangkok en de river kwai af te zakken naar het zuiden en waar we dan precies heen gaan en wat we gaan doen staat nog open....(eigenlijk staat alles nog open want heb nog niks geboekt)
dinsdag 8 juli 2008 om 19:12
Hey Dolfje, ik zal zeker verslag doen van de reis. Wij gaan ook nog naar het zuiden. Ik wil het liefst richting Krabi, Phi Phi heel misschien Koh Lanta. Deze eilanden lijken me echt het allermooist en ik heb het idee dat dit het dichtst in de buurt komt van een paradijsje op aarde.
We gaan alleen wel in juli, en dan loop je de kans dat het slecht weer is, en dan gaan we richting Koh Phangan, maar dat bepalen we ter plekke. Op Krabi is juli toch laagseizoen, dus accommodatie genoeg (en tegen een lagere prijs)
Lekker he...als alles nog open staat?
We gaan alleen wel in juli, en dan loop je de kans dat het slecht weer is, en dan gaan we richting Koh Phangan, maar dat bepalen we ter plekke. Op Krabi is juli toch laagseizoen, dus accommodatie genoeg (en tegen een lagere prijs)
Lekker he...als alles nog open staat?
dinsdag 8 juli 2008 om 19:52
Ik heb er niets gekocht... heb de poging niet gewaagd..
Wat zijn die mensen klein daar trouwens.. !!!
@itsy.. je hebt inderdaad grote kans op slecht weer in juli.. Vooral in het zuiden (Krabi, koh phi phi) in het noorden heb je rond deze tijd meer kans op mooi weer. Ik ben er vorig jaar geweest van 29 mei tot 20 juni.. de laatste dagen was ik in koh phi phi en het regenseizoen was net aangebroken.. had alleen maar geregenddd.. maar je moet net geluk hebben
Wat zijn die mensen klein daar trouwens.. !!!
@itsy.. je hebt inderdaad grote kans op slecht weer in juli.. Vooral in het zuiden (Krabi, koh phi phi) in het noorden heb je rond deze tijd meer kans op mooi weer. Ik ben er vorig jaar geweest van 29 mei tot 20 juni.. de laatste dagen was ik in koh phi phi en het regenseizoen was net aangebroken.. had alleen maar geregenddd.. maar je moet net geluk hebben